Харесах си Golf MK5 1.9TDI 105HP
Харесах си Golf MK5 1.9TDI 105HP
Здравейте на всички! До сега не съм имал VW, но сега си харесах Голфче 5ца... От доста време гледам обяви на VW Golf 5, харесвам ги на външен вид и съм чувал хубави мнения за тях. Доста мой приятели и познати карат този вид автомобил и са доста доволни. Бих искал съвет от Вас, защото може би сте по запознати. Харесал съм си 1.9TDI 105HP.. Бихте ли ми казали слаби места по колата и къде да гледам когато отида за оглед на някоя обява за голф... Благодаря предварително и лек ден!
-
- VW експерт
- Мнения: 1994
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Харесах си Golf MK5
Малко са слабите места, гледай общото състояние, и ако е добре взимай.
При много километри, мотора износва разпределителен вал, както всички с помпа-дюза. За 600-700лв се оправя с нови части.
Шестстепенната ръчна скоростна кутия, понякога се чупи, но пак в зависимост от пробег, начин на експлоатация и...късмет. Петстепенната е безсмъртна и достатъчно адекватна.
Климатроника също се разтраква понякога, компресора на климатика също не е вечен...нормални неща.
При тоя мотор до към края на производството има варианти с филтър за твърди частици(DPF), както и без такъв. Без е по-добре за да няма проблеми с него, но и иначе има решения.
Всичко се прави и всички въпроси около модела имат отработени решения. Рядко се струпва всичко наведнъж. Важен е добър оглед и проверка преди покупка, ако колата е наред, с малко късмет може и доста дълго да не иска друго освен обслужване и консумативи.
Иначе казано, взимай си човек, който разбира от модела, при огледите, или най-добре читав сервиз за проверка.
При много километри, мотора износва разпределителен вал, както всички с помпа-дюза. За 600-700лв се оправя с нови части.
Шестстепенната ръчна скоростна кутия, понякога се чупи, но пак в зависимост от пробег, начин на експлоатация и...късмет. Петстепенната е безсмъртна и достатъчно адекватна.
Климатроника също се разтраква понякога, компресора на климатика също не е вечен...нормални неща.
При тоя мотор до към края на производството има варианти с филтър за твърди частици(DPF), както и без такъв. Без е по-добре за да няма проблеми с него, но и иначе има решения.
Всичко се прави и всички въпроси около модела имат отработени решения. Рядко се струпва всичко наведнъж. Важен е добър оглед и проверка преди покупка, ако колата е наред, с малко късмет може и доста дълго да не иска друго освен обслужване и консумативи.
Иначе казано, взимай си човек, който разбира от модела, при огледите, или най-добре читав сервиз за проверка.
- ssssl
- Мнения: 948
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Харесах си Golf MK5
Ъц, БКД не износва разпределителни валове, а 6-скоростната му кутия е най-добрата, която някога съм карал. 11 години.cecoa1 написа: мотора износва разпределителен вал, както всички с помпа-дюза.
- stefan4o
- Мнения: 19284
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Харесах си Golf MK5
ssssl написа:Ъц, БКД не износва разпределителни валове, а 6-скоростната му кутия е най-добрата, която някога съм карал. 11 години.cecoa1 написа: мотора износва разпределителен вал, както всички с помпа-дюза.
Имат конструктивна разлика ли някаква (с по-старото поколение ПД), колега?
- ssssl
- Мнения: 948
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Харесах си Golf MK5
БКД е 16 клапана, както и 170 коньовия мотор. Всички други ПД са 8 клапана.
-
- VW експерт
- Мнения: 1994
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Харесах си Golf MK5
Има още един мотор с 16 клапана и 136к.с с означение AZV. Но не е важно, човека пита за 1,9.
Още докато писах, се замислих, че някой може да каже, че при 16 клапановите PD не е тоя проблема, но предвид, че се пита за 1,9 реших, че е излишно да уточнявам. А е излишно, щото ако го бях написал, трябваше да спомена и защо 16 клапановите 2,0 PD, не са по-добри всички и с всичко.
Може би все пак е добре да се спомене и за другите мотори.... Накратко, изборът с 1,9 е най-лесен, с 2,0PD вече има два варианта с 8 клапана и с 16. С 16 клапана пукат цилиндрови глави, и вероятността за това нещо намалява колкото по-ново производство е колата. Има там разни информации, за кои сериини номера са проблемните глави, но това доста усложнява избора.
При 8 клапановият 2,0PD (BMM) главата е безпроблемна като при 1,9, но пък винаги са с DPF(който обаче не е проблемен доколкото знам). За мен лично точно 2,0PD с 8 клапана(BMM), е най-добрият избор за тази кола, но и 1,9 се справя прилично(Голфа е лек), при същата надеждност(а го има и без DPF).
За скоростите, има достатъчно писано.
Още докато писах, се замислих, че някой може да каже, че при 16 клапановите PD не е тоя проблема, но предвид, че се пита за 1,9 реших, че е излишно да уточнявам. А е излишно, щото ако го бях написал, трябваше да спомена и защо 16 клапановите 2,0 PD, не са по-добри всички и с всичко.
Може би все пак е добре да се спомене и за другите мотори.... Накратко, изборът с 1,9 е най-лесен, с 2,0PD вече има два варианта с 8 клапана и с 16. С 16 клапана пукат цилиндрови глави, и вероятността за това нещо намалява колкото по-ново производство е колата. Има там разни информации, за кои сериини номера са проблемните глави, но това доста усложнява избора.
При 8 клапановият 2,0PD (BMM) главата е безпроблемна като при 1,9, но пък винаги са с DPF(който обаче не е проблемен доколкото знам). За мен лично точно 2,0PD с 8 клапана(BMM), е най-добрият избор за тази кола, но и 1,9 се справя прилично(Голфа е лек), при същата надеждност(а го има и без DPF).
За скоростите, има достатъчно писано.
- ssssl
- Мнения: 948
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Харесах си Golf MK5
Това, с пукането на глави, отдавна не е актуално. Глави се пукаха на 50-100к км и то в много нисък процент от произведените 16 клапанови мотори. Сервизна акция не е имало.
Сега, ПД на по-малко от 300к е невъзможно да се намери, демек каквото е имало да пука, отдавна е изпукало.
На тея км е по-възможно някоя биела на 1.9 да тръгне да бяга
Сега, ПД на по-малко от 300к е невъзможно да се намери, демек каквото е имало да пука, отдавна е изпукало.
На тея км е по-възможно някоя биела на 1.9 да тръгне да бяга

- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3966
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: RE: Re: Харесах си Golf MK5
ssssl написа:...Сега, ПД на по-малко от 300к е невъзможно да се намери...
Не съм съгласен с това обобщение!
-
- VW експерт
- Мнения: 13348
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Харесах си Golf MK5
Жоро,ти си изключение, което не премахва правилото.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3966
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Харесах си Golf MK5
Не говоря за себе си, има много ваг дизели генерация 2007-2010 с пробег под цитирания. Друг е въпросът дали се продават.
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: Харесах си Golf MK5
На пазара е важно къв е шита, на 12г дизел пробег от 300к си е чудесно ако намериш реален на кола отвън, девствена си е
. Тукашни има с доказуми км вярно е ама колко са такива коли и най-вече са в представителства не в мобиле, интересно е че цената им не е много по-висока от накурвена италянка.

-
- VW експерт
- Мнения: 1994
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Харесах си Golf MK5
ssssl написа:Това, с пукането на глави, отдавна не е актуално. Глави се пукаха на 50-100к км и то в много нисък процент от произведените 16 клапанови мотори. Сервизна акция не е имало.
Сега, ПД на по-малко от 300к е невъзможно да се намери, демек каквото е имало да пука, отдавна е изпукало.
На тея км е по-възможно някоя биела на 1.9 да тръгне да бяга
Ако можеш да гарантираш по някакъв начин всичко, което си написал, да взима човека направо 16 клапанова PD.
Да, сервизна акция не е имало, но това не е аргумент, че не е имало проблем. Вярно е, че кола на доста километри е доста по-малко вероятно да спука глава вече, но баш на нашия пазар реалните километри са неизвестни. Въпреки това, българинът обича да бъде лъган, и много трудно ще предпочете кола на 350 хиляди километра, отколкото на 160, дори ако се различават в действителност само по показанията на километража(единия върнат, другия действителен).
Отделно, няма смисъл от обобщения, каква не можело да се намери... Аз карам Шкода с 1,9 PD 130к.с. на 120 хиляди километра. Скоро приятел взе Туран с 1,9 105к.с. на 157 хиляди, още с първия ангренаж. Това съвсем реални километри, но естествено не в България.
- ssssl
- Мнения: 948
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Харесах си Golf MK5
Проблемните глави са до 2006 г. ,т.е. става въпрос за 13 годишни дизели, "нов внос", от тея страни, дето данъкът за дизел е в пъти по-висок от тоя за бензин и поради тая причина много рядко се карат под 30к годишно. В БГ е много по-възможно да се намери дизел на малко км, ако е новозакупен тук.
- vinixxx
- Мнения: 1820
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Харесах си Golf MK5
Защо разводнявате темата?Човека пита за 1.9.
Инче моя съвет към автора е, да вземе някого със себе си при огледа.
Поне маховика може да се преслуша,ако не друго.
Иначе има много писано, използвай търсачката!
Инче моя съвет към автора е, да вземе някого със себе си при огледа.
Поне маховика може да се преслуша,ако не друго.
Иначе има много писано, използвай търсачката!
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: martiob и 61 госта