Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот dobrin » Вто 27 апр 2021 16:49


group® написа:Аз сравнявам пари с пари

А пък аз сравнявам със съвременни актуални модели. И реална сигурност. Защото когато става въпрос за сигурността и живота на близките:





Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот group® » Вто 27 апр 2021 17:18


Добро извъртане :biggrin :beer

Значи викаш да се забранят градските коли?!
Ама то и моя пасат (така де, не точно олтрак), се проваля на лосов тест. Да го махам ли? :icon_lol

Ето качвам по-подробен доклад за безопасността при дъстер. Защото така със звездички е като хотелска история. Сравняваш звезди, а не реални неща.
Така всеки може да си прецени къде и как се дъни, да сравни малко по-адекватно, прецени и те така:
Прикачени файлове
euroncap-2017-dacia-duster-datasheet.pdf
(597.05 KиБ) Свален 113 пъти


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот dobrin » Вто 27 апр 2021 17:36


Изобщо не говоря за лосовия тест дори. Още по-малко нещо да се забранява. Макар че Рено Дъстър за Индия трябва да се забрани, защото там е с 0! (да, 0 звезди, макар и поради липса на въздушни възглавници).
Говоря за звездите от Ncap. Сега ако си четем това, което ни се струва, че ни е важно и си въобразяваме, че определени ситуации на нас няма как да ни се случат - не мисля, че има какво да обсъждаме повече ...


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот group® » Вто 27 апр 2021 19:31


dobrin написа: А ако жена ти вози децата е повече от ясно, че сигурността ще е от първостепенно значение. Което съгласно лосовите и краш тестовете със сигурност не е една от силните страни на Дъстър.


Както и да е.

dobrin написа: Сега ако си четем това, което ни се струва, че ни е важно и си въобразяваме, че определени ситуации на нас няма как да ни се случат - не мисля, че има какво да обсъждаме повече ...


Естествено, че трябва да се прави подробен прочит на всякакви тестове (не само краш). Това го пея и за гумите - човек трябва да си избира според нуждите.
И не става дума за избор на ситуации.
Просто Дъстера се дъни на асистенти и пешеходци.
Асистентите са голяма глупост на тези тестове, защото и В8 може да няма такива.
Пешеходците страдат доста при СУВ изобщо.

А по останалите параметри Дъстер е на едно посредствено ниво. Нито трагично, нито отлично. Както много други (най-вече градски), коли.
Със сигурност по-добре от голяма част от остарелия ни автопарк.

Нека изясним - не убеждавам, че Дъстер е нещо кой знае какво!
Просто казвам, че този довод за опасния и трагичен Дъстер е несъстоятелен. Да кажеш, че който го е купил поставя под риск себе си и семейството си, не е коректно и вярно.
Това е.


Потребителски аватар
ел.техника
Мнения: 226
Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
Автомобил: GOLF4 TDI
Двигател: AGR
Местоположение: Северозападна BG

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот ел.техника » Вто 27 апр 2021 19:40


Длъжен съм да се намеся.Чета внимателно какво се пише.Май,че някои прекалиха .Не може ли просто да се каже бензинов спрямо дизел....с газова....как е ходова част...разход...итн.Много задълбаха някои.Все още не е закупен.Не спорете излишно.И аз карам ВАГ все още.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот dobrin » Вто 27 апр 2021 20:08


group® написа:Просто казвам, че този довод за опасния и трагичен Дъстер е несъстоятелен. Да кажеш, че който го е купил поставя под риск себе си и семейството си, не е коректно и вярно.

Виж двата странични удара, особено в стълб с 32 км/ч. Което може би доста често се случва именно в градски условия. И там ли са асистенти и пешеходци?


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот cecoa1 » Вто 27 апр 2021 21:46


32км/ч странично в стълб на градско?! То фронтално трудно ще се ударят с по-голяма скорост на градско, та камо ли странично в стълб. :mhihi


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот group® » Вто 27 апр 2021 22:44


ел.техника написа:Май,че някои прекалиха...

Не може ли просто да се каже бензинов спрямо дизел....с газова....как е ходова част...разход...итн.


Извинявам се :redface

За 4х4 нямаш опция с газ.
Имаш избор между 1.5 dCi 115к.с. или 1.3 TCe 130 и 150к.с.
Дизеловия мотор е пословично здрав, изпитан и широко разпространен при Нисан и Рено.
За бензиновия не знам много. С директно впръскване е.
Май е изграден върху 1.2 на рено, който е зле, но може да са изчистили проблемите.
Трябва да се почете или някой да сподели.
За България нямаш опция за автомат. И двете възможности са с 6 скорости ръчна.
Доколкото помня, при 4х4 е с независимо задно окачване, което допълнително го осмисля.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19689
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот Vlad777 » Сря 28 апр 2021 9:16


group® написа:И аз не познавам автомобилен фен, който има нужните финансови възможности и да си е купил VW.
Познавам фенове, които правят разумен избор и избират VW.
На Worthersee има среща всяка година, на която се събират по различни данни между 200 и 300 000 човека на GTI Treffen. Аз съм го посещавал в последните му 8 издания и мога да кажа, че голяма част от тези хора не са с ограничени финансови възможности, а щом пътуват хиляди километри всяка година и отделят от времето и парите си да са там с колите си, значи са и фенове.
group® написа:Да се говори за двигатели, скоростни кутии, etc. ми се струва най-нормалното нещо за един авто форум.
За цветове, излъчване и нюанси - козметичен форум на мъже със скубани вежди.
Какво да им говорим на двигателите - слаби са и немощни на фона на тенденциите. Няма подходящи за Оffroad SUV, където знаем, че се иска и мощност, за да излезеш от калта. Но двигател и скоростна кутия бяха тема на конкуренция през миналия век. В настоящето десетилетие (2020+) темите в автомобилостроенето са свързаност, технологии, сигурност, асистенти, нововъведения. Тотално несъвместими с Дачия - кола от миналия век с технологии от алиекспрес.
А не с Т-вариантите, които са младежки насочени, градски джипета с далеч по-малко възможности извън пътя, но някаква идея по-комфортни и фенси. На двойна цена.

Тоест, ако аз купувам кола с ДВГ за жена ми, която кара по 10-20км на ден в града и съм погледнал цените на тези градски въшки, може да си кажа - 'дъстера ще и свърши същата работа, за същата цена, но аз ще мога да ходя по чукарите да си пускам хвърчило (примерно)'.
И защо да не се сравнява с T-ROC, който е сходен като размер? Жена ми кара T-ROC 1.5 TSI 150 кс на предно. Закупен е чисто нов на цена 44 500 лв. преди 3 години - това не е двойно в никакъв случай, а на база на това, което предлага, дори е изгодно. Притежава технологии и асистенти, които дори не се предлагат в Дъстър, а при Т-РОК или са серия или са съвсем достъпни като цена. Качеството на изработка в интериора не е уау, но не е и мизерно. Вътре има усещане за някаква солидност, не се чувстваш като в консерва. Подобрява се още повече от съвременните системи и мултимедия, дигитален дисплей, голям touch screen, с възможност за AppConnect, както и много друга информация и съдържание, които могат да се появят на дисплеите.

Градско каране - супер подходящ автомобил - парктроници, камера за заден ход, самопаркиране, високи гуми, големи колела и просвет, които могат да превземат бордюри. Добра маневреност, добра видимост и супер лек волан при маневриране. Waze и Google Maps на дисплея, които насочват към местата с по-слаб трафик и най-бърз маршрут. Добра аудио система, която да те забавлява в задръстването. Старт-стоп система за икономия на гориво, както и Active Cylinder Management също за икономия на гориво (изключва 2 цилиндъра при възможност). Регулиране на волана и предните седалки във всички посоки. Удобни седалки, които не са тип "пейка", на която седиш наказан. Асистент за аварийно спиране и предотвратяване на удар на пешеходци!

Извънградско каране - Има АCC, има много икономичен и същевременно мощен бензинов евро 6 двигател (0-100 за 8.5 сек) има и Lane Assist, който позволява да пуснеш волана за известно време и да пиеш вода например, без да се притесняваш, че ще излезеш извън лентата за движение случайно. Може да поддържа без никакъв проблем по магистрала 160 км/ч, може и повече, но круиз контрола работи до 160. С T-ROC-a пътувахме до Которския залив и Дубровник в Хърватска през 2019 г. Имаше и магистрала, имаше и стотици километри завои в Черна гора. Стабилно и уверено колата се движеше по тях, с добра скорост за СУВ, а дори и за лека кола. Асистентите за стабилност в завой работят безупречно и коригират допуснатите неточности от водача. Има потенциал и доускорение, дори при много ниски обороти (1200-1300 - нетипично за бензинов двигател) и изпреварва тирове на малкото и къси прави. Навигацията на централния дисплей с Google Maps/Waze беше изключително полезна. Пътуванията до Гърция дори не ги броя - въобще не натоварват, като тук ще отбележа като плюс - много добър климатроник, който не те кара през целия път да си играеш да го настройваш, защото ту е топло, ту студено.

Извън пътя - Това не е off-road автомобил, но това не ни попречи преди 2 седмици да се качим с него нагоре доста нависоко над Кремиковския манастир. По черни пътища и извън пътища. Колата има достатъчно просвет и макар и на предно, с хубави гуми се катери доста добре. За гората и калищата не става, но със сигурност ще те закара до уединено място за пикник в планината или по черен път до някоя планинска хижа, което прави автомобила наистина универсален градски SUV, който става и за свободното време.

И последно, но не на последно място - сигурност. Пет звезди в Euro NCAP има T-ROC. Все пак дава някакво спокойствие като знаеш, че семейството ти е колкото се може защитено. Това само по себе за мен е достатъчен аргумент. Здравето и животът не се купуват с пари.

Описаното по-горе обяснява и отношението ми към Дачия. Тя е тоталната противоположност на моето разбиране за нов автомобил. С една дума - мизерия, която не препоръчвам на никого. Моят съвет е: "Ако нямаш 5-10-15 000 лв повече, вземи кредит, купи втора употреба или избери друг сегмент кола, но не си давай всичките пари, които и без това нямаш, за мизерия."


ilkapavlova
Мнения: 38
Регистриран на: Нед 28 фев 2016 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот ilkapavlova » Сря 28 апр 2021 10:46


...

Последна промяна от Vlad777 на Сря 28 апр 2021 10:49, променено общо 1 път.
Причина: Получаваш предупреждение! Ако имаш нещо да ми казваш - заповядай на Лясковец след 2 седмици - ще те изслушам!


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот cecoa1 » Сря 28 апр 2021 10:51


Ябълки с круши сравняваш, и го знаеш. Най-малкото от различно достъпни поляни ще пускате хвърчила с тези две различни возила.
Едно е да купиш за жена ти, и след няколко години ще я смениш с друга, щото вътре дисплея ще е малко по-голям, с повече приложения, и автопилота ще кара сам, поне по магистрала, ако не навсякъде. Съвсем друго някой, който мисли да си вози семейството поне десетина години, ако не и повече. И със съвсем други възможности и приоритети.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19689
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот Vlad777 » Сря 28 апр 2021 11:17


Кола за 35000 срещу кола от същия клас за 45000, но от друга планета, що се отнася до ежедневната употреба и мултифункционалност. За мен си е съвсем сравнимо и при сравнението разликата е от земята до небето. И като изключим всичките глезотии, мощност, технологии и т.н., дори само асистентите и системите за сигурност заслужават да се плати по-високата цена, а всичко друго е бонус!

Освен това - тези 10 000 лв разлика след години пак ще са толкова. Тоест, ще си ги вземеш обратно при препродажбата - нищо не се губи. T-ROC на 3 години с 1.5 TSI мотор струва с около 15-20% по-малко от нов такъв. Т.е. стойността при този модел се запазва изключително добре. Съвсем обратното е при Дъстър. Трябва да се смята, но може и да се окаже, че предвид загубата на стойност, е по-евтино да притежаваш T-ROC, отколкото Duster за приод от 6-7 години. icon_idea Така наречените "разходи за притежание". Така че са си съвсем сравними.

И още 2 неща: Първото е, че аз не съм я купил колата на жена ми. Второто е, че ако ще се сменя с друга, няма да е за по-голям дисплей, а за по-голям багажник и DSG, защото тази е ръчка. Но извън тези два фактора, колата е достатъчно модерна, за да се кара още 10 години, без да е технологично изостанала, каквато е Дачията, още преди да е произведена.
Най-малкото от различно достъпни поляни ще пускате хвърчила с тези две различни возила
Това може и да е така, но няма никакво значение за мен. Освен това в хубаво време, стига да не се минава през гората - може да пробваме. Аз не се плаша, единствено не искам да си дера колата в клони и се движа по открити терени в планината. Ако имам нужда от гората - ще си купя Голф 2 кънтри/Синхро и ще си го карам там без притеснения.


thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот thanis » Сря 28 апр 2021 11:37


Само да вметна, че T-Roc "Design" спецификация с 1.5 бензина ръчка без проблем можеш да му наплякаш допълнителни екстри за 10 хиляди лева.
Просто VW си смени политиката и всичко е лего, каквото искаш слагаме в колата, ама плащаш. Още повече, T-Roc и Duster може да са "близки" по габарити, но реално погледнато нямат много общо. Още повече, че Дъстър с 4х4 ръчка бензин 130кс с всичкото допълнително оборудване възможно и най-висока спецификация е 41 хиляди лева. T-Roc с R пакетите без проблем може да задмине и 70 хиляди. Наистина несравними неща са. Просто Дъстъра предлага добро базово ниво с достатъчни екстри. Имам много познати, където не повече от 15-20% от екстрите в автомобила си ползват. VW предлага всичко, Dacia предлага, само това което е заложила, че е важно за купувача. За всеки влак си има пътници. Dacia се справят добре, за дъщерна фирма на Рено с почти нулев R&D. За хора които искат да карат нова кола и да си ходят на планината/вилата/селото без път, Duster-а си е доста сполучлива опция. Още повече, обезценката на VW е значително по-голяма от Dacia. VW просто предлага повече комфорт, но и си плащаш за това. Генерални заключения, че ако си в Дачия и те ударят си пътник, пък VW ще те опази са нелепи. Погледнете разпределението при удар и на двата автомобила. T-Roc е по-добре, няма спор, но не е толкова голма разликата разликата. Само "звезди" не се гледат в euroncap. За всички други пазари, не може да се коментира, защото Golf 2 си продаваха до скоро в Южна Африка, като нова кола, ама такова животно в Европа вече няма как да се появи. Още повече в Индия има и Tata Nano, ама това и бездомниците не биха си го купили. Концепцията на Рено/Дачия е да почнеш от Дачия с нов автомобил, да покараш, да се порадваш и да вземеш следващата и след време да се качиш на моделите от компанията майка. Ако си бил на Сандеро, защо не Клио следващия път, ако си бил на Дъстер, защо не Каджар примерно и т.н. Dacia-та е смислена покупка за хора, които имат нужда от придвижване от точка А до точка Б без много да ги интересува какво мислят хората и да са спокойни, че управляват нов автомобил. Dacia с фул екстри и най-високи нива на оборудване не е best value for money. Лауреат с няколко допълнителни екстри си е достатъчно добре, тук отново има големи скоби, че говорим за нови автомобили. Аз също при идеята да дам 20/25/30 хиляди лева, съм по-скоро за автомобил до 3-5г и до 100к км.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот group® » Сря 28 апр 2021 11:38


Тая тема продължава да се маца, ама...

Я бъди докрай изчерпателен какви цени сравняваш?
45 с това оборудва наличен и с отстъпки, а не по ценова листа.
При същите условия и без 4х4, Дъстера ще е под бая под 30 бона. Бая.
Та цена х2 да наричаш 'малко повече' ...

Не знам, защо толкова дълго трябва да ми обясняваш предимствата на някои екстри и системи?
Все едно не знаем всички тук какво и що?!
Еле па аз.
На Лили знаеш ли през кое и е дали има ACC?
Качва се, кара до центъра, минава да напазарува и се прибира.
Ни ще направи разлика с динаауфио, ни с возия, ни на пластмаса ... Ново, прилично, нейно, надеждно - тва я вълнува.

И сравнението не е по класове. Навсякъде в ревюта и реклами на Дъстър се казва - 'за тази цена, получавате повече'. И е точно така, сравнено с правилните коли в ценовия клас.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот group® » Сря 28 апр 2021 11:52


Vlad777 написа:Какво да им говорим на двигателите - слаби са и немощни на фона на тенденциите. Няма подходящи за Оffroad SUV, където знаем, че се иска и мощност, за да излезеш от калта. Но двигател и скоростна кутия бяха тема на конкуренция през миналия век. В настоящето десетилетие (2020+) темите в автомобилостроенето са свързаност, технологии, сигурност, асистенти, нововъведения.


Чакай, че с тея дълги постове забравям :redface

1.5 115к.с. е напълно достатъчен за прилично оффроуд представяне на това тегло. Не знаеш за какво говориш, в случая!

Де да бяха двигателите и скоростните кутии останали в миналия век, като теми при VW!
Няма връзка с действителността - дизелгейт и куп проблеми, TSI и куп проблеми, сухи съединители и куп проблеми, кофти турбини, бъгав софт, егр-и, нагари, детонации, харчове на масло, etc.
Де да бяха техническите теми в историята ...
В историята са хората, които разбират и знаят :icon_sad



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 169 госта