Да взема и аз да се възползвам от раздела.
Търся си работен кон и имам следните нужди и изисквания:
- до 3500кг, кат. Б
- да може да държи 2 тона товар. Казвам да държи, защото няма да се кара с такъв товар, а само ще върти из голям паркинг.
- колкото по-малък, толкова по-добре. Не ми трябва голямо товарно помещение. Затова и бордовите съм изключил почти (имал съм и ненужно голям ми е).
- възможно най-просто нещо - ще се кара по максимум 10км/ден и то в най-натоварените месеци. Затова и не гледам най-стабилните марки Мерцедес/Ивеко. Просто нямам нужда от изключителна надеждност, която се иска за големи преходи и съответно се отразява на цената.
- бюджет - да кажем до към 10000лв. Заради горното се оглеждам и в такива за по 5-6к лв., по-старички. Ако нещо хубаво изпадане мога и повечеко да дам.
Принципно съм се спрял на Форд Транзит след 2006г. Изпадат за по около 7к. лв. и са пословично здрави. При тях съм проверил, че нямат проблем с този товар. Проста машина с много части. Проблемът е, че точно сега не намирам подходящ. Затова и пускам тема - Фиат, Пежо, Ситроен и подобните също може да ми свършат работа, но не знам нищо за тях. То транзита реално е с Пежо двигател.
Също така, ако някой знае нещо за конкретен бус/обява, ще ми помогне.
Мерси!
Избор на товарен бус
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Избор на товарен бус
-дукато 2.3 или мастер 2.5дци са двата вариянта,като мерцедес ,форд-пежо(мотора е на форд пума) не са от надеждните марки след 2007г
старите боксер и джъмпер до 2006 също влизат в класацията ако не са изгнили
старите боксер и джъмпер до 2006 също влизат в класацията ако не са изгнили
Последна промяна от niks76 на Вто 19 фев 2019 18:49, променено общо 1 път.
- deodriver
- Мнения: 282
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 15:26
- Автомобил: Passat B7 DSG 4motion
- Двигател:
- Местоположение: ...
Re: Избор на товарен бус
Бих препоръчал VW LT 2.5TDi или Спринтер 312,311,313.Само да намериш що годе читав екземпляр.Не се залъгавай с Форд,много по-шибани са за ремонт и някой части са в небесата.Истинските бусове са с надлъжен мотор за мен.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10069
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Избор на товарен бус
Сега по препоръка на Ники ще ида да гледам това Рено Мастер
https://m.mobile.bg/details/31542205584416325
За тея пари ... само да се движи горе долу и да не се прекине от 2тона
https://m.mobile.bg/details/31542205584416325
За тея пари ... само да се движи горе долу и да не се прекине от 2тона

- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Избор на товарен бус
щом искаш надежден, не взимай CDI! Търси спринтер бордови (има с доста малки каросерийки) и да е със старият двигател (има ги 99 и 2000 година), на доста добра цена са. Невероятни са и няма да имаш проблеми. Ако искаш да го товариш повечко, слагаш още 1 лист на ресора и си готов. LT също е вариант.
Гледай рамата (шасито) да не е изгнила, слабо място е!
Гледай рамата (шасито) да не е изгнила, слабо място е!
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Избор на товарен бус
Караме Мастери за служебни. Бусове 2014, трагедия! Течащи спирачни апарати, 500лв са задните. Тропа много, почти през месец е за ремонт предницата, тампоните на стаб щангата заминават много бързо. Вярно, че ние ги товарим много, по 3-4 палета в дългата база, с тегло от 730кг на пале. Смяна на масла и филтри е ужас, и сервиза ни взима 30лв отгоре. Не маневрени, ама много не завиват тия кошове... Имаме 2та варианта 100 и 135 коня. Висок разход, слабо парно в градски цикъл!
- stefan4o
- Мнения: 19284
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Избор на товарен бус
Ако имаш интерес към Форд Транзит 2008 май беше, нашият ще ни го сменят с нов бус след някой месец. 2.2ТДЦИ на 230 000 км реални. С работещ климатик. Доколкото разбрах ще го предложат на колегата да го закупи, понеже е зачислен на него.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Избор на товарен бус
бусовете цитирани от мен са до 2010г и с оглед на подръжката и здравина това са двете марки посочени от мен в челната класация-за ЛТ и спринтер също поговорихме с Галин но там проблемите са корозия и здравия cdi двг.ford са в долната граница заедно със спринтера за конкретните изисквания от темата
като при всички комън реил важи максимата ДЮЗИ и пак дюзи за да не се чупи
като при всички комън реил важи максимата ДЮЗИ и пак дюзи за да не се чупи
- deodriver
- Мнения: 282
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 15:26
- Автомобил: Passat B7 DSG 4motion
- Двигател:
- Местоположение: ...
Re: Избор на товарен бус
Корозията е проблем,вярно е.Но има доста без ръжда,просто иска търсене.Сега вече се вкарват доста бусове от Италия и там няма проблем с ръждата.Не се залъгвайте,че от там всичко е технически леш,не е така.Такъв Крафтер купихме внос там на 123хил.км.,а беше на цената за такъв на 300хил.Буса не знае какво да му светне лампа,а кара зеленчук по 3 тона.Късмет и търсене му е майката.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10069
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Избор на товарен бус
Благодаря на всички за отговорите!
Търсенето продължава, не намирам нищо прилично...
Търсенето продължава, не намирам нищо прилично...
- samo_pechka
- Мнения: 8951
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Избор на товарен бус
group® написа:Търся си работен кон и имам следните нужди и изисквания:
- до 3500кг, кат. Б
- да може да държи 2 тона товар. Казвам да държи, защото няма да се кара с такъв товар, а само ще върти из голям паркинг.
- колкото по-малък, толкова по-добре. Не ми трябва голямо товарно помещение. Затова и бордовите съм изключил почти (имал съм и ненужно голям ми е).
- възможно най-просто нещо - ще се кара по максимум 10км/ден и то в най-натоварените месеци.
Чета условията на задачката и се сещам за онез малките оцъклените Ифи . Мултикар ли, как се казваха. Малки, грозни, не бягат, но пък носят доста за размерите си .
- group®
- Темерут
- Мнения: 10069
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Избор на товарен бус
Гледах един мултикар на Мерцедес и идеално ми пасва. Хубавото е, че става и за снегорин - да си чистя пред нас
Това, което ме плаши е, че са доста екзотични. Проверявахме за части и се оказа, че има някои проблемни звена. Примерно мотора е от спринтер и части бол, но окачване, задвижване... Четох доста по чужди (предимно немски) форуми и са си екзотика.

Това, което ме плаши е, че са доста екзотични. Проверявахме за части и се оказа, че има някои проблемни звена. Примерно мотора е от спринтер и части бол, но окачване, задвижване... Четох доста по чужди (предимно немски) форуми и са си екзотика.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12100
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Избор на товарен бус
Правилно си се насочил. Транзит 2.4 ТДЦИ след 2006 е страхотен бус. Разбира се трябва да намериш нещо което не е убито от милион и отгоре километри. Понеже е с верига, широко разпространено е, че тя не се сменява и е вечна, а такива няма, веригата се разтяга, чупят се кобилици, кривят се клапани, изяждат валовете, но ако се смени веригата на време са бетон
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: Нед 05 дек 2010 10:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Избор на товарен бус
Ако ще е Транзит , то 2.2 TDCI . В предишната фирма карах такъв, 2008г купуван нов. Качих му се на 100+ хил, като напускан беше на близо 400 хиляди.За този период само консумативи.И 1 датчик за горивото, който не беше скъп около 300лв от Мото Пфое.Редовно се товареше по 1500-2000кг без никакъв проблем.Разхода беше изключително малък , средния разход се въртеше около 9л.Но правеше големи извънградски преходи (месечно му се въртяха между 10 -15 хиляди).За това време дори съединителя не беше сменян.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Miki и 69 госта