Здравейте,
ще се радвам да ми дадете съвет относно какъв автомобил да си купя. Тук очевидно е VW форум, но съм отворен и за други предложения, ако има такъва. Интересувам се от бензинов автомобил в класа на голф, като да може да се движи и на газ. Трябва ми да ходя на работа (около 20км в двете посоки) и на пазар с него и чат пат за по-дълги растояния. Живея в Германия, ако това има някакво значение, така че ще го купя от тук. Интересува ме колата да е надежна и непретенциозна и евтина за подръжка и консумативи. Отворен съм за предложения от голф 4 до голф 6 и също за подобни автомобили и от други марки. Цена според колата за голф 4, до 2-3 хиляди евро, за голф 6 до 6-7.
Ами това е, благодаря предварително.
Избор на бензинов автомобил в класа на голф
- Кайзен
- Мнения: 1629
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Избор на бензинов автомобил в класа на голф
Volkswagen Golf Mk5 или Volkswagen Golf Mk6 с 1.6 (BSE/BSF/CCSA) 75 kW (102PS).
Fiat Bravo II (Type 198) 1.4 Fire 16V (90PS) или 1.4 T-Jet 16V (120PS).
Megane II K4M 1.6 16V.
Subaru Impreza 2.0R 150PS.
Hyundai i30 1.6 122PS.
Citroen C4 1.6
и т.н.
Има доста автомобили/двигатели, които имат официално разрешение ECE-R115 да бъдат газифицирани.
Ето един от първите резултати в google, където може да разгледаш още марки и модели - https://frontgas.de/autogas-automarken/
Fiat Bravo II (Type 198) 1.4 Fire 16V (90PS) или 1.4 T-Jet 16V (120PS).
Megane II K4M 1.6 16V.
Subaru Impreza 2.0R 150PS.
Hyundai i30 1.6 122PS.
Citroen C4 1.6
и т.н.
Има доста автомобили/двигатели, които имат официално разрешение ECE-R115 да бъдат газифицирани.
Ето един от първите резултати в google, където може да разгледаш още марки и модели - https://frontgas.de/autogas-automarken/
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
- Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
- Двигател: 1600 126 hp 2010 year
- Местоположение: Варна
Re: Избор на бензинов автомобил в класа на голф
Кола за ходене на работа и обратно , най- добрата марка е Toyota. Води се ,че е най- надежната марка ...,а в Германия мисля,че е важно колата да не се счупи на път за работа..)).. отговаря и на критерия за непретенциозна и евтина подръжка , газифицира се. Препоръчвам малките двигатели 1.4 , 97 коня , доказал се през годините или пък 1.33 , около 100 коня , който го водят доста икономичен.
Ако искаш да и даваш газ по немските магистрали ...това ,което е препоръчал колегата по- горе Fiat Bravo II 1.4 turbo jet 120 коня ,носи на газ, здрав двигател и като цяло кола с едни от най евтините части и консумативи.
От ВАГ групата , може Volkswagen Golf Mk5 или Volkswagen Golf Mk6 с 1.6 (BSE/BSF/CCSA) 75 kW (102PS)…, но като цяло Golf с тоя двигател с нищо не превъзхожда Auris или предшественика хечбек Корола. Голф с тоя двигател не върви по-бързо , но за сметка на това харчи повече, като надежност нещата също са в полза на Toyota. Вече интериор , екстериор всеки индивидулано си преценява.
Golf Mk4 има един двигател 2.0 ,116 коня става на газ и като цяло отзивите за него са по добри от 1.6 , като вървеж и надежност.
Ако искаш да и даваш газ по немските магистрали ...това ,което е препоръчал колегата по- горе Fiat Bravo II 1.4 turbo jet 120 коня ,носи на газ, здрав двигател и като цяло кола с едни от най евтините части и консумативи.
От ВАГ групата , може Volkswagen Golf Mk5 или Volkswagen Golf Mk6 с 1.6 (BSE/BSF/CCSA) 75 kW (102PS)…, но като цяло Golf с тоя двигател с нищо не превъзхожда Auris или предшественика хечбек Корола. Голф с тоя двигател не върви по-бързо , но за сметка на това харчи повече, като надежност нещата също са в полза на Toyota. Вече интериор , екстериор всеки индивидулано си преценява.
Golf Mk4 има един двигател 2.0 ,116 коня става на газ и като цяло отзивите за него са по добри от 1.6 , като вървеж и надежност.
Re: Избор на бензинов автомобил в класа на голф
Здравейте,
благодаря Ви много за мненията. До тук като гледам изборът ми ще е между VW Golf и Auris-а. Иначе искам да попитам също, дали си струва да се вземе на малко километри (50-60 хиляди) за което да се платят 2-3 евро повече в сравнение с автомобил на 100 хиляди километра!?
Гледах един Аурис за 8000 евро, 2010 година, на 25 хиляди киломерта. А от 9 хиляди вече има и следващият модел на Аурис, но съответно на доса повече километри.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 99-216-301
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 9-216-8542
Иначе Аурисът го има и към 4 хиляди. Въпросът ми е какво бихте препоръчали в случая като максимални километри!?
Благодаря Ви.
благодаря Ви много за мненията. До тук като гледам изборът ми ще е между VW Golf и Auris-а. Иначе искам да попитам също, дали си струва да се вземе на малко километри (50-60 хиляди) за което да се платят 2-3 евро повече в сравнение с автомобил на 100 хиляди километра!?
Гледах един Аурис за 8000 евро, 2010 година, на 25 хиляди киломерта. А от 9 хиляди вече има и следващият модел на Аурис, но съответно на доса повече километри.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 99-216-301
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 9-216-8542
Иначе Аурисът го има и към 4 хиляди. Въпросът ми е какво бихте препоръчали в случая като максимални километри!?
Благодаря Ви.
- Кайзен
- Мнения: 1629
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Избор на бензинов автомобил в класа на голф
Няма как евтина подръжка ,газифициране и Тойота/Хонда да попадднат в едно изречение.
Запознай се през колко километра се регулират клапаните на бензиновите Тойота/Хонда, особено ако се карат на газ, и попитай сервизите наоколо колко биха ти взели за това.
Ако се оглеждаш за 9-10г бензинов автомобил в Германия, то по-важно според мен е да не е на прекалено малко километри. Всички под 100 000км са били използвани на къси разстояния с много студени стартове. Аз бих гледал автомобили с пробег 10 - 12 хил/г.
Втория Аурис е дизелов и е комби - все неща, които не отговарят на твоите първоначални критерии "бензинов автомобил в класа на голф".
Запознай се през колко километра се регулират клапаните на бензиновите Тойота/Хонда, особено ако се карат на газ, и попитай сервизите наоколо колко биха ти взели за това.
Ако се оглеждаш за 9-10г бензинов автомобил в Германия, то по-важно според мен е да не е на прекалено малко километри. Всички под 100 000км са били използвани на къси разстояния с много студени стартове. Аз бих гледал автомобили с пробег 10 - 12 хил/г.
Втория Аурис е дизелов и е комби - все неща, които не отговарят на твоите първоначални критерии "бензинов автомобил в класа на голф".
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Избор на бензинов автомобил в класа на голф
Първо се огледай какви сервизи има около теб. Къде ще газифицираш - там, или в Бг.
И разгледай все пак и Фокус, не робувай на предразсъдъци.
И разгледай все пак и Фокус, не робувай на предразсъдъци.
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
- Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
- Двигател: 1600 126 hp 2010 year
- Местоположение: Варна
Re: Избор на бензинов автомобил в класа на голф
Правилото при покупка на автомобил в чужбина от човек , който е не специалист е да си избере автомобил с пълна сервизна история , с един или макс двама предишни собственици , ако е от автокъща и търговеца предлага гаранциия 6 м или 1 година още по- добре и с минат преглед tuv колкото се може по- скоро. Разбира се ...колите , които отговарят на всички тези критерии ще са най скъпи..
Добрата новина е ,че в Германия коли с пълна сервизна история има бол... Предимството на сервизната история , освен всичко друго е ,че евентуално ще можеш да спестиш от подмяна на някой и друг консуматив непосредствено след като станеш собственик.
Инак е добре , поне да се провери колата за реални километри по вин номер в местното представителство , да се погледне отдолу дали няма ръжда , понеже се говори ,че третират пътищата им с някви химикали и т.н.
И тая история с газифицирането , ако разполагаш с приличен бюджет за малко по- съвременен автомобил... ,няма смисъл от газифициране. Auris –a 1.33 го дават като разход 7 градско, 5 извън. Форд Фокус 3 та генерация, от 2011 год с прочутия им двигател сбогом дизел екобоост 1.0 го дават 6 в града, 4 извън .
Добрата новина е ,че в Германия коли с пълна сервизна история има бол... Предимството на сервизната история , освен всичко друго е ,че евентуално ще можеш да спестиш от подмяна на някой и друг консуматив непосредствено след като станеш собственик.
Инак е добре , поне да се провери колата за реални километри по вин номер в местното представителство , да се погледне отдолу дали няма ръжда , понеже се говори ,че третират пътищата им с някви химикали и т.н.
И тая история с газифицирането , ако разполагаш с приличен бюджет за малко по- съвременен автомобил... ,няма смисъл от газифициране. Auris –a 1.33 го дават като разход 7 градско, 5 извън. Форд Фокус 3 та генерация, от 2011 год с прочутия им двигател сбогом дизел екобоост 1.0 го дават 6 в града, 4 извън .
-
- VW експерт
- Мнения: 1994
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Избор на бензинов автомобил в класа на голф
Въобще е сбъркана концепцията за такъв автомобил и газ при тоя пробег и то в тая държава.
Слагането на газ струва едни пари, газта в Германия не е чак толкова евтино и популярно гориво като в България , и като цяло изплащането на инвестицията от икономия гориво при тоя пробег, ще отнеме години. Разлика от 20-30-40 евро на месец ако те бърка при стандарта в Германия, значи си много под социалния минимум.
Газовата няма как да се монтира в България, или ако може, то трябва да отговаря на немските стандарти за това, както и да има съответната документация. Т е. скъпо е, и се изплаща само при висок разход и/или голям пробег.
ПП: За тия цели е достатъчна и колица между 1000 и 2000 евро, само да е здрава и поддържана, с нов ТЮФ. Японските са здрави, но много ръждясват, а в немско това е още по-голям проблем.
Като идея, може би някой Форд Фокус първо поколение.
Слагането на газ струва едни пари, газта в Германия не е чак толкова евтино и популярно гориво като в България , и като цяло изплащането на инвестицията от икономия гориво при тоя пробег, ще отнеме години. Разлика от 20-30-40 евро на месец ако те бърка при стандарта в Германия, значи си много под социалния минимум.
Газовата няма как да се монтира в България, или ако може, то трябва да отговаря на немските стандарти за това, както и да има съответната документация. Т е. скъпо е, и се изплаща само при висок разход и/или голям пробег.
ПП: За тия цели е достатъчна и колица между 1000 и 2000 евро, само да е здрава и поддържана, с нов ТЮФ. Японските са здрави, но много ръждясват, а в немско това е още по-голям проблем.
Като идея, може би някой Форд Фокус първо поколение.
Re: Избор на бензинов автомобил в класа на голф
cecoa1,
напълно си прав, че точно такава кола ми трябва. Въпросът е да не си купя нещо в което да трябва да налея още толкова. Защото тук труда е много скъп. Така че какво да си купя за 1000-2000, което да е надежно и здраво и възможно евтино за подръжка. Иначе ако ще слагам газ няма да е в Германия, защото тук ще струва адски много и както колегите по-горе казаха тази инвестиция няма да се избие изобщо. Иначе на бензиностацията 1 литър бензин гони 1,50€ а газта е малко на 0,5€.....
напълно си прав, че точно такава кола ми трябва. Въпросът е да не си купя нещо в което да трябва да налея още толкова. Защото тук труда е много скъп. Така че какво да си купя за 1000-2000, което да е надежно и здраво и възможно евтино за подръжка. Иначе ако ще слагам газ няма да е в Германия, защото тук ще струва адски много и както колегите по-горе казаха тази инвестиция няма да се избие изобщо. Иначе на бензиностацията 1 литър бензин гони 1,50€ а газта е малко на 0,5€.....
- Кайзен
- Мнения: 1629
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Избор на бензинов автомобил в класа на голф
А защо не с вече монтирана газова уредба?
https://www.autoscout24.de/angebote/for ... ?cldtidx=1
https://www.autoscout24.de/angebote/ren ... cldtidx=11
https://www.autoscout24.de/angebote/ope ... cldtidx=16
https://www.autoscout24.de/angebote/hyu ... ?cldtidx=3
https://www.autoscout24.de/angebote/nis ... cldtidx=10
https://www.autoscout24.de/angebote/mit ... cldtidx=13
https://www.autoscout24.de/angebote/sub ... ?cldtidx=7
https://www.autoscout24.de/angebote/sea ... ?cldtidx=4
https://www.autoscout24.de/angebote/vol ... cldtidx=12
https://www.autoscout24.de/angebote/for ... ?cldtidx=1
https://www.autoscout24.de/angebote/ren ... cldtidx=11
https://www.autoscout24.de/angebote/ope ... cldtidx=16
https://www.autoscout24.de/angebote/hyu ... ?cldtidx=3
https://www.autoscout24.de/angebote/nis ... cldtidx=10
https://www.autoscout24.de/angebote/mit ... cldtidx=13
https://www.autoscout24.de/angebote/sub ... ?cldtidx=7
https://www.autoscout24.de/angebote/sea ... ?cldtidx=4
https://www.autoscout24.de/angebote/vol ... cldtidx=12
-
- VW експерт
- Мнения: 1994
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Избор на бензинов автомобил в класа на голф
На газ са малко по-скъпи колите, избора е по-малък, и са си на доста километри. Пак са вариант, особено ако изпадне читава бройка, но според мен не бива да се набляга толкова на това.
Газ да се сложи в България, и после да минеш ТЮФ в Германия, ще е пак скъпо и сложно, та и тоя вариант не е изгоден. Знам колко струват горивата в Германия, но въпреки това за малък годишен пробег икономията е малка.
Има достатъчно здрави бензинови колици в тоя клас, които се намират на ниски цени(за Германия де) и в читаво състояние.
Според мен, най-добре търси коли в близост до твоето населено място, примерно на до 50-100км, които са на сравнително малко километри, и с нов ТЮФ. Харесваш си два-три модела, и пак питаш тук, кой от тях е за предпочитане.
Аз предложих примерно нещо такова https://m.mobile.de/auto-inserat/ford-f ... ml?ref=srp
Добър вариант е, и там където живееш, да питаш някой колега или познат дали не може да ти препоръча нещо, много коли не стигат въобще до обяви.
Газ да се сложи в България, и после да минеш ТЮФ в Германия, ще е пак скъпо и сложно, та и тоя вариант не е изгоден. Знам колко струват горивата в Германия, но въпреки това за малък годишен пробег икономията е малка.
Има достатъчно здрави бензинови колици в тоя клас, които се намират на ниски цени(за Германия де) и в читаво състояние.
Според мен, най-добре търси коли в близост до твоето населено място, примерно на до 50-100км, които са на сравнително малко километри, и с нов ТЮФ. Харесваш си два-три модела, и пак питаш тук, кой от тях е за предпочитане.
Аз предложих примерно нещо такова https://m.mobile.de/auto-inserat/ford-f ... ml?ref=srp
Добър вариант е, и там където живееш, да питаш някой колега или познат дали не може да ти препоръча нещо, много коли не стигат въобще до обяви.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Избор на бензинов автомобил в класа на голф
Газифициране на автомобил в България и легализирането му в Германия на теория може да е все още възможно, и то само за нишови автомобили, но на практика вече е невъзможно. Магическата думичка вече е спомената горе, ECE-R115.
Отделно купуването на автомобил в Германия и обръщането му на газ пак там е практически мъртъв бизнес, и то убит нарочно със засилка.
https://www.lpgforum.de/threads/ece-r11 ... ost-252897
Отделно купуването на автомобил в Германия и обръщането му на газ пак там е практически мъртъв бизнес, и то убит нарочно със засилка.
https://www.lpgforum.de/threads/ece-r11 ... ost-252897
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта