Здравейте!
Спряла съм се на VW Touran 2.0 TDI 140 кс BMM, 2009 година. До сега съм карала само бензин и за дизела не знам почти нищо, а за автоматичната скоростна - абсолютно нищо. Та в този ред на мисли, имам нужда от съвети и насоки какво да гледам и за какво да внимавам преди покупка.
Също така ме интересува на този модел кое на колко км се обслужва. Има ли нещо специфично за модела, което да се има предвид преди и след покупката?
Благодаря!
Съвет VW Touran 2.0 TDI 140, BMM
-
- VW експерт
- Мнения: 1995
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Съвет VW Touran 2.0 TDI 140, BMM
Ако не те бърка, би било по-добре да е с ръчната кутия.
Тоя мотор е винаги с DPF - филтър за твърди частици. Уж не е проблемен, но зависи как и къде е карана и къде ще се кара. Може да се премахне, или да се смени при нужда, като второто е значително по-скъпо. По принцип все пак това си е консуматив, макар и да се сменя на много километри( най-често не повече от веднъж в живота на автомобила, но пак зависи от разни неща).
При всички положения е добре да се пусне една диагностика преди покупка, и да я види който разбира. Всички неща които могат да излязат са лечими до сравнително разумни суми, освен смяната на DPF и по-скъпите неща по автомата(то е автоматизирана кутия с двоен съединител DSG). Пробега и поддръжката също оказват голямо влияние на моментното състояние.
Всички дизелови Турани имат и допълнителен отоплител на нафта, който сравнително често не е в изправност. Това също се вижда на диагностиката, и е повод за пазарлък надолу в цената.
Повечето такива отоплители са направени(въпрос на поръчани екстри от първия собственик) да работят само при работещ двигател, т.е. само да помагат на загряването на двигателя, и респективно отоплението на салона. Има и такива, които работят автономно, могат да се включват известно време още преди пътуване при ниски температури, така че колата да е вече затоплена предварително, с всички предимства от това. Включването става или с настройване на часа когато да се включат(през менюто на бордкомпютъра), или чрез дистанционно управление със сравнително голям обхват на действие, а също имат и бутон на арматурното табло за ръчно пускане.
Хубаво е, че е възможно първият тип(доотоплител), да се преработи във втория, който е доста по-комфортен при ползване, а може и директно да се търси от втория тип(казват му просто "печка"). Като не работят тези неща, зимата малко бавно загрява колата, особено при работа на място, и при бавно каране.
Обслужването. Ангренаж на 150 хиляди километра, масло на около 15... Съединителят е скъп, комплект с маховика се сменя, и гонят хиляда лева...но над 200 хиляди кара, а може и доста повече, зависи как се кара.
Въобще, освен масла, филтри и накладки , всичко друго каквото има ще го смениш най-много веднъж...после карат още много дълго. Разбира се не всичко ще се наложи, зависи на каква кола ще попаднеш, и как ще я караш и поддържаш.
За автомата да се включи някой друг, там знам само, че е добре да е с доказана история на обслужването и километрите, като при всички случаи е добре километрите да са относително малко(и реални).
Та обобщено - ако не искаш да разчиташ само на късмет(с нашите джамбази ще ти трябва доста голям късмет), то ти трябва човек или сервиз, които са в час с тези коли, за да се проверят доста неща преди покупката. Най-малкото и цената може да се свали при открити нередности, а после всичко се прави.
Успех!
Тоя мотор е винаги с DPF - филтър за твърди частици. Уж не е проблемен, но зависи как и къде е карана и къде ще се кара. Може да се премахне, или да се смени при нужда, като второто е значително по-скъпо. По принцип все пак това си е консуматив, макар и да се сменя на много километри( най-често не повече от веднъж в живота на автомобила, но пак зависи от разни неща).
При всички положения е добре да се пусне една диагностика преди покупка, и да я види който разбира. Всички неща които могат да излязат са лечими до сравнително разумни суми, освен смяната на DPF и по-скъпите неща по автомата(то е автоматизирана кутия с двоен съединител DSG). Пробега и поддръжката също оказват голямо влияние на моментното състояние.
Всички дизелови Турани имат и допълнителен отоплител на нафта, който сравнително често не е в изправност. Това също се вижда на диагностиката, и е повод за пазарлък надолу в цената.
Повечето такива отоплители са направени(въпрос на поръчани екстри от първия собственик) да работят само при работещ двигател, т.е. само да помагат на загряването на двигателя, и респективно отоплението на салона. Има и такива, които работят автономно, могат да се включват известно време още преди пътуване при ниски температури, така че колата да е вече затоплена предварително, с всички предимства от това. Включването става или с настройване на часа когато да се включат(през менюто на бордкомпютъра), или чрез дистанционно управление със сравнително голям обхват на действие, а също имат и бутон на арматурното табло за ръчно пускане.
Хубаво е, че е възможно първият тип(доотоплител), да се преработи във втория, който е доста по-комфортен при ползване, а може и директно да се търси от втория тип(казват му просто "печка"). Като не работят тези неща, зимата малко бавно загрява колата, особено при работа на място, и при бавно каране.
Обслужването. Ангренаж на 150 хиляди километра, масло на около 15... Съединителят е скъп, комплект с маховика се сменя, и гонят хиляда лева...но над 200 хиляди кара, а може и доста повече, зависи как се кара.
Въобще, освен масла, филтри и накладки , всичко друго каквото има ще го смениш най-много веднъж...после карат още много дълго. Разбира се не всичко ще се наложи, зависи на каква кола ще попаднеш, и как ще я караш и поддържаш.
За автомата да се включи някой друг, там знам само, че е добре да е с доказана история на обслужването и километрите, като при всички случаи е добре километрите да са относително малко(и реални).
Та обобщено - ако не искаш да разчиташ само на късмет(с нашите джамбази ще ти трябва доста голям късмет), то ти трябва човек или сервиз, които са в час с тези коли, за да се проверят доста неща преди покупката. Най-малкото и цената може да се свали при открити нередности, а после всичко се прави.
Успех!
- borislav_mladenov
- Мнения: 368
- Регистриран на: Съб 09 май 2009 13:36
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 2_0 TDI 150
- Местоположение: Хасково
Re: Съвет VW Touran 2.0 TDI 140, BMM
аз току що се сдобих със същия автомобил. Същия двигател, но ДСГ
ще споделя какво се случва след като го обслужа
ще споделя какво се случва след като го обслужа
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта