Студент съм и дойде време да си купя кола, която да ползвам като ходя до работа лятото.
По принцип търся кола, която да гори комбинирано между 5-6л/100км, около 140 коня, 2000 кубика, дизел. Като цяло да занеш, че имаш кола, която има ресурс за каране и изпреварване, вози комфортно и има най-често срещаните екстри.
До работа пътувам 100 км в едната посока всеки ден.
Спрял съм се на VW Passat B6, конкретно на този: https://www.cars.bg/offer/5ec4294ba3789b07f4643172
Прочетох доста за двигателите във форума и в интернет. Общо взето възможните двигатели за мен са:
[*]A: 2.0 R4 8v TDI PD 47-103kW
[*]B: 2.0 R4 16v TDI PD 103-125 kW
Четох за дюзите, едните са дюзи с бобина(solenoid), а другите са пиезо-електрични(piezo-electric).
И сега за всеки от двигателите това, което намелих и следното:
За двигатели 2.0 R4 8v TDI PD 47-103kW пише, или поне аз така го разбирам, че дюзите са Bosch, а управлението на двигателя може да бъде Bosch или Siemens
2.0 R4 8v TDI PD 47-103kW
DIN-rated power & torque outputs, ID codes
100 kW (136 PS; 134 bhp) at 4,000 rpm; 310 N⋅m (229 lbf⋅ft) at 1900 rpm — BGW, BHW
103 kW (140 PS; 138 bhp) at 4,000 rpm; 320 N⋅m (236 lbf⋅ft) at 1,750-2500 rpm — BMM, BMP
exhaust system
diesel particulate filter (DPF) (not on Industrial variants)
За двигатели 2.0 R4 16v TDI PD 103-125 kW пише, или поне аз така го разбирам, че дюзите са Bosch на 103 kW и DPF филтър имат само 125 kW.
2.0 R4 16v TDI PD 103-125 kW
DIN-rated power & torque outputs, ID codes
100 kW (136 PS; 134 bhp) — AZV, BMA
103 kW (140 PS; 138 bhp) — BKD, BKP, BRE
125 kW (170 PS; 168 bhp) at 4,200 rpm; 350 N⋅m (258 lbf⋅ft) at 1,800-2,500 rpm — BMN, BMR, BRD
exhaust system
water-cooled exhaust gas recirculation (EGR), diesel particulate filter (DPF) (only on 125 kW and TDV (Technology Development Vehicle) denoted models)
Следователно, от тази информация следва, че трябва да търся двигател с код BKD или BKP, за да са с дюзи на Bosch. Обаче, някъде във форума пишеше, че BKP са с дюзи на Siemens, което ме обърква.
Бих искал да дадете мнение относно това дали:
Правилно съм се насочил към двигател?
Кои дюзи са по-надеждни - дюзи с бобина или дюзи с пиезо кристал?
Има ли някакви сериозни ремонти, които да се очакват?
Каква е подръжката за окачване, звегател, съединител и подобни - скъпа или достъпна, като за достъпна примерно да кажем е подръжката на VW Touran 2005, 2.0 TDI, 140 hp
Какво мислите за колата от линка - с кой от двигателите е възможно да е?
Комфортно ли возят Passat B6 - дали са подходящи за дълъг път?
Другият вариант на, който съм се спрял е AUDI A3 Sportback S-Line: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11583500624989969&slink=fwmzvr
Не знам дали може да се сравняват двете коли, защото не са една категория, но Audi-то е на същата цена като Passat-а и е на по-малко години, както и на по-малко километри, поне така пише. По спецификация Audi-то гори кочбинирано около 5.1л/100км, докато Passat-а гори 5.9л/100км.
Според мен, Audi-то ще вози по-спортно, в смисъл, че ще се усещат повече неравностите, в сравнение с Passat-a и може би Audi-то не е подходящо за дълъг път, какъвто ме очаква всеки ден.
Поздрави