Здравейте колеги,
Следя форума и чета актуалните теми и все пак имам няколко въпроса относно следните автомобили.
1. Каква реално е платфомата и разлика между Сеат Толедо и Алтеа ХЛ (2005-2012)? Гледах няколко и освен някакви дреболии във външния вид и по таблото, не намерих разлики - като багажен обем, място на задните седалки и т.н.
2. Кой мотор препоръчвате за Шкода Октавия 2009-2013? Ами за Туаран след 2010-2011?
3. Напоследък покарах Хонда Акорд 2007 и Мазда 5 2009 и доста ми допаднаха. Налага се да се купи такъв автомобил, който ще се ползва за пътувания извън града и трябва да побира багаж и четирима възрастни (поне като Пасат Б5 комби). При Японците и корейците има добри варианти относно бензин и дизел, даже има и добри автоматици. Въопроса е какво от нашето семейство е подпбно на една Мазда 5/6 или Хонда Акорд Комби след 2007-2008 година? Слонен съм и на ръчни и на автомат, въпроса е демпфера + съединител комплеакт да не са 2000 лева.
4. Като цяло се търси продължител на Пасат Б5 1998, ТДИ 110к.с. - трябва да е поне 9-10 години по-нов автомобил, удобен за дълго пътуване и с не много скъпа поддръжка и висок разход. Та, заглеждам Октавия 2009-2013, Туаран след 2010, Алтеа ХЛ и Толедо и като цяло япончета тип Акорд / Мазда 6 след 2007-2008;
Всякакви съвети и коментари са добре дошли. Благодаря ви предварително.
Нов семеен автомобил - колебание между няколко автомобила - ВАГ / Японски
- Mr. S. King
- Мнения: 127
- Регистриран на: Нед 07 апр 2013 22:27
- Автомобил: Passat
- Двигател: TDI 1995-1999
- zoovanka
- Мнения: 641
- Регистриран на: Чет 02 май 2013 13:10
- Автомобил: VW Caddy MAXI Life 1395 TGI 109
- Двигател: 2016 1395 TGI метан
- Местоположение: Бургас
Re: Нов семеен автомобил - колебание между няколко автомобила - ВАГ / Японски
Погледнете метановите версии.
- Mr. S. King
- Мнения: 127
- Регистриран на: Нед 07 апр 2013 22:27
- Автомобил: Passat
- Двигател: TDI 1995-1999
Re: Нов семеен автомобил - колебание между няколко автомобила - ВАГ / Японски
zoovanka написа:Погледнете метановите версии.
Забравих да спомена - автомобил на пропан-бутан или метан - категорично не.
Аке е дизел - ок - от петте ми автомнобила, четира са били дизел.
Знам, че има немски и корейски коли, които си излизат на течна фаза газ или метан заводски, но не ми е вариант по лични причини.
- BeNjI14
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пет 28 авг 2020 11:19
- Автомобил: Vw Polo mk4 Facelift
- Двигател: AWY BMD 2006
Re: Нов семеен автомобил - колебание между няколко автомобила - ВАГ / Японски
Японска кола с евтина поддръжка трудно ще намериш.
-
- VW експерт
- Мнения: 1994
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Нов семеен автомобил - колебание между няколко автомобила - ВАГ / Японски
Ако държиш на автомата, Хонда Акорд.. И мотора е хубав, но съединителя е скъп при ръчната кутия, докато автомата е класически и хич не лош. Това за дизела. Иначе бензина е и с евтин съединител.
Иначе при другите от VAG, съединителя е хиляда лева, и повечето дизели(с малки изключения) са ОК, даже ако вземеш 2,0 комън рейл(предвид годините които гледаш), още по-добре(1,6 комън рейл го пропусни). Просто си избери кое ти харесва. Виж и Голф Плюс примерно.
Октавията я има и 4х4, и 4х4 Скаут...разхода се качва минимално, но е хубаво за зимата.
Маздата според мен отпада.
Иначе при другите от VAG, съединителя е хиляда лева, и повечето дизели(с малки изключения) са ОК, даже ако вземеш 2,0 комън рейл(предвид годините които гледаш), още по-добре(1,6 комън рейл го пропусни). Просто си избери кое ти харесва. Виж и Голф Плюс примерно.
Октавията я има и 4х4, и 4х4 Скаут...разхода се качва минимално, но е хубаво за зимата.
Маздата според мен отпада.
Последна промяна от cecoa1 на Сря 16 сеп 2020 20:45, променено общо 1 път.
- Stivi
- Мнения: 8367
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Нов семеен автомобил - колебание между няколко автомобила - ВАГ / Японски
Не е зле да споделиш и какъв бюджет си приготвил !?
- Mr. S. King
- Мнения: 127
- Регистриран на: Нед 07 апр 2013 22:27
- Автомобил: Passat
- Двигател: TDI 1995-1999
Re: Нов семеен автомобил - колебание между няколко автомобила - ВАГ / Японски
За бюджет - 10-11 хиляди за самата кола (като търпи леко повишение, за нещо което ме грабне).
Не съм съгласен за поддръжката на японските коли - баща ми има Паджеро (повече от 10 години), майка ми кара Мазда 2 2009 от почти 5 години, а тъста има и Мазда 3 '06 и Хонда ЦР-В '05 - няма нищо, което да е по-скъпо от на същия клас ВАГ или еквивалентите от други производители. Само паджерото е дизел, другите са бензин. Даже ми прави впечатление, че баща ми каквото е сменил с оригинално на Паджерото не го пипа повече, но пък го има и това, че е 1999г., и може би просто модела си е още направен да държи.
Днес и утре ще поразгледам повечко Октавия и Голф+, имам и оглед на една Мазда 6 2010, 2,5 атмосферен бензин, автоматик.
Като цяло само евентуални проблеми с ръждата ме притесняват по япончетата.
@cecoa1 - освен ръждата по Мазда има ли друго, заради което отпада като вариант?
Не съм съгласен за поддръжката на японските коли - баща ми има Паджеро (повече от 10 години), майка ми кара Мазда 2 2009 от почти 5 години, а тъста има и Мазда 3 '06 и Хонда ЦР-В '05 - няма нищо, което да е по-скъпо от на същия клас ВАГ или еквивалентите от други производители. Само паджерото е дизел, другите са бензин. Даже ми прави впечатление, че баща ми каквото е сменил с оригинално на Паджерото не го пипа повече, но пък го има и това, че е 1999г., и може би просто модела си е още направен да държи.
Днес и утре ще поразгледам повечко Октавия и Голф+, имам и оглед на една Мазда 6 2010, 2,5 атмосферен бензин, автоматик.
Като цяло само евентуални проблеми с ръждата ме притесняват по япончетата.
@cecoa1 - освен ръждата по Мазда има ли друго, заради което отпада като вариант?
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Нов семеен автомобил - колебание между няколко автомобила - ВАГ / Японски
Mr. S. King написа:За бюджет - 10-11 хиляди за самата кола (като търпи леко повишение, за нещо което ме грабне).
@cecoa1 - освен ръждата по Мазда има ли друго, заради което отпада като вариант?
Не, даже и това си зависи от конкретната бройка която гледаш. Автомобила не показва някакви сериозни или тенденциозни проблеми. Газифицира се без проблем, частите са на нормални цени. Ако ще търсиш бензинова Мазда GH, 2.5 е правилният избор!
пп.Двигателят все още е на Форд, или повече на Форд отколкото на Мазда

-
- VW експерт
- Мнения: 1994
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Нов семеен автомобил - колебание между няколко автомобила - ВАГ / Японски
Не им разбирам много на Маздите, ама дизела пак скъп за поддръжка, а повечето бензини съм чувал, че на километрите, на които идват у нас, почват да харчат масло. Може да съм предубеден.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Нов семеен автомобил - колебание между няколко автомобила - ВАГ / Японски
За дизела си прав, то и за бензина също ..,
Дизела наистина е скъп за поддръжка, отделно ще има големи ядове и с DPF-а, и с ЕГР-а, дюзите са на космически цени и т.н. като при всеки дизел.
За горенето на масло при бензиновия мотор, всичко е 50/50 и много зависи от това как е поддържан и обслужван от предишният собственик, имат склонност да горят масло, но кой бензинов VW двигател няма?
От друга страна ако стане чак толкова сериозно положението, мотора се ремонтира без проблеми и кара още много километри. 2.5 атмосферен бензинов двигател, с евтина поддръжка който носи безпроблемно на газ, си е оферта!
Хонда Акорд според мен е по-добрия вариант ако трябва да се избира м/у двата японски автомобила.
Дизела наистина е скъп за поддръжка, отделно ще има големи ядове и с DPF-а, и с ЕГР-а, дюзите са на космически цени и т.н. като при всеки дизел.
За горенето на масло при бензиновия мотор, всичко е 50/50 и много зависи от това как е поддържан и обслужван от предишният собственик, имат склонност да горят масло, но кой бензинов VW двигател няма?
От друга страна ако стане чак толкова сериозно положението, мотора се ремонтира без проблеми и кара още много километри. 2.5 атмосферен бензинов двигател, с евтина поддръжка който носи безпроблемно на газ, си е оферта!
Хонда Акорд според мен е по-добрия вариант ако трябва да се избира м/у двата японски автомобила.
-
- VW експерт
- Мнения: 1994
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Нов семеен автомобил - колебание между няколко автомобила - ВАГ / Японски
Е, точно, и аз за Хондата казах.
Двигател на VAG, който не харчи масло- старият 1,8 и 1,8 турбо, от ставащите на газ. Може би има и други.
Има и някои принципни неща, които не винаги са валидни, но по принцип. Повечето японски бензинови мотори, дори когато стават на газ, и въпреки, че иначе са доста здрави и читави, нямат хидравлични повдигачи на клапаните, което налага регулиране на клапаните при някакъв пробег(по-често се налага при каране на газ).
Повечето дизелови японски мотори, са с горивни системи на по-неразпространени марки, производители на такива системи, по-рядко подлежат на ремонт при нужда, и обикновенно са по-скъпи. Тук, дизелът на Хонда е изключение, ползва горивна система от Бош(има по някое изключение и при други автопроизводители). Но комплект съединител с маховик при този дизел, е малко по-скъп доколкото знам, затова пък автомата им е читав.
Двигател на VAG, който не харчи масло- старият 1,8 и 1,8 турбо, от ставащите на газ. Може би има и други.
Има и някои принципни неща, които не винаги са валидни, но по принцип. Повечето японски бензинови мотори, дори когато стават на газ, и въпреки, че иначе са доста здрави и читави, нямат хидравлични повдигачи на клапаните, което налага регулиране на клапаните при някакъв пробег(по-често се налага при каране на газ).
Повечето дизелови японски мотори, са с горивни системи на по-неразпространени марки, производители на такива системи, по-рядко подлежат на ремонт при нужда, и обикновенно са по-скъпи. Тук, дизелът на Хонда е изключение, ползва горивна система от Бош(има по някое изключение и при други автопроизводители). Но комплект съединител с маховик при този дизел, е малко по-скъп доколкото знам, затова пък автомата им е читав.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Нов семеен автомобил - колебание между няколко автомобила - ВАГ / Японски
Десет годишен "модерен" дизел е таражел в гащите и то голям!
Само за сверка проверих цените да основните неща при Мазда 2.2D не вярвам при Хонда да е по-евтино, и покупката става абсолютно безмислена от гледна точка на каквато и да било евентуална икономия от гориво!
Инжекторна дюза 800лв. комплект съединител с маховик 2000лв. комплект ангренажни вериги 800лв.
На атмосферния 2.5 ще му направиш ремонт на цената на една дюза
Само за сверка проверих цените да основните неща при Мазда 2.2D не вярвам при Хонда да е по-евтино, и покупката става абсолютно безмислена от гледна точка на каквато и да било евентуална икономия от гориво!
Инжекторна дюза 800лв. комплект съединител с маховик 2000лв. комплект ангренажни вериги 800лв.
На атмосферния 2.5 ще му направиш ремонт на цената на една дюза

-
- VW експерт
- Мнения: 1994
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Нов семеен автомобил - колебание между няколко автомобила - ВАГ / Японски
Много черни ги изкарваш нещата, има дюзи, които се ремонтират, вериги, които изкарват доста, та може и да не се стигне до смяна, а при автоматични скорости нямаш демпферен маховик(но пък евентуален ремонт на кутията струва пак толкова).
А основен ремонт на бензинов, горящ масло колко идва като пари?!(мани ти, че за 800лв било, сега видях си добавил).
За всеки влак си има пътници, някой иска и резервна гума да има, и багажник, и да минава по 1000км извънградско с едно зареждане. Т.е. газта отпада. В случая и авторът изрично е казал, че не иска газ или метан, но търси икономичност.
А основен ремонт на бензинов, горящ масло колко идва като пари?!(мани ти, че за 800лв било, сега видях си добавил).
За всеки влак си има пътници, някой иска и резервна гума да има, и багажник, и да минава по 1000км извънградско с едно зареждане. Т.е. газта отпада. В случая и авторът изрично е казал, че не иска газ или метан, но търси икономичност.
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
- Автомобил: Караше Honda Civic
- Двигател: D14Z4 1998
- Местоположение: Пловдив
Re: Нов семеен автомобил - колебание между няколко автомобила - ВАГ / Японски
За 10-11 хиляди за акорд след 2008-ма и то читав е много трудна работа, независимо бензин или дизел. За бензин невъзможно, за някой изпърдян дизел може и да се класираш.
- Mr. S. King
- Мнения: 127
- Регистриран на: Нед 07 апр 2013 22:27
- Автомобил: Passat
- Двигател: TDI 1995-1999
Re: Нов семеен автомобил - колебание между няколко автомобила - ВАГ / Японски
Като цяло избора на Акорд не е голям било той 2006-2008 или следващата от 2009.
Дизела го дадох като вариант евнтуално по линия на 2.2 iCDTi или 1,9 ТДИ при сеат / шкода, а гледам и при Голф+;
Мазда дизел няма да е - 2.0 или 2.5 бензин;
Не ми се купува кросоувър или СУВ и отпадат ЦР-В и Рав4, които иначе са прилични варинти;
За мен икономичност на автомобила не се изразява само в разход на 100 километра гориво - има много други компоненти за една експоатация от 6-8 години - размер гуми, ангрнажни комплекти, специфични за даден модел регулярни обслужвания (като да кажем на 45-50к се сменя маслото на ЦР-В на дифа с оргинално Хонда), всеки модел си има по нещо като цяло, което му се прави регулярно, данък, застраховки, време през което колата е на ремонт и не можеш да я ползваш - все такива неща.
Като цяло доста ме дърпа към Алтеа ХЛ с 1,9 или Мазда 5/6 бензинова. Октавията също ми допада, но трябва да ги поразгледам повечко днес и утре.
Дизела го дадох като вариант евнтуално по линия на 2.2 iCDTi или 1,9 ТДИ при сеат / шкода, а гледам и при Голф+;
Мазда дизел няма да е - 2.0 или 2.5 бензин;
Не ми се купува кросоувър или СУВ и отпадат ЦР-В и Рав4, които иначе са прилични варинти;
За мен икономичност на автомобила не се изразява само в разход на 100 километра гориво - има много други компоненти за една експоатация от 6-8 години - размер гуми, ангрнажни комплекти, специфични за даден модел регулярни обслужвания (като да кажем на 45-50к се сменя маслото на ЦР-В на дифа с оргинално Хонда), всеки модел си има по нещо като цяло, което му се прави регулярно, данък, застраховки, време през което колата е на ремонт и не можеш да я ползваш - все такива неща.
Като цяло доста ме дърпа към Алтеа ХЛ с 1,9 или Мазда 5/6 бензинова. Октавията също ми допада, но трябва да ги поразгледам повечко днес и утре.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта