@bongoo много благодаря за споделения коментар.
Нямам проблем да взема дизел.
Единственото, което най-много ме притеснява е качеството на гориво, което се предлага в България (всички знаем какво е то). Именно оттам започвам всички проблеми с дизеловите мотори (на всички автомобили - без изключения) - при едни се проявяват по-рано, а при други по-късно, но винаги има проблем от тези меко казано СКАПАНИ горива.
Иначе да, малко е по-скъп за поддържане (DPF филтър; турбо; дюзите; демпферен маховик) но пък за всичко си има решение, стига да си добре подплатен.
Жалко е обаче нещо друго - колкото си да се стараем и да искаме да си поддържаме колите и винаги всичко да обслужваме или подменяме на време, проблема пак си остава основно един и същ - НЕКАЧЕСТВЕНИ части със съмнителен произход и НЕКАЧЕСТВЕНИ горива, масла и добавки... И всичко отива "на кино" :)
Така поне мисля аз и с такива пряки наблюдения съм останал през годините, в които имам и поддържам автомобили :)
Kia Cee'd I Комби (ED) - възможно ли е малко помощ, препоръки и мнения?
- mihaylovmb
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пон 20 яну 2020 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Kia Cee'd I Комби (ED) - възможно ли е малко помощ, препоръки и мнения?
Последна промяна от mihaylovmb на Вто 21 яну 2020 18:07, променено общо 1 път.
- tdi fen
- Мнения: 4227
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Kia Cee'd I Комби (ED) - възможно ли е малко помощ, препоръки и мнения?
и според мен щом си спрял на модела вземи 1.6 дизел дюзите мисля,че са бош не са проблемни
- mihaylovmb
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пон 20 яну 2020 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Kia Cee'd I Комби (ED) - възможно ли е малко помощ, препоръки и мнения?
@tdi fen не знам още - обмислям го... Малко по-скъпо ми идва този дизел и за поддържане, но това вече е друга тема, разбира се.
Ако все пак не успя да си намеря правилният бензинов мотор - ще се спра на дизелов и така... Пък каквото - такова
Ако все пак не успя да си намеря правилният бензинов мотор - ще се спра на дизелов и така... Пък каквото - такова
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Kia Cee'd I Комби (ED) - възможно ли е малко помощ, препоръки и мнения?
Ако искаш да си 100% сигурен в качеството на горивото - метан.
- inspektora
- Мнения: 362
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: Kia Cee'd I Комби (ED) - възможно ли е малко помощ, препоръки и мнения?
Мой колега има Kia Ceed комби 1.6 дизел, 115 к.с. 2011. Колата е внос от Германия, той я купи на 200К, сега е на ~ 215К. Сменил е накладки и съединител (маховикът не е демпферен). Въпреки, че е от Германия, няма грам ръжда. Много стегната кола, добре изработена. Двигателят е с верига и като слушаш колата отстрани, не можеш да разбереш, че е дизел. Оглеждал съм я внимателно и мога да кажа, че е много солиден, добре изработен автомобил, без сериозни недостатъци.
- mihaylovmb
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пон 20 яну 2020 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Kia Cee'd I Комби (ED) - възможно ли е малко помощ, препоръки и мнения?
@inspektora много благодаря за споделените впечатления.
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
- Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
- Двигател: 1600 126 hp 2010 year
- Местоположение: Варна
Re: Kia Cee'd I Комби (ED) - възможно ли е малко помощ, препоръки и мнения?
mihaylovmb написа:@bongoo много благодаря за споделения коментар.
Нямам проблем да взема дизел.
Единственото, което най-много ме притеснява е качеството на гориво, което се предлага в България (всички знаем какво е то). Именно оттам започвам всички проблеми с дизеловите мотори (на всички автомобили - без изключения) - при едни се проявяват по-рано, а при други по-късно, но винаги има проблем от тези меко казано СКАПАНИ горива.
Иначе да, малко е по-скъп за поддържане (DPF филтър; турбо; дюзите; демпферен маховик) но пък за всичко си има решение, стига да си добре подплатен.
Жалко е обаче нещо друго - колкото си да се стараем и да искаме да си поддържаме колите и винаги всичко да обслужваме или подменяме на време, проблема пак си остава основно един и същ - НЕКАЧЕСТВЕНИ части със съмнителен произход и НЕКАЧЕСТВЕНИ горива, масла и добавки... И всичко отива "на кино" :)
Така поне мисля аз и с такива пряки наблюдения съм останал през годините, в които имам и поддържам автомобили :)
Toyota Corolla Wagon (02-07) 1.4 d4d 90 коня - Тази кола няма проблем поне с 3 от изброените по горе неща. Няма дпф , няма драма с дюзите(един от малкото дизели на Тойота без проблемни дюзи), без демпферен маховик. Нещата стават нещо от сорта , караш дизел а поддържаш бензин. Карах такава Тойота ,според мен и трябва още мощ , но според много други си е достатъчно за изпреварвания. Може да и се сложи чипче да стане 115 коня. Този двигател дава много нисък разход градско. Мой приятел който я кара смесено но повече градско му дава 5.3 по борд. Не трака като 1.9 tdi и си пали от раз на минусови температури. Иначе , колата е доста бедна на екстри в сравнение с Киа. Грозничка е на външен и вътрешен вид, вече бие на ретро ..,но все пак с най- готиното табло и с мултиволана е поносима.Струва си да се види само с високите нива на оборудване. Бюджетно решение с ниски разходи за поддръжка и за гориво.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Kia Cee'd I Комби (ED) - възможно ли е малко помощ, препоръки и мнения?
Какво им е на горивата в България ?! Като зареждате по една лопата баластра ей така за разкош ли ви слагат ?
А по темата имам наблюдения върху Сийд първата генерация 1.4 бензин 90 коня. Купена нова от Солун , кара се с масло 10W40 от ден първи и се сменя на 20-22хил, км. В момента е на около 330хил км и за целият период на експлоатация нищо съществено не е сменяно по колата. Масло не гори и грам. Само обслужване, спирачки, акумулатор. Накратко е здрав автомобил, за сметка на това доста неудобен, скърцащ, хлопащ - с една дума евтин. И не виждам как би заприличал на свястна кола ? Просто е проектиран да бъде корейската дачия и е перфектен според мен в това.
А по темата имам наблюдения върху Сийд първата генерация 1.4 бензин 90 коня. Купена нова от Солун , кара се с масло 10W40 от ден първи и се сменя на 20-22хил, км. В момента е на около 330хил км и за целият период на експлоатация нищо съществено не е сменяно по колата. Масло не гори и грам. Само обслужване, спирачки, акумулатор. Накратко е здрав автомобил, за сметка на това доста неудобен, скърцащ, хлопащ - с една дума евтин. И не виждам как би заприличал на свястна кола ? Просто е проектиран да бъде корейската дачия и е перфектен според мен в това.
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Re: Kia Cee'd I Комби (ED) - възможно ли е малко помощ, препоръки и мнения?
Привет,като се спреш на конкретен екземпляр,звънни да я погледнем,няма проблем да пробваш тест драйв и на нашата бензинка.Бензиновия сийд е чудесен ,безпроблемен автомобил.
В момента на газ гори под 7 лв.на 100 км.
Мотора изобщо не е слаб,имайте предвид че 1.4 го има в няколко варианта,мисля 90,100,109 коня.
Аз карам 109 коня,върви отлично,160 км.ги държи отлично,над 160 става шумно.Максималната скорост по гпс на моята е 205-210 км.До 190 км.набира горе долу добре,нататък с попътен вятър.Лятото с багаж и 4 човека към морето,180-190 си ги държи.Имам я от нова от магазина,биалетките са консуматив,според производителя някои карат 6-7 000 км.други 20 к.
Сменил съм една торба ,никога не съм имал проблем с фарове и т.н Таблото ми се разлепи както на масово на всички.Нищо не скърца.
Точно този мотор тегли от 5400 оборота нагоре...и това заблуждава че бил слаб.
В момента на газ гори под 7 лв.на 100 км.
Мотора изобщо не е слаб,имайте предвид че 1.4 го има в няколко варианта,мисля 90,100,109 коня.
Аз карам 109 коня,върви отлично,160 км.ги държи отлично,над 160 става шумно.Максималната скорост по гпс на моята е 205-210 км.До 190 км.набира горе долу добре,нататък с попътен вятър.Лятото с багаж и 4 човека към морето,180-190 си ги държи.Имам я от нова от магазина,биалетките са консуматив,според производителя някои карат 6-7 000 км.други 20 к.
Сменил съм една торба ,никога не съм имал проблем с фарове и т.н Таблото ми се разлепи както на масово на всички.Нищо не скърца.
Точно този мотор тегли от 5400 оборота нагоре...и това заблуждава че бил слаб.
- Stivi
- Мнения: 8289
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Kia Cee'd I Комби (ED) - възможно ли е малко помощ, препоръки и мнения?
netizen написа:Какво им е на горивата в България ?! Като зареждате по една лопата баластра ей така за разкош ли ви слагат ?
Проблема в горивата е следния-вкарва се в България кола на която Гюнтер или Луиджи са и навъртели 3-400 000,само че в България те стават 130 000 и Гошко си я купува щастлив че я е намерил "толкова запазена" и като почнат проблемите естествено е виновна "гадната нафта" дето на "нова кола" и ебава мамата на помпата,дюзите,DPF-а и каквото там се сетиш
- mihaylovmb
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пон 20 яну 2020 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Kia Cee'd I Комби (ED) - възможно ли е малко помощ, препоръки и мнения?
@Ronin много благодаря за адекватният отговор по темата.
Когато се спра на определен автомобил ще го изпратя за мнение.
П.П. : Винаги съм готов за тест... Днес дори ще се кача на Kia Ceed комби - 1.4 - бензин (без газ) - 90 к.с.
Когато се спра на определен автомобил ще го изпратя за мнение.
П.П. : Винаги съм готов за тест... Днес дори ще се кача на Kia Ceed комби - 1.4 - бензин (без газ) - 90 к.с.
-
- Мнения: 1192
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: Kia Cee'd I Комби (ED) - възможно ли е малко помощ, препоръки и мнения?
В крайна сметка на какво се спря? Питам, защото и аз се загледам по Киа.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Kia Cee'd I Комби (ED) - възможно ли е малко помощ, препоръки и мнения?
Аз също имам Сиид 1.4 90к.с. като изключим леко мудния двигател, всичко друго по-автомобила е ОК
Имат малък проблем с таблата, огледай го хубаво в предния край към стъклото и около централната конзола, таблото се разлепя и не е особено приятна гледка.
Напиши в нета Киа Сиид разлепено табло и чети, ако все още не си попаднал на тази информация!
Инъче колата е екстра, и от към цени на поддръжка, и като цена, като удобство и всичко останало в този клас, aко не намериш Киа аналога е Хюндай i30
Имат малък проблем с таблата, огледай го хубаво в предния край към стъклото и около централната конзола, таблото се разлепя и не е особено приятна гледка.
Напиши в нета Киа Сиид разлепено табло и чети, ако все още не си попаднал на тази информация!
Инъче колата е екстра, и от към цени на поддръжка, и като цена, като удобство и всичко останало в този клас, aко не намериш Киа аналога е Хюндай i30
- Sonny_89
- Мнения: 806
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: Kia Cee'd I Комби (ED) - възможно ли е малко помощ, препоръки и мнения?
Мой колега е собственик на Киа Сийд 1.6 дизел (115). Колата е 2007 година и честно казано си заслужава парите. Материалите по интериора не изглеждат по-фалшиви от тези в моята астра, возията е идентична(и двете коли са с идентичен размер джанти и гуми), моторът определено е по-тих от "фиатовия" (бих го сравнил с тези на тойота от същите години) и си върви прилично. На скоро сменя ангренажни вериги карантията около тях... около 450 лв му излезе.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Burner_inc и 59 госта