Покупка на употребяван Пасат B8 Комби.
Re: Покупка на употребяван Пасат B8 Комби.
Аз по-скоро споделям опцията за по-нова кола на много км, но на ниска цена. Реално погледнато абсолютно пълен ребилд на двигател със сигурност няма да струва, колкото разликата от кола на 100к и такава на 300к, така че от финансова гледна точка, може би е оправдано решение. А аргумента за другите агрегати и окачване примерно. За 4-5г да направиш 300к не е да е карано по дупки основно, хората си имат пътища. Имаш опция къде да ти е каското, не е необходимо да плащаш всеки месец голяма вноска, частите могат да са по твоя преценка. Има си +/- не е еднозначен въпроса.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9869
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Покупка на употребяван Пасат B8 Комби.
Изобщо не говорим дори за 300000км.
Забелязал съм, че 175000км са преломни в цената.
Не знам как точно се формира и степенува от оперативния лизинг?
Забелязал съм, че 175000км са преломни в цената.
Не знам как точно се формира и степенува от оперативния лизинг?
Re: Покупка на употребяван Пасат B8 Комби.
Служебните коли масово се сменят на 3 години или 150 000 км, от там пазара се наводнява с такива коли и цената спада. Не е никакъв проблем да намериш 3-4 годишна кола с реален пробег на 30% от каталожната цена.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7820
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Покупка на употребяван Пасат B8 Комби.
Определено са на сметка и аз си бях купил такъв Б8 през 2019г. Само обръщам внимание, че каталожната цена в Германия и крайната цена в България, са 2 много различни неща. Границите са доста близки и това мога да го покажа нагледно с цифри от мойте покупки. За това, съвета ми е автора на темата да си направи една конфигурация с бензинов мотор и нужните му екстри, пък дори и да е по-постна. И да си сметне една примерна отстъпка от 5%. Може да се окаже, че за него няма смисъл да се бори с употребявани коли.
Re: Покупка на употребяван Пасат B8 Комби.
Преди няколко поста и аз това го посъветвах. За Пасат, може и по-голяма отстъпка да получи, понеже B8 e вече към пенсия :( Макар, че цената си получава годишна индексация с 2-3% :)
Нещо се говори, че B9 ще в само версия Вариант и ще се сглобява в Чехия.
Нещо се говори, че B9 ще в само версия Вариант и ще се сглобява в Чехия.
Re: Покупка на употребяван Пасат B8 Комби.
Като цяло каталожната цена е само за частни клиенти, които в най-добрия случай да измъкнат още 5 до 10% в идеални условия. Докато фирмите с големи автопаркове пазаруват с 30%+ отстъпка от тези цени, като сложиш после ДДС и всякакви други амортизации и счетоводни отчисления, им е кажи речи все тая на колко ще продадат 3 годишната кола. Точно поради тази причина е създадена ДАСВЕЛТАУТО, които си ги "прибират" обратно на безценица и препродават. Та ако успееш да се вместиш преди Дасвелтауто, реално колата може да я придобиеш и на 20% от каталожната ѝ стойност :)
При всички положения пазара на нови нехибридни или електрически коли близките година-две ще търпи резки промени. Примерно 2025-та ли беше момента, когато влиза в сила евро7, което както и да го гледаме убива всичко не хибридно. До тогава ако остане нещо ново непродадено със сигурност ще си бъде оферта :)
При всички положения пазара на нови нехибридни или електрически коли близките година-две ще търпи резки промени. Примерно 2025-та ли беше момента, когато влиза в сила евро7, което както и да го гледаме убива всичко не хибридно. До тогава ако остане нещо ново непродадено със сигурност ще си бъде оферта :)
- steich
- Мнения: 146
- Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
- Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Покупка на употребяван Пасат B8 Комби.
Всеки си има неговата си логика, но лично според мен или поне за мен тя е друга. Ако кара по 10 к км на година и вземе нова кола за 60-80 к лв. ... след 5 години тази кола може би ще струва между 40 и 50% от стойността.
Аз лично бих си взел върнат, с прилични нужни екстри на 100-150 к км. за половината цена ... така и направих де.
В край на сметка зависи с какви средства разполага човека и колко държи на екстри т.е. кое му е приоритет ... дет се вика нова кола с фул екстри е най-добре, но ще е сигурно около 90 к лв.
Аз лично бих си взел върнат, с прилични нужни екстри на 100-150 к км. за половината цена ... така и направих де.
В край на сметка зависи с какви средства разполага човека и колко държи на екстри т.е. кое му е приоритет ... дет се вика нова кола с фул екстри е най-добре, но ще е сигурно около 90 к лв.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19676
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Покупка на употребяван Пасат B8 Комби.
Такива отстъпки при VW са възможни само при налични автомобили, които са заменени от нов модел и се разчистват. При Шкода шансът е по-голям това да се случи, но при VW такива отстъпки за нови автомобили, които не са на разпродажба няма.VWGT написа:фирмите с големи автопаркове пазаруват с 30%+ отстъпка от тези цени
При 10 000 годишен пробег, а дори и малко по-голям според мен е финансово неоправдано да се купува нова кола. Ето и сериозните минуси:
- Скъпи екстри от ценовата листа
- Огромна загуба на стойност (и като % и като абсолютна стойност)
- Скъпо каско
И така се оказва, че купуваш кола за 70 000 лв и за 4-5 години, независимо, че си карал малко колата (например 50 000 км), губиш едни 50 000 лв (обезценка + каско), или разход от 1 лев на километър експлоатация (без горивото). Това е цената да караш нова кола от магазина, която да знаеш, че никой друг преди теб не е ползвал и ти си първия, който ще си пръдне в седалката.
Топ оборудваните Passat-и вече струват над 110 000 лв.steich написа:дет се вика нова кола с фул екстри е най-добре, но ще е сигурно около 90 к лв.
При втората употреба възможните проблеми са свързани с поддръжката и експлоатацията, но ако колата се купи например на 100 000 км и се продаде на 150 000 км, не вярвам че по време на експлоатацията ще има каквито и да е съществени ремонти. В същото време общият разход за притежаване на автомобила за 5 години вместо 50 000 лв ще е наполовина. Т.е. - хем даваш по-малко пари първоначално, за да можеш да вземеш колата, хем плащаш по-малко по времето на експлоатацията й, а като екстри и комфорт вероятно получаваш повече. Като сигурност и технологии - въпрос на гледане и търсене.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7820
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Покупка на употребяван Пасат B8 Комби.
В края на 2015г си взех нов МК7 ГТИ. В началото на 2019г го продадох, на 3,5г и 33 000км. за 70% от първоначалната му цена. Отне ми 12 часа от пускането на обявата. Има едно желязно правило при обезценката, което гласи, че допълнителното оборудване се обезценява най-бързо. Към това бих добавил и надбавката за дизелов мотор, поради огромното количество дизели на оперативен лизинг, които се връщат на 3г. Та ако вземеш един бензин с по-необходимото ти оборудване, сметката не е толкова страшна. Според начина на ползване, естествено и дизела може да окаже по-подходящ.
ПС: Знаейки за колко съм взел текущия Артеон, не виждам никакъв проблем да си взема 70% от парите, когато стане 4 годишен и е на 50-60К.
ПС: Знаейки за колко съм взел текущия Артеон, не виждам никакъв проблем да си взема 70% от парите, когато стане 4 годишен и е на 50-60К.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9869
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Покупка на употребяван Пасат B8 Комби.
GTI е емоционална покупка и не може да се ползва за сравнение с нормален автомобил във флийт сегмента.
Примерът ти е не съпоставим.
Примерът ти е не съпоставим.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19676
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Покупка на употребяван Пасат B8 Комби.
Според мен GTI-то не е показател, защото там има и друг емоционален момент при оценката на автомобила на старо. Освен това за тези 3.5 години като сметнеш обезценката и каското съм сигурен, че сметката отива пак на 1 лв на км пробег (извън гориво, обслужване и други глезотии, на които си подлагал колата ).
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7820
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Покупка на употребяван Пасат B8 Комби.
Просто ГТИ-а струваше точно 1000лв повече от Хайлайн с 1,4ТСИ и кожени седалки. Това изобщо не е така, ако се гледа ценовата листа. Това дава възможност да му търсиш нормална, даже привлекателна цена за пазара, която за мен реално е ок.
- Petrolhead
- Мнения: 2112
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Покупка на употребяван Пасат B8 Комби.
махнете ги тия пари, важното е да сме здрави.
от известно време се навивам да си купя стара кола, защото нямам пари за нова.
гледам обяви, и се навивам да отида да погледна нещо. пълна трагедия, надрана боя, прокъсани стелки, кирливи копчета, гняс отдолу, неработещи екстри, миришещи салони и тн. и пак се отказвам и чакам новите каймани да станат по 30 000 лева. :)
та мисълта ми е, че е много трудно да намериш употребяван автомобил, който да си заслужава, а ако си заслужава разликата в цената с новия е пренебрежима.
а тва хулигана и неговото ГТИ са ми черни, имам психологическа травма
от известно време се навивам да си купя стара кола, защото нямам пари за нова.
гледам обяви, и се навивам да отида да погледна нещо. пълна трагедия, надрана боя, прокъсани стелки, кирливи копчета, гняс отдолу, неработещи екстри, миришещи салони и тн. и пак се отказвам и чакам новите каймани да станат по 30 000 лева. :)
та мисълта ми е, че е много трудно да намериш употребяван автомобил, който да си заслужава, а ако си заслужава разликата в цената с новия е пренебрежима.
а тва хулигана и неговото ГТИ са ми черни, имам психологическа травма
- Кайзен
- Мнения: 1512
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Покупка на употребяван Пасат B8 Комби.
В Германия за частни клиенти актуалните отстъпки за VW Passat Variant 1.5 TSI OPF DSG започват от 11% (при първа регистрация на краен клиент) и завършват при около 27% (при първоначална регистрация при дилъра и пререгистриране след няколко месеца на краен клиент).
- group®
- Темерут
- Мнения: 9869
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Покупка на употребяван Пасат B8 Комби.
Коректно е да кажем, че и при Дас велт има отстъпка от листната цена и то сериозна. Поне в моя случай и на още няколко познати.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта