Каспър написа:Опела ми е с адаптивно окачване. Разлика в трите режима Normal, Sport и Tour по отношение на окачването почти не усещам. Колата е с гуми 235/50/18 и вози комфортно и стегнато. Рядко превключвам на Sport, но заради другите неща които се променят по колата в този режим, втърдяване на окачването се усеща минимално и за мен има смисъл единствено при много агресивно шофиране. Между Comfort и Normal на магистралата не правя никаква разлика.
Определено ако сега конфигурирах нов автомобил, не бих налял пари в тази екстра.
IDS или FlexRide имаш ти колега, защото май и двата вида (нов и стар) са по-смотани от DCC-то при VW.
Много екстри при различните производители имат различна имплементация. Най-лесен пример е със старт-стоп системите в различните марки. Има "интелигентни" има и брутално глупави (в случая Рено/Дачия от последните 4г.)
Всяка екстра си заслужава, ако се ползва. Презумцията да я вземе колегата с идеята за по-висока пазарна цена, когато реши да я продава не е кой знае какъв стимул.
Най-лесно е да тества на някой автомобил, за да може да прецени. Това е субективен фактор доста. За супер спокоен и плавен шофьор, може би няма да има голям смисъл. За динамичен - със сигурност ще се усеща. Както Влад е казал, по завоите е добре да я усещаш, че не се опитва да се мърда. На магистрала и междуградски, комфорта си е друг. Ако някога си карал със спортни амортисьори по АМ Хемус, ще разбереш, че твърдостта на окачването има смисъл, само при изрядна настилка.