Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
StS
Мнения: 2390
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA

Мнениеот StS » Вто 21 юли 2020 11:03


Привет колеги,

Тъй като се оглеждам в 8цата - може ли малко помощ по следните въпроси / за запознатите -

Търсейки информация за 1.5 TSA EVO, в мрежата има информация че единствения за сега проблем е при студено време и "кунгуру" ефект но само с ръчна кутия? Ако преблема е в двигателя, не разбирам как автомата го няма проблема ?
Някой знае ли какви са реалните разлики между - DADA и DPCA ? Предполагам няма да е само DPF-a..

Автомата предполага вече е ок - DQ380?

Последна промяна от StS на Вто 21 юли 2020 11:20, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
bahyr
Мнения: 556
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
Автомобил: LEON ST
Двигател: CXSA
Местоположение: Варна

Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA

Мнениеот bahyr » Вто 21 юли 2020 11:16


Това можеби си го чел:
https://www.seatcupra.net/forums/thread ... ng.457230/


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2390
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA

Мнениеот StS » Вто 21 юли 2020 11:24


Да попаднах на темата, и други видях.. но колата ще си я купя евентуално в България и това налага да разчитам на местните знания и умения :)

Въпреки че аз ще взимам DSG – предпочитам да съм наясто ако преблема е реално в ДВГ.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7820
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA

Мнениеот hooligan_sk » Чет 23 юли 2020 9:28


Честно казано, освен от UK пазара, другаде не съм попадал на инфо за този ефект. За мен си е чисто софтуерен. Постигал съм го даже на AHF, със сглобен на ръка софтуер. :mhihi 1,5ТСИ трябва да си е с DQ200, дори в Голф8? :rolleyes


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2390
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA

Мнениеот StS » Чет 30 юли 2020 18:23


Според последната информация която имам е DQ380


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1512
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA

Мнениеот Кайзен » Чет 30 юли 2020 20:36


Кутията е DQ381. "Проблемите" са известни и в Германия. VW знае за тях, но реално не се прави нищо.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7820
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA

Мнениеот hooligan_sk » Съб 01 авг 2020 19:58


Можете ли да кажете дали DQ200 не е изцяло спряна/заменена? Това ще е полезно инфо за синтезиращата тема. По старата логика в концерна, всичко до 250нм е DQ200 и беше лесно, сега явно има ново 20... :gruebel


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1512
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA

Мнениеот Кайзен » Съб 01 авг 2020 20:24


DQ200 си се произвежда все още, всеки ден поне по 2200бр - https://www.volkswagenag.com/en/news/20 ... hlabi.html
Изображение


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2390
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA

Мнениеот StS » Съб 08 авг 2020 12:22


hooligan_sk написа:Можете ли да кажете дали DQ200 не е изцяло спряна/заменена? Това ще е полезно инфо за синтезиращата тема. По старата логика в концерна, всичко до 250нм е DQ200 и беше лесно, сега явно има ново 20... :gruebel


Това което разбрах че се използва все още за 3 цилиндровите двг и 1.0 TSI и според пазара на продажба. В общия случай от 2017 се използва изцяло новата кутия DQ380/381. за 1.5 +TSI.

По последни отзиви кутията е добра и няма масовите оплаквания, както се случи с DQ200 практически веднага след пускането й. Предвид че е от 3г на пазара и няма масови "акции" говори добре. Ще видим скоро дали да гласувам доверие.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3923
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA

Мнениеот joro_kem » Съб 08 авг 2020 16:32


хмм, ката взимах шкодата (ноември 2019), много се колебаех между 1.5 тси и 2.0 тди, и двете с DSG. за бензиновата ми казаха, че кутията е DQ200, а за дизеловата - DQ381, затова и предпочетох дизела.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4228
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA

Мнениеот tdi fen » Съб 08 авг 2020 17:19


направили са я да изкара гаранцията няма сташно


Потребителски аватар
mukot
Мнения: 317
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
Местоположение: София

Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA

Мнениеот mukot » Съб 08 авг 2020 20:15


Тествах Г8 с този мотор с какъвто е и моя Г7,5 но с ДСГ. Така наречения е-ТСИ с 48 волтов стартер-генератор - ремъчен майлд хибрид. Освен, че в новия има и филтър за твърди частици /за Евро6 норм/ хибрида макър и мек много помага на старт/стопа и на кутията с два съединителя. Стартирането на старт/стопа е наистина незабележимо и електромотора някак помага, така че работата на 2 цилиндъра не се усеща, докато при моя в ниски обороти се усеща леко, както и самото превключване от 4 на 2 цилиндъра и обратното. Може би защото моят няма още дори 6000 км. :screwy Дано съм бил полезен. :smile


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2390
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA

Мнениеот StS » Пон 06 дек 2021 9:34


Благодаря Мукот, малко вдигам темата, но може ли да потвърдиш за мекия хибрид, предполагам това не е PHEV ? Т.е няма автономия на електричество само?


Потребителски аватар
mitko66
Мнения: 416
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 15:25
Автомобил: MK8 eTSI DSG
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA

Мнениеот mitko66 » Вто 07 дек 2021 8:39


1.5 eTSI няма автономен пробег на електричество. Идеята е за подобряване/намаляване на разхода (до 0.5 л на 100 км според ФВ), както и за по-добра динамика. Любопитно е, че "екстрата" която ме дразнеше много в МК7 и изключвах веднага (наречена старт-стоп), тук не ми прави никакво впечатление и дори не посягам към виртуалния бутон за изключване.
В гамата на Голф 8 вече има и плъгин-хибрид с 1.4 tsi, там вече е различно (няма го в ценовите листи за БГ, нямам информация ще се предлага ли тук)


Потребителски аватар
mukot
Мнения: 317
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
Местоположение: София

Re: Golf 8 VIII - 1.5 TSA DADA/DPCA

Мнениеот mukot » Вто 07 дек 2021 22:41


mitko66 написа:1.5 eTSI няма автономен пробег на електричество. Идеята е за подобряване/намаляване на разхода (до 0.5 л на 100 км според ФВ), както и за по-добра динамика. Любопитно е, че "екстрата" която ме дразнеше много в МК7 и изключвах веднага (наречена старт-стоп), тук не ми прави никакво впечатление и дори не посягам към виртуалния бутон за изключване.
В гамата на Голф 8 вече има и плъгин-хибрид с 1.4 tsi, там вече е различно (няма го в ценовите листи за БГ, нямам информация ще се предлага ли тук)

В официалните данни на VW на сайта им разхода на майлд хибрида е по-висок от този на чистия бензин с ръчна кутия. 5,6 срещу 5,8 на бензиновия с ръчна кутия срещу хибрида с ДСГ. Емисиите по спецификацията също са по високи на хибрида 126 на бензина срещу 133 на мекия хибрид. В официалната страница няма вече данни за ускорението.
Иначе мога да актуализирам информацията за моята кола от подписа, че сега на малко под 20к километра превключването от 2 на 4 цилиндъра и обратно вече не се усеща толкова, особено когато не се кара в много низки обороти. Това всъщност ДСГ-то не го позволява, както не позволява и кенгуру ефекта. При VW за съжаление няма вариант както при други марки за мек хибрид с ръчна кутия.
За PHEV, който при Голф се казва GTE и е с две нива на мощност, явно вносителя счита, че интереса към него у нас ще е скромен или нулев, предвид цените и не го предлага. А вероятно няма и квота. Особено при ситуацията с чиповете. :wink



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], pietrokaja и 53 госта