Passat B8 2.0 TDI - 190 или 240 к.с.?

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
Bogdan88
Мнения: 28
Регистриран на: Съб 17 окт 2020 15:17
Автомобил: Passat B8
Двигател: CUAA
Местоположение: София

Passat B8 2.0 TDI - 190 или 240 к.с.?

Мнениеот Bogdan88 » Съб 17 окт 2020 15:27


Здравейте колеги,

Чак сега се регистрирам, въпреки че покарах b8 150кс DSG от нов до 50000км през последните 2 години и половина. Служебен. Много съм доволен, освен едното обслужване, единствено ми замина акумулатора и го замениха гаранционно. Всичко точно, ама смених работата и го върнах в петък :banghead :cry

Сега съм се спрял на две коли, доста добре оборудвани, като основната ми дилема е между 190кс предно и 240кс 4M. И двете на около 130-140к км. Ще се радвам да дадете мнения. Тъй като едната е немска, какъв евентуално е шансът някой да ми провери сервизната история по номер на рама? :redface Ще питам и в порше, че основно ме интересува смяна на масло на 120к на кутията дали е правено и тн. Някой също знае ли, като ми казват че дават 1 година гаранция в европа немската автокъща дали може да се разчита? Благодаря и отново здравейте на всички! :beer




Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B8 - обща информация

Мнениеот netizen » Съб 17 окт 2020 19:06


Сегашната ми 190 коня 4Motion бих сменил за 240 коня 4Motion. Понеже нали Мечо Пух е казал - Колкото повече , толкова повече [emoji16]

Според мен 190 коня на предно не е особено приятно изживяване на мокро и сняг, 400Нм не са никак малко.


Потребителски аватар
Bogdan88
Мнения: 28
Регистриран на: Съб 17 окт 2020 15:17
Автомобил: Passat B8
Двигател: CUAA
Местоположение: София

Re: Passat B8 - обща информация

Мнениеот Bogdan88 » Съб 17 окт 2020 21:27


По темата за тръгването без газ, при мен сякаш нямаше прибоксуване, но хванах 7 скорости DSG (юни 2017).

Иначе и аз съм много за 4М въпреки повечето разход и тн. но пък ще липсва най-вече при старт. Навремето дилъра ми обясняваше, че 190 коня 4м върви колкото 150кс предно понеже тежала системата..


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10069
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B8 - обща информация

Мнениеот group® » Съб 17 окт 2020 23:47


Bogdan88 написа:Навремето дилъра ми обясняваше, че 190 коня 4м върви колкото 150кс предно понеже тежала системата..

И е така. Тествано, макар и лаишки. И да има разлика е малка.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20225
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B8 2.0 TDI - 190 или 240 к.с.?

Мнениеот Vlad777 » Нед 18 окт 2020 9:14


По каталожните сайтове дават около 1 сек разлика при ускорението 0-100 между 150 и 190 к.с. А когато е 190 4м още няколко десети надолу:
Ускорение 0 - 100 км/ч:
190 к.с. 4motion - 7.7 сек
190 к.с. предно - 8.1 сек
150 к.с. предно - 8.9 сек

Зависи и къде и как се кара естествено. Аз си настъпвам и на хлъзгавия асфалт в София си буксувам почти постоянно, дори на сухо с Passat 5.5 131 к.с. на предно. Затова се ориентирах към 190 4motion.

Честно казано също бях съблазнен от 240 к.с., но предвид, че колата се купува на старо над 100 000 км, реших, че ще е по-безпроблемно, ако не е с 2 турбини. Освен това има тунинг пакети, които правят от 190 к.с. почти 240 и нютоните от 400 на 500.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8951
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B8 2.0 TDI - 190 или 240 к.с.?

Мнениеот samo_pechka » Нед 18 окт 2020 9:19


group® написа:И е така. Тествано, макар и лаишки.

Наистина ли го вярвате това нещо :eek
Моето мнение е, че не е точно така , усещането субективното се дължи и на самите предавки и предавателни числа . По-дълги трбява да са на 190 . Но понеже не съм на 100% сигурен ( за ауди съм сигурен в това, но за ФВ-не ) ще проверя при първа възможност.
Другото което е , че при 4х4 да превъртят гуми-не, докато при предно това е възможно и създава илюзия за по-голяма мощност :)
Реално 4моушън , в нормални обстоятелства не е ли кола на предно ? Задното само се търкаля отзад? Тези кг в повече, колко повече са всъщност ? 70-80 кг? Или дори по-малко?


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Passat B8 2.0 TDI - 190 или 240 к.с.?

Мнениеот netizen » Нед 18 окт 2020 11:22


Според мен не е вярно това твърдение. 190 4М категорично върви много повече от 150.

Усещането на кола с предно е субективно. При всеки кикдаун пищят гуми, мигат тракшъни ... На гъзомер може и да изглежда чудо невиждано, но в действителност не е така.

Едит: сега прочетох мнението на печката, интересно ще е да се сравнят кутии/диференциали. Моята кола е с DSG6 DQ250-MQB и скоростите са доста дълги, поне сравнено с Passat B7 DSG6 DQ250.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10069
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B8 2.0 TDI - 190 или 240 к.с.?

Мнениеот group® » Нед 18 окт 2020 11:26


samo_pechka написа:
group® написа:И е така. Тествано, макар и лаишки.

Наистина ли го вярвате това нещо :eek

Да, защото съм го видял. Не съм карал 150к.с. и не меря усещане. Карали сме заедно доста с такава на мой приятел и сме си правили разни заигравки. Има разлика естествено, но не е изобщо фрапантна в еластичност на колите (може би трябваше да споделя, че не говоря за 0 до 100 и не сме го правили). Виж при 190 и 240 нещата са доста различни. Там не говорим за някой кон отгоре, а за други диапазони.
Разликата в теглото е към 80-90кг - по спомен и без да го твърдя със сигурност.
В моя случай говорим и за по-големи и тежки гуми (олтрак vs обикновен).
Иначе да - само на предно си е 4М, освен при S режим, където става 90/10.
Ако правим реален тест с ръчна смяна на скорости и драг, сигурно ще даде тази разлика от секунда.
Но в реален живот, няма особено преимущество при изпреварване и т.н., освен самото 4х4.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B8 2.0 TDI - 190 или 240 к.с.?

Мнениеот netizen » Нед 18 окт 2020 11:57


Напротив, има! Олтрака е по-бавен от нормален пасат, освен това по спомен твоят беше с неоригинален размер гуми.


Потребителски аватар
Sarafov_03
Мнения: 427
Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 2.0 TDI - 190 или 240 к.с.?

Мнениеот Sarafov_03 » Нед 18 окт 2020 12:07


В autodata ускорението 0-100 на 190 к.с. само на предно е 7,9 сек., а при техен тест показва 7,5.

https://www.auto-data.net/bg/volkswagen-passat-variant-b8-2.0-tdi-190hp-dsg-20395

Същите данни за 4MOTION са съответно 7,7 и 7,3.

https://www.auto-data.net/bg/volkswagen-passat-variant-b8-2.0-tdi-190hp-dsg-4motion-20515


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10069
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B8 2.0 TDI - 190 или 240 к.с.?

Мнениеот group® » Нед 18 окт 2020 12:43


netizen написа:Напротив, има! Олтрака е по-бавен от нормален пасат, освен това по спомен твоят беше с неоригинален размер гуми.

Да не е 7.9, а 8.0 :icon_lol
И тогава бях с правилен размер.
Все тая, казах още в началото - лаишки тест и ще добавя - неангажиращи наблюдения. Не е нужно всички да скачат на тази ерес, че 190к.с. не е някакъв самолет, който значително да превъзхожда 150к.с. Както казах - също толкова подходящ мотор за ежедневно каране и изпреварване, както 190. Поне аз не знам някой да се е оплакал, че се задъхва и не му стига тяга.

А и темата все пак е за 190 и 240, където има обективни фактори да се смята, че 240 значително превъзхожда 190 по отношение на вървеж и усещане. И както отбеляза Владо, с цената на по-скъпа подръжка.
Ще добавя, че 240 се среща значително по-рядко и следователно не е толкова рутинен в сервизите, което за мен лично е проблем.
Кое си заслужава и дали е така, вече всеки сам си преценява.

Относно тунинга на 190 за да се докара до към 240, за което Владо каза, аз не бих изхождал от тази логика. Първо, че и той (тунинга) няма да замести липсата на още една турбина. И второ - цената е равносилна това да имаш още една турбина за смяна. Лично аз не бих чипирал без DSG да се чипира също. Така цената отива към 2000лв. за качествена доработка.


п.с.
Sarafov_03 написа:... при техен тест показва 7,5..

Това не е техен тест а 0 до 60 mph, което е по-малко от 100м


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Passat B8 2.0 TDI - 190 или 240 к.с.?

Мнениеот netizen » Нед 18 окт 2020 13:02


Трябва да се отбележи също, че ангренажен комплект на 240 коня се сменя на 120хил км или 5 години.

А 190 с ремап не мисля, че може да стане 240 и да е безопасно за мотора. Поне не и с наличен DPF. За кутията е ясно - задължително се ремапва.

190 коня е оптималният разумен избор за това купе, 240 е емоционалният [emoji16]


Потребителски аватар
Bogdan88
Мнения: 28
Регистриран на: Съб 17 окт 2020 15:17
Автомобил: Passat B8
Двигател: CUAA
Местоположение: София

Re: Passat B8 2.0 TDI - 190 или 240 к.с.?

Мнениеот Bogdan88 » Нед 18 окт 2020 13:36


А така, ето че научих нещо ново. :beer Утре съм намислил да ходя до порше да се поинтересувам за цените по обслужването на въпросното 240кс и евентуално да го видим по VIN, защото е на 120к километри и уж последно обслужена на 103, тоест явно и ангренажен комплект ще е необходим. Имате ли обща идея какви пари е? Струва ли си според вас да си е в официалния сервиз?


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3966
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B8 2.0 TDI - 190 или 240 к.с.?

Мнениеот joro_kem » Нед 18 окт 2020 14:13


Bogdan88 написа:...тоест явно и ангренажен комплект ще е необходим. Имате ли обща идея какви пари е? Струва ли си според вас да си е в официалния сервиз?
струва си, ако дават гаранция за ремонт при евентуални проблеми вследствие скъсан ремък


Потребителски аватар
Sarafov_03
Мнения: 427
Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 2.0 TDI - 190 или 240 к.с.?

Мнениеот Sarafov_03 » Нед 18 окт 2020 14:45


п.с.
Sarafov_03 написа:... при техен тест показва 7,5..

Това не е техен тест а 0 до 60 mph, което е по-малко от 100м[/quote]

Едното е от 0 до 62, а другото от 0 до 60.
И не знам какво значи "изчислено от Аутодата. нет"? Аз мислех, че те са тествали колата... както и да е.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 38 госта