Сега и аз ще продължа с един дълъг пост.
777 написа:Единственият проблем е, че не може да си го купиш чисто нов.
Дачията с истинско 4x4 e започва от 35000 лв. След 5 години и под 100000 км пробег ще струва около 17000 лв преко сили. Ако е на повече километри - по-малко.
За тези пари можеш да си купиш голф 2 синхро, да го направиш почти чисто нов и да си го караш. А след 5 години ще му вземеш толкова, колкото си вложил в него, ако решиш да го продаваш.
За хора, които си купуват Дачия явно цената е най-най-най-важното нещо, но според мен и това е лъжливо и наивно. Доста фирми започват полека да се отказват от Дачия и да минават на истински автомобили. Причните са комплексни, но най-вече защото се оказва че не са толкова надеждни и евтини за поддръжка в дългострочен план, а и служителите им са ценни и искат да се отнасят с тях човешки и да ги задържат на работа.
Изхождайки от горното, Голф 2 синхро има 2 основни предимства:
- няма обезценка, на практика цената му се вдига, за разлика от Дачията - безспорно предимство за всеки, който иска да пести;
- супер евтина поддръжка, частите са 1 или 2 цифрена сума и засега има бол. може да се поддържа практически навсякъде и общо взето се искат умения за сглобяване на конструктор Lego.
- караш кола със статут на легенда, а не със статут на "една идея над каруца".
inj.stoichev написа:В
ЛИЧНО ЗАКЛЮЧЕНИЕ ще кажа че това е
изключително ЕВТИН, ИКОНОМИЧЕН, МУЛТИФУНКЦИОНАЛЕН, КОМПАКТЕН кросовър
За
Eвтин съм съгласен напълно. Евтин в смисъл, че още от пръв поглед се вижда, че е евтин. И колкото повече гледаш, толкова по-евтин става. Това за мен не е предимство, а недостатък. От личен опит съм се научил, че излиза скъпо да плащам за евтини неща.
Икономичен - когато говорим за кола, на която ускорението от 0-100 се смята с календар... Сигурен съм, че всяка съвременна немска кола с подобни характеристики на ускорение ще е по-икономична, така че икономията в случая е по-скоро мизерия... T-ROC 1.0TSI 116 hp ускорява по-бързо до 100 км/ч (10.1 сек) и харчи 2 литра по-малко от Duster 1.3 TCe 150hp (10.4 сек). Къде е икономията?
В очите на слепите само...
Мултифункционален какво ще рече? Става ли за дълъг път? Удобно ли ще е да се пътува с него освен на село в полето? Например до Германия? София - Франкфурт за 16 часа съм ги взимал с Passat почти без да усетя пътя и без да се смазвам. С това дали ще стигна и като стигна дали ще се чувствам в кондиция?
Изобщо 140 км/ч (
реални, а не по евтиния лъжлив километраж) може ли да развие и поддържа през цялото пътуване? Колко харчи при тази скорост няма да питам, щото вероятно е прекалено скъпо да се измери...
Мултифункционален е хубава дума, когато няма какво конкретно да се каже за нещо, което всъщност няма други предимства. (
ЕТО ЕДИН наистина мултифункционален автомобил, който съм имал щастието да видя и на живо. Разработка от 1983 г.)
Компактен - ок. С 434 см дължина е с 11 см по-дълъг от T-ROC, 23 см по-дълъг от T-CROSS и с 5 см по-дълъг от Golf 8. не бих казал, че е компактен, но не е и голям автомобил. При 4х4 модела и наличие на резервна гума багажникът е 376 литра срещу 380 литра при Golf 8. Дъстър е по-дълъг, но за сметка на това по-тесен. Т.е. евтин.
И понеже е време за заключения - ще дам и аз моето. По мои наблюдения има само 3 типа хора, които предпочитат Дачия:
1. Мениджъри на корпорации, за които цената е най-важното и повечето им служители са мангали, за които всичко над каруца е перфектно. Там е важен само ексела и какво пише в него, но тези хора никога не се качват в колите, които купуват. Основното правило е: "Важното е робите да изкарват пари. Даже и Дачия им е много, но няма по-евтин вариант".
2. Хора, които са далече от автомобилите, с ниска потребност от автомобил и като цяло могат да минат и без него, но понеже много не разбират от коли, аи не ги интересува, взимат най-евтиното, за да имат все пак нещо на 4 колела. И след като са го купили от време на време пускат по някоя и друга хвалба, за да оправдаят избора си и да демонстрират, "че не са се минали", което е движеща сила при препоръките във форумите. Всеки си хвали своето задължително, а гроздето е кисело.
3. Хора, които казват, че е добра кола, че биха си взели, но всъщност всичко остава на хартия и никога реално няма да дадат пари, за да седнат в подобен автомобил, защото са наясно с алтернативите.
Приключвам вече - за всеки влак си има пътници. Новинарските емисии са пълни с какви ли не чудатости. Има хора, които хвърлят пачки с пари през балконите, така че не ме учудва, че други пък ги дават доброволно за Дачия.