Съвет VW Touran 2.0 TDI 140, BMM

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
elly_
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 31 яну 2020 11:06
Автомобил:
Двигател:

Съвет VW Touran 2.0 TDI 140, BMM

Мнениеот elly_ » Пет 31 яну 2020 11:28


Здравейте!

Спряла съм се на VW Touran 2.0 TDI 140 кс BMM, 2009 година. До сега съм карала само бензин и за дизела не знам почти нищо, а за автоматичната скоростна - абсолютно нищо. Та в този ред на мисли, имам нужда от съвети и насоки какво да гледам и за какво да внимавам преди покупка.

Също така ме интересува на този модел кое на колко км се обслужва. Има ли нещо специфично за модела, което да се има предвид преди и след покупката?

Благодаря!




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1995
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Съвет VW Touran 2.0 TDI 140, BMM

Мнениеот cecoa1 » Пет 31 яну 2020 15:10


Ако не те бърка, би било по-добре да е с ръчната кутия.
Тоя мотор е винаги с DPF - филтър за твърди частици. Уж не е проблемен, но зависи как и къде е карана и къде ще се кара. Може да се премахне, или да се смени при нужда, като второто е значително по-скъпо. По принцип все пак това си е консуматив, макар и да се сменя на много километри( най-често не повече от веднъж в живота на автомобила, но пак зависи от разни неща).
При всички положения е добре да се пусне една диагностика преди покупка, и да я види който разбира. Всички неща които могат да излязат са лечими до сравнително разумни суми, освен смяната на DPF и по-скъпите неща по автомата(то е автоматизирана кутия с двоен съединител DSG). Пробега и поддръжката също оказват голямо влияние на моментното състояние.

Всички дизелови Турани имат и допълнителен отоплител на нафта, който сравнително често не е в изправност. Това също се вижда на диагностиката, и е повод за пазарлък надолу в цената.
Повечето такива отоплители са направени(въпрос на поръчани екстри от първия собственик) да работят само при работещ двигател, т.е. само да помагат на загряването на двигателя, и респективно отоплението на салона. Има и такива, които работят автономно, могат да се включват известно време още преди пътуване при ниски температури, така че колата да е вече затоплена предварително, с всички предимства от това. Включването става или с настройване на часа когато да се включат(през менюто на бордкомпютъра), или чрез дистанционно управление със сравнително голям обхват на действие, а също имат и бутон на арматурното табло за ръчно пускане.
Хубаво е, че е възможно първият тип(доотоплител), да се преработи във втория, който е доста по-комфортен при ползване, а може и директно да се търси от втория тип(казват му просто "печка"). Като не работят тези неща, зимата малко бавно загрява колата, особено при работа на място, и при бавно каране.

Обслужването. Ангренаж на 150 хиляди километра, масло на около 15... Съединителят е скъп, комплект с маховика се сменя, и гонят хиляда лева...но над 200 хиляди кара, а може и доста повече, зависи как се кара.
Въобще, освен масла, филтри и накладки , всичко друго каквото има ще го смениш най-много веднъж...после карат още много дълго. Разбира се не всичко ще се наложи, зависи на каква кола ще попаднеш, и как ще я караш и поддържаш.
За автомата да се включи някой друг, там знам само, че е добре да е с доказана история на обслужването и километрите, като при всички случаи е добре километрите да са относително малко(и реални).

Та обобщено - ако не искаш да разчиташ само на късмет(с нашите джамбази ще ти трябва доста голям късмет), то ти трябва човек или сервиз, които са в час с тези коли, за да се проверят доста неща преди покупката. Най-малкото и цената може да се свали при открити нередности, а после всичко се прави.
Успех!


elly_
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 31 яну 2020 11:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Съвет VW Touran 2.0 TDI 140, BMM

Мнениеот elly_ » Съб 01 фев 2020 15:16


@cecoa1, огромни благодарности за подробния отговор! :beer


Потребителски аватар
borislav_mladenov
Мнения: 368
Регистриран на: Съб 09 май 2009 13:36
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2_0 TDI 150
Местоположение: Хасково

Re: Съвет VW Touran 2.0 TDI 140, BMM

Мнениеот borislav_mladenov » Сря 10 юни 2020 9:07


аз току що се сдобих със същия автомобил. Същия двигател, но ДСГ
ще споделя какво се случва след като го обслужа



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта