Golf 5 1.9 105 к.с

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
yeahyea
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 10 сеп 2020 13:39
Автомобил:
Двигател:

Golf 5 1.9 105 к.с

Мнениеот yeahyea » Чет 10 сеп 2020 13:58


Здравейте, колеги ! Сега карам 1.8Т 180 к.с куатро. Искам да взема малко по-нова година кола (от моята) и съм се насочил към Golf 5 1,9 105к.с. До сега дизелова кола съм нямал.
Четох доста мнения, но повечето са стари от преди 6-7 години.
До колкото знам е здрав мотор и икономичен. Как обаче е поддръжката и частите, ремонтите през 2020г.
Някой рециклирал ли е дюзи - колко струва и заслужава ли си или ги взимате втора ръка от коли на части ? Едва ли много хора взимат чисто нови, тъй като са около 1000-1500лв /бр
Като цяло всичко, което може да създаде проблеми или което е по-скъпо как го оправате колко пари струва и тнт.
Благодаря Ви !




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Golf 5 1.9 105 к.с

Мнениеот cecoa1 » Чет 10 сеп 2020 14:50


Има много писано.
Дюзите не са проблемни, а при нужда спокойно се взимат втора ръка.
При много километри и в зависимост от поддръжка, износва разпределителен вал. Ремонтът е около 600-700лв с нови читави части и работа.
Съединител с демпферен маховик, около 1000лв, вече може и надолу, зависи и от отстъпки и пр.
Може да има DPF, а може и заводски да няма. И двата варианта са се предлагали през цялото време на производство. Съответно ако има, може да се наложи да се махне или смени. Смяната е сравнително скъпа.
Макар и здрав, някои от тези мотори понякога късат мотовилка, и останалата част от мотовилката пробива блока. Това, без никакви конкретни причини, и при съвсем нормално каране. Казват, че по-късните мотори били с подсилени мотовилки.
Това последното се случва сравнително рядко, има мотори на над половин милион, които си вървят безгрижно, но понеже е доста разпространен мотор, и малък процент от моторите с такива проблеми, всъщност са доста като абсолютни бройки. Лесно могат да се видят снимки и такива теми за подобен проблем из нета, аз лично съм го виждал на Турана на един колега и наживо. Но всъщност си е в голяма степен въпрос на лош късмет.
Ремонта е ясен, смяна на мотор. Но могат и много части от стария мотор да се прехвърлят.

По принцип за тоя Голф, може да търсиш 2,0 помпа-дюза с 8 клапана. Код BMM. Той е по-безпроблемен и от 1,9 но винаги е с DPF. А и върви доста повече, при почти същия разход на гориво. Същия мотор само с чип стига 170-180 коня.

ПП: Пропуснах да спомена турбото, но там цените мисля са ясни.
Освен това, с малко късмет може и никой от тия ремонти да не се наложи.


Потребителски аватар
BeNjI14
Мнения: 115
Регистриран на: Пет 28 авг 2020 11:19
Автомобил: Vw Polo mk4 Facelift
Двигател: AWY BMD 2006

Re: Golf 5 1.9 105 к.с

Мнениеот BeNjI14 » Чет 10 сеп 2020 19:37


Гледай да е на колкото се може по малко км и ти препоръчвам нов внос ще ти излезе малко по скъпо но поне няма да е карана по нашите пътища.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4244
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Golf 5 1.9 105 к.с

Мнениеот tdi fen » Чет 10 сеп 2020 20:49


търси нещо максимално ново,ако може на реални километри в добрия случай около 200 к км ще ок имам познат с такъв, който мина 300к не сменял нищо по нея


yeahyea
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 10 сеп 2020 13:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 5 1.9 105 к.с

Мнениеот yeahyea » Пет 11 сеп 2020 0:16


Казаха ми, че за 2.0 140 к.с няма значение какъв е кода на мотора, а трябва да се гледа главата да е с буква Ц и какъвто и да е мотора няма да има проблеми ? Вярно ли е това ? На друго място пък четох, че "2.0TDI 16V PD 103kW BKD номерата на пукащите се глави са: V125 V130 V320 V330. За 2.0 140 съвсем се обърках кое се гледа..
За 1.9 105 к.с четох на много места, че чупят биели и пробиват блока, но всичките, които бяха писали за този проблем бяха с код на мотора BXE. Възможно ли е при другите кодове при 1.9 105к.с да нямат такъв проблем и да са здрави. С кой код на мотора е най-безпроблемният от 1.9 105к.с ?


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Golf 5 1.9 105 к.с

Мнениеот cecoa1 » Пет 11 сеп 2020 9:46


Това за главата на 2,0 важи за 16-клапановите. Там нямаш DPF, но пък имаш с различни дюзи, включително Сименс, които не са били читави и са сменяни по гаранция и след гаранционния срок. Теорията е, че на тези години вече, дали дюзи или глави, каквото е имало да става вече е станало и/или е оправено до сега. Има доста логика, но все пак може да има и изключения. Докато при осемклапановия BMM, нещата са сигурни.
А за 1,9 казват, че примерно BLS не го прави тоя проблем, но те пък винаги са с DPF в Голф. Също така тук имаше тема за мотовилка през блока и на такъв мотор. Може би на тия се случва по-рядко, но като са с DPF, по-добре 2,0 BMM.


yeahyea
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 10 сеп 2020 13:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 5 1.9 105 к.с

Мнениеот yeahyea » Пет 11 сеп 2020 17:18


Благодаря още един въпрос, на който ми стана странно.
Golf 5 1.9 105 всичките кодове знам, че са помпа дюза а и така пише в auto-data. А3 sportback 1.9 105 го дават common rail ?
Ето това дават за а3 sportback 1.9 105. Двигателя BKC разбирам, че е common rail, a BXE помпа дюза, е да ама при golf 5 BKC май е помпа дюза.
https://imgur.com/a/uz8z12p
-----------------------
До тук беше за 1.9
за 2.0 140к.с също виждам, че а3 sportback го дават common rail, а golf 5 помпа-дюза .
Съвсем се обърках кои са помпа дюза кои common rail ..


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Golf 5 1.9 105 к.с

Мнениеот vanesto » Пет 11 сеп 2020 17:53


Глупости пишат по сайтовете, помпа дюза са.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4244
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Golf 5 1.9 105 к.с

Мнениеот tdi fen » Пет 11 сеп 2020 17:56


всички 1.9 са помпа-дюза 2.0 има и комън-рейл след 2008 г кода на двигателя е четрибуквен ,като цяло не са проблемни и bxe може да не скъса биела,но това е на късмет все пак говорим за коли около и над 12 години


gogogo79
Мнения: 255
Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
Двигател: 1600 126 hp 2010 year
Местоположение: Варна

Re: Golf 5 1.9 105 к.с

Мнениеот gogogo79 » Пет 11 сеп 2020 18:00


yeahyea написа:Благодаря още един въпрос, на който ми стана странно.
Golf 5 1.9 105 всичките кодове знам, че са помпа дюза а и така пише в auto-data. А3 sportback 1.9 105 го дават common rail ?
Ето това дават за а3 sportback 1.9 105. Двигателя BKC разбирам, че е common rail, a BXE помпа дюза, е да ама при golf 5 BKC май е помпа дюза.
https://imgur.com/a/uz8z12p
-----------------------
До тук беше за 1.9
за 2.0 140к.с също виждам, че а3 sportback го дават common rail, а golf 5 помпа-дюза .
Съвсем се обърках кои са помпа дюза кои common rail ..

Сигурно е някаква печатна грешка това ,че 1.9 tdi е cr ...) Поне ще знаеш вече от кой сайт да не се информираш..Сигурно са имали предвид 1.6 tdi , който го слагат на същото Audi.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bluedim, filizka, IronMaiden, rossko088 и 147 госта