Здравейте колеги,
дойде времето да сменям сегашната 4-ка с нов голф(разбира се :D) и след ходене гледане и т.н. прецених, че ще се купува 6-ца.
Спрял съм се(гледал съм говорил съм и имам реални оферти) на два модела:
Volkswagen Golf 2.0TDI EURO5B , Август 2012 г., 140 к.с. ръчна скоростна
Volkswagen Golf 1.6TDI *DSG* EURO5A , Септември 2010 г, 105 к.с, автоматик
и започна голямото чудене... Уточнявам, че и двата голфа имат еднакви екстри и еднаква цена(с разлика от 50лв). От една страна ръчката е по-нова година от друга страна автоматика си е мечта за София. От една страна 140 коня ще си е изтребител ама от друга и DSG-то от тази година превключва плавно и вози с голям кеф. Ръчката е със 6 скорости. И двата са в добро техническо състояние със нормалните забележки за 5+ годиншна кола.
Какво мислите кой автомобил е по-добрия избор според вас? Уточнявам че карам 50/50 градско извънградско.
MK6 TDI или DSG
- nikolay_ss
- Мнения: 1011
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: MK6 TDI или DSG
Кой е по-запазеният? На какви километри са двата автомобила? Щом се чудиш между автомат/ръчка според мен ти е все едно какво ще караш, така че аз бих взел по-запазеният или този на по-малко километри, ако има сервизна история.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: MK6 TDI или DSG
Избора ти не е много сложен. 1.6ТДИ е по-капризния мотор и в случая е куплиран с една от от най-капризните автоматични кутии, DSG със сухи съединители. При пълзящ трафик, те се износват лесно. Освен това, често придърпват при потегляне.
Re: MK6 TDI или DSG
Може и да е така колега не споря защото не съм карал такъв мотор. Единственото което четох в нета е че след 2008 година DSG 1.6 няма почти никакви проблеми. Нещо което не знам разбира се колко е вярно.
- zoovanka
- Мнения: 641
- Регистриран на: Чет 02 май 2013 13:10
- Автомобил: VW Caddy MAXI Life 1395 TGI 109
- Двигател: 2016 1395 TGI метан
- Местоположение: Бургас
Re: MK6 TDI или DSG
Каква е разликата между евро 5A и 5B,освен че първият е до 2010г.Аз съм с 1,6 ръчка на 279 хил.км.в момента без почти никакви драми към момента.
- Ицку®
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:52
- Автомобил: 2xTouran TDI
- Двигател: CAYC 2014 и CFHF 2015
- Местоположение: Поморие
Re: MK6 TDI или DSG
От двата предложени варианта 2.0TDI ръчка е по-добрия според мен. Аз бих търсил 2.0TDI DSG. При този вариант китията е 6 степенна и уж по-безпроблемна.
Re: MK6 TDI или DSG
Мерси колеги за отговорите....а някой все пак няма ли DSG 1.6 2010 да сподели мнения как е?
Re: MK6 TDI или DSG
hooligan_sk написа:... 1.6ТДИ е по-капризния мотор ...
кое го прави по-капризен от 2.0тди ?
Re: MK6 TDI или DSG
vitman написа:Мерси колеги за отговорите....а някой все пак няма ли DSG 1.6 2010 да сподели мнения как е?
като цяло моторетката си е много ОК
виж за DSG-то, което поставят на този мотор има някои коментари в нета, но доколко са актуални и масови не знам, не съм се интересувал. Горното го твърдя от личен опит и впечатления на 3 коли с този мотор.
- TISSOT
- Мнения: 85
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 9:35
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: CAYC 1600 TDI BMT DSG 2013
- Местоположение: Варна/София
Re: MK6 TDI или DSG
vitman написа:Мерси колеги за отговорите....а някой все пак няма ли DSG 1.6 2010 да сподели мнения как е?
Аз карам такъв мотор с DSG 2013 на Туран вече 34 000 км. Колата ми е вече на 212 000 км. и съм доволен, набира си прилично и разхода ме устройва на моето каране. А пък ако не си бързак (100 км/ч) по магистралата ще си възхитен от разхода От VW Jug ми казаха, че това DSG не се обслужва, но аз си му смених маслото и ще продължавам да го сменям на 60 000 км., а на двигателя на 15 000 км. макар че му сипвам оригинално масло LongLife III (което го дават да се сменя на 30 000км.). По колата влагам почти винаги оригинални части и консумативи, надявам се да ме вози още 100 000 км. и ще я сменям. Като гледам в Германия има този двигател с тази кутия на по 300 - 400 000км., а такситата са над 400 000км. Мисля, че една кола ако се пази от нова и се поддържа правилно ще изкара доста километри. Успех колега в избора на кола
-
- Мнения: 552
- Регистриран на: Пон 02 май 2011 15:46
- Автомобил: Golf 5 TDI
- Двигател: BXE 2007
- Местоположение: София
Re: MK6 TDI или DSG
Какъв е кода на 1.6 ? CAYC?
Аз на такава смених дюзи на 130 Хил.км.
Аз на такава смених дюзи на 130 Хил.км.
- TISSOT
- Мнения: 85
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 9:35
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: CAYC 1600 TDI BMT DSG 2013
- Местоположение: Варна/София
Re: MK6 TDI или DSG
i.stojanov написа:Какъв е кода на 1.6 ? CAYC?
Аз на такава смених дюзи на 130 Хил.км.
Да, CAYC e мотора
-
- Мнения: 552
- Регистриран на: Пон 02 май 2011 15:46
- Автомобил: Golf 5 TDI
- Двигател: BXE 2007
- Местоположение: София
Re: MK6 TDI или DSG
Общото мнение по сервизите,които ходих е, че 1.6 си е мотор с едно наум. И в двата сетива ми казаха, че с 2.0 проблемите да по-малко. Отделно, че е по-силен, каквото и да означава. Иначе на 1.6 ръчка на Шкода Октавия комби колата се движи приятно. Добре изтегля, извънградско също се кара приятна. Но и не е нищо особено. Със сигурност с 2.0 бих бил по-спокойно при изпреварвания и поддържане на магистрална скорост, защото тази си похарчва след 120. Но пак среден разход 5,2-5,5 София-Варна със спокойно каране до 105 км/ч извънградско и 135км/ч магистрала с 3ма и багаж за малко дете :). Накарал съм се на по-малки двигатели и аз лично бих предпочел по-големия. Също предпочитам и автомата, защото ми писна да сменям в София по задръстванията. Така че май изборът трябва да е по-евтино до по-добрият автомобил. Но за 1.6 имай предвид дюзите. Замерете ги, че нови са по 750лв, има и за 400 афтърмаркет, а явно имат проблем особено с нашите нафти.
Re: MK6 TDI или DSG
Спор няма , че 2.0 е по-мощен. Дюзите и на двата двигателя са с еднакви цени. Имат една буква разлика 03L130277S при 1.6 , 03L130277J при 2,0, видимо са различни , определено не са взаимнозаменяеми, но кои са по-проблемни и защо не мога да се ангажирам. Лошите горива влияят еднакво зле и на двата двигателя.
По темата... определено гледай по запазения автомобил, и ако DSG не ти е приоритет , както става ясно от поста ти , гледай да вземеш по-малкото зло, не че 6 степенните ръчни нямат своите драми с лагери и т.н. но там поне за 400-600лв отваряш и събираш кутията с нови лагери на всички валове.
п.с. повечето 1.6 с ръчна кутия са без демпферен маховик, което прави и съединителя консуматив с много ниска себестойност. Което също е плюс. Маслената помпа на 1.6 няма шестограм, няма и балансиращи валове, задвижва се с мокър ремък вътре в картера. Градско 1.6 харчи по-малко от 2.0 правя ежедневна съпоставка между двата (двата са с ръчна кутия). Извънградско до 120-130 отново са в полза на 1.6 поне при моето каране, нагоре 1.6 слабее и трябва да се натиска повече , което вече дава точки в полза на 2.0 и откъм лекота на придвижване и откъм разход.
По темата... определено гледай по запазения автомобил, и ако DSG не ти е приоритет , както става ясно от поста ти , гледай да вземеш по-малкото зло, не че 6 степенните ръчни нямат своите драми с лагери и т.н. но там поне за 400-600лв отваряш и събираш кутията с нови лагери на всички валове.
п.с. повечето 1.6 с ръчна кутия са без демпферен маховик, което прави и съединителя консуматив с много ниска себестойност. Което също е плюс. Маслената помпа на 1.6 няма шестограм, няма и балансиращи валове, задвижва се с мокър ремък вътре в картера. Градско 1.6 харчи по-малко от 2.0 правя ежедневна съпоставка между двата (двата са с ръчна кутия). Извънградско до 120-130 отново са в полза на 1.6 поне при моето каране, нагоре 1.6 слабее и трябва да се натиска повече , което вече дава точки в полза на 2.0 и откъм лекота на придвижване и откъм разход.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: MK6 TDI или DSG
CAYC имам на 80 000км, показателите на дюзите му не са оптимални. С разни добавки се държи прилично - за сега. Друг CAYC мой колега взе на малко над 200К, със сменени всички дюзи. В чужбина има много инфо, че 1.2тди(Поло блумоушън) и 1.6тди не понасят добре ъпдейтите за Дизелгейт - дюзи + ДПФ страдат. То си стана ясно, че ще имат проблем още в началото на скандала, когато ФВ обяви, че 2.0ТДИ ще мине само със софтуер, а 1.6 има нужда от нов преходник към дебитомера и прочие. Как мина после и той само със софтуер, не ми стана ясно... Но, в общи линии 1.6ТДИ изглежда е по-чувствителен откъм периферия. Може и да се ползва по-често за градско каране, което също рефлектира негативно, но това знаем до тук.
Как става тоя номер с маслото при сухо ДСГ?? Да не би на Турана с този мотор, да се качва 6 степенна кутия със съединители в маслена баня?
TISSOT написа:vitman написа:Мерси колеги за отговорите....а някой все пак няма ли DSG 1.6 2010 да сподели мнения как е?
Аз карам такъв мотор с DSG 2013 на Туран вече 34 000 км. Колата ми е вече на 212 000 км. и съм доволен, набира си прилично и разхода ме устройва на моето каране. А пък ако не си бързак (100 км/ч) по магистралата ще си възхитен от разхода От VW Jug ми казаха, че това DSG не се обслужва, но аз си му смених маслото и ще продължавам да го сменям на 60 000 км., а на двигателя на 15 000 км. макар че му сипвам оригинално масло LongLife III (което го дават да се сменя на 30 000км.). По колата влагам почти винаги оригинални части и консумативи, надявам се да ме вози още 100 000 км. и ще я сменям. Като гледам в Германия има този двигател с тази кутия на по 300 - 400 000км., а такситата са над 400 000км. Мисля, че една кола ако се пази от нова и се поддържа правилно ще изкара доста километри. Успех колега в избора на кола
Как става тоя номер с маслото при сухо ДСГ?? Да не би на Турана с този мотор, да се качва 6 степенна кутия със съединители в маслена баня?
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта