Здравейте, колеги ! Сега карам 1.8Т 180 к.с куатро. Искам да взема малко по-нова година кола (от моята) и съм се насочил към Golf 5 1,9 105к.с. До сега дизелова кола съм нямал.
Четох доста мнения, но повечето са стари от преди 6-7 години.
До колкото знам е здрав мотор и икономичен. Как обаче е поддръжката и частите, ремонтите през 2020г.
Някой рециклирал ли е дюзи - колко струва и заслужава ли си или ги взимате втора ръка от коли на части ? Едва ли много хора взимат чисто нови, тъй като са около 1000-1500лв /бр
Като цяло всичко, което може да създаде проблеми или което е по-скъпо как го оправате колко пари струва и тнт.
Благодаря Ви !
Golf 5 1.9 105 к.с
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Golf 5 1.9 105 к.с
Има много писано.
Дюзите не са проблемни, а при нужда спокойно се взимат втора ръка.
При много километри и в зависимост от поддръжка, износва разпределителен вал. Ремонтът е около 600-700лв с нови читави части и работа.
Съединител с демпферен маховик, около 1000лв, вече може и надолу, зависи и от отстъпки и пр.
Може да има DPF, а може и заводски да няма. И двата варианта са се предлагали през цялото време на производство. Съответно ако има, може да се наложи да се махне или смени. Смяната е сравнително скъпа.
Макар и здрав, някои от тези мотори понякога късат мотовилка, и останалата част от мотовилката пробива блока. Това, без никакви конкретни причини, и при съвсем нормално каране. Казват, че по-късните мотори били с подсилени мотовилки.
Това последното се случва сравнително рядко, има мотори на над половин милион, които си вървят безгрижно, но понеже е доста разпространен мотор, и малък процент от моторите с такива проблеми, всъщност са доста като абсолютни бройки. Лесно могат да се видят снимки и такива теми за подобен проблем из нета, аз лично съм го виждал на Турана на един колега и наживо. Но всъщност си е в голяма степен въпрос на лош късмет.
Ремонта е ясен, смяна на мотор. Но могат и много части от стария мотор да се прехвърлят.
По принцип за тоя Голф, може да търсиш 2,0 помпа-дюза с 8 клапана. Код BMM. Той е по-безпроблемен и от 1,9 но винаги е с DPF. А и върви доста повече, при почти същия разход на гориво. Същия мотор само с чип стига 170-180 коня.
ПП: Пропуснах да спомена турбото, но там цените мисля са ясни.
Освен това, с малко късмет може и никой от тия ремонти да не се наложи.
Дюзите не са проблемни, а при нужда спокойно се взимат втора ръка.
При много километри и в зависимост от поддръжка, износва разпределителен вал. Ремонтът е около 600-700лв с нови читави части и работа.
Съединител с демпферен маховик, около 1000лв, вече може и надолу, зависи и от отстъпки и пр.
Може да има DPF, а може и заводски да няма. И двата варианта са се предлагали през цялото време на производство. Съответно ако има, може да се наложи да се махне или смени. Смяната е сравнително скъпа.
Макар и здрав, някои от тези мотори понякога късат мотовилка, и останалата част от мотовилката пробива блока. Това, без никакви конкретни причини, и при съвсем нормално каране. Казват, че по-късните мотори били с подсилени мотовилки.
Това последното се случва сравнително рядко, има мотори на над половин милион, които си вървят безгрижно, но понеже е доста разпространен мотор, и малък процент от моторите с такива проблеми, всъщност са доста като абсолютни бройки. Лесно могат да се видят снимки и такива теми за подобен проблем из нета, аз лично съм го виждал на Турана на един колега и наживо. Но всъщност си е в голяма степен въпрос на лош късмет.
Ремонта е ясен, смяна на мотор. Но могат и много части от стария мотор да се прехвърлят.
По принцип за тоя Голф, може да търсиш 2,0 помпа-дюза с 8 клапана. Код BMM. Той е по-безпроблемен и от 1,9 но винаги е с DPF. А и върви доста повече, при почти същия разход на гориво. Същия мотор само с чип стига 170-180 коня.
ПП: Пропуснах да спомена турбото, но там цените мисля са ясни.
Освен това, с малко късмет може и никой от тия ремонти да не се наложи.
- BeNjI14
- Мнения: 115
- Регистриран на: Пет 28 авг 2020 11:19
- Автомобил: Vw Polo mk4 Facelift
- Двигател: AWY BMD 2006
Re: Golf 5 1.9 105 к.с
Гледай да е на колкото се може по малко км и ти препоръчвам нов внос ще ти излезе малко по скъпо но поне няма да е карана по нашите пътища.
- tdi fen
- Мнения: 4244
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Golf 5 1.9 105 к.с
търси нещо максимално ново,ако може на реални километри в добрия случай около 200 к км ще ок имам познат с такъв, който мина 300к не сменял нищо по нея
Re: Golf 5 1.9 105 к.с
Казаха ми, че за 2.0 140 к.с няма значение какъв е кода на мотора, а трябва да се гледа главата да е с буква Ц и какъвто и да е мотора няма да има проблеми ? Вярно ли е това ? На друго място пък четох, че "2.0TDI 16V PD 103kW BKD номерата на пукащите се глави са: V125 V130 V320 V330. За 2.0 140 съвсем се обърках кое се гледа..
За 1.9 105 к.с четох на много места, че чупят биели и пробиват блока, но всичките, които бяха писали за този проблем бяха с код на мотора BXE. Възможно ли е при другите кодове при 1.9 105к.с да нямат такъв проблем и да са здрави. С кой код на мотора е най-безпроблемният от 1.9 105к.с ?
За 1.9 105 к.с четох на много места, че чупят биели и пробиват блока, но всичките, които бяха писали за този проблем бяха с код на мотора BXE. Възможно ли е при другите кодове при 1.9 105к.с да нямат такъв проблем и да са здрави. С кой код на мотора е най-безпроблемният от 1.9 105к.с ?
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Golf 5 1.9 105 к.с
Това за главата на 2,0 важи за 16-клапановите. Там нямаш DPF, но пък имаш с различни дюзи, включително Сименс, които не са били читави и са сменяни по гаранция и след гаранционния срок. Теорията е, че на тези години вече, дали дюзи или глави, каквото е имало да става вече е станало и/или е оправено до сега. Има доста логика, но все пак може да има и изключения. Докато при осемклапановия BMM, нещата са сигурни.
А за 1,9 казват, че примерно BLS не го прави тоя проблем, но те пък винаги са с DPF в Голф. Също така тук имаше тема за мотовилка през блока и на такъв мотор. Може би на тия се случва по-рядко, но като са с DPF, по-добре 2,0 BMM.
А за 1,9 казват, че примерно BLS не го прави тоя проблем, но те пък винаги са с DPF в Голф. Също така тук имаше тема за мотовилка през блока и на такъв мотор. Може би на тия се случва по-рядко, но като са с DPF, по-добре 2,0 BMM.
Re: Golf 5 1.9 105 к.с
Благодаря още един въпрос, на който ми стана странно.
Golf 5 1.9 105 всичките кодове знам, че са помпа дюза а и така пише в auto-data. А3 sportback 1.9 105 го дават common rail ?
Ето това дават за а3 sportback 1.9 105. Двигателя BKC разбирам, че е common rail, a BXE помпа дюза, е да ама при golf 5 BKC май е помпа дюза.
https://imgur.com/a/uz8z12p
-----------------------
До тук беше за 1.9
за 2.0 140к.с също виждам, че а3 sportback го дават common rail, а golf 5 помпа-дюза .
Съвсем се обърках кои са помпа дюза кои common rail ..
Golf 5 1.9 105 всичките кодове знам, че са помпа дюза а и така пише в auto-data. А3 sportback 1.9 105 го дават common rail ?
Ето това дават за а3 sportback 1.9 105. Двигателя BKC разбирам, че е common rail, a BXE помпа дюза, е да ама при golf 5 BKC май е помпа дюза.
https://imgur.com/a/uz8z12p
-----------------------
До тук беше за 1.9
за 2.0 140к.с също виждам, че а3 sportback го дават common rail, а golf 5 помпа-дюза .
Съвсем се обърках кои са помпа дюза кои common rail ..
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Golf 5 1.9 105 к.с
Глупости пишат по сайтовете, помпа дюза са.
- tdi fen
- Мнения: 4244
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Golf 5 1.9 105 к.с
всички 1.9 са помпа-дюза 2.0 има и комън-рейл след 2008 г кода на двигателя е четрибуквен ,като цяло не са проблемни и bxe може да не скъса биела,но това е на късмет все пак говорим за коли около и над 12 години
-
- Мнения: 255
- Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
- Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
- Двигател: 1600 126 hp 2010 year
- Местоположение: Варна
Re: Golf 5 1.9 105 к.с
yeahyea написа:Благодаря още един въпрос, на който ми стана странно.
Golf 5 1.9 105 всичките кодове знам, че са помпа дюза а и така пише в auto-data. А3 sportback 1.9 105 го дават common rail ?
Ето това дават за а3 sportback 1.9 105. Двигателя BKC разбирам, че е common rail, a BXE помпа дюза, е да ама при golf 5 BKC май е помпа дюза.
https://imgur.com/a/uz8z12p
-----------------------
До тук беше за 1.9
за 2.0 140к.с също виждам, че а3 sportback го дават common rail, а golf 5 помпа-дюза .
Съвсем се обърках кои са помпа дюза кои common rail ..
Сигурно е някаква печатна грешка това ,че 1.9 tdi е cr ...) Поне ще знаеш вече от кой сайт да не се информираш..Сигурно са имали предвид 1.6 tdi , който го слагат на същото Audi.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bluedim, filizka, IronMaiden, rossko088 и 147 госта