Колебание между Голф 4 или Голф 5
- nikolai.donchev
- Мнения: 2
- Регистриран на: Съб 21 сеп 2019 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
Колебание между Голф 4 или Голф 5
Здравейте. Планирам покупка на автомобил и имам някой чуденки. Като цяло съм се спрял на Golf.
Основен критерии ми е икономичността. Идеята е двигателят да е бензинов с газова уретба за да е възможно най-евтино пътуването. Ако ще е Голф 4 се целя във варианта, който е 101к.с. и попада в ниския данък. В случай, че се насоча към Голф 5, най-вероятно ще е варианта малко над 100к.с.. Виждам, че има и вариант 80к.с., но се опасявам, че ще е твърде маломощен предвид използването на газова уретба. Спокоен шофьор съм и не държа на мощна кола, но все пак да може да изпреварва. Максимална скорост би била около 140км/ч по магистралата. Това ще ми е първи личен автомобил. Живея в София, но смятам да го използвам основно за извънградско пътуване.
Ето какви са ми впечатленията за сега:
Голф 4
Плюсове
1. По-евтина цена на автомобила (към 3000лв-4000лв)
2. По-евтин годишен данък
3. Карал съм го (баща ми има такъв, но дизел) и съм с добри лични впечатления
Минуси
1. По-стар е (около 20 годишен)
Голф 5
Плюсове
1. По-нов е (около 13 годишен)
Минуси
1. По-скъпа цена на автомобила (към 7000лв)
2. По-скъп годишен данък (за варианта, който е около 100к.с.)
Тоест като имаме предвид надеждност, цена за поддръжка, за данък, за ремонти, за гориво и предположим, че ще ползвам автомобила дългосрочно (поне 5-10 години), кой от двата би бил по-изгоден според вас? Смятам да го купя директно с монтирана газова уретба, но ако имате съобрения срещу това, може да ги споредлите.
Основен критерии ми е икономичността. Идеята е двигателят да е бензинов с газова уретба за да е възможно най-евтино пътуването. Ако ще е Голф 4 се целя във варианта, който е 101к.с. и попада в ниския данък. В случай, че се насоча към Голф 5, най-вероятно ще е варианта малко над 100к.с.. Виждам, че има и вариант 80к.с., но се опасявам, че ще е твърде маломощен предвид използването на газова уретба. Спокоен шофьор съм и не държа на мощна кола, но все пак да може да изпреварва. Максимална скорост би била около 140км/ч по магистралата. Това ще ми е първи личен автомобил. Живея в София, но смятам да го използвам основно за извънградско пътуване.
Ето какви са ми впечатленията за сега:
Голф 4
Плюсове
1. По-евтина цена на автомобила (към 3000лв-4000лв)
2. По-евтин годишен данък
3. Карал съм го (баща ми има такъв, но дизел) и съм с добри лични впечатления
Минуси
1. По-стар е (около 20 годишен)
Голф 5
Плюсове
1. По-нов е (около 13 годишен)
Минуси
1. По-скъпа цена на автомобила (към 7000лв)
2. По-скъп годишен данък (за варианта, който е около 100к.с.)
Тоест като имаме предвид надеждност, цена за поддръжка, за данък, за ремонти, за гориво и предположим, че ще ползвам автомобила дългосрочно (поне 5-10 години), кой от двата би бил по-изгоден според вас? Смятам да го купя директно с монтирана газова уретба, но ако имате съобрения срещу това, може да ги споредлите.
-
- Мнения: 232
- Регистриран на: Вто 04 окт 2016 13:00
- Автомобил: vw golf mk5 2006
- Двигател: 1_6i BSE
- Местоположение: София
Re: Колебание между Голф 4 или Голф 5
Здарвей колега,двигателя идеален за газифициране в голф 5 е този като моя-1.6 102кс.Иедален е,казват хората слагали,аз го карам на А95 и нямам забележки.
Двигателя в Г4 и Г5 1.6 респективно 101кс и 102кс на 90% са сходни.При Г4 мотора е една идея по ,,жив,, но като комфорт и поведение мисля няма спор-Г5 е доста по напред.
Данъка ако те притеснява много,не мисля че 85лв за ЕВРО 4 е болка за умиране-толкова плащам сега!!
Двигателя в Г4 и Г5 1.6 респективно 101кс и 102кс на 90% са сходни.При Г4 мотора е една идея по ,,жив,, но като комфорт и поведение мисля няма спор-Г5 е доста по напред.
Данъка ако те притеснява много,не мисля че 85лв за ЕВРО 4 е болка за умиране-толкова плащам сега!!
-
- Мнения: 458
- Регистриран на: Вто 21 окт 2008 21:54
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Колебание между Голф 4 или Голф 5
Аз не бих взел 20 годишна кола с идеята да я карам докато стане 30 годишна :)
Не купувай газифицирана кола, аз ги газифицирам, за да им набия едни бързи 100-120000 км, предполагам и всеки друг. А то след толкова беге километри е в такова състояние, че се чудиш кое първо да оправяш и... я продаваш. Вземам без газово, извъртя 1000-2000 км за да се убедя, че няма някакви проблеми и си струва газовото и тогава монтирам.
Не купувай газифицирана кола, аз ги газифицирам, за да им набия едни бързи 100-120000 км, предполагам и всеки друг. А то след толкова беге километри е в такова състояние, че се чудиш кое първо да оправяш и... я продаваш. Вземам без газово, извъртя 1000-2000 км за да се убедя, че няма някакви проблеми и си струва газовото и тогава монтирам.
Re: Колебание между Голф 4 или Голф 5
Щом имаш пари за Голф 5 и смяташ да караш автомобила още 10години, няма какво да се чудиш. 7 години по-нов автомобил означава поне една идея по-малко км, по-запазен и следователно по-малко проблеми и ремонти. Да намериш 20г запазен Голф 4 1.6 вече е много трудно. Колкото и да е здрав, ще започнат ремонти, все пак е каран 20години! А цена за ГО и гориво няма някаква разлика. Аз не бих си взел с монтирана ГИ, каран е за последно! Намери си закупен нов Г5 с един собственик, с книжка, история. Обслужваш, слагаш нов ГИ и караш. А и си представи след 7-8години Г4 спрямо Г5 как ще изглежда и ще се чудиш защо не взех 5цата, естествено ако си имал финансовата възможност да я вземеш!
Re: Колебание между Голф 4 или Голф 5
Колега, да отбележа, че 1.6 бензин е най - калпавия двигател на VAG в тези години (за голф 4 става дума). Харчи повече масло отколкото гориво...
-
- VW експерт
- Мнения: 13347
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Колебание между Голф 4 или Голф 5
И при Голф 5 е същата стока.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Колебание между Голф 4 или Голф 5
Проблема на Г4 вече е времето. Имам едно А3 от 98г., на малък пробег и просто от времето всякакви дреболии почват да се разпадат. Ако искам да го карам по много и редовно, всеки месец ще трябва да е в сервиза. Не са скъпи ремонтите, но така не може да се разчита на колата. Всякакви маркучи, букси, релета, пластмаси са доста изпечени вече.
Погледни за Леон 2, там за цената на Голф 5, изпадат по-нови екземпляри на по-нормални пробези.
Погледни за Леон 2, там за цената на Голф 5, изпадат по-нови екземпляри на по-нормални пробези.
- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Колебание между Голф 4 или Голф 5
Здравей!
Първо за 4 поколение Golf:
Голф 4 1.6 AKL 100к.с може да има проблем с харчене на масло. Може и да няма. Не, това не е "най-скапания" мотор на VW от тези години. Справка:
1.4 16V 75к.с отново може да гори масло.
1.8 125к.с по-безпроблемен мотор.
1.8 Т 150к.с отново може да гори масло + турбо и т.н
2.0 116к.с отново проява на скапани сегменти и горене на масло.
2.3 150/170к.с мисля не се интересуваш 5-ак е.
Конкуренти като Astra, Focus бензин 1.6 от тези години също може да горят масло. Те по-добър избор ли са от Golf 4? За мен - не!
Golf 5:
1.6 8V 102 к.с BSE, BGU отново може да се прояви горене на масло.
Общото между AKL и BSE е, че горенето на масло се дължи на свършили сегменти. Цена на ремонт : зависи кой го прави и какъв % отстъпка имаш за части, средно около 800лв.Ако имаш издухан двигател, ясно че цената става 4 цифрена.Това се отнася за всеки мотор, не само 1.6... И двата мотора стават за ГАЗ без проблеми.
Много хора ще ти кажат как вземеш ли 1.6 на VAG, гори масло-не е вярно.Вземеш ли жена от ***** тя е *****.Нали не звучи сериозно? От кола до кола има разлика. Тук ремонт ако се наложи е евтин спрямо всеки друг бензинов мотор на VW от тези години. 1.4 FSI 1.6 FSI, 2.0 FSI.. поразпирай какво чудо е там. На ГАЗ става, но гори и бензин, скъпа е цената на газова+бензин само 98 или 100 + нагар клапани + верига +компютър + скорости 6 степенна ръчна, да не говорим за DSG.
След малко ще четеш колко е "спрял" да си вземеш 150, 200,300к.с все е малко.... Да, колата не е еластична. Но имаш 4 цилиндъра 148 Н.М и 102 к.с Какви са очакванията?На 1.6 8 V най-големия + е цената за поддръжка и простотата на мотора. Каквото и да купиш - поддържаш после.
Успех!
https://m.youtube.com/watch?v=72vp7puRiHo
Първо за 4 поколение Golf:
Голф 4 1.6 AKL 100к.с може да има проблем с харчене на масло. Може и да няма. Не, това не е "най-скапания" мотор на VW от тези години. Справка:
1.4 16V 75к.с отново може да гори масло.
1.8 125к.с по-безпроблемен мотор.
1.8 Т 150к.с отново може да гори масло + турбо и т.н
2.0 116к.с отново проява на скапани сегменти и горене на масло.
2.3 150/170к.с мисля не се интересуваш 5-ак е.
Конкуренти като Astra, Focus бензин 1.6 от тези години също може да горят масло. Те по-добър избор ли са от Golf 4? За мен - не!
Golf 5:
1.6 8V 102 к.с BSE, BGU отново може да се прояви горене на масло.
Общото между AKL и BSE е, че горенето на масло се дължи на свършили сегменти. Цена на ремонт : зависи кой го прави и какъв % отстъпка имаш за части, средно около 800лв.Ако имаш издухан двигател, ясно че цената става 4 цифрена.Това се отнася за всеки мотор, не само 1.6... И двата мотора стават за ГАЗ без проблеми.
Много хора ще ти кажат как вземеш ли 1.6 на VAG, гори масло-не е вярно.Вземеш ли жена от ***** тя е *****.Нали не звучи сериозно? От кола до кола има разлика. Тук ремонт ако се наложи е евтин спрямо всеки друг бензинов мотор на VW от тези години. 1.4 FSI 1.6 FSI, 2.0 FSI.. поразпирай какво чудо е там. На ГАЗ става, но гори и бензин, скъпа е цената на газова+бензин само 98 или 100 + нагар клапани + верига +компютър + скорости 6 степенна ръчна, да не говорим за DSG.
След малко ще четеш колко е "спрял" да си вземеш 150, 200,300к.с все е малко.... Да, колата не е еластична. Но имаш 4 цилиндъра 148 Н.М и 102 к.с Какви са очакванията?На 1.6 8 V най-големия + е цената за поддръжка и простотата на мотора. Каквото и да купиш - поддържаш после.
Успех!
https://m.youtube.com/watch?v=72vp7puRiHo
-
- VW експерт
- Мнения: 1994
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Колебание между Голф 4 или Голф 5
На кой от тия 1,6 му беше скапана скоростната кутия, или и на двата?!
- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Колебание между Голф 4 или Голф 5
Нека го кажем така:всички 1.6 горят масло и чупят скорости. Извод :купете си дизел! 

-
- VW експерт
- Мнения: 1994
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Колебание между Голф 4 или Голф 5
Не баш, ама на там отиват нещата...
Тънят се нещата, малък данък, газчица...ама накрая сметката може да излезе крива.
Сигурно има достатъчно изгодни варианти от конкурентни марки, ако толкова трябва да е подобен бензинов модел.

Тънят се нещата, малък данък, газчица...ама накрая сметката може да излезе крива.
Сигурно има достатъчно изгодни варианти от конкурентни марки, ако толкова трябва да е подобен бензинов модел.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Колебание между Голф 4 или Голф 5
1.6 8v в Голф 4 е с калпава скоростна кутия. При Голф 5 няма такава драма.
- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Колебание между Голф 4 или Голф 5
Аз ви казвам да си купите дизел за да излезе сметката, защото тези 1.6 само горят масло и чупят скорости. Всички до един!Обаче дизел:хубава нафта-в България е най-добрата.Никога не съм чул или чел на някой да му замръзва нафтата по нашите ширини. Да смениш дюзи, турбини, маховици е само мит.Скорости на дизел не е възможно да се счупят! Поддръжка по-евтина от бензинов двигател. Каква ГАЗ на 1.6?Дизела гори 3 извън града и 5 градско. С една дума ДИЗЕЛ! Тези които си купуват бензин и го газифицират нищо не разбират от сметки! Питайте таксиметровите шофьори!
- 110afn
- Мнения: 1904
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Колебание между Голф 4 или Голф 5
добре влезе в темата, но с второто си мнение счупи скорости
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Колебание между Голф 4 или Голф 5
Колегата пише иронично. 1.6 е сполучлив бюджетен мотор. Дори "основен" ремонт сегменти + гумички не е финансова драма.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта