Преки впечатления от форд фокус 1.6 мк1
Преки впечатления от форд фокус 1.6 мк1
По разбираеми причини не питам във форд форума-някой шофирал ли е за по-дълго такава кола 1.6 бензин 101 коня.Офертата,която ми правят е 2800 лева.КолАТА е с климатик работещ,обслужена,идва от Италия ,няма ръжди,няма следи от удари(гледахме я с тенекеджия),за жалост я шофирах около 10 км-добре набира,добре спира и доста стабилна по завоите,забелязах,че на 5 ск при 100 км в час е малко под 2000 оборотА(предполагам,че е икономична при тези скорости и обороти)-само дето не е вярно -оборотите са около 2800,сори-допълнено после).Човек,който разбира от коли и фордове каза,че колата е стегната ,с тих двигател,с нормална динамика.И остава да реша.Алтернативата е голф 4 101 коня бензин-но цената е плюс 1000-1500 лв отгоре плюс обслужване.Освен това ми се стори по-динамичен фокуса.знам ,че най-добрия форд е продадения,че челното стъкло е голямо ,за да видят идиота вътре .интересуват ме мнения на хора,които имат преки впечатления,без легенди и митове.Не съм рейсър,возя малко бебе...Поддръжка,разход,очаквани проблеми....
Последна промяна от kiko на Пет 05 сеп 2014 14:31, променено общо 1 път.
- Bai Sando
- Мнения: 8110
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Преки впечатления от форд фокус 1.6 мк1
Аз не съм карал такъв но имам наблюдения над един такъв служебен.Идваше при нас за обслужване на газовата уредба и беше над 300 000км.Всичко му работеше и човека беше доволен от него.Предполагам по ходовата част са му сменяли разни части,предвид нашите пътища,но която и да е кола не би издържала без да се счупи нещо.
Като се абстрахираш от ужасното табло си е добра кола от среден клас.
Като че ли от мондеото има повече оплаквания от колкото от фокуса
Щом сте го харесали с твоя човек,взимай
Като се абстрахираш от ужасното табло си е добра кола от среден клас.
Като че ли от мондеото има повече оплаквания от колкото от фокуса
Щом сте го харесали с твоя човек,взимай
- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Re: Преки впечатления от форд фокус 1.6 мк1
Преки впечатления от такъв автомобил имам - занимавам се с поддръжката му в последните три години (купи го майката на приятелката ми). Стандартно първоначално обслужване, нормални цени, но колегата който го прави откри прекомерен аксиален луфт в коляновия вал (като свалиш ремъка и се движеше около 7-8мм към скоростите и обратно).
Попрочетох малко, видях че е болка и няма ремонтен комплект лагери и реших, че ще кара така докато се строши.
Колата е с огромен разход на масло - 5л. се доливат за около 2мес., което не е повече от 2хил.км.
Преди две седмици почна да работи на три цилиндъра - 4-ти го нямаше, смених свещи, проверих кабел и бобина и проблема се оказа по-дълбоко. Закарахме на майстор, отвори главата и се оказа сериозно изгорял изпускателен клапан на 4-ти цилиндър, на другите по-малко са изгорели.
След разтурването на всичко излезнаха - 8 изпускателни клапана, сегменти, комплект гарнитури, колянов вал (луфта си беше 7-8мм и се оказа, че опрния основен лагер се е вкопал и е износил вала; оказа се че мотор за тази кола, ако е на добра цена се продава много бързо и на 8 от 10 обяви беше продаден), основни лагери, семеринги колянов вал (задния е доста скъп, тъй като върви с цялата плочка), консумативи и разни дреболии. Ще излезе колкото да си купят още един ама айде, този поне е ремонтиран.
Според майстора центровката не е направена при предишно отваряне на мотора и изпускателните клапани са останали стегнати.
Освен изброеното за три години са сменени предни накладки и едно пластмасово корпусче на мотора.
С две думи - зависи от колата, на която попаднеш.
Попрочетох малко, видях че е болка и няма ремонтен комплект лагери и реших, че ще кара така докато се строши.
Колата е с огромен разход на масло - 5л. се доливат за около 2мес., което не е повече от 2хил.км.
Преди две седмици почна да работи на три цилиндъра - 4-ти го нямаше, смених свещи, проверих кабел и бобина и проблема се оказа по-дълбоко. Закарахме на майстор, отвори главата и се оказа сериозно изгорял изпускателен клапан на 4-ти цилиндър, на другите по-малко са изгорели.
След разтурването на всичко излезнаха - 8 изпускателни клапана, сегменти, комплект гарнитури, колянов вал (луфта си беше 7-8мм и се оказа, че опрния основен лагер се е вкопал и е износил вала; оказа се че мотор за тази кола, ако е на добра цена се продава много бързо и на 8 от 10 обяви беше продаден), основни лагери, семеринги колянов вал (задния е доста скъп, тъй като върви с цялата плочка), консумативи и разни дреболии. Ще излезе колкото да си купят още един ама айде, този поне е ремонтиран.
Според майстора центровката не е направена при предишно отваряне на мотора и изпускателните клапани са останали стегнати.
Освен изброеното за три години са сменени предни накладки и едно пластмасово корпусче на мотора.
С две думи - зависи от колата, на която попаднеш.
-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: Преки впечатления от форд фокус 1.6 мк1
Имаме такива служебни, на старата работа имахме също, едно комшийче караше такава, имам навъртени поне 50к с тази кола. Накратко - добро окачване и возия, добро поведение в завоите, добри спирачки. Малко некомфортна за дълъг път, поне на мен след 300 км седалката ми става адски неудобна. Частите са на нормални цени, има богат избор от алтернативни. Служебните ни са на до 200к и не са давали сериозни проблеми. Може би най-честия проблем е бобината, не съм чувал Форд да не е правил проблем с нея, и на майка ми Фиестата и тя така. Според мен колата си заслужава ако е в доказано добра кондиция.
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Преки впечатления от форд фокус 1.6 мк1
Преди година, преди да взема голфа, се бях спрял на точно такъв фокус, комби, джия, много запазен, 101 коня, абе, имаше си вид отвсякъде! Качих му се, но не ми направи впечатление с динамичност, доста мудно набираше, голфа е къде-къде по-пъргав, с аналогичен двигател. Ръмжеше му преден десен лагер, продавача ме лъжеше, че било от зимните гуми. Поисках му да отбие малко, заради лагера, но той се заинати, и сделката пропадна! Искаше му 2600 лв, и беше от Димитровград, дали не иде реч за същия?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19676
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Преки впечатления от форд фокус 1.6 мк1
Навремето служебен такъв 2 пъти ремонт на двигателя. Единият гаранционно, другият след като изтече.
Re: Преки впечатления от форд фокус 1.6 мк1
Направих 2000 км вече с фокуса.цените на частите са нормални,но рано е да се каже каква е колата.Благодаря на всички за мненията,да покарам малко и ще пиша пак-може да съм полезен и на други колеги.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19676
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Преки впечатления от форд фокус 1.6 мк1
Честито, със здраве да си я караш и дано е безаварийно.
Сподели за другите колко е първоначлното обслужване и какъв разход дава градско с климатика.
Сподели за другите колко е първоначлното обслужване и какъв разход дава градско с климатика.
-
- Мнения: 397
- Регистриран на: Сря 08 ное 2006 20:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Преки впечатления от форд фокус 1.6 мк1
а на мен това ми стана интересно
сега като си я караш на спокойствие би ли погледнал отново, че отвреме на време и аз хвърлям око на фокуса
че на 5 ск при 100 км в час е малко под 2000 оборотА
сега като си я караш на спокойствие би ли погледнал отново, че отвреме на време и аз хвърлям око на фокуса
Re: Преки впечатления от форд фокус 1.6 мк1
Промених го това за оборотите -не съм бил внимателен -те са около 2800 после ще видя точно колко
разход- в града с климатик към 10,извънградско -към 7.5 с климатик-скорост от около 80-90 км в час.ангренажен
ремък и ролка 90 лева,задни лагери по 40 лв(оказа се ,че шума е от крива гума).
Недостатъци:
-климатика много спъва тази кола
-колата иска обороти-най-добре се чувства в диапазона след 3500,иска работа със скоростния лост ,голф 3 с абс мотор се кара по лесно
-скоростите са някак дълги и все едно колата е мудна,поне докато свикне човек
-леко шумен мотор ,ще проверя да не издиша някъде по изпускателната система до мотора
-ужасна видимост назад
-пръскалките ми са слаби ,ама може да е от колата
-по-скромен багажник
Добри страни:
-перфектна стабилност на пътя ,много добро пътно поведение
-добри спирачки
-добри фарове
-удобни седалки
-изчанченото табло след 1 седмица свикване е добро
-добра возия
Колата отстъпва в директно сравнение с голф 4 1.6 бензин(на такава кола имам 10 000 км),но въобще не е лош избор и е алтернатива.Тук още не знам как ще се развият нещата в дългосрочен план-да видим дали ще умре през зимата. . превъзхожда голфа по возия, и стабилност -ако голфа е на предела да излезе от пътя назавой примерно при 70 км в час,фокуса е без проблеми с 20 км в час отгоре.Извод за тези пари -става-пак си зависи от колата и колко човек харесва дизайна- за мен колата е много свежа даже през 2014.Засега не съжалявам ,че не дадох 1500 лева отгоре за голф.ЗАсега....
разход- в града с климатик към 10,извънградско -към 7.5 с климатик-скорост от около 80-90 км в час.ангренажен
ремък и ролка 90 лева,задни лагери по 40 лв(оказа се ,че шума е от крива гума).
Недостатъци:
-климатика много спъва тази кола
-колата иска обороти-най-добре се чувства в диапазона след 3500,иска работа със скоростния лост ,голф 3 с абс мотор се кара по лесно
-скоростите са някак дълги и все едно колата е мудна,поне докато свикне човек
-леко шумен мотор ,ще проверя да не издиша някъде по изпускателната система до мотора
-ужасна видимост назад
-пръскалките ми са слаби ,ама може да е от колата
-по-скромен багажник
Добри страни:
-перфектна стабилност на пътя ,много добро пътно поведение
-добри спирачки
-добри фарове
-удобни седалки
-изчанченото табло след 1 седмица свикване е добро
-добра возия
Колата отстъпва в директно сравнение с голф 4 1.6 бензин(на такава кола имам 10 000 км),но въобще не е лош избор и е алтернатива.Тук още не знам как ще се развият нещата в дългосрочен план-да видим дали ще умре през зимата. . превъзхожда голфа по возия, и стабилност -ако голфа е на предела да излезе от пътя назавой примерно при 70 км в час,фокуса е без проблеми с 20 км в час отгоре.Извод за тези пари -става-пак си зависи от колата и колко човек харесва дизайна- за мен колата е много свежа даже през 2014.Засега не съжалявам ,че не дадох 1500 лева отгоре за голф.ЗАсега....
Re: Преки впечатления от форд фокус 1.6 мк1
Получил съм към десетина л.с. с въпроси за колата -дали е здрава и проблемна,затова ще добавя отговори тук,не ми се отговаря поотделно,пък може би ще бъде полезно за други.Не си създавайте впечатление ,че нещо се хваля-все пак струват по 2000 лева.Изминаха 3 години и навъртях 128 000 км-предимно извънградско ,но и излизания на жестоки терени (риболов).
Извънпланови ремонти:
-бобина преди 20 000 км-58 лева
-бензинова помпа преди 50 000 км-168 лева
-биалетка-24 лева
-някакви маркучи пред двигателя за отвеждане на бензинови пари-от моргата - 10 лева
Гори масло -вече към 2 литра на 10 000-доливам и не ми пука -не ми се занимава с ремонти-вероятно гумички на клапани.
разход на гориво -около 6,5 литра на 100.Няма ръжди,возията е все още много добра-няма тропане,шумене -нищо освен една биалетка не е сменяно-основната причина,поради която задържам колата-возенето.Колата е за по-спокойни шофьори с този двигател -но не се плаши от високи обороти.Точно този екземпляр излезе много сполучлив.С добри гуми е много стабилна.
Извънпланови ремонти:
-бобина преди 20 000 км-58 лева
-бензинова помпа преди 50 000 км-168 лева
-биалетка-24 лева
-някакви маркучи пред двигателя за отвеждане на бензинови пари-от моргата - 10 лева
Гори масло -вече към 2 литра на 10 000-доливам и не ми пука -не ми се занимава с ремонти-вероятно гумички на клапани.
разход на гориво -около 6,5 литра на 100.Няма ръжди,возията е все още много добра-няма тропане,шумене -нищо освен една биалетка не е сменяно-основната причина,поради която задържам колата-возенето.Колата е за по-спокойни шофьори с този двигател -но не се плаши от високи обороти.Точно този екземпляр излезе много сполучлив.С добри гуми е много стабилна.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Преки впечатления от форд фокус 1.6 мк1
Фокусът е хубав автомобил, но с 1.8 бензиновия мотор.
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Преки впечатления от форд фокус 1.6 мк1
Много полезна тема, благодаря ! Да попитам за фокуса двигателя тих ли е и може ли лесно да му се сложи газов инжекцион ?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Преки впечатления от форд фокус 1.6 мк1
За това дали е тих - зависи с какво го срвняваш.
ГИ се поставя безпроблемно.
ГИ се поставя безпроблемно.
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Преки впечатления от форд фокус 1.6 мк1
Мерси ! А да попитам за проблема с термостата на 1.4 и 1.6 при дълъг път(особено като се и газифицира) някой знае ли дали решението е байпасване ?
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: IronMaiden, Lupender и 54 госта