Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот group® » Пет 23 апр 2021 1:19


inj.stoichev написа:9. Системата за 4х4 на Дачия Дъстер е взета от Марка Nissan.

Само тук да коригирам, а cecoa1 да коригира мен, ако грешно помня:
Системата идва от фирма на Тойота(както Torsen) и се слага и в Митсубиши (аутлендър, ...), Ситриен и т.н.
Системата е много добра за СУВ сегмента. Имам спомен, че проблемът с прегряването е при по-старите версии и не се среща отдавна. Лично за мен, значително превъзхожда халдекса по всички точки при СУВ - представяне, издръжливост, поддръжка.

Част от нещата в Дъстър са стари (както платформата - старото клио), но други са си съвсем модерни и адекватни, каквато е и 4х4 системата. Ниската цена на 4х4 идва от големите поръчки на концерна, доколкото съм чел по статии.




Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот silent » Пон 26 апр 2021 7:48


inj.stoichev написа:...

Накрая мисля че трябваше да добавиш =купувайте че свършиха....

Последна промяна от Vlad777 на Пон 26 апр 2021 12:21, променено общо 1 път.
Причина: няма нужда от такива огромни цитати!


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8293
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот Stivi » Пон 26 апр 2021 10:47


inj.stoichev написа: :arrow Това не е кола направена за каране по магистрали и първокласни пътища и да летиш с 200км/ч! Това не е кола направена да доставя лукс и комфорт! :dummy Нейната насоченост е друга - да се кара улегнало, спокойно и бавно, да се кара по черни, горски пътищи, лоши терени, служебен автомобил с подобни дестинации, работна кола :c020.


Това е важното от целия предълъг пост,останалото е ненужно :mhihi Особено е смешно като видиш някой чичак в нов Дъстер как гледа през прозореца, все едно се е качил поне на Touareg V8 :screwy


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот group® » Пон 26 апр 2021 11:24


А вие и двамата, дадохте много смисъл на темата :no
Как да не затвори човек форумът и повече да не влезе никога, ако е търсил някакво инфо и случайно е попаднал тук?!

Супер лаладжийска история!


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот cecoa1 » Пон 26 апр 2021 11:59


Скоро питаше тук някой за Туарег, че даже и V8. Нямаше отговори в темата, но ми стана интересно, и погледнах цените в България. Струват около цената на чисто нов Дъстер.
А самочувствието на хората е свързано и с парите, така че не виждам нищо чудно,че някой хвърлил 40+ бона за кола, може(не, че е задължително) да се държи леко снобарски и/или комплексарски, независимо в каква кола се вози.
И аз не мисля, че има общо с качествата на колите.

Е, чисто като психологически профили, Дачията би трябвало да е за по-практични хора, които по-рядко са и сноби(колкото и относително да е това понятие).


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19688
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот Vlad777 » Пон 26 апр 2021 12:07


Сега и аз ще продължа с един дълъг пост. :mhihi
777 написа:Единственият проблем е, че не може да си го купиш чисто нов.
Дачията с истинско 4x4 e започва от 35000 лв. След 5 години и под 100000 км пробег ще струва около 17000 лв преко сили. Ако е на повече километри - по-малко.

За тези пари можеш да си купиш голф 2 синхро, да го направиш почти чисто нов и да си го караш. А след 5 години ще му вземеш толкова, колкото си вложил в него, ако решиш да го продаваш.

За хора, които си купуват Дачия явно цената е най-най-най-важното нещо, но според мен и това е лъжливо и наивно. Доста фирми започват полека да се отказват от Дачия и да минават на истински автомобили. Причните са комплексни, но най-вече защото се оказва че не са толкова надеждни и евтини за поддръжка в дългострочен план, а и служителите им са ценни и искат да се отнасят с тях човешки и да ги задържат на работа.

Изхождайки от горното, Голф 2 синхро има 2 основни предимства:
- няма обезценка, на практика цената му се вдига, за разлика от Дачията - безспорно предимство за всеки, който иска да пести;
- супер евтина поддръжка, частите са 1 или 2 цифрена сума и засега има бол. може да се поддържа практически навсякъде и общо взето се искат умения за сглобяване на конструктор Lego.
- караш кола със статут на легенда, а не със статут на "една идея над каруца".
inj.stoichev написа:В ЛИЧНО ЗАКЛЮЧЕНИЕ ще кажа че това е изключително ЕВТИН, ИКОНОМИЧЕН, МУЛТИФУНКЦИОНАЛЕН, КОМПАКТЕН кросовър :bowdown
За Eвтин съм съгласен напълно. Евтин в смисъл, че още от пръв поглед се вижда, че е евтин. И колкото повече гледаш, толкова по-евтин става. Това за мен не е предимство, а недостатък. От личен опит съм се научил, че излиза скъпо да плащам за евтини неща.

Икономичен - когато говорим за кола, на която ускорението от 0-100 се смята с календар... Сигурен съм, че всяка съвременна немска кола с подобни характеристики на ускорение ще е по-икономична, така че икономията в случая е по-скоро мизерия... T-ROC 1.0TSI 116 hp ускорява по-бързо до 100 км/ч (10.1 сек) и харчи 2 литра по-малко от Duster 1.3 TCe 150hp (10.4 сек). Къде е икономията? :mhihi В очите на слепите само...

Мултифункционален какво ще рече? Става ли за дълъг път? Удобно ли ще е да се пътува с него освен на село в полето? Например до Германия? София - Франкфурт за 16 часа съм ги взимал с Passat почти без да усетя пътя и без да се смазвам. С това дали ще стигна и като стигна дали ще се чувствам в кондиция? :mhihi Изобщо 140 км/ч (реални, а не по евтиния лъжлив километраж) може ли да развие и поддържа през цялото пътуване? Колко харчи при тази скорост няма да питам, щото вероятно е прекалено скъпо да се измери... :mhihi Мултифункционален е хубава дума, когато няма какво конкретно да се каже за нещо, което всъщност няма други предимства. ( :arrow ЕТО ЕДИН наистина мултифункционален автомобил, който съм имал щастието да видя и на живо. Разработка от 1983 г.)

Компактен - ок. С 434 см дължина е с 11 см по-дълъг от T-ROC, 23 см по-дълъг от T-CROSS и с 5 см по-дълъг от Golf 8. не бих казал, че е компактен, но не е и голям автомобил. При 4х4 модела и наличие на резервна гума багажникът е 376 литра срещу 380 литра при Golf 8. Дъстър е по-дълъг, но за сметка на това по-тесен. Т.е. евтин.

И понеже е време за заключения - ще дам и аз моето. По мои наблюдения има само 3 типа хора, които предпочитат Дачия:
1. Мениджъри на корпорации, за които цената е най-важното и повечето им служители са мангали, за които всичко над каруца е перфектно. Там е важен само ексела и какво пише в него, но тези хора никога не се качват в колите, които купуват. Основното правило е: "Важното е робите да изкарват пари. Даже и Дачия им е много, но няма по-евтин вариант".
2. Хора, които са далече от автомобилите, с ниска потребност от автомобил и като цяло могат да минат и без него, но понеже много не разбират от коли, аи не ги интересува, взимат най-евтиното, за да имат все пак нещо на 4 колела. И след като са го купили от време на време пускат по някоя и друга хвалба, за да оправдаят избора си и да демонстрират, "че не са се минали", което е движеща сила при препоръките във форумите. Всеки си хвали своето задължително, а гроздето е кисело.
3. Хора, които казват, че е добра кола, че биха си взели, но всъщност всичко остава на хартия и никога реално няма да дадат пари, за да седнат в подобен автомобил, защото са наясно с алтернативите.

Приключвам вече - за всеки влак си има пътници. Новинарските емисии са пълни с какви ли не чудатости. Има хора, които хвърлят пачки с пари през балконите, така че не ме учудва, че други пък ги дават доброволно за Дачия.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот stefan4o » Пон 26 апр 2021 12:19


Да видите във фейсбук-групата на Дачия - какви хвалби, какво чудо са :mhihi
Някой покаже новия си Логан, купен на лизинг и се почва едно ахкане, пъшкане, благородно завиждане... :icon_lol Абе , странни хора са си любителите на тази марка :mhihi Но пък е забавно.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот 777 » Пон 26 апр 2021 12:47


stefan4o написа:Да видите във фейсбук-групата на Дачия - какви хвалби, какво чудо са :mhihi

Малко извън темата, но ми напомня за GreatWall. Евтина и супер хубава. След известно време излиза подобрение и си признават колко по-зле е първият модел.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот group® » Пон 26 апр 2021 13:43


Някой беше казал, че за едно нещо определящ е пазарът/продажбите icon_idea :icon_lol
А там нещата са пределно ясни не само в Бг, а и Европа.
И не виждам някакво отстъпление на Дачия и по-специално Дъстър, при правилно тълкуване на данните (епидемия, край на текуща генерация и т.н.).

И в тази връзка, Дъстър не е флийтърски автомобил.

(В рамките на едно и също поколение Дъстър поскъпна - топ версия в началото му беше под 35000лв. Вече е 40000лв. Не съм се интересувал защо?!)


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот cecoa1 » Пон 26 апр 2021 13:46


Голф 2 - форевър!!! :mrgreen

То бива да си фен на някоя марка, няма лошо, но не е хубаво да се изопачават фактите. :a045


Много ми е интересно, дали без точно тази Дачия като модел, щеше да ги има разни по-евтини от Тигуан сувчета в концерна VAG?! :mrgreen


Без да съм в никакви групи на Дачия, това с прехласването по нови модели го има навсякъде. Въпрос на гледна точка е как ще изглежда - сигурно на собствениците на много по-луксозни и скъпи коли им е смешен възторгът от новия Голф или Пасат в този форум, но на кого му пука. Точно това отношение е излишно снобарство.

Не виждам, защо трябва да се плюе по този начин.
Къде го тоя Голф 2 синхро, с 210мм просвет, принудително включване на 4х4, бавна предавка, ABS, ESP, въздушни възглавници, климатик, разход като на Дачията, екологичен клас(и данъци) като нейните, вътрешен обем, цени на оригинални части, сервиз...гаранция...
Ама можело да се направи... Че направете го де(нали цената му ще се вдига, щото легенда), и ще го сравним директно с някой Дъстер по всичко - и магистрала, и извън пътя, и разход, и ускорение, и пространство и всичко. Накрая ги пускаме за продажба, да видим и кое кога ще се продаде...сигурно ще има много желаещи за легендата, която за да се доближи малко до параметрите на Дъстъра ще прилича на някакъв прототип. :rolleyes

А междувременно, хората с власт в тоя форум, да изтриват всяко мнение и тема, за търсене на най-обикновенни но качествени части за Голф 2, щото явно са с невярно съдържание - части има колкото искаш, с качество на оригиналните, и всичко е по 2,50лв...а, и кара вечно...
Възклицанията при споменаване на Голф 2 с климатик, да отнасят поне забележка, щото ще накърняват имиджа на тая икона(не по принцип, но в съревнованието с Дъстър). :mrgreen


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот stefan4o » Пон 26 апр 2021 13:47


Същата тенденция се забелязва и при другите модели на Дачия. Сандерото, базовото е поскъпнало с 5 000 лева от предходния модел, като отново няма климатик като базово оборудване. Едно Сандеро в прилично ниво на оборудване и с някои опции лесно достига 27 хиляди, според мен може и 30 да достигне в повечето опции.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот 777 » Пон 26 апр 2021 14:09


Да не са вдигнали гаранцията с 2-3 години? Това може да обясни поскъпването - предплатени "безплатни" ремонти.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот stefan4o » Пон 26 апр 2021 14:21


Не, следват тренда на други марки - като Киа. През 90-те бяха скромни и евтини колици, постепенно станаха ценово като немските.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот 777 » Пон 26 апр 2021 14:26


Те Киа точно затова са скъпи - защото си предплащаш "гаранцията". Пък и с по-висока цена хората ги смятат за по-сериозна работа от Дачия.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот cecoa1 » Пон 26 апр 2021 14:31


Нормални пазарни принципи - нещо, което се търси, си вдига цената.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 156 госта