Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот thanis » Чет 24 фев 2022 10:18


Каспър написа:Опела ми е с адаптивно окачване. Разлика в трите режима Normal, Sport и Tour по отношение на окачването почти не усещам. Колата е с гуми 235/50/18 и вози комфортно и стегнато. Рядко превключвам на Sport, но заради другите неща които се променят по колата в този режим, втърдяване на окачването се усеща минимално и за мен има смисъл единствено при много агресивно шофиране. Между Comfort и Normal на магистралата не правя никаква разлика.
Определено ако сега конфигурирах нов автомобил, не бих налял пари в тази екстра.


IDS или FlexRide имаш ти колега, защото май и двата вида (нов и стар) са по-смотани от DCC-то при VW.

Много екстри при различните производители имат различна имплементация. Най-лесен пример е със старт-стоп системите в различните марки. Има "интелигентни" има и брутално глупави (в случая Рено/Дачия от последните 4г.)

Всяка екстра си заслужава, ако се ползва. Презумцията да я вземе колегата с идеята за по-висока пазарна цена, когато реши да я продава не е кой знае какъв стимул.

Най-лесно е да тества на някой автомобил, за да може да прецени. Това е субективен фактор доста. За супер спокоен и плавен шофьор, може би няма да има голям смисъл. За динамичен - със сигурност ще се усеща. Както Влад е казал, по завоите е добре да я усещаш, че не се опитва да се мърда. На магистрала и междуградски, комфорта си е друг. Ако някога си карал със спортни амортисьори по АМ Хемус, ще разбереш, че твърдостта на окачването има смисъл, само при изрядна настилка.




Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2115
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот Petrolhead » Чет 24 фев 2022 10:25


DCC работи, задължителна екстра


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2394
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот StS » Чет 24 фев 2022 10:44


При мен стила на шофиране клони към спокоен и според ограниченията на ЗДвП.

Цена за смяна от 800~ Лева на парче не ме устройва... Попринцип съм се возил и управлявал Е класа на възглавници,/за кратко/ бих дал и 5к но при фауве го няма като опция...

Благодаря за включилите се, но това не е опция за мен.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот VWGT » Чет 24 фев 2022 10:48


Моят пасат няма DCC и вози доста твърдо. Определено ми липсва комфорта особено по нашите пътища.
Не съм карал пасат с ДСС, но при БМВ примерно доста добре се усещат различните режими.
Като екстра според мен си заслужава и ако мога бих си я взел.

Мисля, че ако нещо стане с амортисьорите винаги можеш да поставиш и обикновени по 200 лева.


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2394
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот StS » Чет 24 фев 2022 10:56


Да съгласен съм, но на колите до който имам досег, цигании не правя.

За определени компоненти си имам политика, само оригинални части, а в определени случай - най-висок клас заместитетли. Досега тази политика не ме е предала.

Въпрос на вкус : )


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2213
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот Каспър » Чет 24 фев 2022 14:25


thanis написа:...IDS или FlexRide имаш ти колега, защото май и двата вида (нов и стар) са по-смотани от DCC-то при VW...

FlexRide е системата при мен. Възможно е да е направена по-смотано от тази при VW, а може и да е по-добра, нямам идея :mhihi , не съм карал VW с DCC за да сравня. Така или иначе при Insignia A 4x4 с по-мощните мотори повечето (да не кажа всички) са с адаптивно окачване, та нямаше как да избягам от него.
Автора на питането ако е спокоен шофьор според мен със или без тази екстра ще му е все едно. Комфорта зависи и от теглото на автомобила, гуми, джанти и т.н. Ако няма спортни амбиции режим Sport е излишен. Малко по-високи гуми от стандартните и режим Comfort вече го има :icon_lol Опела стандартно е на 245/45/18, но като го купих му сложих 235/50/18 за да го повдигна максимално и сега въпреки, че е с по-твърди XL гуми, вози доста комфортно. Това го казвам като успоредно с него шофирам и другата ми кола която е френска и е еталон за комфортна возия за времето си.
Пробвал съм и аз като Vlad на завойте по планините да включвам на Sport за да се втърди окачването и да не се люлее толкова купето, но ефекта беше, че дъщерята пак си повръща както и в режим Normal :rolleyes


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2115
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот Petrolhead » Чет 24 фев 2022 16:00


защо коментирате опелски системи? нали уж ФВ ще се купува.

DCC работи прекрасно и е задължителна екстра. амартисьори не би трябвало да сменяш поне 200к километра. ако нещо им се случи, гаранцията ги покрива


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2213
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот Каспър » Чет 24 фев 2022 18:02


Правилно :th_up Оспамихме темата със споделен опит с опелската система която не е ясно дали е по-добра или по-лоша от тази на VW. И то много спам, два поста :mhihi
Опел или VW тук основно питането е не коя как работи, а доколко има смисъл от доплащане за тази система, тоест доколко е необходима в ежедневието. Никой не твърди, че системата при VW е лоша, даже напротив, работи отлично според повечето писали тук, но дали ти е необходимо е друг въпрос.
И ти като казваш задължителна екстра, на мен ми става интересно, задължителна за кого и защо?
Питащия казва, че е спокоен шофьор спазващ ЗДВП, което за мен означава автоматично, че режим Sport отива в трета глуха...Тогава остана да превключи от Normal на Comfort което да направи пътуването му по-комфортно. Ако колата която вземе вози твърдо, а той държи на мека возия, тогава - да, има смисъл.
Също има смисъл и ако адаптивното окачване има повече от три режима, както каза Добри за 12 степени при Arteon.
При всякакви други сценарии ми е трудно да разбера защо е задължително да се налеят пари за тази екстра.
По-горе се пише за фрапираща разлика между Comfort и Sport което е логично, но не видях никой да пише за фрапираща разлика между Normal и Comfort, и ако не ползваш Sport защото си спокоен шофьор, какво правим? Къде усещаш смисъла на дадените 1,5к отгоре?
Тук коментираме само реакцията на окачването, без всички други щуротии които се случват с колата като се превключи от един режим на друг.


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2394
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот StS » Чет 24 фев 2022 18:26


Именно Каспър, точно за това говорим...

Искам да попитам на колко от хората във форума закупили VW в България и имали проблем с амортисьори от какъвто и да било тип...VW е уважил рекламацията и ги е заменил....? Знам че трудно ще имаме достатъчна извадка, но впечатленията на собственици - не са добри. Не случайно се опитвам да разбера струва ли си или не...

За сведение колата ще е Голф 8/Комби евентуално...


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2213
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот Каспър » Чет 24 фев 2022 18:45


Нямам идея колко твърдо вози нов Голф 8 комби, но едва ли е чак толкова че като превключиш от нормален на комфортен режим да усетиш разлика струваща си 1,5 к. отгоре (ако към днешна дата е все още такава сумата). Проблема с цените на амортисьорите не го коментирам защото ако наливам 60-70 к. за нов Голф, 3000 лв. за евентуална смяна на 4 амортисьора, не са сума която ще ме притесни. Друг е въпроса, че ако караш колата разумно до около 200 000 км, и не минаваш по бул.Цар Борис III в София :mhihi, най-вероятно няма да ти се наложи да се занимаваш с този възел въобще. Отделно, че не е задължително смяна и на четирите, а и има вероятност гаранцията да ти го поеме в зависимост от повредата.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4614
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот hvp800 » Чет 24 фев 2022 18:54


Разликата при голф със DCC и голф без , е много , много голяма. При единия вариант 18-ки джанти не се усещат , при другия със 17-ки си е дооста твърдо. Има други неща дето може да се спестяват, но точно от DCC .... и то за кола 2022-ра :screwy
Като минус мога да изтъкна , че системата не струва 1500лв в момента.
Този голф 8 комби кога смяташ да го поръчаш?


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2115
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот Petrolhead » Пет 25 фев 2022 7:07


Всичко по окачването влиза в гаранцията на ФВ. Сменяли са ми и тампони и биалетки по гаранция. Проблеми с амортисьори не съм имал.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1258
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот netizen » Пет 25 фев 2022 7:08


При пасат В8 е същата разликата със/без DCC каквато я описва @hvp800


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот hooligan_sk » Сря 02 мар 2022 17:37


Това е екстра, която повишава комфорта. В общи линии, Б8 на 18ки с DCC е комфортен колкото(че и повече) Б8 на 16ки. При голф с по-късото межуосие, автомобила има склонност към подскачащо возене, което DCC го компенсира успешно. Още по-задължително е да се поръча.


trib
Мнения: 31
Регистриран на: Пет 01 яну 2021 19:09
Автомобил:
Двигател:

Re: Dynamic chassis control - заслужава ли 1.5к ?

Мнениеот trib » Нед 06 мар 2022 19:21


Аз мога да добавя, че Голфът, който чакам, е с DCC (така и не разбрах защо само в българската ценова листа се нарича DDC). Доколкото си спомням екстрата е по-скоро близо до 2000 лв. На фона на цената на колата не е много според мен. Карал съм Пасат олтрак с DCC, но много за кратко и разлика се усещаше - малко, но достатъчно според мен.

Иначе аз съм карал 3 различни коли Голф 8 без DCC и колата си вози много добре и без тази екстра. Според мен тя е за хора, които могат да усетят малката разлика и да я оценят. На тези, които не усещат разликата с и без DCC, им завиждам ;-)

Иначе относно поръчката на Голф 8 Комби - тъй като и аз исках да поръчам комби, но в крайна сметка съм на хечбек - та казаха ми преди 1 месец доставка Юни 2023г. Така ли е и при теб?



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта