Има ли причина да сравняваш точно 1.5 TSI с 325xi и то 4х4?
Единия има турбо, другия не, това за Nm е напълно нормално в този случая.
Аз лично предпочитам обем, пред малолитраж с турбо
Имал съм Е90 фейс 330 бензин 4х4 подобно на това което описваш с голф 8 не мога да го сравня, но в сравнение с голф 7, комфорта на тази тежка кола (BMW-то) и пътното поведение са в пъти по добри и има причина, едното тежи 1250кг.. другото над 1550кг. и то празни.
В крайна сметка една кола не е само мотор и скорости, нали. но между 1.5 TSI с турбо и 2.5 литров атмосфер винаги ще взема 2.5 литровия ако не ме бърка разхода, а и като цяло при BMW точно 2.5 литровия е безсмислен за закупуване защото 3.0 харчи същото,а върви доволно повече.
Но пак казвам да сравняваме Nm на бензинови двигатели от които единия е с турбо е крайно безсмислено.
Сравни го с B58 на BMW той няма под 450nm и си има турбо - или може да спрем да сравняваме несравнимото
Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19676
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
Естествено, че има причина. Сравнявам двигател с параметри като въртящ момент и мощност. Елементарна илюстрация как "малолитражката" с 1.5 TSI има много по-добри показатели във всяко едно отношение в диапазона от 1000 до 4500 оборота, където се намираме в 99% от ежедневието, в сравнение с един от последните 6 цилиндрови атмосферни мотори.
Golf 8 Varaint 1.5TSI 150 кс започва от 45000 лв и за около 50 бона може да се вземе доста приятен автомобил. С кое по-точно BMW да го сравня? По мое мнение, в този бюджет това е един от най-пълноценните автомобили, а това е най-подходящият двигател за него.
Golf 8 Varaint 1.5TSI 150 кс започва от 45000 лв и за около 50 бона може да се вземе доста приятен автомобил. С кое по-точно BMW да го сравня? По мое мнение, в този бюджет това е един от най-пълноценните автомобили, а това е най-подходящият двигател за него.
- fur1ous
- Мнения: 1316
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
Vlad777 написа:,в сравнение с един от последните 6 цилиндрови атмосферни мотори
В грешка си. Е90 се произвежда до края на 2011г., а този шестак се монтира от 2005г. до 2012г. с кодове N52/N53 и да, не се предлага с турбокомпресор. т.е сравняваме двигател 2020г. с такъв от 2005г.
С никое BMW не може да го сравниш по цена защото там цените на ново са х2
15 годишна разлика няма как да сравним, BMW си имат актуален шестак и той е B58 с 450nm+
А ако искаш Nm си купуваш дизел пак.. Golf 8 150hp 2.0 TDI - 360 Нм @ 1600-2750 об/мин ( с лек чип 420nm ) - никои малолитражен бензин даже с турбо няма как да достигне тия Nm.
Да не говорим колко повече ресурс има 2.0 TDI от 1.5 TSI, но да кажем,че при нов това няма особено значение, но този дизел без сериозни проблеми ще стигне 300 000км при редовно обслужване, но 1.5 TSI няма как да се похвали с това.
Друг е въпроса обаче ако се кара повече градско,че не е оферта дизела, особено тоя Евро 6 с тези регенерации през 100км градско.
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
Здравейте, само за инфо - днес взех под наем Голф 8 с идеята да го тествам по-обстойно и споделям впечатленията си.
2021 - на 6400 км - хечбек - 1.5 etsi - автоматик - 130 к.с. - оборудване Life (тази конфигурация е с торсионна греда). София-Ихтиман-Самоков-Боровец-Костенец-София - Общо 193км - 5.7 среден разход.
Нарочно избрах този маршрут, защото участъкът извън магистрала е много лош.
Колата превъзхожда Мегана 2019 (който имам и спрямо който сравнявам) в повечето отношения и като цяло ми направи много добре впечатление.
Единствено ме разочарова поведението на магистрала . Над 120 км/ч става шумно в купето и това което още повече ме изненада - колата при 130-140 не е в свои води. Меганът определено стои по-стабилно при тази скорост и е по-тихо в купето. Този минус хич не е малък за съжаление Много странно при положение, че на скорости под 90-100 Голфът пък е по-стабилната и приятна за каране кола - особено по лоши пътища, където Меганът доста подскача.
Потвърждавам казаното от колеги по-горе, че DSG при eTSI, е наистина отлична кутия! (Аз не се отказвам от предпочитанията си към ръчните все пак . Като всеки автоматик на изкачване планинско държи понякога ниски обороти и като натиснеш педала се получава едно леко забавяне при смяна на предавката. При спускане пък си има моменти, когато държи 3000 оборота и двигателят шуми повече. На ръчни няма да оставя колата да стигне 3000 оборота например - но тези работи почти не се усещат и не дразнят)
Спирачката ми се стори, че спира по-бавно отколкото трябва, но може би е до свикване. Возията като цяло е много добра. Има някои моменти, в които се усещат повече неравностите (може би зависи от комбинация настилка и скорост), но като цяло не уморява и не дразни. Предполагам с многораменното окачване, ще е още по-добре. Двигателят е много сполучлив, рядко го чуваш, има си достатъчно тяга. Ако се сетя още нещо, ще добавя.
2021 - на 6400 км - хечбек - 1.5 etsi - автоматик - 130 к.с. - оборудване Life (тази конфигурация е с торсионна греда). София-Ихтиман-Самоков-Боровец-Костенец-София - Общо 193км - 5.7 среден разход.
Нарочно избрах този маршрут, защото участъкът извън магистрала е много лош.
Колата превъзхожда Мегана 2019 (който имам и спрямо който сравнявам) в повечето отношения и като цяло ми направи много добре впечатление.
Единствено ме разочарова поведението на магистрала . Над 120 км/ч става шумно в купето и това което още повече ме изненада - колата при 130-140 не е в свои води. Меганът определено стои по-стабилно при тази скорост и е по-тихо в купето. Този минус хич не е малък за съжаление Много странно при положение, че на скорости под 90-100 Голфът пък е по-стабилната и приятна за каране кола - особено по лоши пътища, където Меганът доста подскача.
Потвърждавам казаното от колеги по-горе, че DSG при eTSI, е наистина отлична кутия! (Аз не се отказвам от предпочитанията си към ръчните все пак . Като всеки автоматик на изкачване планинско държи понякога ниски обороти и като натиснеш педала се получава едно леко забавяне при смяна на предавката. При спускане пък си има моменти, когато държи 3000 оборота и двигателят шуми повече. На ръчни няма да оставя колата да стигне 3000 оборота например - но тези работи почти не се усещат и не дразнят)
Спирачката ми се стори, че спира по-бавно отколкото трябва, но може би е до свикване. Возията като цяло е много добра. Има някои моменти, в които се усещат повече неравностите (може би зависи от комбинация настилка и скорост), но като цяло не уморява и не дразни. Предполагам с многораменното окачване, ще е още по-добре. Двигателят е много сполучлив, рядко го чуваш, има си достатъчно тяга. Ако се сетя още нещо, ще добавя.
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
Доста добра идея с кола под наем - признавам !!! Така човек реално може да види, какво може да(не) си закупи.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19676
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
Спускането и оборотите - така ще е и с ръчка. Поради по-малкия обем на двигателя, той не може да "удържи" и да забави колата достатъчно на сериозно спускане и или минаваш на по-ниска предавка и се вдигат оборотите, или използваш спирачката.
Относно шум - това може да се дължи и на гумите
Относно шум - това може да се дължи и на гумите
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
А и dsg кутиите се адаптират спрямо шофьора ( и шофьора се адаптира спрямо кутията ) , и забавянето се минимизира в голяма степен .
- Stivi
- Мнения: 8290
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
trib написа:Единствено ме разочарова поведението на магистрала . Над 120 км/ч става шумно в купето и това което още повече ме изненада - колата при 130-140 не е в свои води.
Обичам да чета такива "ревюта" , понеже след покупката на автомобил за една сериозна сума, са малко хората, които ще посочат обективно недостатъците му Иначе съдейки по разхода /ако отчита вярно/ , не си го настъпвал много !
- mitko66
- Мнения: 416
- Регистриран на: Пет 18 юни 2004 15:25
- Автомобил: MK8 eTSI DSG
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
При мен при скорости от 140 плюс, колата е много стабилна, дори и в сравнение с предния ми МК7 (колкото и субективно да е), като е и сравнително тиха. Не съм имал или шофирал варианта с греда отзад...
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11902
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
Като цяло шофирането с автоматик по планински пътища е особено и трябва да му свикне човек. Това е за хора които мислят докато карат, не за тези които слагат на D и тръгват. Кутията си реди предавките според зависимост от обороти и процент подадена газ и поради това се получават разни недостатъци, като късно сваляне на предавки, разни колебания в завоя на коя скорост да е колата и т.н.т
Проходи и планински пътища се минават в режим S, тогава е доста по добре, защото превключването на горните предавки е на по високи обороти на мотора и е доста по интуитивно. В крайна сметка можеш и да минеш на ръчно управление на предавките, така нагоре ще можеш да си ги качваш до каквито искаш обороти и можеш примерно целия проход да го качиш на трета предавка и да го спуснеш на същата
Проходи и планински пътища се минават в режим S, тогава е доста по добре, защото превключването на горните предавки е на по високи обороти на мотора и е доста по интуитивно. В крайна сметка можеш и да минеш на ръчно управление на предавките, така нагоре ще можеш да си ги качваш до каквито искаш обороти и можеш примерно целия проход да го качиш на трета предавка и да го спуснеш на същата
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
Относно шума - отворих тема и в немския форум да питам. Никой не се оплаква. Да съм попаднал на кофти бройка? Да не би при оборудване Life да са по-тънки стъклата спрямо Style и по-високите?
Извинявам се, че ще разводня темата, но онзи ден на познат познат си взе от Германия Ауди А4 комби 2018 2.0 дизел 150 к.с. автоматик на около 100,000 км за около 37-38000 лв с докарването. Гледам в мобиле.де има предлагане на подобни цени и леко се разколебавам.
Като минус - за повечето пише, че са били фирмени - т.е. едва ли са ги жалили много...Какви други минуси би имало това Ауди според вас спрямо няколко хиляди по-скъп нов Голф?
Извинявам се, че ще разводня темата, но онзи ден на познат познат си взе от Германия Ауди А4 комби 2018 2.0 дизел 150 к.с. автоматик на около 100,000 км за около 37-38000 лв с докарването. Гледам в мобиле.де има предлагане на подобни цени и леко се разколебавам.
Като минус - за повечето пише, че са били фирмени - т.е. едва ли са ги жалили много...Какви други минуси би имало това Ауди според вас спрямо няколко хиляди по-скъп нов Голф?
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
Колега, като гледам си колеблив. Помисли за новата Октавия Комби. Муцуната отпред има страхотно излъчване.
- mukot
- Мнения: 317
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
Извинявам се за отклонението, но докато колегата се чуди, аз вече си поръчах такъв Голф с ръчна кутия /хечбек, не вариант/ само че с 110 кВ мотор и ниво Стайл по препоръката на mitko66. Проблема е, че срока на изпълнение е 30 + 12 седмици и явно няма скоро да мога да споделя лични впечатления.
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
stefan4o написа:Колега, като гледам си колеблив.
Колебание, лудост или може би нещо друго - но просто напоследък обръщам внимание на абсолютно всеки детайл. По-старата кола в семейството, която ще продавам след покупката на новата кола, е 15 годишен атмосферен бензин с пазарна стойност може би 1500-2000 лв. Когато паля, не се усеща нищо. В Голфа например макар и мноооого леко се усеща поклащане в седалката. В новия Меган с турбо двигател се усеща в пъти по-силно това поклащане в седалката. Ами дразни ме. Освен това старите коли някак си возят и по-меко. Не знам защо и как - но го постигат.
Като си взимам кола повече от 20 пъти по-скъпа от по-старата ми, започвам да сравнявам и обръщам внимание на всеки детайл - и очакваш подобрение във всяко естество. Оказва се обаче, че в някои отношение 15 години по-нова кола е по-зле :-) Разбира се със старата кола над 80 вече става шумно в купето, да не говорим за 140, окачването е шумно и т.н.
Поздравления, Mukot! Надявам се скоро и аз да се похваля с поръчка.
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Мнение Фолксваген Голф 8 Комби 1.5 TSI 150 к.с
stefan4o написа:Колега, като гледам си колеблив. Помисли за новата Октавия Комби. Муцуната отпред има страхотно излъчване.
Почти година чакане.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: opito2 и 50 госта