Покупка на VW Passat B6

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
KonstantinKolev
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 21 юни 2020 16:16
Автомобил:
Двигател:

Покупка на VW Passat B6

Мнениеот KonstantinKolev » Пон 22 юни 2020 22:51


Здравейте,

Студент съм и дойде време да си купя кола, която да ползвам като ходя до работа лятото.

По принцип търся кола, която да гори комбинирано между 5-6л/100км, около 140 коня, 2000 кубика, дизел. Като цяло да занеш, че имаш кола, която има ресурс за каране и изпреварване, вози комфортно и има най-често срещаните екстри.

До работа пътувам 100 км в едната посока всеки ден.

Спрял съм се на VW Passat B6, конкретно на този: https://www.cars.bg/offer/5ec4294ba3789b07f4643172

Прочетох доста за двигателите във форума и в интернет. Общо взето възможните двигатели за мен са:
[*]A: 2.0 R4 8v TDI PD 47-103kW
[*]B: 2.0 R4 16v TDI PD 103-125 kW


Четох за дюзите, едните са дюзи с бобина(solenoid), а другите са пиезо-електрични(piezo-electric).

И сега за всеки от двигателите това, което намелих и следното:
За двигатели 2.0 R4 8v TDI PD 47-103kW пише, или поне аз така го разбирам, че дюзите са Bosch, а управлението на двигателя може да бъде Bosch или Siemens
2.0 R4 8v TDI PD 47-103kW

DIN-rated power & torque outputs, ID codes
100 kW (136 PS; 134 bhp) at 4,000 rpm; 310 N⋅m (229 lbf⋅ft) at 1900 rpm — BGW, BHW
103 kW (140 PS; 138 bhp) at 4,000 rpm; 320 N⋅m (236 lbf⋅ft) at 1,750-2500 rpm — BMM, BMP

exhaust system
diesel particulate filter (DPF) (not on Industrial variants)


За двигатели 2.0 R4 16v TDI PD 103-125 kW пише, или поне аз така го разбирам, че дюзите са Bosch на 103 kW и DPF филтър имат само 125 kW.
2.0 R4 16v TDI PD 103-125 kW

DIN-rated power & torque outputs, ID codes
100 kW (136 PS; 134 bhp) — AZV, BMA
103 kW (140 PS; 138 bhp) — BKD, BKP, BRE
125 kW (170 PS; 168 bhp) at 4,200 rpm; 350 N⋅m (258 lbf⋅ft) at 1,800-2,500 rpm — BMN, BMR, BRD

exhaust system
water-cooled exhaust gas recirculation (EGR), diesel particulate filter (DPF) (only on 125 kW and TDV (Technology Development Vehicle) denoted models)


Следователно, от тази информация следва, че трябва да търся двигател с код BKD или BKP, за да са с дюзи на Bosch. Обаче, някъде във форума пишеше, че BKP са с дюзи на Siemens, което ме обърква.

Бих искал да дадете мнение относно това дали:
Правилно съм се насочил към двигател?
Кои дюзи са по-надеждни - дюзи с бобина или дюзи с пиезо кристал?
Има ли някакви сериозни ремонти, които да се очакват?
Каква е подръжката за окачване, звегател, съединител и подобни - скъпа или достъпна, като за достъпна примерно да кажем е подръжката на VW Touran 2005, 2.0 TDI, 140 hp
Какво мислите за колата от линка - с кой от двигателите е възможно да е?
Комфортно ли возят Passat B6 - дали са подходящи за дълъг път?

Другият вариант на, който съм се спрял е AUDI A3 Sportback S-Line: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11583500624989969&slink=fwmzvr
Не знам дали може да се сравняват двете коли, защото не са една категория, но Audi-то е на същата цена като Passat-а и е на по-малко години, както и на по-малко километри, поне така пише. По спецификация Audi-то гори кочбинирано около 5.1л/100км, докато Passat-а гори 5.9л/100км.

Според мен, Audi-то ще вози по-спортно, в смисъл, че ще се усещат повече неравностите, в сравнение с Passat-a и може би Audi-то не е подходящо за дълъг път, какъвто ме очаква всеки ден.

Поздрави




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4667
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Покупка на VW Passat B6

Мнениеот tdi fen » Вто 23 юни 2020 11:19


личното ми нение е по-добре заложи на голф,а3,октавия,туран като двигател 1.9 или 2.0 8 клапана bmm,като цяло подръжката им е нормална окачването е здраво,пасата е една идея по-комфортен широк и по-удобен вози по-добре,но за това пък се плаща има повече ремонти и електроники всички двигатели 2.0 са с шестостен на маслената помпа за мен е минус някой казват,че не било проблем


KonstantinKolev
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 21 юни 2020 16:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Покупка на VW Passat B6

Мнениеот KonstantinKolev » Сря 24 юни 2020 10:52


Благодаря за мнението, аз нарочно гледам Passat-тът да е малко по-стар, защото си мисля, че подръжката би била по-евтина, за тези със старата маска.

А относно двигателите, кое е по-добрият вариант - помпа-дюза(PD) или Common Rail(CR)? Със сигурност и двата двигателя имат предимства и недостатъци.

Този двигател, за който каза - BMM пише, че е с Bosch дюзи, но пък пише, че може да е с управление на Siemens и си мисля, ако управлението е Siemens може би и дюзите ще са Siemens.

Не можах да намеря само каква е разликата между BMM и BMP, какво означат тези букви. По принцип ги дават за един и същ двигаел като мощност.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4667
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Покупка на VW Passat B6

Мнениеот tdi fen » Сря 24 юни 2020 13:30


Bmm няма в пасат той е за другите, който съм изброил
В пасат е bmp e 8 клапана дюзи Бош bkp e 16 клапана дюзи Сименс bmr мисля ,че се водеше 170 кс е 16 клапана дюзи Сименс пиезо ,леко са проблемни това са 2.0 пд всички имат балансиращ вал ,ако е превъртал или е тръгнал да превърта е проблем комън рейлите, като цяло и при тях полжението е подобно те са 16 клапана дюзите са Бош не са проблемни за този който е 110 кс бях чел във форума че е зъбни колела на маслената помпа което е по-добре


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 836
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Покупка на VW Passat B6

Мнениеот Asko VW » Сря 24 юни 2020 13:52


Здравей колега, при VW един и същ двигател (самия двигател) се означа с различни букви в зависимост от модела в който се вгражда, вероятно заради разлики в периферията. Например с означението BMM се вгражда в голф, а с BMP в Пасат.
2.0 ТДИ при Пасат са BMA, BMP, BKP и BMR (това за ПД моторите 2005 - 2008 г.).
BMP мотора, а до колкото на мен ми е известно и BMA са с 8 клапана и с дюзи Бош. BKP и BMR са 16 клапанови и оригинално с дюзи Сименс, но повечето са сменени, било по акция, било след дефект, като не съм абсолютно сигурен, но мисля, че се подменят с такива на Бош. Друг проблем при последните два беше и дефектни партиди глави които се пукаха, колко такива са оцелели до днес е въпрос с неясен отговор, по-скоро малко, ама знаели човек на какво ще попадне. Като цяло КР моторите са по-препоръчителни от ПД.
Друг проблем при 2.0 ТДИ за Пасат (както при ПД, така и КР) е въпросния шестостен/шестограм, т.е. приводен вал на маслената помпа. Ако се заглади и превърти, спира мазането и двигателя си отива почти мигновено, като няма видими предупредителни индикации. За избягване на такава ситуация се препоръчва периодична, профилактична подмяна. Това не е скъпо, около 60 лв., като аз лично съм си решил да го правя на всеки 60 хил. км.
Като цяло, за дълъг път, както в твоя случай, Пасата е много по-удобния автомобил в сравнение с Голф и производните му братовчеди, но това си има и своята цена.
Реалния разход извънградско е м/у 5 и 6,5л/100км., в зависимост от скоростта и терена. За градско... бошлав работа, твърде много фактори влияят, при мен най-общо се върти около 8,5.
За проблеми при Пасат има много писано във форума, няма да ги изреждам пак.
По отношение на екземпляра от обявата, изглежда добре на снимките и е добре оборудван, но ми се вижда височка цената за екземпляр от 2007 г.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1994
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Покупка на VW Passat B6

Мнениеот cecoa1 » Сря 24 юни 2020 14:03


За определени пазари има и PD с още няколко кода.
Коректното го е написал немеца https://de.m.wikipedia.org/wiki/VW_Passat_B6
Не е вярно, че всички 16-клапанови са с дюзи на Сименс. Това важи само за 170 коньовите.
Никога не е имало дюзи Бош с управление Сименс или обратното. И дюзите Сименс, са заменяни отново със Сименс, уж подобрени.

Комън рейл еднозначно е по-добре от помпа-дюза. Шестограма го има мисля при всички, освен при 1,9 моторите.
Аудито от линка е читаво, от тия години трябва да е също комън рейл.

За Пасата има доста теми вече. BMP е гарантирано най-безпроблемния 2,0PD в този модел. С уговорката, че и той си е с шестограм, който трябва да се смени профилактично, освен това износва разпределителен вал като е на много километри. И винаги е с DPF.

Обаче кола на базата на Голф 5, като Туран, Октавия, Ауди А3, никога няма шестограм на маслената помпа, няма луксозен ключ за палене, и няма електрическа ръчна спирачка... Все неща за лукс в Пасат, които обаче създават проблеми.


KonstantinKolev
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 21 юни 2020 16:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Покупка на VW Passat B6

Мнениеот KonstantinKolev » Сря 24 юни 2020 14:14


tdi fen написа:Bmm няма в пасат той е за другите, който съм изброил
В пасат е bmp e 8 клапана дюзи Бош bkp e 16 клапана дюзи Сименс bmr мисля ,че се водеше 170 кс е 16 клапана дюзи Сименс пиезо ,леко са проблемни това са 2.0 пд всички имат балансиращ вал ,ако е превъртал или е тръгнал да превърта е проблем комън рейлите, като цяло и при тях полжението е подобно те са 16 клапана дюзите са Бош не са проблемни за този който е 110 кс бях чел във форума че е зъбни колела на маслената помпа което е по-добре


Asko VW написа:Здравей колега, при VW един и същ двигател (самия двигател) се означа с различни букви в зависимост от модела в който се вгражда, вероятно заради разлики в периферията. Например с означението BMM се вгражда в голф, а с BMP в Пасат.
2.0 ТДИ при Пасат са BMA, BMP, BKP и BMR (това за ПД моторите 2005 - 2008 г.).
BMP мотора, а до колкото на мен ми е известно и BMA са с 8 клапана и с дюзи Бош. BKP и BMR са 16 клапанови и оригинално с дюзи Сименс, но повечето са сменени, било по акция, било след дефект, като не съм абсолютно сигурен, но мисля, че се подменят с такива на Бош. Друг проблем при последните два беше и дефектни партиди глави които се пукаха, колко такива са оцелели до днес е въпрос с неясен отговор, по-скоро малко, ама знаели човек на какво ще попадне. Като цяло КР моторите са по-препоръчителни от ПД.
Друг проблем при 2.0 ТДИ за Пасат (както при ПД, така и КР) е въпросния шестостен/шестограм, т.е. приводен вал на маслената помпа. Ако се заглади и превърти, спира мазането и двигателя си отива почти мигновено, като няма видими предупредителни индикации. За избягване на такава ситуация се препоръчва периодична, профилактична подмяна. Това не е скъпо, около 60 лв., като аз лично съм си решил да го правя на всеки 60 хил. км.
Като цяло, за дълъг път, както в твоя случай, Пасата е много по-удобния автомобил в сравнение с Голф и производните му братовчеди, но това си има и своята цена.
Реалния разход извънградско е м/у 5 и 6,5л/100км., в зависимост от скоростта и терена. За градско... бошлав работа твърде много фактори влияят, при мен най-общо се върти около 8,5.
За проблеми при Пасат има много писано във форума, няма да ги изреждам пак.
По отношение на екземпляра от обявата, изглежда добре на снимките и е добре оборудван, но ми се вижда височка цената за екземпляр от 2007 г.

Благодаря ви пак за отговорите. Всъщност, колата от обявата е 2006 година, говорих с човека и той каза, че може да докаже всички смени на части със сервизна книжка, като всичко е сменяно в сервиз на Bosch.

Само за малко сравнение да ви кажа, VW Touran 2.0 TDI, 2005, 140hp, който имам е с двигател BKD, който е 16V и би трябвало да е с дюзи на Bosch.
Колата е на около 491 000 км, които съм почти на 100% сигурен, че са реални, защото като я взехме беше на около 75 000 километра, това беше 2008.
За сега, да чукна на дърво, не е имало някакви големи проблеми, нормалните неща по подръжката и климатика, разходът е между 5.0-6.5 л/100км, като това е с каране околко 120-130 km/h.

За този шестограм на маслената помпа и аз четох, че дава проблеми, но не е нещо голямо за смяна, просто трябва да се гледа и сменя профилактично.

Според информацията в Wikipedia вижте какво казват за BKP двигателите.
Следователно, поне аз така го разбирам, че BKP двигателите с дюзи на Bosch, а във форума много хора казват, че са с дюзи на Siemens, мисля, че само на едно място бях видял някой да каже, че са с дюзи на Bosch, ако искате мога да пратя мнението. Та сега не знам на кое да вярвам, но в крайна сметка всичко е до късмет.
2.0 R4 16v TDI PD 103-125 kW

fuel system & engine management
Pumpe Düse (PD) direct injection (DI): engine-driven vane-type low-pressure fuel lift pump, four camshaft-actuated (via roller rocker arms) high-pressure 2,200–2,400 bar (31,910–34,810 psi) Unit Injectors with piezo valve injection nozzles (Siemens VDO on 125 kW, Bosch on 103 kW), Bosch EDC 16 or EDC 17 or Siemens VDO SIMOS PPD1 electronic engine control unit (ECU) with altitude compensation, EU4 compliant


Друга разлика между двигателите е, че на двигатели 2.0 R4 8v TDI PD 47-103kW слагат DPF, а на двигатели 2.0 R4 16v TDI PD 103-125 kW слагат EGR, а само на 125kW(170hp) слагат DPF.

Линкове:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat_(B6)

Ето и идна снимка на дизеловите двигатели на Passat B6, според Wikipedia.
CaptureVW.JPG


EDIT: Ново мнение

cecoa1 написа:За определени пазари има и PD с още няколко кода.
Коректното го е написал немеца https://de.m.wikipedia.org/wiki/VW_Passat_B6
Не е вярно, че всички 16-клапанови са с дюзи на Сименс. Това важи само за 170 коньовите.
Никога не е имало дюзи Бош с управление Сименс или обратното. И дюзите Сименс, са заменяни отново със Сименс, уж подобрени.

Комън рейл еднозначно е по-добре от помпа-дюза. Шестограма го има мисля при всички, освен при 1,9 моторите.
Аудито от линка е читаво, от тия години трябва да е също комън рейл.

За Пасата има доста теми вече. BMP е гарантирано най-безпроблемния 2,0PD в този модел. С уговорката, че и той си е с шестограм, който трябва да се смени профилактично, освен това износва разпределителен вал като е на много километри. И винаги е с DPF.

Обаче кола на базата на Голф 5, като Туран, Октавия, Ауди А3, никога няма шестограм на маслената помпа, няма луксозен ключ за палене, и няма електрическа ръчна спирачка... Все неща за лукс в Пасат, които обаче създават проблеми.

Да, из аз така разбрах, че дюзи Siemens са на 125kW(170hp) модели.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1994
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Покупка на VW Passat B6

Мнениеот cecoa1 » Сря 24 юни 2020 16:20


Уикипедията е малко едно към гьоторе. Немците обикновенно пишат по-точно и пълно в Уикипедия, но пак имат по някои пропуски. Например, някои от 170 коньовите, за определени пазари са били с други букви, и намалена мощност на 163 коня(нещо заради данъците мисля). Те също са с дюзи на Сименс.
Има обаче и мотори и при по-малката мощности пак със Сименс.
Ето един сайт, има някои неточности(поне за наличието на DPF със сигурност), но дава някаква представа. https://www.torquecars.com/volkswagen/2 ... tuning.php

ПП: Според мен, ако ще е 2,0PD, то трябва да е 140 коня. BMP, осемклапановия се избира най-лесно, и е най-предвидим като проблеми, там дюзите са само Бош. От 16 клапановите може, ако е от по-последните, и е с дюзи Бош(макар че на теория и Сименс, трябва да са сменени с по-добрата им версия), но мисля, че там с Бош са сравнително по-малко(примерно AZV).

Всички осемклапанови 2,0PD са с DPF. При 16 клапана, само по-мощните 163 и 170к.с.


KonstantinKolev
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 21 юни 2020 16:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Покупка на VW Passat B6

Мнениеот KonstantinKolev » Чет 25 юни 2020 12:37


За сега съм решил, че ще отида да видя Passat-а от обявата.

Замислям се дали да не вложа малко повече пари и да взема някой Passat B7 примерно 2010-2012.
Колебая се дали си заслужава инвестицията. Като цена става доста голяма сума.

Гледах и тези с двигатели BlueMotion, по-икономични ги дават, но май повечето са на 1.6 TDI, а и не знам дали са читави и каква подръжка имат. Вече по-новите, примерно след 2012, има Passat B7 или B8 с двигател BlueMotion 2.0 TDI.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4667
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Покупка на VW Passat B6

Мнениеот tdi fen » Чет 25 юни 2020 12:59




KonstantinKolev
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 21 юни 2020 16:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Покупка на VW Passat B6

Мнениеот KonstantinKolev » Чет 25 юни 2020 13:04


Благодаря за предложението, не ти ли се вижда много евтин за 2010, BlueMotion, може би това е заради конските сили.

По принцип си търся седан, но ако има читаво комби мога да се замисля, иначе, поне на мен, воланът ми изглежда много грозен с тези четири спици :smile.

Намерих още идно предложение https://www.cars.bg/offer/5da4181dabebe273e27884f7.
Довечера ще говоря с човека и ще отида, най-вероятно, да видя Passat-ите от двете обяви.

Замислих се и за кола внос от Германия от частно лице. Примерно тази https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=300508817&categories=Limousine&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelGroupId=37&maxFirstRegistrationDate=2010&minFirstRegistrationDate=2006&pageNumber=5&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&transmissions=MANUAL_GEAR&searchId=7d06e05f-be46-2c15-4f27-6d9268ae8d32
Много ми се виждат километрите, 270 000 км, които сам склонен да вярвам, че са реални.


Потребителски аватар
darknessevil
Мнения: 216
Регистриран на: Нед 13 май 2007 10:13
Автомобил: Passat B6 DSG 2009
Двигател: CBBB 170hp
Местоположение: София

Re: Покупка на VW Passat B6

Мнениеот darknessevil » Чет 25 юни 2020 17:09


Този ВТ седан е смазан от каране. Скоростният лост е слонова кост, а такъв бутон на климатроник аз не съм виждал, седалката е мармалад. Моята е 2009 на около 197 и повярвай ми - няма нищо общо. Блумоушъна е евтин, защото е с доста базово оборудване и най-вероятно е на реални км.

П.П.: А също така ВТ е помпа-дюза.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1994
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Покупка на VW Passat B6

Мнениеот cecoa1 » Чет 25 юни 2020 20:16


По принцип Bluemotion, е малко глупости на търкалета... за екология, икономия и данъци.
Слагат там по-дълги скорости, DPF имат всичките... При някои модели вместо шест, слагат нарочно пет скорости с дълга пета. Не че са лоши, но и не са нещо кой знае какво ценно.

Последна промяна от cecoa1 на Пет 26 юни 2020 1:12, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Покупка на VW Passat B6

Мнениеот dispatch » Чет 25 юни 2020 22:03


На обявата с блумоушъна, емблемата е слагана допълнително, купена от АлиЕкспрес. Даже не е залепена правилно. 2.0TDI е махнато 2.0... изглежа има някаква причина за това. Също така не бях виждал пасат б6 с толкова малко екстри.
Втората обява ... тоя Търновския не бих си губил времето даже за оглед.
Това https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11593064701039979&slink=fy011s не изглежда зле, макари да пише, че е с навигация, а не е и е 4х4.
Шофьорската седалка с едно пране би станала като нова. Километража е върнат със сигурност, но всички го правят. Има много екстри и е с ръчна кутия.


KonstantinKolev
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 21 юни 2020 16:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Покупка на VW Passat B6

Мнениеот KonstantinKolev » Чет 25 юни 2020 23:44


Благодаря ви за мненията, оказа се, че Passat-тът от Търновската обява е с двигател BKP 16V, питах за дюзите, но каза, че не знае и утре ще ми каже като отиде до сервиза да пита. Вече тук, дали са дюзе на Bosch или на Siemens не се знае, защото нали слагат и от двете мари на тези двигатели.

Намерих едно ново предложение от Германия https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=301286314&categories=Limousine&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=25&maxFirstRegistrationDate=2012&minFirstRegistrationDate=2010&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&transmissions=MANUAL_GEAR&searchId=6a078c0e-cef3-dcf5-71a6-ef91ff923fea

Колата изглежда доста добре на външен вид, Trendline е, но има доста нещо, които някои Highline модели нямат.
Пише, че километрите са документирани и съм склонен да вярвам, че са реални, все пак е частник.

Цената е идеална за 05/2012, според мен, но не знам дали това не крие изненади.
Ще има сигурно още 500 Euro за докарване и около 400 Euro за регистрация, застраховка и винетка, а от там нататък и за обслужване сигурно едно 500 Euro ще трябва да се дадат.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта