Здравейте, карам 1.8Т от почти 3 години и нямам абсолютно никакви проблеми с него. От край време обаче ми се върти мисълта да пробвам нещо с повече от 4 цилиндъра, та се зачудих за 2.8 V6. Разхода на гориво не ми е фактор в случая. С какво V6 превъзхожда 1.8Т като изключим очевидните неща като обем, брой цилиндри,6ск,4х4,по-големи спирачки и конски сили. Какви са плюсовете и минусите на едното спрямо другото? Опитах се да поровя из гугъл (и да използвах форумната търсачка), но не си отговорих на въпросите, затова пиша нова тема. Ще помоля за мнения от хора, които са запознати с 2.8 мотора (кодове AQP, AUE, BDE).
Общо взето не съм особено ентусиазиран да правя смяната защото си я харесвам, но в случай че реша да предприема тази крачка, бих искал да съм малко по-запознат с материята.
Golf 4 2.8 V6
- stardreamer
- Мнения: 291
- Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dreams
Re: Golf 4 2.8 V6
Не съм запознат с този двигател достатъчно, но освен повечето мощност и въртящ момент, звукът на V6 (VR6) няма нищо общо с 4 цилиндровия. Само за ценители. :)
Последна промяна от stardreamer на Съб 16 ное 2019 19:24, променено общо 1 път.
- williams_vn
- Мнения: 741
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: opel astra H-OPC - lada 2103
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Golf 4 2.8 V6
ти горивото остави ясна работа . ами поддръжката ще е страшна ако се повреди нещо
- stardreamer
- Мнения: 291
- Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dreams
Re: Golf 4 2.8 V6
То и турбото не евтин агрегат, ако се наложи да се прави.
- Супер Ицо
- Мнения: 279
- Регистриран на: Чет 26 сеп 2013 12:27
- Автомобил: VW Golf MK4 GTI
- Двигател: AUM 2001
Re: Golf 4 2.8 V6
Колеги ако ще пишете поддръжката е скъпа и тем подобни празни мнения, не коментирайте изобщо, ясно ми е, че ще трябва да бръкна по-дълбоко в джоба ако нещо се повреди. Ако на сегашното ми 1.8Т му правя обслужване с що годе хубави части за около ~700 лева, хипотетично колко по-скъпо ще ми е пълното обслужване на V6. Знам, че там има и халдекс за обслужване. Ако се стигне до покупка, за какво специфично да се оглеждам? @stardreamer, искам именно V6 защото съм ценител, не искам подобен автомобил заради вървежа - знам че 1.8Т с малко доработки слага V6-ка в джоба си.
- buller
- Мнения: 2192
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Golf 4 2.8 V6
Карай си 1.8Т, особено щом не ти създава проблеми!!!
Това, дето ти се върти е доста дива котка в чувал. При все, че годинките на всяка една Голф 4-ка са доста...
Това, дето ти се върти е доста дива котка в чувал. При все, че годинките на всяка една Голф 4-ка са доста...
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Golf 4 2.8 V6
За кое "пълно" обслужване говорим? Масло на двигател / халдекс и филтри ли говорим, или за "пълно пълно" с верига, обтегачи, кабели на свещи, бобини и баш-баш маркови свещи?
Няма смисъл от това, което си замислил. Или с много пара напред отиваш на турбиниран шестак, или си карай 1.8Т. Говорим нали за случая, в който купето остава същия тип, сиреч Голф. Вече примерно Пасат от поколението на Голфа ти с V6 е за мен почти перфектния автомобил.
Няма смисъл от това, което си замислил. Или с много пара напред отиваш на турбиниран шестак, или си карай 1.8Т. Говорим нали за случая, в който купето остава същия тип, сиреч Голф. Вече примерно Пасат от поколението на Голфа ти с V6 е за мен почти перфектния автомобил.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Golf 4 2.8 V6
минусът на 2.8 е постоянната мисъл, че има и по-голям мотор с това купе.
- Супер Ицо
- Мнения: 279
- Регистриран на: Чет 26 сеп 2013 12:27
- Автомобил: VW Golf MK4 GTI
- Двигател: AUM 2001
Re: Golf 4 2.8 V6
Доста грешно се изразих с това пълно обслужване. Имах превид ремъци, ролки, масло, филтри. Пак казвам, не искам V6 за да върви много. Нито искам да се турбинира, нито тунингова. Ако искам да върви много, ще налея пари в 1.8т-то. @pe6kata ако визираш 3.2, та той е доста извън моята лига щ
Интересувам се кои са нещата на този мотор с които трябва да се внимава, сиреч слабите места и части които често създават проблеми.

- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Golf 4 2.8 V6
https://m.youtube.com/watch?v=4KqyVtuz7k4
Има един психологически момент: ако се кефиш на шестцилиндров двигател, никакво рационално мислене няма да те откаже от него, но далеч това не значи, че поддръжката на такъв стар вр6 си заслужава, особено в твоя случай.
Значи аз не виждам полза в твоя случай да минаваш от едната кола на другата със същото купе, а минимум и него трябва да смениш в някоя посока.
Иначе всичко, за което се сещам на прима виста, е по-скъпо при v6 и vr6 в сравнение с по-малките двигатели. И тука не говоря за елементарни неща като литри масло или спирачки, ами вериги и обтегачи на двигателя вместо ремъци (плюс повече пара за труд и сложнотията да намериш някой, който е достатъчно смел да го направи), бобини, генерации, кормилни рейки, газовата, броя на свещите +2 и т. н.
И дори парите за части да не са проблем, като ти ги монтират 5 за 4 супер скъпите чарколяци, на третия път ти писва да гледаш идиотски изпълнения и почваш сам... И поради липса на време в един момент частите само се трупат, а няма кой да ги монтира.
И въобще... След 3 ве6/вр6 се качих на чисто нов трицилиндров бензин и му разказавм редовно играта с 160 по магистралата, щото ми е ежедневката. Еми родих се. Другото е чесане на крастата за ценители.
Има един психологически момент: ако се кефиш на шестцилиндров двигател, никакво рационално мислене няма да те откаже от него, но далеч това не значи, че поддръжката на такъв стар вр6 си заслужава, особено в твоя случай.
Значи аз не виждам полза в твоя случай да минаваш от едната кола на другата със същото купе, а минимум и него трябва да смениш в някоя посока.
Иначе всичко, за което се сещам на прима виста, е по-скъпо при v6 и vr6 в сравнение с по-малките двигатели. И тука не говоря за елементарни неща като литри масло или спирачки, ами вериги и обтегачи на двигателя вместо ремъци (плюс повече пара за труд и сложнотията да намериш някой, който е достатъчно смел да го направи), бобини, генерации, кормилни рейки, газовата, броя на свещите +2 и т. н.
И дори парите за части да не са проблем, като ти ги монтират 5 за 4 супер скъпите чарколяци, на третия път ти писва да гледаш идиотски изпълнения и почваш сам... И поради липса на време в един момент частите само се трупат, а няма кой да ги монтира.
И въобще... След 3 ве6/вр6 се качих на чисто нов трицилиндров бензин и му разказавм редовно играта с 160 по магистралата, щото ми е ежедневката. Еми родих се. Другото е чесане на крастата за ценители.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Golf 4 2.8 V6
Супер Ицо написа:Доста грешно се изразих с това пълно обслужване. Имах превид ремъци, ролки, масло, филтри. Пак казвам, не искам V6 за да върви много. Нито искам да се турбинира, нито тунингова. Ако искам да върви много, ще налея пари в 1.8т-то. @pe6kata ако визираш 3.2, та той е доста извън моята лига щИнтересувам се кои са нещата на този мотор с които трябва да се внимава, сиреч слабите места и части които често създават проблеми.
Аз никога не бих си взел 1.8т, впредвид факта, че има и вариант за вр6 на същото купе. Поддръжката на вр6 е по-евтина от 1.8т, колкото и да не им се вярва на много хора. Че имал 2 свещи отгоре, събира 2л масло и 4 литра антифриз и това да се изтъква като разход, е несериозно. Ангренажът е трудно достъпен, но ако човек малко помисли, ангренаж се налага да се смени тогава, когато и съединителя е към края на живота си и всичко става наведнъж. С демонтажа на съединителя е свършена поне 80% от работата по смяната на ангренажа.
За същия пробег е желателно и на 1.8т да се смени освен 4 пъти ангренажния комплект, а и една малка и подценявана верига между валовете, която се обтяга със съответния маслен обтегач. Има доста кодове на 1.8т и ако не бъркам, имаше варианти за тоя обтегач. Скъпият вариант беше доста сериозна сума навремето поне, като цената на верига и обтегач отиваше колкото цял ангренажен комплект за вр6.
По отношение да трансмисията и силовото предаване, нещата са бих казал еднакви. Дали е тди, 1.8т или вр6, когато е 4х4 на база 02м кутията, няма голяма разлика. Не е коректно да се съпоставя в това отношение 1.8т на предно с 02J кутия, срещу 4х4 -то на вр6.
Малка кубатура с турбо може да изкава същата мощност, но никога - същото поведение и удоволствие като мотор с много кубици и цилиндри. Тия простотии за даунсайнзига аз не ги приемам.
Моторът няма слаби страни или възли. По възможност търси кодове, които са с 6 отделни бобини, но най-важното е да попаднеш да запазен автомобил.
Ако искаш голф-а ти да върви много, ама наистина много, то 1.8т не е подходяща платформа. Според мощността която се гони, има моменти, в които безспорно е по-евтино да се прави 1.8т /в диапазона 300-400кс/. Сток вр6 2.8 си върви спокойно на 500+ кс със сток мотор, само с една гарнитура за разреждане... Бая хора минаха по тоя път, развивайки 1.8т и накрая се озоваха с вр-и...
- Супер Ицо
- Мнения: 279
- Регистриран на: Чет 26 сеп 2013 12:27
- Автомобил: VW Golf MK4 GTI
- Двигател: AUM 2001
Re: Golf 4 2.8 V6
Мерси за отговорите колеги. Ако се стигне до покупка на подобен автомобил ще имам горните мнения в предвид. Ако някой може да се включи с нещо полезно ще бъда благодарен.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта