Touran - слабости

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
777
Мнения: 1414
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Touran - слабости

Мнениеот 777 » Сря 07 окт 2020 15:44


Обмислям смяна на колата и загледах тоя модел. Преди го знаех като название само и най-общо, че е по-малък от Пасат и по-голям от Голф. Като възраст е добре да е след 2010, но може да смъкна и до 2007 долната граница. 1.9TDI стигат ли му като мощност и ако е автоматик какъв разход ще извади? Изглежда е с ел.усилвател - дефектира ли това нещо и с каква сума се оправя? Проблеми с ръжда, фарове предпочитани за крадене, таралеж с лоши спойки или някакъв подобен масов недостатък има ли?




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 763
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Touran - слабости

Мнениеот cecoa1 » Сря 07 окт 2020 17:50


След 2010 вече няма 1,9, а 1,6 е на негово място. И 2,0PD, става с комън рейл. Иначе до към 2015, разликите с първите са предимно козметични. Всички дизели са с дизелова печка, която при повечето работи като доотоплител, и е малко калпава. Най-лесен за правилен избор е 2,0 комън рейл. Той е при последния фейслифт. Има ги от някое време с доста вариации в оборудването, както и като Крос-Туран, разгледай какво точно ти харесва.
Автоматът е основно DSG, разхода едва ли се различава от ръчката, но са потенциално проблемни и със скъпи ремонти. Мой близък приятел, кара 1,9 с ръчни скорости, предимно извънградско, и малко градско, разходът е между 5,5 и 6 на 100км. На магистрала качва и над 6.
Ръждички има тук-там, при положение, че е от края на 2007г, и се кара само в Германия(преден ляв калник доста грозна ръжда по веждата, но може и да е след ремонт).
За 1,9 казват, че понякога биелата пробива блока от няма нищо, лично видях последствията на друг Туран, на мой колега. До тогава и аз мислех, че са предимно легенди. Но пък и предвид бройките произведени с тоя мотор, бройката счупени май не е чак толкова за притеснение.
Иначе като мощност, е що-годе достатъчен за придвижване без състезателни амбиции.
2,0PD го има с 8 или 16 клапана, като първият е по-лесен за избор, и като цяло безпроблемен(код на мотора BMM). За 170 коня направо забрави с помпа-дюза, при комън рейл вече е ОК. След 2010г всички дизели са с DPF, преди това само осемклапановите PD, като при 1,9 има и с DPF и без, през целия период на производство. При Крос-Туран 2,0PD е само читавият BMM(който е винаги с DPF).
Усилвател на волан, окачване и пр, са еднакви или сходни с Голф 5, и не са проблемни, фаровете също не знам да имат проблеми(има няколко вида фарове).
1,6 дизела не е тачен по принцип.

Има модификации BlueMotion, те са оптимизирани за по-нисък разход на гориво, но не е кой знае какво... Те винаги са и с DPF.

Последна промяна от cecoa1 на Сря 07 окт 2020 21:33, променено общо 1 път.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11271
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Touran - слабости

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 07 окт 2020 20:15


Ръждата е основен враг. От Голф 5 всички са с Ел.рейки. Фаровете не се крадат. Абе и аз го заглеждам,като колебанието е Алтеа ХЛ.


Потребителски аватар
777
Мнения: 1414
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Touran - слабости

Мнениеот 777 » Нед 17 яну 2021 17:15


Малко по старата тема - не съм любител на метана, но има Турани с метан и един познат ми хвали неговия, че няма грижи. Откъм вървеж дали е равностойно на бензин, има ли нещо подобно на DPF на дизелите или само катализатор и колко добра комбинация е автоматик с метан? Сигурно няма да събера кураж за автоматик, но ме привлича идеята.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 3175
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Touran - слабости

Мнениеот tdi fen » Нед 17 яну 2021 17:36


няма дпф само катализатор нали все пак е метан той е чисто гориво за кой мотор питаш 2.0 или 1.4 tsi


Потребителски аватар
777
Мнения: 1414
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Touran - слабости

Мнениеот 777 » Нед 17 яну 2021 19:13


1.4 tsi ми се струва, че се срещат повече, но нямам конкретни претенции - който е по-добър вариант. За DPF имах предвид дали бензиновите имат някакъв еко-модул, който се износва и не е евтин, в такъв смисъл.


Потребителски аватар
zoovanka
Мнения: 631
Регистриран на: Чет 02 май 2013 13:10
Автомобил: VW Caddy MAXI Life 1395 TGI 109
Двигател: 2016 1395 TGI метан
Местоположение: Бургас

Re: Touran - слабости

Мнениеот zoovanka » Пон 18 яну 2021 11:07


2.0 109 к.с. е старият агрегат,1,4 tsi по-новия модел,за който твърдят че редуктора няма проблемите на стария.Имаш две ламда сонди и един катализатор.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: steni и 9 госта