Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
- ел.техника
- Мнения: 226
- Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
- Автомобил: GOLF4 TDI
- Двигател: AGR
- Местоположение: Северозападна BG
Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Предстои ми може би покупка на горе споменатия автомобил за сина.Модела ще е 4*4.Още не сме решили дали ще е дизел или бензин.Моля за всякакво мнение,цени,подръжка,скрити повреди,разход на бензин и дизел и т.н.Ще прочета всичко внимателно.Благодаря.
Последна промяна от ел.техника на Вто 19 ное 2019 19:12, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
На мен лично ми е дискомфортно в този автомобил. Говоря за модела преди фейслифта. Външно го гледаш не е тесен, а като седнеш вътре... малко теснее. Иначе 4х4 варианта си катери заснежени наклони безпроблемно. Там, където леките коли не могат да минат. Бих препоръчал, ако сте по-едрички като размери хора да се качите в него, за да видите дали ви пасва и тогава да търсите читав
- Stivi
- Мнения: 8295
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
За нов ли говорим,или за втора употреба ? И това че предстои покупка "може би" някак не предразполага към много дълги и изчерпателни отговори Предполагам че става въпрос за втора употреба,значи бензиновите двигатели всичките са тотално спрели /новия модел има вече добри бензини/ ,а моделите с 4Х4 имат ужасяваща къса скоростна кутия с която в града тръгваш на втора,а на магистралата с над 120 се стресираш от разхода /не че и шума няма да те стресира/ Но ако се взема понеже има нужда от такъв /живееш на място където 4Х4 е необходимост/ и няма да го ползваш за дълги пътувания ...става ! Правилния избор е "топ варианта" dCi със 110кс /ама държат цени/ ,нo ако икономията е водеща-тогава 1,6 бензин с газ,бавно но славно ,както са казали хората :) Най-добре е ако има как да покара един такъв /ама не само две завойчета/ за да прецени дали точно това е неговата кола !
Последна промяна от Stivi на Вто 19 ное 2019 17:54, променено общо 2 пъти.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19695
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Не си спомням къде четох за един тип, който беше мнооого доволен от дъстъра, голяма хвалба, голяма радост, но на втората година реши да го продаде
Не бих си причинил такава мъка. Никога. Нека поне да е Лада Нива - поне има някаква соц тръпка в нея.
Не бих си причинил такава мъка. Никога. Нека поне да е Лада Нива - поне има някаква соц тръпка в нея.
-
- Мнения: 905
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Някой, има ли впечатления от 150 коньовия?
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Почна се...
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Дръвце от по големите............
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
При 1.6 бензин/газ няма 4х4. Заводско агу.
- ел.техника
- Мнения: 226
- Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
- Автомобил: GOLF4 TDI
- Двигател: AGR
- Местоположение: Северозападна BG
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Колата ще е 2ра ръка на около 6,7 години.Чета внимателно.И няма да му взема Лада Нива.Просто ако някой кара и подържа такава да сподели спокойно.Иначе разбирам и от майтап.
Последна промяна от ел.техника на Вто 19 ное 2019 19:09, променено общо 1 път.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Недостатъци има, но са субективни. Като цяло е здраво добиче, и сравнително безпроблемно.
Ако на някой му трябва повече информация, може да потърси по оффроад форуми, тука щом само се плюе и се предлага Лада Нива като по-добро, значи просто няма обективна информация за модела.
И да не се обиди някой, можех далеч по-остро да се изразя, но няма.
Коментари от сорта колко е "спрЕла", и че "над 120км/ч...еди какво си", просто доказват, че тука са далеч от идеята на тая кола.
Ако на някой му трябва повече информация, може да потърси по оффроад форуми, тука щом само се плюе и се предлага Лада Нива като по-добро, значи просто няма обективна информация за модела.
И да не се обиди някой, можех далеч по-остро да се изразя, но няма.
Коментари от сорта колко е "спрЕла", и че "над 120км/ч...еди какво си", просто доказват, че тука са далеч от идеята на тая кола.
- Stivi
- Мнения: 8295
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Демек идеята на тази кола е да си я купиш за Off Road ?? Понеже 80 от потребителите си я купуват "щото искат джип...ма по-евтиничък" и чак после разбират че предимствата и са големия просвет и 4Х4 ,всичко друго са недостатъци ! Тоест ако си вземеш Дъстър за семейна кола защото искаш да си имаш 4Х4 ей така,за всеки случай....сериозно се прецакваш Що се отнася до двигателите на колите на 6-7г. каквато се търси,те са прости и надеждни /и дизел и бензин/ и нямат някакви фабрични издънки. Ако човек търси просто автомобил с който да се придвижи от точка А до точка Б /като точка Б може да е на майна си в гората/ и е готов да преглътне доста недостатъци влизащи в графата /комфорт и удоволствие от шофирането/ то Дъстър е едно много добро предложение.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Идеята е универсално, икономично, евтино и достатъчно здраво возило за практични хора.
И не е направена много по-добре, съвсем нарочно, за да не конкурира другите возила от този клас в концерна. Обаче въпреки това ги конкурира.
Удоволствието от шофирането е субективно понятие, може да се изпита от различни качества, при различни условия и според индивидуалните нагласи на човек. В случая е важно доколко баш качествата на Дъстъра отговарят на нуждите.
Истината е, че за мощностите и моторите, с които се предлага, колата си върви и гори нормално. Естествено е кола с просвет над 20см да не е правена за много високи скорости, особено предвид скромните двигатели. Баш скоростната кутия е едно от хитрите неща в тая кола - много късата първа скорост е много полезна и извън пътя, и да качиш бордюр, да пълзиш в задръстване..., и щади съединителя.
Големия просвет и гумите с висок профил, осигуряват комфорт и сигурност по лоши пътища, освен това не се разбива лесно окачването. На мен лично тия неща са ми особено ценни в България, където на малкото улици без дупки има изкуствени неравности, повдигнати пешеходни пътеки, и пр... Там където нормалната автомобилна гума удря в огромна дупка(примерно скрита от локва) и в най-добрия случай излиза квадратна, а в най-лошият може и до катастрофа да се стигне, тия на Дъстъра са в пъти по-добре...
Каквото и да си говорим, в България тия бонус качества за лоши условия и пътища, все се намира кога да влязат в употреба. Никога не е излишно, и когато колата е проста, здрава, евтина за поддръжка, както и доста икономична...Е, не е зле да е луксозна, престижна...ама за тия пари толкова... пълно щастие няма. Евтини материали, може да поскърцват или потропват пластмасите, някакви екстри въобще ги няма възможни, ергономията е сбъркана за разни неща... Но зависи колко те касаят тия неща(свиква се)... И колко ти е важно да караш по-евтино, спокойно и в някакъв смисъл сигурно, в Българската действителност.
Има доста писано и по български и по чужди форуми. Включително в Русия модела е доста популярен, дори се прави и там. Достатъчно време мина от началото на модела, има достатъчно натрупан опит, много от тези возила са изтезавани и като служебни, и като цяло се представят достойно, въпреки споменатите известни недостатъци.
ПП: Имаше въпрос за разхода от автора на темата... Дизела харчи между 5 и 6 извънградско нормално каране. Магистрала, зависи от скоростта...Мой приятел кара понякога такава служебна(Дизел 110 коня), каране като крадена, без да пада под 140км/ч, и до 160-170..демек почти колкото може, докарва разход и над 8/100. Което за толкова висока кола не е толкова зле.
И не е направена много по-добре, съвсем нарочно, за да не конкурира другите возила от този клас в концерна. Обаче въпреки това ги конкурира.
Удоволствието от шофирането е субективно понятие, може да се изпита от различни качества, при различни условия и според индивидуалните нагласи на човек. В случая е важно доколко баш качествата на Дъстъра отговарят на нуждите.
Истината е, че за мощностите и моторите, с които се предлага, колата си върви и гори нормално. Естествено е кола с просвет над 20см да не е правена за много високи скорости, особено предвид скромните двигатели. Баш скоростната кутия е едно от хитрите неща в тая кола - много късата първа скорост е много полезна и извън пътя, и да качиш бордюр, да пълзиш в задръстване..., и щади съединителя.
Големия просвет и гумите с висок профил, осигуряват комфорт и сигурност по лоши пътища, освен това не се разбива лесно окачването. На мен лично тия неща са ми особено ценни в България, където на малкото улици без дупки има изкуствени неравности, повдигнати пешеходни пътеки, и пр... Там където нормалната автомобилна гума удря в огромна дупка(примерно скрита от локва) и в най-добрия случай излиза квадратна, а в най-лошият може и до катастрофа да се стигне, тия на Дъстъра са в пъти по-добре...
Каквото и да си говорим, в България тия бонус качества за лоши условия и пътища, все се намира кога да влязат в употреба. Никога не е излишно, и когато колата е проста, здрава, евтина за поддръжка, както и доста икономична...Е, не е зле да е луксозна, престижна...ама за тия пари толкова... пълно щастие няма. Евтини материали, може да поскърцват или потропват пластмасите, някакви екстри въобще ги няма възможни, ергономията е сбъркана за разни неща... Но зависи колко те касаят тия неща(свиква се)... И колко ти е важно да караш по-евтино, спокойно и в някакъв смисъл сигурно, в Българската действителност.
Има доста писано и по български и по чужди форуми. Включително в Русия модела е доста популярен, дори се прави и там. Достатъчно време мина от началото на модела, има достатъчно натрупан опит, много от тези возила са изтезавани и като служебни, и като цяло се представят достойно, въпреки споменатите известни недостатъци.
ПП: Имаше въпрос за разхода от автора на темата... Дизела харчи между 5 и 6 извънградско нормално каране. Магистрала, зависи от скоростта...Мой приятел кара понякога такава служебна(Дизел 110 коня), каране като крадена, без да пада под 140км/ч, и до 160-170..демек почти колкото може, докарва разход и над 8/100. Което за толкова висока кола не е толкова зле.
- Mario951
- Мнения: 483
- Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Този автомобил с 1,5 ДЦИ съвсем спокойно си поддържа дори над 140 км/ч на магистрала и си е доста стабилен бих казал за разлика от баничарката им, която над 120 км/ч почва да се клатушка.Служебен, за разход на нафта не мога да говоря, но е нисък.
С малко повече екстри не е зле, евтин автомобил е, но пък е адекватен във всяко едно отношение. Иначе схващам идеята за много късата 1ва скорост, но никой, който го е карал не я е харесал. С две думи, ако си мислиш че трябва да минеш на 2ра скорост, то си за 3та скорост.
Салона е стегнат, евтин е като Рено Клио от края на 90те, но пък няма никакви хлопания и всичко се усеща солидно. Бих казал че мразя тези копчета за ел стъклата в централната конзола и сега не се сещам, но или нямаше 1 пускане на чистачките (да го цъкнеш на някъде и само 1 път да забършат) и/или няма за присветване на фаровете - нещо много тъпо ми липсваше.
С малко повече екстри не е зле, евтин автомобил е, но пък е адекватен във всяко едно отношение. Иначе схващам идеята за много късата 1ва скорост, но никой, който го е карал не я е харесал. С две думи, ако си мислиш че трябва да минеш на 2ра скорост, то си за 3та скорост.
Салона е стегнат, евтин е като Рено Клио от края на 90те, но пък няма никакви хлопания и всичко се усеща солидно. Бих казал че мразя тези копчета за ел стъклата в централната конзола и сега не се сещам, но или нямаше 1 пускане на чистачките (да го цъкнеш на някъде и само 1 път да забършат) и/или няма за присветване на фаровете - нещо много тъпо ми липсваше.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
cecoa1 написа:Идеята е универсално, икономично, евтино и достатъчно здраво возило за практични хора.
Чудесно казано!
Този автомобил е феномен за класа си и изобщо за добър замисъл и реализация.
Има и други бюджетни, но никой не дава такъв баланс за практичен потребител.
Прехвърлял съм мнения и статии, не съм попадал на съществени дефекти.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Дъстър има един съществен проблем, като употребяван автомобил и това е цената му. Нов е евтин, стар е скъп. Нормално употребяваните държат безсмислени цени, примамливите оферти са пребити служебки.. За мен лично е лигична покупката му, като чисто нов, в средно изпълнение.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tonchev и 66 госта