Golf 4 2.8 V6

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
Супер Ицо
Мнения: 279
Регистриран на: Чет 26 сеп 2013 12:27
Автомобил: VW Golf MK4 GTI
Двигател: AUM 2001

Golf 4 2.8 V6

Мнениеот Супер Ицо » Съб 16 ное 2019 17:30


Здравейте, карам 1.8Т от почти 3 години и нямам абсолютно никакви проблеми с него. От край време обаче ми се върти мисълта да пробвам нещо с повече от 4 цилиндъра, та се зачудих за 2.8 V6. Разхода на гориво не ми е фактор в случая. С какво V6 превъзхожда 1.8Т като изключим очевидните неща като обем, брой цилиндри,6ск,4х4,по-големи спирачки и конски сили. Какви са плюсовете и минусите на едното спрямо другото? Опитах се да поровя из гугъл (и да използвах форумната търсачка), но не си отговорих на въпросите, затова пиша нова тема. Ще помоля за мнения от хора, които са запознати с 2.8 мотора (кодове AQP, AUE, BDE).

Общо взето не съм особено ентусиазиран да правя смяната защото си я харесвам, но в случай че реша да предприема тази крачка, бих искал да съм малко по-запознат с материята.




Потребителски аватар
stardreamer
Мнения: 291
Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dreams

Re: Golf 4 2.8 V6

Мнениеот stardreamer » Съб 16 ное 2019 17:57


Не съм запознат с този двигател достатъчно, но освен повечето мощност и въртящ момент, звукът на V6 (VR6) няма нищо общо с 4 цилиндровия. Само за ценители. :)

Последна промяна от stardreamer на Съб 16 ное 2019 19:24, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
williams_vn
Мнения: 741
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
Автомобил: opel astra H-OPC - lada 2103
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Golf 4 2.8 V6

Мнениеот williams_vn » Съб 16 ное 2019 18:09


ти горивото остави ясна работа . ами поддръжката ще е страшна ако се повреди нещо


Потребителски аватар
stardreamer
Мнения: 291
Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dreams

Re: Golf 4 2.8 V6

Мнениеот stardreamer » Съб 16 ное 2019 19:16


То и турбото не евтин агрегат, ако се наложи да се прави.


Потребителски аватар
Супер Ицо
Мнения: 279
Регистриран на: Чет 26 сеп 2013 12:27
Автомобил: VW Golf MK4 GTI
Двигател: AUM 2001

Re: Golf 4 2.8 V6

Мнениеот Супер Ицо » Съб 16 ное 2019 19:19


Колеги ако ще пишете поддръжката е скъпа и тем подобни празни мнения, не коментирайте изобщо, ясно ми е, че ще трябва да бръкна по-дълбоко в джоба ако нещо се повреди. Ако на сегашното ми 1.8Т му правя обслужване с що годе хубави части за около ~700 лева, хипотетично колко по-скъпо ще ми е пълното обслужване на V6. Знам, че там има и халдекс за обслужване. Ако се стигне до покупка, за какво специфично да се оглеждам? @stardreamer, искам именно V6 защото съм ценител, не искам подобен автомобил заради вървежа - знам че 1.8Т с малко доработки слага V6-ка в джоба си.


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2192
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Golf 4 2.8 V6

Мнениеот buller » Съб 16 ное 2019 20:23


Карай си 1.8Т, особено щом не ти създава проблеми!!!
Това, дето ти се върти е доста дива котка в чувал. При все, че годинките на всяка една Голф 4-ка са доста...


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Golf 4 2.8 V6

Мнениеот Чудомир » Съб 16 ное 2019 20:52


За кое "пълно" обслужване говорим? Масло на двигател / халдекс и филтри ли говорим, или за "пълно пълно" с верига, обтегачи, кабели на свещи, бобини и баш-баш маркови свещи?

Няма смисъл от това, което си замислил. Или с много пара напред отиваш на турбиниран шестак, или си карай 1.8Т. Говорим нали за случая, в който купето остава същия тип, сиреч Голф. Вече примерно Пасат от поколението на Голфа ти с V6 е за мен почти перфектния автомобил.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Golf 4 2.8 V6

Мнениеот pe6kata » Съб 16 ное 2019 21:50


минусът на 2.8 е постоянната мисъл, че има и по-голям мотор с това купе.


Потребителски аватар
Супер Ицо
Мнения: 279
Регистриран на: Чет 26 сеп 2013 12:27
Автомобил: VW Golf MK4 GTI
Двигател: AUM 2001

Re: Golf 4 2.8 V6

Мнениеот Супер Ицо » Съб 16 ное 2019 21:58


Доста грешно се изразих с това пълно обслужване. Имах превид ремъци, ролки, масло, филтри. Пак казвам, не искам V6 за да върви много. Нито искам да се турбинира, нито тунингова. Ако искам да върви много, ще налея пари в 1.8т-то. @pe6kata ако визираш 3.2, та той е доста извън моята лига щ :mhihi Интересувам се кои са нещата на този мотор с които трябва да се внимава, сиреч слабите места и части които често създават проблеми.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Golf 4 2.8 V6

Мнениеот Чудомир » Нед 17 ное 2019 1:50


https://m.youtube.com/watch?v=4KqyVtuz7k4

Има един психологически момент: ако се кефиш на шестцилиндров двигател, никакво рационално мислене няма да те откаже от него, но далеч това не значи, че поддръжката на такъв стар вр6 си заслужава, особено в твоя случай.

Значи аз не виждам полза в твоя случай да минаваш от едната кола на другата със същото купе, а минимум и него трябва да смениш в някоя посока.

Иначе всичко, за което се сещам на прима виста, е по-скъпо при v6 и vr6 в сравнение с по-малките двигатели. И тука не говоря за елементарни неща като литри масло или спирачки, ами вериги и обтегачи на двигателя вместо ремъци (плюс повече пара за труд и сложнотията да намериш някой, който е достатъчно смел да го направи), бобини, генерации, кормилни рейки, газовата, броя на свещите +2 и т. н.

И дори парите за части да не са проблем, като ти ги монтират 5 за 4 супер скъпите чарколяци, на третия път ти писва да гледаш идиотски изпълнения и почваш сам... И поради липса на време в един момент частите само се трупат, а няма кой да ги монтира.

И въобще... След 3 ве6/вр6 се качих на чисто нов трицилиндров бензин и му разказавм редовно играта с 160 по магистралата, щото ми е ежедневката. Еми родих се. Другото е чесане на крастата за ценители.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Golf 4 2.8 V6

Мнениеот pe6kata » Нед 17 ное 2019 7:01


Супер Ицо написа:Доста грешно се изразих с това пълно обслужване. Имах превид ремъци, ролки, масло, филтри. Пак казвам, не искам V6 за да върви много. Нито искам да се турбинира, нито тунингова. Ако искам да върви много, ще налея пари в 1.8т-то. @pe6kata ако визираш 3.2, та той е доста извън моята лига щ :mhihi Интересувам се кои са нещата на този мотор с които трябва да се внимава, сиреч слабите места и части които често създават проблеми.


Аз никога не бих си взел 1.8т, впредвид факта, че има и вариант за вр6 на същото купе. Поддръжката на вр6 е по-евтина от 1.8т, колкото и да не им се вярва на много хора. Че имал 2 свещи отгоре, събира 2л масло и 4 литра антифриз и това да се изтъква като разход, е несериозно. Ангренажът е трудно достъпен, но ако човек малко помисли, ангренаж се налага да се смени тогава, когато и съединителя е към края на живота си и всичко става наведнъж. С демонтажа на съединителя е свършена поне 80% от работата по смяната на ангренажа.
За същия пробег е желателно и на 1.8т да се смени освен 4 пъти ангренажния комплект, а и една малка и подценявана верига между валовете, която се обтяга със съответния маслен обтегач. Има доста кодове на 1.8т и ако не бъркам, имаше варианти за тоя обтегач. Скъпият вариант беше доста сериозна сума навремето поне, като цената на верига и обтегач отиваше колкото цял ангренажен комплект за вр6.

По отношение да трансмисията и силовото предаване, нещата са бих казал еднакви. Дали е тди, 1.8т или вр6, когато е 4х4 на база 02м кутията, няма голяма разлика. Не е коректно да се съпоставя в това отношение 1.8т на предно с 02J кутия, срещу 4х4 -то на вр6.

Малка кубатура с турбо може да изкава същата мощност, но никога - същото поведение и удоволствие като мотор с много кубици и цилиндри. Тия простотии за даунсайнзига аз не ги приемам.

Моторът няма слаби страни или възли. По възможност търси кодове, които са с 6 отделни бобини, но най-важното е да попаднеш да запазен автомобил.

Ако искаш голф-а ти да върви много, ама наистина много, то 1.8т не е подходяща платформа. Според мощността която се гони, има моменти, в които безспорно е по-евтино да се прави 1.8т /в диапазона 300-400кс/. Сток вр6 2.8 си върви спокойно на 500+ кс със сток мотор, само с една гарнитура за разреждане... Бая хора минаха по тоя път, развивайки 1.8т и накрая се озоваха с вр-и...


Потребителски аватар
Супер Ицо
Мнения: 279
Регистриран на: Чет 26 сеп 2013 12:27
Автомобил: VW Golf MK4 GTI
Двигател: AUM 2001

Re: Golf 4 2.8 V6

Мнениеот Супер Ицо » Нед 17 ное 2019 12:51


Мерси за отговорите колеги. Ако се стигне до покупка на подобен автомобил ще имам горните мнения в предвид. Ако някой може да се включи с нещо полезно ще бъда благодарен.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта