Покупка на Passat B8 2.0 tdi 190 4motion

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
IazNeZnam
Мнения: 68
Регистриран на: Съб 26 сеп 2020 23:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Покупка на Passat B8 2.0 tdi 190 4motion

Мнениеот IazNeZnam » Пет 19 фев 2021 17:59


Значи ще избягвам DQ381.




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Покупка на Passat B8 2.0 tdi 190 4motion

Мнениеот group® » Пет 19 фев 2021 18:03


Пак казвам, че са слухове, макар да звучат достоверно.
Това твърди hooligan_sk, на когото вярвам. Това показва и търсене с 'DQ381 problems'.
Ако искаш сам потърси.

Понеже е нова, много е възможно да има актуализация на софтуера и да се решат нещата.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Покупка на Passat B8 2.0 tdi 190 4motion

Мнениеот Vlad777 » Пет 19 фев 2021 20:00


IazNeZnam написа:За това написах за разхода СПРЯМО Passat, защото при всеки разходът е различен.
Точно тук съм сигурен, че много трудно ще се намери човек, който да даде точен отговор. Трябва да е карал и двете коли по еднакъв начин, достатъчно дълго километри. Моето предположение е, че Tiguan ще е в рамките на 0.5 литра отгоре, но това е само предположение,
IazNeZnam написа:Като цяло чуденето ми е дали да седя по-високо (което ми допада повече) или малко по-приятния салон и каточели по-високото качество на материалите при Passat.
Понеже близък си купи Тигуан 2.0 TSI 190 hp, 2020 г., който мисля е директно сравним с моя Passat, мога да кажа, че наистина материалите в Тигуан не са на нивото на Passat, и освен това багажникът на Тигуан е по-малък.

Всичко е въпрос на усещане и предпочитания.
group® написа:DQ500 също е здрава, но по-скъпа за ремонт. Има повече ресурс.
Тук съществено значение има пробега на автомобила. Ако купуваш кола на 0 - 50 000 км общо взето те боли фара с каква кутия е оборудван. Дори при "Сухото" седемстепенно DSG проблемите започват около 180-200 хил км. При редовно обслужване на DQ-250, DQ-381 и DQ-500, проблемите започват много по-късно, когато вече колата е само образ на това, което е била...

Писал съм N пъти във форума и пак ще го напиша: Много голямо значение има от кого си купуваш колата и дали имаш достоверна оценка на пробега, обслужването и експлоатацията на конкретния автомобил. Много често се случва някой да пренебрегне това и да се "метне" на евтиното, а след това да реве с крокодилски сълзи, че ремонтите надвишават голям процент от стойността на колата. Същото е и когато ти се обадят по телефона "по спешност" и хвърлиш 5000 лв през балкона. :mhihi

И това между другото съм го наблюдавал и при коли за 3000 лв и при коли за 30000 лв


IazNeZnam
Мнения: 68
Регистриран на: Съб 26 сеп 2020 23:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Покупка на Passat B8 2.0 tdi 190 4motion

Мнениеот IazNeZnam » Пет 19 фев 2021 20:21


Напълно споделям мнението ти. Аз също търся кола на възможно най-малко км дори цената да е малко по-висока от средната за модела.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Покупка на Passat B8 2.0 tdi 190 4motion

Мнениеот group® » Пет 19 фев 2021 20:58


Vlad777 написа:При редовно обслужване на DQ-250, DQ-381 и DQ-500, проблемите започват много по-късно, когато вече колата е само образ на това, което е била...


Колко пък да е по-късно?!
Когато на нещо е предвиден живот от 200000км, съвсем в реда на нещата е да се случи и на 150000, и на 250000. Поддръжката е до някъде. Карането също. Има и късмет.
Ако не сменяш колата през 1г., трябва да очакваш, че ще си този, който ще ремонтира скоростите (и не само). Ако не се случи за цялото твое време с колата - късмет.
Трябва да си го сложиш в сметките и освен другото покрай изборът, да подбереш и тази техника, чиито ремонт ще е 'по-приятен'.

Истинските проблеми при колите са 3:
- ръжда
- удар
- не преценени възможности
Другото са разходи.

За В8 жребият от потенциални ремонти е такъв, че доста хора няма да го преценят правилно. Колегата с право се интересува от скоростите, защото шансът да ги прави не е никак малък. Дали маховик. Дали съединители, мехатроник ...
Гаранция има, само ако има гаранция. :icon_lol


п.с. Стига с тези 'крокодилски сълзи'. Този израз означава съвсем друго :biggrin


IazNeZnam
Мнения: 68
Регистриран на: Съб 26 сеп 2020 23:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Покупка на Passat B8 2.0 tdi 190 4motion

Мнениеот IazNeZnam » Пет 19 фев 2021 21:06


Абсолютно! Аз съм настроен, че по сервизи ще се ходи неминуемо. За това искам да знам кое горе-долу колко струва и колко е лесно да се намери кой да го отремонтира.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Покупка на Passat B8 2.0 tdi 190 4motion

Мнениеот Vlad777 » Пет 19 фев 2021 21:14


Кутията DQ200 е с "живот" 200 000. Ама не точно живот, ами обслужване на висока стойност.

Моята сметка е такава: Ако караш по 18 000 км. на година и си купиш кола с DQ250 на 50 000 км, първият проблем, който ще ти се появи с кутията (в общия случай) ще е поне след 13 г. (на около 250 000 км, преди това ще е само обслужване).

Така че има много голямо значение дали колата е на реални 50, 100, 150 или 200 хиляди километра като се купува..


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Покупка на Passat B8 2.0 tdi 190 4motion

Мнениеот group® » Пет 19 фев 2021 21:43


Добрата новина е, че ВАГ сервизи да искаш.
Лошата, че все още не са се сблъсквали много с този модел. Затова трябва да се внимава много с избора на сервиз.

От една страна, защото са още в гаранция. От друга, защото са относително здрави.

Някои от по-скъпите неща, освен скорости, които са потенциални ремонти:
- турбо - около 3000лв с отстъпки. Ново. Странното при доста неща е, че нови излизат почти колкото със замяна. Тоест рециклирани.
- дюзи - около 2000лв. (Рециклирани - там само черупката се запазва. Практически са нови).
- маховик (почти сигурно ще смениш един) - между 2 и 3к лв.
- лед фарове - задават се интересни проблеми с тях. Около 1500лв парчето, ако не се намери по-евтин ремонт.
- скоро ми писа колега с проблем в NOx сензора. Там също често се споменава кратък живот и на други места - 1000лв.
- халдекс е 1000лв помпата (4х4)
- смяна ангренаж с всичко в официален сервиз по програма 4+ - към 1100лв.


С ЕГР тук не се очакват проблеми, защото е след ДПФ. Има една камара датчици, къде 300, къде повечко, но са дреболии и не сдават багажа накуп.


Владо хубава сметка ама трябва да включва и разликата в началната цена, каско. При моя кокал разликата беше с 10000лв за 50000км разлика. Много грубо казано, защото повечето олтраци са постни. Реално е и повече. Тоест разликата между 50000км кола и 150000км идва към 20000лв.++
Тоест сума, която покрива нов двигател и скорости при замяна с пълен ребилд на реномирана фирма (примерно TVS).
Та сложни са тези сметки.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3926
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Покупка на Passat B8 2.0 tdi 190 4motion

Мнениеот joro_kem » Пет 19 фев 2021 22:12


group® написа:За DQ381 се носят слухове, че не е добра. Както за каране, така и от към здравина.

Има нова версия на софта, с която кутията е много по-отзивчива. Опитът ми е около 33 000 км на октавия 3 2.0 дизел фейслифт, от които последните 500 с новия софт. Доколко е здрава, не мога да коментирам.


Потребителски аватар
Bogdan88
Мнения: 28
Регистриран на: Съб 17 окт 2020 15:17
Автомобил: Passat B8
Двигател: CUAA
Местоположение: София

Re: Покупка на Passat B8 2.0 tdi 190 4motion

Мнениеот Bogdan88 » Пет 19 фев 2021 23:16


Здравей, карам втори по ред b8 passat и съм изключително доволен. Някои от слабите места, които колегите не са споменали са: един уплътнителен фланец (на коляновия вал?) около 300лв, пластмасовото от вътре на дръжките на предните врати се напуква (около 100лв с ддс на парче), леко скърцане на окачване сутрин, което изисква периодично да се гресира, запушване и течове от панорама, което иска ежегодно почистване. Иначе автомобилите са страхотни, ако имаш питане по оборудването май съм имал почти всичко между двете коли, така че питай.

Вторият пасат си го купих от представителство в Германия с година гаранция без да съм го гледал. Докараха ми го и си е супер, а цената за мен по-добра от dasweltauto. Но те пък често продават обслужени автомобили, което също си е перо. Но в немското мобиле да искаш пасати и има къде по-голям избор на бройки и екстри и тн.

Успех!


Потребителски аватар
Bogdan88
Мнения: 28
Регистриран на: Съб 17 окт 2020 15:17
Автомобил: Passat B8
Двигател: CUAA
Местоположение: София

Re: Покупка на Passat B8 2.0 tdi 190 4motion

Мнениеот Bogdan88 » Пет 19 фев 2021 23:30


IazNeZnam написа:Някой може ли да изкаже мнение за Tiguan 2016-2017 2.0 TDI 190 к.с 4motion спрямо Passat Variant/Alltrack със същите параметри.

- Среден разход - колко л/100 в повече да очаквам
- осезаемо ли се нарушава динамиката
- какви разходи в повече да очаквам
Цялостни впечатления, който има ще са ми полезни.
До края на 2016 всеоще ли е 6DSG?


Здравей, имам впечатления и от двата автомобила и за мен не са сравними. Пример: Tiguan Highline е с платнени вложки на вратите и много твърди пластмаси, Passat Highline с кожени врати и много повече меки повърхности. Багажникът е чувствително по-голям при пасат комби. Абе Тигуана си е голф.. На мен при идентично каране и маршерут ми даваше не повече от литър на сто повече разход джипката.


IazNeZnam
Мнения: 68
Регистриран на: Съб 26 сеп 2020 23:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Покупка на Passat B8 2.0 tdi 190 4motion

Мнениеот IazNeZnam » Съб 20 фев 2021 0:27


Bogdan88 познат ли ви я докара от Германия или фирма?
Попринцип не държа толкова на спорта и нямам нужда от DCC, но може да ми се падне такъв екземпляр. Тези амортисьори освен, че са по-скъпи (колко струва един обикновен между другото?) сигурно си заминават и по-бързо.


Потребителски аватар
Bogdan88
Мнения: 28
Регистриран на: Съб 17 окт 2020 15:17
Автомобил: Passat B8
Двигател: CUAA
Местоположение: София

Re: Покупка на Passat B8 2.0 tdi 190 4motion

Мнениеот Bogdan88 » Съб 20 фев 2021 7:48


Здравей. Аз си бях харесал кола от daswelt и отворих mobile.de съвсем случайно просто за да погледна дали няма да се прецакам. И като си харесах една и край :eek Та мисълта ми е, не познавах никой, но се оказа, че има бая сериозни фирми със застраховка и тн, които всяка седмица карат коли. Аз понеже разпитах приятели и веднага се намери познат, но цената като цяло се върти около 1000-1200лв от Германия до Кат София. Няма нищо страшно или притиснително.

Относно DCC, за мен е абсолютно излишно. Първата кола аз си я конфигурирах и си спомням колко пъти се връщах с тестовата по едни павета и в едни завои да се опитам да намеря разлика между режимите. Не можах и не го сложих. Сега го имам и когато един ден слязох от едната кола и се качих на другата не ми направи никакво впечатление. Освен, че сякаш колата е една идея по ниска, защото ми опира понякога на една рампа на която другата минаваше, но може и да е от друго, незнам.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Покупка на Passat B8 2.0 tdi 190 4motion

Мнениеот Vlad777 » Съб 20 фев 2021 8:42


group® написа:Някои от по-скъпите неща, освен скорости, които са потенциални ремонти:
- турбо - около 3000лв с отстъпки. Ново. Странното при доста неща е, че нови излизат почти колкото със замяна. Тоест рециклирани.
- дюзи - около 2000лв. (Рециклирани - там само черупката се запазва. Практически са нови).
- маховик (почти сигурно ще смениш един) - между 2 и 3к лв.
- лед фарове - задават се интересни проблеми с тях. Около 1500лв парчето, ако не се намери по-евтин ремонт.
- скоро ми писа колега с проблем в NOx сензора. Там също често се споменава кратък живот и на други места - 1000лв.
- халдекс е 1000лв помпата (4х4)
- смяна ангренаж с всичко в официален сервиз по програма 4+ - към 1100лв.
Тук е хубаво да се добави и при какъв пробег обикновено започват да се появяват гореизброените проблеми.
joro_kem написа:Има нова версия на софта, с която кутията е много по-отзивчива. Опитът ми е около 33 000 км на октавия 3 2.0 дизел фейслифт, от които последните 500 с новия софт
Тази нова версия кой ти я инсталира? В представителството ли? Сервизна акция и ти се обадиха или случайно разбра за нея?
Bogdan88 написа:Относно DCC, за мен е абсолютно излишно. Първата кола аз си я конфигурирах и си спомням колко пъти се връщах с тестовата по едни павета и в едни завои да се опитам да намеря разлика между режимите. Не можах и не го сложих. Сега го имам и когато един ден слязох от едната кола и се качих на другата не ми направи никакво впечатление. Освен, че сякаш колата е една идея по ниска, защото ми опира понякога на една рампа на която другата минаваше, но може и да е от друго, незнам.
Аз честно казано усещам разликата между комфорт и спорт, когато се минава през неравности или се движа по павета. Като цяло често превключвам режимите според настроението, но със сигурност не би трябвало да е сериозен критерий при избора на автомобил.

За моята кола преден DCC амортисьор е с номер 3Q0 413 031 BB - цена около 700 лв. за Билщайн. "Обикновен" амортисьор е с номер 3Q0 413 031 BM - цена около 140 лв пак за Билщайн. При задните е горе-долу същото. Има разлика от 2200 лв при смяна на комплект от 4 амортисьора - едните ще са грубо 900 лв комплект с прашници и тампони, а другите около 3100. Тук отново седи въпроса на какъв приблизителен пробег се налага това и дали вече е направено за конкретната кола или предстои в съвсем кратки срокове.

Моята кола е доста ниска заради R-line пакета - визирам предната броня. Изглежда добре, но пък много трябва да се внимава с нея. Иначе мисля, че няма разлика във височината между коли с и без DCC.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1258
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Покупка на Passat B8 2.0 tdi 190 4motion

Мнениеот netizen » Съб 20 фев 2021 9:16


Тигуан 4М гори около 1л повече от Пасат 4М с еднакви мотори, съответно и хич не върви спрямо пасата. Това са ми наблюденията. Отделно, че слизайки от пасат и качвайки се на тигуан веднага се усеща ниво-две надолу от към качество, комфорт и т.н. донякъде субективни неща. Та лично за мен при нужда от по-висока кола, тигуан не е решението, а по скоро олтрак.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 121 госта