Тойота Аурис Хибрид
Тойота Аурис Хибрид
Този седмица живи и здрави ще се появи един такъв японски член на автопарка на семейството. 1.8 бензин хибрид 2013г, хечбек, автоматик, на 150хил по километраж. Има ли някой пряк достъп до интересни факти, специфики в обслужването, какво по-особено има в подръжката, на което да обърна внимание. Изобщо всякакво инфо би било полезно, защото съм доста бос в материята.
Това , което аз мога да споделя , е че при теста , който му направих (около 4км) на широк плац гладък асфалт, е че при първоначалното запалване стартира ДВГ , работи около 1-2 минути, докато разгледам колата отвътре, натиснах му еко мод-а тръгнах и веднаха мина само на ток. Така през целия тест само на ток, само като му направя кик даун и излезе от еко на "оборотомера" включва за кратко ДВГ и след малко пак си го гаси. Батерията беше на 7/10 черти и падеше плавно, като по едно време нарочно оставих всички възможни консуматори включени и си обикалях външно автомобила за забележки, около 10 минути така на място падна на 5 черти.
1/Първия въпрос идва тук, батерията която задвжва ел.мотора ли отговаря за тази консумация или малкия акумулатор отзад в дясно , който е като кибритена кутия ?
2/Има ли стартер ДВГ-то или го пали ел. двигателя ?
3/Има ли алтернатор или пак ел.мотора го играе мастър :) , защото при лост за скоростите на позиция "B" зареждам батерията на ППХ без да работи ДВГ и автомобила намалява като ръчна кутия на скорост по наклон, ако "В" е изключено си се спуска като ръчна кутия на изключена предавка.
4/Четох, че много важно е почистването на вентилатора на голямата батерия под задната седалка, нещо повече от това хубаво ли е да се направи ?
5/При рутинни смяна на крушки , акумулатор, нещо друго по токовете трябва ли да се изключва голямата батерия и възможно ли е ? Трябва ли да е разредена предварително ?
6/Как е хубаво да се оставя през нощта автомобила със заредена или с разредена батерия или няма значение ?
7/Колко би бил пробега на ток при напълно заредена батерия ?
8/Какъв кабел за диагностика да си взема ?
Това , което аз мога да споделя , е че при теста , който му направих (около 4км) на широк плац гладък асфалт, е че при първоначалното запалване стартира ДВГ , работи около 1-2 минути, докато разгледам колата отвътре, натиснах му еко мод-а тръгнах и веднаха мина само на ток. Така през целия тест само на ток, само като му направя кик даун и излезе от еко на "оборотомера" включва за кратко ДВГ и след малко пак си го гаси. Батерията беше на 7/10 черти и падеше плавно, като по едно време нарочно оставих всички възможни консуматори включени и си обикалях външно автомобила за забележки, около 10 минути така на място падна на 5 черти.
1/Първия въпрос идва тук, батерията която задвжва ел.мотора ли отговаря за тази консумация или малкия акумулатор отзад в дясно , който е като кибритена кутия ?
2/Има ли стартер ДВГ-то или го пали ел. двигателя ?
3/Има ли алтернатор или пак ел.мотора го играе мастър :) , защото при лост за скоростите на позиция "B" зареждам батерията на ППХ без да работи ДВГ и автомобила намалява като ръчна кутия на скорост по наклон, ако "В" е изключено си се спуска като ръчна кутия на изключена предавка.
4/Четох, че много важно е почистването на вентилатора на голямата батерия под задната седалка, нещо повече от това хубаво ли е да се направи ?
5/При рутинни смяна на крушки , акумулатор, нещо друго по токовете трябва ли да се изключва голямата батерия и възможно ли е ? Трябва ли да е разредена предварително ?
6/Как е хубаво да се оставя през нощта автомобила със заредена или с разредена батерия или няма значение ?
7/Колко би бил пробега на ток при напълно заредена батерия ?
8/Какъв кабел за диагностика да си взема ?
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Тойота Аурис Хибрид
Здрасти, това не е плъгин предполагам. Като излезнаха ходихме на тест и поръчахме една такава, след което я отказахме, не заради автомобила. Предполагам знаеш, че като бензин ще е същото като да няма ел. мотор. Когато падне батерията, двигателят работи натоварен дори като седиш на място, но после ти е тихичко, само толкова. При оставяне за дълго има режим сама да си пали да дозарежда веднъж седмично примерно. Това че е запалила при старт предполагам значи спад в батерията, при нас нямаше такова нещо, чак на кикдаун чухме мотора. Може да бъркам за нещо, беше преди 5-6-7 години. Ако е плъгин, тогава е друго нещо.
Последна промяна от toraborat на Вто 27 апр 2021 12:34, променено общо 1 път.
Re: Тойота Аурис Хибрид
Не е плъг-ин. Беше на изключен EV mode, предполагам затова запали ДВГ въпреки почти пълната батерия.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Тойота Аурис Хибрид
Коригирам се, имаше разлика в градско каране разходът заради спирането с ел мотор, но иначе цялата енергия си идва от резервоара. CVT е много яко ново, но на 8 години не знам дали ще имат проблеми. Аз бих се насочил към плъгин някакъв, важното е от стената да идва енергията.
- Кайзен
- Мнения: 1528
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Тойота Аурис Хибрид
Батерията, която задвижва ел.мотора.DoH_KuXoT написа:1/Първия въпрос идва тук, батерията която задвжва ел.мотора ли отговаря за тази консумация или малкия акумулатор отзад в дясно , който е като кибритена кутия ?
Няма стартер.DoH_KuXoT написа:2/Има ли стартер ДВГ-то или го пали ел. двигателя?
Няма алтернатор. На "N" не спускай при скорост от над 73км/ч.DoH_KuXoT написа:3/Има ли алтернатор или пак ел.мотора го играе мастър :) , защото при лост за скоростите на позиция "B" зареждам батерията на ППХ без да работи ДВГ и автомобила намалява като ръчна кутия на скорост по наклон, ако "В" е изключено си се спуска като ръчна кутия на изключена предавка.
Не.DoH_KuXoT написа:4/Четох, че много важно е почистването на вентилатора на голямата батерия под задната седалка, нещо повече от това хубаво ли е да се направи ?
Възможно е да я изключиш, но не е необходимо и желателно.DoH_KuXoT написа:5/При рутинни смяна на крушки , акумулатор, нещо друго по токовете трябва ли да се изключва голямата батерия и възможно ли е ? Трябва ли да е разредена предварително ?
С наполовина заредена Няма огромно значение.DoH_KuXoT написа:6/Как е хубаво да се оставя през нощта автомобила със заредена или с разредена батерия или няма значение ?
До около 3км при равен терен.DoH_KuXoT написа:7/Колко би бил пробега на ток при напълно заредена батерия ?
Mini-VCI J2534. По-добре си свали http://hybridassistant.blogspot.com/p/about.html и си купи https://www.obdlink.com/support/lxbt/DoH_KuXoT написа:8/Какъв кабел за диагностика да си взема ?
Добър избор. Направи Hybrid Service Check в Тойота и ще имаш гаранция до 10г на батерията.
- kriso_g
- Мнения: 1636
- Регистриран на: Вто 09 юни 2009 13:03
- Автомобил: MK4 1.8T
- Двигател: AUM
- Местоположение: Рудозем
Re: Тойота Аурис Хибрид
Ами аз от 2 години карам такъв трафопост като служебен и в момента съм в ТМ Ауто Запад, защото стана на 90к км.
Като цяло за всичките тези километри не мога да се оплача, колата 2019та година и понася доста бой и каране.За тези 2 години и 90к км проблеми не съм имал никакви. Само се обслужва и пак е в боя. Очудва ме окачването, защото за това време и километри дори не се е разхлопала. Разхода в града е от порядъка 3 до 5 /100, но на магистралата често се случва да харчи и между 9 и 11 /100.
Ако искаш мога да ти снимам фактурата от днес, когато колата стане готова за да добиеш представа за цените в ТМ Ауто Запад.
Като цяло за всичките тези километри не мога да се оплача, колата 2019та година и понася доста бой и каране.За тези 2 години и 90к км проблеми не съм имал никакви. Само се обслужва и пак е в боя. Очудва ме окачването, защото за това време и километри дори не се е разхлопала. Разхода в града е от порядъка 3 до 5 /100, но на магистралата често се случва да харчи и между 9 и 11 /100.
Ако искаш мога да ти снимам фактурата от днес, когато колата стане готова за да добиеш представа за цените в ТМ Ауто Запад.
Re: Тойота Аурис Хибрид
Кайзен - максимално точен както винаги!!! Благодаря!
kriso_g - супер, качвай , нека си стане сборна тема за някой , който реши да се метне на такъв автомобил.
Какъв са параметрите на джантите, че искам да взема патерица, че сме с ремонтен комплект с компресор и пяна, на който нямам вяра
kriso_g - супер, качвай , нека си стане сборна тема за някой , който реши да се метне на такъв автомобил.
Какъв са параметрите на джантите, че искам да взема патерица, че сме с ремонтен комплект с компресор и пяна, на който нямам вяра
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Тойота Аурис Хибрид
Нямам опит с такова возило, но го мернах в една класация на лондонската полиция, заедно с приус, за най-"търсени" катализатори. Toyota UK дори предлагали защитен комплект срещу кражба. Може би е добра идея да е в гараж нощем.
- kriso_g
- Мнения: 1636
- Регистриран на: Вто 09 юни 2009 13:03
- Автомобил: MK4 1.8T
- Двигател: AUM
- Местоположение: Рудозем
Re: Тойота Аурис Хибрид
Помисли за някаква защита.
При нас от около 40бр. служебни такива Тойоти откраднаха 3бр. за 2 години.
И изобщо не им дреме, че са брандирани и имат гпс.
При нас от около 40бр. служебни такива Тойоти откраднаха 3бр. за 2 години.
И изобщо не им дреме, че са брандирани и имат гпс.
- Sarafov_03
- Мнения: 425
- Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Тойота Аурис Хибрид
Преди две години в Милано такситата масово бяха Аурис и Приус, много рядко някаква друга кола.
Re: Тойота Аурис Хибрид
Днес погледнах вентилатора в какво състояние е , всичко изглежда чисто, дори има допълнителна по-фина решетка като филтър на вентилатора. Прегледах документите и намерих един документ за батерията , да не би това да е теста на батерията , за който стана дума по-рано?
- Кайзен
- Мнения: 1528
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Тойота Аурис Хибрид
Ако на първа страница има нещо подобноDoH_KuXoT написа:Прегледах документите и намерих един документ за батерията , да не би това да е теста на батерията , за който стана дума по-рано?
то може и да е такова.
- Petrolhead
- Мнения: 2115
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Тойота Аурис Хибрид
един от най-неудобните автомобили, които съм имал нещастието да карам.
багажника е миниатюрен, горкия пасажер до пилота няма място за краката и разбира се като всяка тойота, всичко в салона е свръх дървено.
багажника е миниатюрен, горкия пасажер до пилота няма място за краката и разбира се като всяка тойота, всичко в салона е свръх дървено.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта