Мнение за Skoda Octavia Combi G-Tec, 1.5 TSI / 96 kW / 131 к.c., 7DSG, CNG - метан, EU6

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мнение за Skoda Octavia Combi G-Tec, 1.5 TSI / 96 kW / 131 к.c., 7DSG, CNG - метан, EU6

Мнениеот VWGT » Пет 13 сеп 2019 9:53


Интересно, има ли някаква причина да го орежат толкова?
Това синьото при 1.5 какво е?




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6061
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнение за Skoda Octavia Combi G-Tec, 1.5 TSI / 96 kW / 131 к.c., 7DSG, CNG - метан, EU6

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 13 сеп 2019 10:41


трета метанова бутилка, на CAddy BSX ecofuel бензиновия не е повече от 20 литра, реално ако метана функционира нормално, както се предполага на нов автомобил и 20 литра е прекалено много...


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мнение за Skoda Octavia Combi G-Tec, 1.5 TSI / 96 kW / 131 к.c., 7DSG, CNG - метан, EU6

Мнениеот VWGT » Пет 13 сеп 2019 11:02


Много чак, за България и Германия по-скоро е ОК, според рекламата 300 км пробег на метан ще имаш. Но ако се налага да пътуваш в други страни, нищо не е. С 11 литров бензинов резервоар ще ти се налага да зареждаш на всеки 100 или ако си по-смел 150 км.
Като свърши "промоцията" този модел на 57 000 лв е непродаваем. То и при промоционалната му цена не виждам с какво е по-добър от дизеловите оферти, освен ако се ползва само като градска кола.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12793
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Мнение за Skoda Octavia Combi G-Tec, 1.5 TSI / 96 kW / 131 к.c., 7DSG, CNG - метан, EU6

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 13 сеп 2019 11:11


5л/100 нафта х 2.20=11лв
5кг/100 метан х 1.50=7.50лв

А цената е такава,защото търсенето определя предлагането.
Шкода продава,защо да не надуят цените.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мнение за Skoda Octavia Combi G-Tec, 1.5 TSI / 96 kW / 131 к.c., 7DSG, CNG - метан, EU6

Мнениеот VWGT » Пет 13 сеп 2019 11:20


Да за цената е така, знам, но и тази "промоция" не е реална спрямо алтернативните модели на Шкода. Според мен е подвеждаща.
Имах Шкода с фабрична газова, чиято цена като нова също е била дебела. Но тя по никакъв начин не беше ограничена в прехода, даже напротив, хем по-икономична, хем по-далекобойна. Гледал съм и много пасати на cng, те са с 30 литров бензинов резервоар, което е иди дойди. Докато тук "старата" Шкода 50 литра, "новата" 11 литра? И за това се учудих, каква е причината за такова драстично орязване?


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1528
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Мнение за Skoda Octavia Combi G-Tec, 1.5 TSI / 96 kW / 131 к.c., 7DSG, CNG - метан, EU6

Мнениеот Кайзен » Пет 13 сеп 2019 11:35


Според реален тест
Изображение
Автомобил: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI G-TEC DSG 2019
Дата: 11.07.2019
Време: ден, 32°C
Ср. скорост за маршрут Rom-Forlì: 79 km/h
Гуми: Dunlop Sport Maxx RT - 225/45 R17
Разход, бордкомпютър: 2,8 kg/100 km
Реален разход: 3,0 kg/100 km

5,6 kg/100 km - градски разход в Рим
3,7 kg/100 km - смесено градско/извънградско
4,1 kg/100 km - магистрално в Италия
2,4 kg/100 km - икономично с 70-80км/ч извънградско
12,5 kg/100 km - пълна газ при изкачване
Изминато разстояние за целия тест: 1 124 км

Показание на дисплея при пълни резервоари:
Изображение
Реално очаквани разстояния за изминаване на CNG:
350-450 км при нормални условия
500-550 км при икономично шофиране


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6061
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнение за Skoda Octavia Combi G-Tec, 1.5 TSI / 96 kW / 131 к.c., 7DSG, CNG - метан, EU6

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 13 сеп 2019 11:46


VWGT написа:Да за цената е така, знам, но и тази "промоция" не е реална спрямо алтернативните модели на Шкода. Според мен е подвеждаща.
Имах Шкода с фабрична газова, чиято цена като нова също е била дебела. Но тя по никакъв начин не беше ограничена в прехода, даже напротив, хем по-икономична, хем по-далекобойна. Гледал съм и много пасати на cng, те са с 30 литров бензинов резервоар, което е иди дойди. Докато тук "старата" Шкода 50 литра, "новата" 11 литра? И за това се учудих, каква е причината за такова драстично орязване?

Не бъркай фабрична газова с фабрична метанова уредба. Газовата фабрична или не, все е на мятото на резервната гума, докато фабричния метан ползва кухини в пода, реално багажника не е орязан. С намаления резервоар и поставянето на още една бутилка метан печелиш грубо 100-150км допълнителен преход на метан. Което е по-важно от големия резервоар бензин , който специално за България рядко ползваш. Който иска да пътува в страни без метан, не би следвало да избира метанов автомобил.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мнение за Skoda Octavia Combi G-Tec, 1.5 TSI / 96 kW / 131 к.c., 7DSG, CNG - метан, EU6

Мнениеот VWGT » Пет 13 сеп 2019 12:06


Багажникът не е орязан, lpg бутилката е на мястото на резервната гума и си ползваш целия багажник барабар с двойното дъно. И двете коли са без резервна гума, с ремонтен комплект.

явно аз нещо не им разбирам маркетинга, добавили са 2.7 кг cng (което са под 100 км пробег), но са орязали 40 литра бензинов резервоар (което са 500-600 км).

1.5 tsi
17.7 кг cng
11 l бензин

1.4 tsi
15 kg cng
50 l бензин


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6061
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнение за Skoda Octavia Combi G-Tec, 1.5 TSI / 96 kW / 131 к.c., 7DSG, CNG - метан, EU6

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 13 сеп 2019 12:25


вероятността в тези допълнителни 100км да намериш метан станция и да заредиш за още 500км е доста голяма , иначе да махат и задните две бутилки и да избухат още един 70 литра резервоар на бензин и да си се возищ по 1500км на бензин.... ама нали за метанова октавия говорим все пак, всеки допълнителен километър на метан е плюс, поне аз така разсъждавам.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1528
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Мнение за Skoda Octavia Combi G-Tec, 1.5 TSI / 96 kW / 131 к.c., 7DSG, CNG - метан, EU6

Мнениеот Кайзен » Пет 13 сеп 2019 12:50


1.5 tsi
17.7 кг cng
11 l бензин
Багажник: 480л


1.4 tsi
15 kg cng
50 l бензин
Багажник: 405л

Някои искат просто повече място за товарене...


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мнение за Skoda Octavia Combi G-Tec, 1.5 TSI / 96 kW / 131 к.c., 7DSG, CNG - метан, EU6

Мнениеот VWGT » Пет 13 сеп 2019 13:49


Относно резервоарите си има някаква неписана норма за гарантиран преход от около 800-1000 км, която от много години се спазва. Аз съм свикнал с нея, както и много други хора сигурно. И като ми предложат комби, което прави два пъти малко, и не е електричка, ми прави впечатление.

Виж обаче това с обема на багажника го разбирам. В комби сегмента много обичат да си мерят обемите и 400 литра за комби определено е малко. И още нещо, да зареждам на всеки 400 км ми е на ръба на комфорта, смисъл, че съм го преживявал като бях с газовата. Може това също да влиза в сметките и реално колата в момента да покрива и този момент. С други думи е кола за пазар наситен с метан станции, каквито май има само у нас, Италия и Германия.

Аз съм фен на алтернативните горива, но бих искал и по-голяма автономност. Интересно ми е какви продажби ще реализират, но едва ли у нас има подобна статистика.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6061
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнение за Skoda Octavia Combi G-Tec, 1.5 TSI / 96 kW / 131 к.c., 7DSG, CNG - метан, EU6

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 13 сеп 2019 13:58


Според мен това е автомобил насочен към таргет таксиметрови автомобили, но времето ще покаже. Моите критерии също ги покрива. Дизела колкото и да е икономичен е 2.3 винаги е по-скъпо от газ/метан при еднакви автомобили.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1528
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Мнение за Skoda Octavia Combi G-Tec, 1.5 TSI / 96 kW / 131 к.c., 7DSG, CNG - метан, EU6

Мнениеот Кайзен » Пет 13 сеп 2019 14:05


VWGT написа:С други думи е кола за пазар наситен с метан станции, каквито май има само у нас, Италия и Германия.

Къде в Европа се продават най-много нови автомобили с CNG:
Изображение


masterixx
Мнения: 123
Регистриран на: Нед 06 мар 2011 21:27
Автомобил: Touran
Двигател: BSX 2009
Местоположение: Sofia

Re: Мнение за Skoda Octavia Combi G-Tec, 1.5 TSI / 96 kW / 131 к.c., 7DSG, CNG - метан, EU6

Мнениеот masterixx » Съб 14 сеп 2019 20:42


Екстра си е колицата с това количество метан при този разход. С Тоуран BSX 19кг ,като си заредя в София - разбирасе в 4 сутринта, за да мога да я напълня почти цялата, до Бургас стигам без презареждане и ми остава за още 70км. Разходът е 4,9кг/100 при 120-130. Тъпото с тия метани е зареждането при висока външна температура...
Но въпреки всичко с метан е поне два пъти по евтино от дизела.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8295
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Мнение за Skoda Octavia Combi G-Tec, 1.5 TSI / 96 kW / 131 к.c., 7DSG, CNG - метан, EU6

Мнениеот Stivi » Нед 15 сеп 2019 10:24


Мдаааа,не всичко е цветя и рози,на някой най не са му сменили бутилките по сервизна акция ! :
https://www.flagman.bg/article/196463



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 128 госта