Здравейте колеги,
Предварително се извинявам за невежеството си и се надявам да проявите търпение, тъй като не разбирам много от коли понеже досега не съм се интересувал. Предстой ми покупка на автомобил и съм се спрял на Голф 4ка с 1.8 турбо мотор, който след известно четене стигнах до извода, че е best of both worlds като вървеж и поддръжка. Разгледах обявите из България, но нещо не останах много очарован от състоянието на предлаганите автомобили и факта, че предимно се продават от хора от малцинствата, което говори и за евентуалното качество на поддръжката им досега, и реших да проверя в немското мобиле. Бях набелязал няколко конкретни автомобила за евентуален оглед, но човека, който прави огледите там ми обясни, че може би няма да е много изгодно да се вземе подобна кола от там, тъй като разходите са както следва:
1. Цена на автомобила - между 2 и 3.5 хил евро
2. Комисионна за пича - 330 лева
3. Цена за оглед на една кола - 240 лева
4. Автовоз до БГ - поне 1000 лева
5. Регистрация, такси и застраховки - тук не съм много наясно колко ще са, но да речем към 7-800лева?
6. Газова - 1000лева
7. Евентуално някакво обслужване след покупка - ?
Общо взето се замислих, че само разходите за автовоз, комисионна и евентуално проверка на 2-3 автомобила стъпва на 2 хиляди лева И тук вече съм в задънена улица и ще се радвам да чуя мнения, относно:
1. Оправдана ли ще е доста по-високата цена на подобен автомобил от немско или да гледам обяви в БГ?
2. Към какъв автомобил евентуално да се насоча, който хем се поддържа прилично, хем и "върви"?
Насочил съм се към този мотор, тъй като си мисля да му сложа и газ. Бюджетът ми не е голям - до 8-9 хил. лева. Месечният ми доход не вярвам да е от значение за избора ми, но е над 2хил., но със сигурност предпочитам да се спра на нещо, което няма да ми гълта известна част от парите всеки месец. Благодаря предварително, оставам на линия да отговарям на евентуални въпроси и пак казвам, че от коли не разбирам особено и ще се надявам да ме извините ако съм написал някоя глупост :)
Покупка на VW Golf 4 1.8Т и струва ли си внос от Германия?
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Покупка на VW Golf 4 1.8Т и струва ли си внос от Германия?
Не видях в разходите ти за намиране на кола нито къде ще нощуваш, нито колко пари за бензин за обикаляне си предвидил. Като добавим, че и търсиш най-джагаджийския мотор евър, трябва да имаш нерви като корабни въжета.
Като начинаещ се концентрирай да намериш някой, с който да обикаляш по къщите на оглед и да те съветва да не вземеш последната най-убита, като след това може и да го почерпиш. Другото, дето си си го намислил, е трошене на пари с неясен край.
Месечният ти доход има голямо значение в случая, както и от кой град си.
Като начинаещ се концентрирай да намериш някой, с който да обикаляш по къщите на оглед и да те съветва да не вземеш последната най-убита, като след това може и да го почерпиш. Другото, дето си си го намислил, е трошене на пари с неясен край.
Месечният ти доход има голямо значение в случая, както и от кой град си.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пет 26 юни 2020 16:49
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Покупка на VW Golf 4 1.8Т и струва ли си внос от Германия?
Чудомир написа:Не видях в разходите ...
Ако става въпрос за кола от Германия, ще ползвам посредник, който е доста изявен в България. Не съм запознат с всичките правила на форума, но няма да правя реклама тук, всеки може да го намери в гугъл. Въпросът е, че лично за мен цялото това нещо ще ми излезе златно за кола до 5к лв. Ако говорим за БГ, те предлагат и услуга за проверка в България от която също мисля да се възползвам, а за районите около София евентуално ще ходим с баща ми. Говорих с човека и ме посъветва да не е внос от Швейцария и като цяло, че в БГ тия коли са внесени за без пари и оправени през куп за грош.
Последна промяна от radotom на Пет 26 юни 2020 21:28, променено общо 1 път.
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати. Има бутон Нов Отговор
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати. Има бутон Нов Отговор
-
- Мнения: 255
- Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
- Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
- Двигател: 1600 126 hp 2010 year
- Местоположение: Варна
Re: Покупка на VW Golf 4 1.8Т и струва ли си внос от Германия?
Golf 4 1.8 t , верно ще излезе златен... Тоя двигател , държи много по- висока цена от останалите даже за коли , които са на много километри. Въпрос на лична преценка е дали си струва. Избора на екземпляри не е никак голям (половината са дву вратки). Освен всички разходи по придобиването , от старост при тая кола все ще излиза по нещо за правене (макар и дребно).
По- евтино ще излезе най- натокания им дизел 1.9 tdi 131 коня. С тоя двигател повечето са добре оборудвани. Избор голям. Спестяваш средства от слагане на газово и си запазваш багажника. И друга версия на 1.9 tdi да се вземе , с по- малко коне , не е проблем , слага се чип.Няма dpf и останалите еко щуротии и като цяло , докато все още в Бг не са въвели данъчна тесла и рестрикции за дизела си е ок да се кара. Разбира се хубаво е да има и някакви сервизни документи , да се вижда какво кога е сменяно , например маховика , кога е сменян и т.н.
По- евтино ще излезе най- натокания им дизел 1.9 tdi 131 коня. С тоя двигател повечето са добре оборудвани. Избор голям. Спестяваш средства от слагане на газово и си запазваш багажника. И друга версия на 1.9 tdi да се вземе , с по- малко коне , не е проблем , слага се чип.Няма dpf и останалите еко щуротии и като цяло , докато все още в Бг не са въвели данъчна тесла и рестрикции за дизела си е ок да се кара. Разбира се хубаво е да има и някакви сервизни документи , да се вижда какво кога е сменяно , например маховика , кога е сменян и т.н.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Покупка на VW Golf 4 1.8Т и струва ли си внос от Германия?
Уфф... Взимай най-лъскавата италианка в България, може и с газ. До твоя бюджет можеш да оправиш абсолютно всичко, което може да дава ядове, плюс интериор, козметика и пр.
От друга страна...на базата на Голф 4, има и Октавия, където същия мотор го има и с 4х4 задвижване. Има и Ауди А3, ако не ти трябва много място, където също има 4х4 с този мотор.
Отделно, тоя мотор го има и на 180 коня в Голф и Октавия(RS), и на 210 и 225 в Audi A3(S3).
Ако правиш основен ремонт, при достатъчно мерак може да се тунингова с карантията от Ауди S3(което е като ТТ), които държат до доста по-висока мощност.
Понеже каза, че не разбираш от коли - всички изброени са на базата на Голф 4 и като механика поддръжката им е почти една и съща, защото са еднакви. Естествено, най-мощните версии и модели имат някои по-скъпи неща от обикновен Голф. Разлика има и в цените на ламарини, интериор и пр.
Като цяло имаш много широк избор от модели с този мотор и това шаси. Така можеш да си избереш нещо по-специфично за твоето ползване. Например за семейна колица, в която никой да не се вглежда, но всъщност да има доста прилични качества, аз бих взел Октавия комби 1,8Т евентуално 4х4(има и RS, 180 коня само на предно до 2006г). Предимството е, че по-може да се намери не много тормозена, карана като семейна. Произвежда се до по-късни години -до средата на 2010г. Има доста място за багаж.
За топ бегачка и лукс, естествено Ауди S3. Те са някъде около максимума на бюджета у нас. Но пък хващат окото, което не винаги е нужно.
Голфа пък е най-разпространен. С всички плюсове и минуси от това.
Както казах, аз бих взел Октавия 4х4. С чип, гони 200 коня. При мерак, или ако и без друго се отваря мотор, и има някой излишен лев, може и хардуера да се ъпгрейдне, и невзрачното старо семейно комби, се превръща в истински вълк в овча кожа. Но и сток колата си е ОК.
ПП: Даже така като се замисля.... с тоя мотор бих взел Ауди А4 куатро. Но не е на базата на Голф, и е малко друг клас, малко друга поддръжка, та не е за тая тема.
От друга страна...на базата на Голф 4, има и Октавия, където същия мотор го има и с 4х4 задвижване. Има и Ауди А3, ако не ти трябва много място, където също има 4х4 с този мотор.
Отделно, тоя мотор го има и на 180 коня в Голф и Октавия(RS), и на 210 и 225 в Audi A3(S3).
Ако правиш основен ремонт, при достатъчно мерак може да се тунингова с карантията от Ауди S3(което е като ТТ), които държат до доста по-висока мощност.
Понеже каза, че не разбираш от коли - всички изброени са на базата на Голф 4 и като механика поддръжката им е почти една и съща, защото са еднакви. Естествено, най-мощните версии и модели имат някои по-скъпи неща от обикновен Голф. Разлика има и в цените на ламарини, интериор и пр.
Като цяло имаш много широк избор от модели с този мотор и това шаси. Така можеш да си избереш нещо по-специфично за твоето ползване. Например за семейна колица, в която никой да не се вглежда, но всъщност да има доста прилични качества, аз бих взел Октавия комби 1,8Т евентуално 4х4(има и RS, 180 коня само на предно до 2006г). Предимството е, че по-може да се намери не много тормозена, карана като семейна. Произвежда се до по-късни години -до средата на 2010г. Има доста място за багаж.
За топ бегачка и лукс, естествено Ауди S3. Те са някъде около максимума на бюджета у нас. Но пък хващат окото, което не винаги е нужно.
Голфа пък е най-разпространен. С всички плюсове и минуси от това.
Както казах, аз бих взел Октавия 4х4. С чип, гони 200 коня. При мерак, или ако и без друго се отваря мотор, и има някой излишен лев, може и хардуера да се ъпгрейдне, и невзрачното старо семейно комби, се превръща в истински вълк в овча кожа. Но и сток колата си е ОК.
ПП: Даже така като се замисля.... с тоя мотор бих взел Ауди А4 куатро. Но не е на базата на Голф, и е малко друг клас, малко друга поддръжка, та не е за тая тема.
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Покупка на VW Golf 4 1.8Т и струва ли си внос от Германия?
Разгледах сайта, който имаш предвид. Оглед на кола и преглед са различни неща.
Научих, че в Германия въртяни километражи няма или поне той не е срещал. Систематизирана е информация, която я има и тук, безплатно, кой е първоизточникът е спорно.
И след като си намерил надежден играч, защо питаш тук? Врътни една шайба и питаи него.
Научих, че в Германия въртяни километражи няма или поне той не е срещал. Систематизирана е информация, която я има и тук, безплатно, кой е първоизточникът е спорно.
И след като си намерил надежден играч, защо питаш тук? Врътни една шайба и питаи него.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пет 26 юни 2020 16:49
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Покупка на VW Golf 4 1.8Т и струва ли си внос от Германия?
Чудомир написа:Разгледах сайта...
Нещо не съм се изразил правилно. Заплаща се комисионна от 330 лева за консултантски услуги. В тази цена влиза свързването с продавача от тяхна страна за повече информация относно автомобила. Ако според човекът излезе окей, се процедира с оглед на автомобила на място в Германия (това не е задължително, но е възможно така да се хванат скрити дефекти и тн). За това взимат по 240-250лева на автомобил, не помня със сигурност колко бяха. Въпросът ми беше дали цялата тази работа си заслужава за Голф от там, а не тук от България.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Покупка на VW Golf 4 1.8Т и струва ли си внос от Германия?
Купи си евтин срив от България. Германия,на място, само за скъпи, нови автомобили.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пет 26 юни 2020 16:49
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Покупка на VW Golf 4 1.8Т и струва ли си внос от Германия?
Евтин срив какво ще рече? :D В момента съм загледал няколко от германия и два от Бг, като единия го има и тук във форума, това са им обявите в мобиле - https://mobile.bg/11589374063284377 ; https://mobile.bg/11492610430167915
Колкото до коментара по-горе - не заглеждам комби понеже в момента карам такова и търся по-малка кола, но все пак благодаря много за подробния отговор.
Колкото до коментара по-горе - не заглеждам комби понеже в момента карам такова и търся по-малка кола, но все пак благодаря много за подробния отговор.
- Rat Fink
- Мнения: 387
- Регистриран на: Пет 04 юли 2014 11:15
- Автомобил:
- Двигател: 1 8t AUM 2 3DISI
- Местоположение: София
Re: Покупка на VW Golf 4 1.8Т и струва ли си внос от Германия?
Колега може би се замислям да продавам моя поради нуждата от по-голям автомобил, но все още не съм го решил на 100%. Искам му около 8200лв (да като си представят 8000лв за голф 4 им става лошо на хората, но аз не съм го взел с цел икономия или че нямам пари за нов автомобил, а защото ме кефи) - разходите, обслужвания и сменени части.
Пълна сервизна история, от Швейцария, реални км, без никакъв тунинг по мотор - AUM. Като цяло перфектно състояние с изключение на козметични забележки отвън (има драскотини тук там по брони, врата, единия АБТ праг има спукано но може се ремонтира при съответния специалист). Подгрев, ЕСП, Тюв за АБТ пакета, Тюв за Ремуса, бяла Хела отзад (едната е с пукнатинка, но може да се заличи), АЕБ инжекцион с бърза рейка и изпарител възможности за настройки след евентуален чип до към 220к.с., 2к-та нови гуми ДОТ 2019 Рейнспорт 3 и Крисалп и т.н. В момента е с нови пружини от комби 1.8т отзад, отпред 1.9 AHF с цел 2,5 см по-висок клиренс.
Пълна сервизна история, от Швейцария, реални км, без никакъв тунинг по мотор - AUM. Като цяло перфектно състояние с изключение на козметични забележки отвън (има драскотини тук там по брони, врата, единия АБТ праг има спукано но може се ремонтира при съответния специалист). Подгрев, ЕСП, Тюв за АБТ пакета, Тюв за Ремуса, бяла Хела отзад (едната е с пукнатинка, но може да се заличи), АЕБ инжекцион с бърза рейка и изпарител възможности за настройки след евентуален чип до към 220к.с., 2к-та нови гуми ДОТ 2019 Рейнспорт 3 и Крисалп и т.н. В момента е с нови пружини от комби 1.8т отзад, отпред 1.9 AHF с цел 2,5 см по-висок клиренс.
Последна промяна от Rat Fink на Вто 30 юни 2020 8:17, променено общо 2 пъти.
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Покупка на VW Golf 4 1.8Т и струва ли си внос от Германия?
Гледам 2020г. е какви 5,какви 8 бона за голф 4-ка
И на мен зеления ми е излезнал около 5,ама няма да ми дадат и 3 за него.Никой не го интересува колко си вложил и какви части.Всеки ще каже,ама те ги има за по 3000.Нищо лично,да не ми се обиди някой сега.
И на мен зеления ми е излезнал около 5,ама няма да ми дадат и 3 за него.Никой не го интересува колко си вложил и какви части.Всеки ще каже,ама те ги има за по 3000.Нищо лично,да не ми се обиди някой сега.
- Rat Fink
- Мнения: 387
- Регистриран на: Пет 04 юли 2014 11:15
- Автомобил:
- Двигател: 1 8t AUM 2 3DISI
- Местоположение: София
Re: Покупка на VW Golf 4 1.8Т и струва ли си внос от Германия?
Колега прав си донякъде, но има разлика между автомобили с история, кога какво е сменяно, реални и "реални" километри, състояние и т.н. има голфове и за 2000лв да, но в случая говориме за желан мотор, вложени качествени части сравнително скоро, и т.н. Ако вземете кола нов внос за 4000лв за да я обслужиш напълно, обуеш с нови добри гуми, не втора употреба галоши, регистрираш, сложиш хубава газ и ремонтираш нещо колко ще излезне? Плюса в случая е че вече аз съм брал ядовете и съм хабил своето време за да ги разрешавам Но реално може да я оставя на баща ми, да си седи в семейството, а да разкарам една или две други
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Покупка на VW Golf 4 1.8Т и струва ли си внос от Германия?
Септември миналата година взех регистрирана и добре гледан 4ка с тоя мотор от Българя. Караше я момче което работеше като механи в сервиз. По спомени около 4000 пари я платих. Беше без газова и салона не беше кожен.
Та и без да вземаш нов внос може да се уредиш с тоя бюджет.
Та и без да вземаш нов внос може да се уредиш с тоя бюджет.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: V.Nanovski и 158 госта