VW Sharan 2.0 commonrail след 2010 - мнения
VW Sharan 2.0 commonrail след 2010 - мнения
Здравейте! Насочил съм се към Sharan/Alhambra след 2010г. 2.0 commonrail. Може ли да споделите мнения относно този мотор - разход, поддръжка и въобще като цяло какви са ви впечатленията за Sharan/Alhambra след 2010г? Благодаря предварително!
- jordan17772
- Мнения: 671
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: VW Sharan 2.0 commonrail след 2010 - мнения
Единственото кофти е, че е много рядко срещан и намирането на части за модела след време ще е трудно. Аз лично бих търсил крос Туран със същия мотор.
Re: VW Sharan 2.0 commonrail след 2010 - мнения
Купето на Турана ми идва малко. Аз дори търся Шаран със старото купе, но това което ме отказва от модела до 2010г. са лошите отзиви за 2.0 TDI 140 к.с. По принцип ги дават, че до 2008г. са проблемни, но не знам, ако взема производвство 2009-2010г., дали е отстранен проблемът с пукането на глави и т.н.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: VW Sharan 2.0 commonrail след 2010 - мнения
На стария Шаран до 2010г, 2,0TDI е само с осемклапанова глава, и няма проблеми. Всичко негативно писано за 2,0PD моторите, не важи за него, защото той си е еднакъв със стария 1,9, само с малко по-големи бутала. Аналогичен е случая с последните бройки от Пасат B5.5, пак с 2,0TDI, но там е надлъжен и се прави много по-кратко време. В Шаран тоя мотор BRT има DPF и му се сипва специална добавка за екологичност(не е AdBlue, а се купува от официалните сервизи на VAG).
От 2005г до средата на 2007г има от последните версии на 1,9TDI, и то със 150 коня, BTB мотор, нещо като еквивалент на ARL от Голф 4, но правен по-късни години. 1,9 -115 коня си се слага до края на производство на модела, но той е само във версиите с 4х4.
При тия мотори остават само типичните проблеми на осемклапановите помпа-дюза - например износва разпределителен вал, но това се оправя до 600-700лв с нови читави части и труд.
Отделно всичките бензинови мотори стават на газ, например това е една от последните коли на концерна, която ползва 1,8 турбо 150к.с.
Като цяло колата си е старата школа(в добрия смисъл), просто правена до малко по-късни години.
От 2005г до средата на 2007г има от последните версии на 1,9TDI, и то със 150 коня, BTB мотор, нещо като еквивалент на ARL от Голф 4, но правен по-късни години. 1,9 -115 коня си се слага до края на производство на модела, но той е само във версиите с 4х4.
При тия мотори остават само типичните проблеми на осемклапановите помпа-дюза - например износва разпределителен вал, но това се оправя до 600-700лв с нови читави части и труд.
Отделно всичките бензинови мотори стават на газ, например това е една от последните коли на концерна, която ползва 1,8 турбо 150к.с.
Като цяло колата си е старата школа(в добрия смисъл), просто правена до малко по-късни години.
Re: VW Sharan 2.0 commonrail след 2010 - мнения
В такъв случай, имайки предвид, че ще търся Шаран със старото купе около 2009-2010г., към кои абревиатури на двигатели 2.0 TDI да се насоча и кои да избягвам. Кой от бензиновите и кой от дизеловите е най-икономичен (с уговорката, че бензиновият ще бъде с газов инжекцион)?
- Ицку®
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:52
- Автомобил: 2xTouran TDI
- Двигател: CAYC 2014 и CFHF 2015
- Местоположение: Поморие
Re: VW Sharan 2.0 commonrail след 2010 - мнения
При стария Шаран 2.0 ТДИ, кода на мотора е само един - BRT . Двама познати правиха осн . ремонт заради шестограма на маслената помпа, един от тях даже два пъти. Баща ми имаше 1.9 ТДИ с 116 коня само на предно и автоматик, код на мотора - BVK .
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: VW Sharan 2.0 commonrail след 2010 - мнения
Търси състояние и сравнително нисък пробег. И евентуално добро оборудване като екстри.
Много хора ще ти кажат, че няма такива коли на малко километри, но въпреки това такива се намират, макар че едва ли в България. Мой колега немец тук в Германия; преди около година си продаде Шарана на 180 хиляди километра, в отлично състояние, за 3000 евро. Просто това се случи докато съм бил в отпуска в България, иначе щях аз да го купя.
Мотора 2,0TDI на Шарана е само един - BRT. Почва да се слага края на 2005г до края на производството 08/2010г.
Няма нужда да търсиш само точно него, и 1,9 си е ОК, като даже от 2005г до средата на 2007, има 1,9 -150 коня(мотор BTB), т.е. малко по-мощен от 2,0.
Още повече, както колегата подсеща(а аз не съобразих), щом 2,0 има проблем с шестограма на маслената помпа(на малко километри и с навременната му смяна за петдесетина лева с работата, не създава проблеми), тогава 1,9 е за предпочитане.
През цялото време 4х4 моделите са с 1,9 -115 коня.
Бензиновите са общо три мотора, като единия, го има заводски на газ, но е умряла работа даже и бензиновата му версия.
Затова остават двата по-мощни - 1,8T - 150 коня, и 2,8VR6- 204 коня. И двата стават на газ без проблем, като има доста писано и за двата. По-големия го има и 4х4.
Много хора ще ти кажат, че няма такива коли на малко километри, но въпреки това такива се намират, макар че едва ли в България. Мой колега немец тук в Германия; преди около година си продаде Шарана на 180 хиляди километра, в отлично състояние, за 3000 евро. Просто това се случи докато съм бил в отпуска в България, иначе щях аз да го купя.
Мотора 2,0TDI на Шарана е само един - BRT. Почва да се слага края на 2005г до края на производството 08/2010г.
Няма нужда да търсиш само точно него, и 1,9 си е ОК, като даже от 2005г до средата на 2007, има 1,9 -150 коня(мотор BTB), т.е. малко по-мощен от 2,0.
Още повече, както колегата подсеща(а аз не съобразих), щом 2,0 има проблем с шестограма на маслената помпа(на малко километри и с навременната му смяна за петдесетина лева с работата, не създава проблеми), тогава 1,9 е за предпочитане.
През цялото време 4х4 моделите са с 1,9 -115 коня.
Бензиновите са общо три мотора, като единия, го има заводски на газ, но е умряла работа даже и бензиновата му версия.
Затова остават двата по-мощни - 1,8T - 150 коня, и 2,8VR6- 204 коня. И двата стават на газ без проблем, като има доста писано и за двата. По-големия го има и 4х4.
Re: VW Sharan 2.0 commonrail след 2010 - мнения
И като последен въпрос, кой измежду всички бензинови и дизелови двигатели е най-икономичен и надежден? Споделете приблизителен разход.
Какъв е и приблизителния разход на common rail двигателя?
Какъв е и приблизителния разход на common rail двигателя?
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
- Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
- Двигател: AFN-BMP
Re: VW Sharan 2.0 commonrail след 2010 - мнения
Купувай 2.0тди 140кс , комонраил след 2010 както написа при тях няма проблеми само може с дпф а.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: VW Sharan 2.0 commonrail след 2010 - мнения
"Най" във всичко няма, имат си плюсове и минуси всички. А при употребявана кола, и фактор късмет играе голяма роля.
Освен това зависи и точно за какво и как ще се ползва, цени на горива, и пр.
Отделно, ограниченията заради екологията на старите дизели, може да стигнат и до България.
Въобще въпроса има много страни, и много фактори участват, за да има само един правилен отговор.
Важни са и цени на тия коли, бюджет...
Стария модел с 1,8T на газ, ще бие по разход в пари и новия с комън рейл. Но ако се кара на късо, където не може да превключи на газ, няма да е така. Ако се кара на много дълго, трябва да се зарежда по-често, защото не може да му се сложи много голяма бутилка за газ. Има място за бутилката на мястото на резервната гума, но тогава пък ще трябва да се кара без резервна гума, за да се запази полезния обем на багажника.
Според как ще се кара, идва и въпроса с отоплението на тази голяма кола. Дизела си му трябва печка, и то автономна, която да се пуска предварително.
Пак според условията на ползване, може и опцията 4х4 да е от полза, въпреки по-високия разход (а и се предлага само с определени мотори).
По-новия модел, вероятно пък е по-комфортен, повече екстри и пр. Но пък и бюджета за читава бройка ще е по-висок.
Въобще нещата не са съвсем прости.
Освен това зависи и точно за какво и как ще се ползва, цени на горива, и пр.
Отделно, ограниченията заради екологията на старите дизели, може да стигнат и до България.
Въобще въпроса има много страни, и много фактори участват, за да има само един правилен отговор.
Важни са и цени на тия коли, бюджет...
Стария модел с 1,8T на газ, ще бие по разход в пари и новия с комън рейл. Но ако се кара на късо, където не може да превключи на газ, няма да е така. Ако се кара на много дълго, трябва да се зарежда по-често, защото не може да му се сложи много голяма бутилка за газ. Има място за бутилката на мястото на резервната гума, но тогава пък ще трябва да се кара без резервна гума, за да се запази полезния обем на багажника.
Според как ще се кара, идва и въпроса с отоплението на тази голяма кола. Дизела си му трябва печка, и то автономна, която да се пуска предварително.
Пак според условията на ползване, може и опцията 4х4 да е от полза, въпреки по-високия разход (а и се предлага само с определени мотори).
По-новия модел, вероятно пък е по-комфортен, повече екстри и пр. Но пък и бюджета за читава бройка ще е по-висок.
Въобще нещата не са съвсем прости.
- Rat Fink
- Мнения: 387
- Регистриран на: Пет 04 юли 2014 11:15
- Автомобил:
- Двигател: 1 8t AUM 2 3DISI
- Местоположение: София
Re: VW Sharan 2.0 commonrail след 2010 - мнения
За 1.8т ще е най-евтино, за късите разстояния - този мотор в голф загрява за 2 минути или до 1км и обръща на газ зимата, лятото по-бързо. Разхода извънградско в Шаранче ще ти е към 10-12л/100, градско 12-16л/100 + 1л/100км бензин общо.
- Бай Иван
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
- Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
- Двигател: ASY AWC
- Местоположение: София
Re: VW Sharan 2.0 commonrail след 2010 - мнения
Разход на Шарана (в случая Алхамбра) с газ:
градско в София - между 14-20л.
извънградско (магистрала) - 14-15л на темпомат с багаж за морето+1бр. жена+2бр. деца.
извънградско по скоростен път до 90км - между 10 и 12л.
градско в София - между 14-20л.
извънградско (магистрала) - 14-15л на темпомат с багаж за морето+1бр. жена+2бр. деца.
извънградско по скоростен път до 90км - между 10 и 12л.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Sharan 2.0 commonrail след 2010 - мнения
Какви са тези безумни разходи?! Карал съм, макар и за 10-на дни Алхамбра 2016 г. с 2.0 ТДИ 150 к.с. беше мисля (не съм сигурен дали не е бил 140). Вярно в Англия, с ограниченията. 4 възрастни, 2 деца и багаж. Разход повече от 7.5-8 не си спомням, дали не беше и по-надолу. Вярно, фен съм на дизела, но ако този 1,8Т дава такъв разход на газ - не, благодаря!
Re: VW Sharan 2.0 commonrail след 2010 - мнения
служебния ни Т6 за последните 2000км е на 8.5л/100 дизел 2000сс 2015г 50/50 градско София и извънградско без да се жали
- Бай Иван
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
- Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
- Двигател: ASY AWC
- Местоположение: София
Re: VW Sharan 2.0 commonrail след 2010 - мнения
Не знам до колко оказва влиянието на включения климатроник и размера на гумите - 225/45/17 винаги във вариант extra load.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 129 госта