Здравейте,
Имам Golf 4 V5 170 коня. Търкалям го вече почти две години. Дойде време за смяна на ангренажното задвижване, която не е евтина и ще ми излезе около 1500 лв., че и нагоре.
Пуснаха ми мухата днес дали не е по-добре да го махам и си харесах един Пасат.
Ето обявата:
https://www.olx.bg/ad/vw-passat-5-5-gaz ... 4c09092e2b
Интересува ме какво мислите за Passat B5.5 като цяло, отзиви за конкретния двигател, с верига или ремък е, с двумасох маховик или обикновен е, окачването предполагам е многоточковото алуминиево, нещо друго какво да гледам при него. Имам диагностичен кабел и при огледа мога да си го закача и да видя грешки и евентуално основни неща.
Благодаря на отзовалите се.
Съвет за избор на Passat B5.5 2.0 115 коня
- Tsankovski
- Мнения: 360
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Съвет за избор на Passat B5.5 2.0 115 коня
Слаб мотор тежко купе. Може би 1.8т ще е по удачния избор от малките мотори
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Съвет за избор на Passat B5.5 2.0 115 коня
Карай си голфа и не се занимавай с глупости....под 1.8т всичко ще е по зле от това което караш....дори петака ще го усещаш зле....а пасат на тези години хеле пък с 1.8т без особени усилия ще те върне в първи клас....
- Drakezoid
- Мнения: 217
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Съвет за избор на Passat B5.5 2.0 115 коня
Забравих да спомена, че карам предимно извънградско. За една година и половина имам 50 000 км на Голфа от които 45 000 извънградско. Като цяло се понаситих на мощност(най-вече на магистрала) и търся голям багажниик, комфорт и поносима поддръжка.
Поздрави
Поздрави
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Съвет за избор на Passat B5.5 2.0 115 коня
Tsankovski написа:Слаб мотор тежко купе. Може би 1.8т ще е по удачния избор от малките мотори
Има си достатъчно мощност, а и автора си пише ,че се е наситил на мощности. Ако не гори много масло е ОК. Има си достатъчно голям багажник в сравнение с голфа. Двигателя има евтина поддръжка.
А то пък има едни хубави магистрали почти без дупки и пропадания или при проливен дъжд без новоизникнали язовири по тях.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Съвет за избор на Passat B5.5 2.0 115 коня
Явно вече нищо под 200 конье не се признава за кола.
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Съвет за избор на Passat B5.5 2.0 115 коня
Много добра кола, по мое виждане много балансиран и евтин за поддръжка двигател. Имам такъв пасат от 8 години и мога да кажа че е доста здрав. Единствения проблем че не виждам как ще намериш читав екзепляр, както е казал колегата по-горе, в днешно време, защото вече са си 20 годишни. Другото кофти нещо е че ако вземеш някой експлоатиран екземпляр най вероятно ще похарчва масло. Аз лично не виждам кой знае колко голяма разлика във вървенето в сравнение с 1.8т, общо взето с такава кола не можеш да очакваш кой знае каква динамика. Аз лично от 1.5 години карам ауди S4 B6 v8 4.2, но определено ми се върти в главата да го продам и пак да си се кефя на пасата.
Re: Съвет за избор на Passat B5.5 2.0 115 коня
Привет колега, обявата изглежда нормална. Ако ще ходиш да го гледаш, провери за годността на бутилката 1во. Според мен тоя пасат е от Италия. Гледай около мотора как е - да няма някакви маслодайни проблеми. Има доста екстри - провери, дали всичко работи нормално. Салона изглежда сравнително ОК. 1.8 без Т си върви нормално, като за улегнал човек - можеш и да я рязкаш, но просто не очаквай чудеса. За магистрално и извънградско си е комфортна. Ако ще я товариш с чувалите с картофи - ще е една идея слабичка. Все пак го вижте и на подемник и закачи да видиш двг в какво състояние е. Съвет - искай тест драйв да видиш как прехвърля и дали има съмнение и менене на обороти. Разхода на газ може да не ти хареса - но не е супер фрапантен. Късмет и да се похвалиш !
- Drakezoid
- Мнения: 217
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Съвет за избор на Passat B5.5 2.0 115 коня
Мерси за съветите момчета.
По информация на собственика колата е вкарана в България 2019 от Германия. Моя Golf в момента със 120 на магистралата харчи около 12 газ. Не очаквам много по-различно. Ако ми е комфортно и шума е по-нисък ми е ок.
Събота ще отида да я огледам колата.
По информация на собственика колата е вкарана в България 2019 от Германия. Моя Golf в момента със 120 на магистралата харчи около 12 газ. Не очаквам много по-различно. Ако ми е комфортно и шума е по-нисък ми е ок.
Събота ще отида да я огледам колата.
Re: Съвет за избор на Passat B5.5 2.0 115 коня
Карах 6 години такъв на газ. Моя харчеше между 2 и 5 литра масло за 10 хил км. Предимството му е , че има много хубав въртящ момент в ниските обороти. Разход храдско София , къси разстояния 12-13 газ , извън града при спокойно каране 100-120 около 7.5 - 9 газ. Сменил съм кабели на свещи, свещи, бобина - беше спукана, след слагането на газта изскочиха нерегламентирани всмуквания на въздух от хорните на смукателния колектор, системата за картерни газове и т.н. смених всичко и колата само се караш 6 години и 120 хил км. Масло ползвах 10w40, играх с най-различни марки, при мен най-добър разход на масло даваше с Total. На климатик с 5 човека и багаж си става тромав. Не ми харесваше че е с много къса кутия, магистрала си пердашиш на 3500-4000 оборота редовно и става шумен. В града редовно на 5-та скорост. Като ходиш да го гледаш гледай при първоначално палене на студен двг дали пуши, после го остави да загрее на място до 90 градуса, остави го да поработи на място и накарай някой да го изфорсира до 2500-3000 докато гледаш отзад дали пупи. Ако изпушва много и синьо ще си харчи масло. Моя в началото не пушеше, но като чукна 250хил и започна да се вижда редовно отзад в града след престой на светофар, извънградско след спускане по инерция и рязко даване на газ да включиш пета отзад изпушва еднократно и после вече не пуши. Сменях гумички на клапани, но след 30 хил км като че ли почна да пуши повече отколото преди смяната. Като цяло съм доволен , но ми беше станало навик на 200-300 км да следя маслото, докато се отуча на сегашния пасат редвоно вадех щеката, но тук на 10хил км сменям масло и не мърда. Преди си имах поне 2 литра в багажника за доливане и това меко казано ме дразнеше. На газ върви прекрасно , но от време на време светка чек-а и трябва да се трие за да не те дразни иначе си върви и със светещ чек, просто не си харесва смесите, бедна богата и така. Според мен са му много парите на тоя пасат, но учудващото е , че цените на колите падат падат и по едно време в рамките на 5-6 години като се доближат до 20 години се закотвят и почват да се носят легенди как старите коли са по - здрави и се продават очудващо добре на цени близки до тези , на които са купени преди 4-5 години. Аз лично кола купена преди година и пусната на пазара я смятам за кола с хванат проблем и желание да се отървеш , може в конкретния случай да не е така, но трябва да наостриш ушите защото може би човека е хванал че подарчва масло и иска да го махне.
- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Съвет за избор на Passat B5.5 2.0 115 коня
Само аз ли виждам ,че продавачa лъже? Не, обявата не е нормална. Този продавач определено лъже за двигателя.Този двигател НЕ е 2.0 115к.с. , а е 2.0 ALT 130к.с. ,който е всеизвестен маслояд и проблемен мотор - има много инфо за ALT.Аз не бих си губил изобщо времето с него.Качвам една снимка да видиш ,че е ALT и една снимка от обявата му.Да едни и същи са.
Re: Съвет за избор на Passat B5.5 2.0 115 коня
Колегата май е прав. Изобщо не се бях загледал в коша. Туй си мяза на ALT. Виж по VIN какво излиза, че накрая да не се окаже сменян мотор.
- tdi fen
- Мнения: 4248
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Съвет за избор на Passat B5.5 2.0 115 коня
прав е колегата това не AZM той е с една бобина и кабели
- Drakezoid
- Мнения: 217
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Съвет за избор на Passat B5.5 2.0 115 коня
Мерси за инфото колеги. Четох и аз, че е 130 кончета версията харчела масло здраво, но не мога да ги различа.
- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Съвет за избор на Passat B5.5 2.0 115 коня
Номер 1 ALT Номер 2 AZM Разлики много.Освен горните кори на двигателя ,бобини ,капак на ангренаж ,маркучето с който връща антифриза в казанчето...
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 129 госта