Тойота Аурис Хибрид

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Тойота Аурис Хибрид

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 27 апр 2021 11:33


Този седмица живи и здрави ще се появи един такъв японски член на автопарка на семейството. 1.8 бензин хибрид 2013г, хечбек, автоматик, на 150хил по километраж. Има ли някой пряк достъп до интересни факти, специфики в обслужването, какво по-особено има в подръжката, на което да обърна внимание. Изобщо всякакво инфо би било полезно, защото съм доста бос в материята.
Това , което аз мога да споделя , е че при теста , който му направих (около 4км) на широк плац гладък асфалт, е че при първоначалното запалване стартира ДВГ , работи около 1-2 минути, докато разгледам колата отвътре, натиснах му еко мод-а тръгнах и веднаха мина само на ток. Така през целия тест само на ток, само като му направя кик даун и излезе от еко на "оборотомера" включва за кратко ДВГ и след малко пак си го гаси. Батерията беше на 7/10 черти и падеше плавно, като по едно време нарочно оставих всички възможни консуматори включени и си обикалях външно автомобила за забележки, около 10 минути така на място падна на 5 черти.
1/Първия въпрос идва тук, батерията която задвжва ел.мотора ли отговаря за тази консумация или малкия акумулатор отзад в дясно , който е като кибритена кутия ?
2/Има ли стартер ДВГ-то или го пали ел. двигателя ?
3/Има ли алтернатор или пак ел.мотора го играе мастър :) , защото при лост за скоростите на позиция "B" зареждам батерията на ППХ без да работи ДВГ и автомобила намалява като ръчна кутия на скорост по наклон, ако "В" е изключено си се спуска като ръчна кутия на изключена предавка.
4/Четох, че много важно е почистването на вентилатора на голямата батерия под задната седалка, нещо повече от това хубаво ли е да се направи ?
5/При рутинни смяна на крушки , акумулатор, нещо друго по токовете трябва ли да се изключва голямата батерия и възможно ли е ? Трябва ли да е разредена предварително ?
6/Как е хубаво да се оставя през нощта автомобила със заредена или с разредена батерия или няма значение ?
7/Колко би бил пробега на ток при напълно заредена батерия ?
8/Какъв кабел за диагностика да си взема ?




Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Тойота Аурис Хибрид

Мнениеот toraborat » Вто 27 апр 2021 12:28


Здрасти, това не е плъгин предполагам. Като излезнаха ходихме на тест и поръчахме една такава, след което я отказахме, не заради автомобила. Предполагам знаеш, че като бензин ще е същото като да няма ел. мотор. Когато падне батерията, двигателят работи натоварен дори като седиш на място, но после ти е тихичко, само толкова. При оставяне за дълго има режим сама да си пали да дозарежда веднъж седмично примерно. Това че е запалила при старт предполагам значи спад в батерията, при нас нямаше такова нещо, чак на кикдаун чухме мотора. Може да бъркам за нещо, беше преди 5-6-7 години. Ако е плъгин, тогава е друго нещо. :beer

Последна промяна от toraborat на Вто 27 апр 2021 12:34, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Тойота Аурис Хибрид

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 27 апр 2021 12:32


Не е плъг-ин. Беше на изключен EV mode, предполагам затова запали ДВГ въпреки почти пълната батерия.


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Тойота Аурис Хибрид

Мнениеот toraborat » Вто 27 апр 2021 12:41


Коригирам се, имаше разлика в градско каране разходът заради спирането с ел мотор, но иначе цялата енергия си идва от резервоара. CVT е много яко ново, но на 8 години не знам дали ще имат проблеми. Аз бих се насочил към плъгин някакъв, важното е от стената да идва енергията.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1528
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Тойота Аурис Хибрид

Мнениеот Кайзен » Вто 27 апр 2021 13:01


DoH_KuXoT написа:1/Първия въпрос идва тук, батерията която задвжва ел.мотора ли отговаря за тази консумация или малкия акумулатор отзад в дясно , който е като кибритена кутия ?
Батерията, която задвижва ел.мотора.
DoH_KuXoT написа:2/Има ли стартер ДВГ-то или го пали ел. двигателя?
Няма стартер.
DoH_KuXoT написа:3/Има ли алтернатор или пак ел.мотора го играе мастър :) , защото при лост за скоростите на позиция "B" зареждам батерията на ППХ без да работи ДВГ и автомобила намалява като ръчна кутия на скорост по наклон, ако "В" е изключено си се спуска като ръчна кутия на изключена предавка.
Няма алтернатор. На "N" не спускай при скорост от над 73км/ч.
DoH_KuXoT написа:4/Четох, че много важно е почистването на вентилатора на голямата батерия под задната седалка, нещо повече от това хубаво ли е да се направи ?
Не.
DoH_KuXoT написа:5/При рутинни смяна на крушки , акумулатор, нещо друго по токовете трябва ли да се изключва голямата батерия и възможно ли е ? Трябва ли да е разредена предварително ?
Възможно е да я изключиш, но не е необходимо и желателно.
DoH_KuXoT написа:6/Как е хубаво да се оставя през нощта автомобила със заредена или с разредена батерия или няма значение ?
С наполовина заредена :biggrin Няма огромно значение.
DoH_KuXoT написа:7/Колко би бил пробега на ток при напълно заредена батерия ?
До около 3км при равен терен.
DoH_KuXoT написа:8/Какъв кабел за диагностика да си взема ?
Mini-VCI J2534. По-добре си свали http://hybridassistant.blogspot.com/p/about.html и си купи https://www.obdlink.com/support/lxbt/

Добър избор. Направи Hybrid Service Check в Тойота и ще имаш гаранция до 10г на батерията.


Потребителски аватар
kriso_g
Мнения: 1636
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 13:03
Автомобил: MK4 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: Рудозем

Re: Тойота Аурис Хибрид

Мнениеот kriso_g » Вто 27 апр 2021 14:32


Ами аз от 2 години карам такъв трафопост като служебен и в момента съм в ТМ Ауто Запад, защото стана на 90к км.
Като цяло за всичките тези километри не мога да се оплача, колата 2019та година и понася доста бой и каране.За тези 2 години и 90к км проблеми не съм имал никакви. Само се обслужва и пак е в боя. Очудва ме окачването, защото за това време и километри дори не се е разхлопала. Разхода в града е от порядъка 3 до 5 /100, но на магистралата често се случва да харчи и между 9 и 11 /100.
Ако искаш мога да ти снимам фактурата от днес, когато колата стане готова за да добиеш представа за цените в ТМ Ауто Запад. :th_up


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Тойота Аурис Хибрид

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 27 апр 2021 15:27


Кайзен - максимално точен както винаги!!! Благодаря!
kriso_g - супер, качвай , нека си стане сборна тема за някой , който реши да се метне на такъв автомобил.
Какъв са параметрите на джантите, че искам да взема патерица, че сме с ремонтен комплект с компресор и пяна, на който нямам вяра


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Тойота Аурис Хибрид

Мнениеот hooligan_sk » Вто 27 апр 2021 16:42


Нямам опит с такова возило, но го мернах в една класация на лондонската полиция, заедно с приус, за най-"търсени" катализатори. Toyota UK дори предлагали защитен комплект срещу кражба. Може би е добра идея да е в гараж нощем. :th_up


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Тойота Аурис Хибрид

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 27 апр 2021 17:51


Полезно инфо, ще помислим за защита , благодаря!


Потребителски аватар
kriso_g
Мнения: 1636
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 13:03
Автомобил: MK4 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: Рудозем

Re: Тойота Аурис Хибрид

Мнениеот kriso_g » Сря 28 апр 2021 9:57


Помисли за някаква защита.
При нас от около 40бр. служебни такива Тойоти откраднаха 3бр. за 2 години.
И изобщо не им дреме, че са брандирани и имат гпс.


Потребителски аватар
Sarafov_03
Мнения: 425
Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Тойота Аурис Хибрид

Мнениеот Sarafov_03 » Сря 28 апр 2021 11:08


Преди две години в Милано такситата масово бяха Аурис и Приус, много рядко някаква друга кола.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Тойота Аурис Хибрид

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 06 май 2021 8:14


Днес погледнах вентилатора в какво състояние е , всичко изглежда чисто, дори има допълнителна по-фина решетка като филтър на вентилатора. Прегледах документите и намерих един документ за батерията , да не би това да е теста на батерията , за който стана дума по-рано?
Прикачени файлове
IMG_20210506_085612.jpg
IMG_20210506_090356.jpg
IMG_20210506_090721.jpg


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1528
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Тойота Аурис Хибрид

Мнениеот Кайзен » Чет 06 май 2021 12:14


DoH_KuXoT написа:Прегледах документите и намерих един документ за батерията , да не би това да е теста на батерията , за който стана дума по-рано?
Ако на първа страница има нещо подобно
Изображение
то може и да е такова.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Тойота Аурис Хибрид

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 06 май 2021 13:40


Такова е май , но с този италиански не се оправям никак.
Прикачени файлове
IMG_20210506_085557.jpg


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2115
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Тойота Аурис Хибрид

Мнениеот Petrolhead » Пет 07 май 2021 9:24


един от най-неудобните автомобили, които съм имал нещастието да карам.
багажника е миниатюрен, горкия пасажер до пилота няма място за краката и разбира се като всяка тойота, всичко в салона е свръх дървено.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта