Мнение за Пасат Б8

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Мнение за Пасат Б8

Мнениеот group® » Пон 24 май 2021 21:50


Аз не разбирам толкова.
Но.
Хубаво си хвалим своето, ама от всичките екстри и асистенти, останаха много малко тези, които ползвам.
Дет се вика, хубава работа, ама бъгава.
Фаровете светят хубаво, факт.
Ама DLA е шитня. Има определени ситуации, когато работи читаво. Е винаги може да не ти пука, какво причиняваш на другите, но аз не съм такъв.

ACC е хубава екстра, ама понякога и тя ме напряга повече, отколкото помага. Все по често не я ползвам.

Медия ала бала - vw е на ниво ... не знам. Зле са нещата. Лично аз нямам честите проблеми, които се споделят, но кабели, връзваш, па телефона да сложиш някъде ... Недомислено и не съответстващо с годината.

Лейн асист, сайд асист ... - ни мъ кефи. Не ме кефи да ми държи лентата и да се успивам. Не ме кефи как свети сайд асиста. Имам доста силно развито периферно зрение, ама тая светлина е неуловима.

Асистент за сблъсък - е няма такава тъпотия. Два пъти едва избягвам истинска ситуация, защото то е рвшило да ми накове спирачки. Не е за моя стил.

Ползвам си панорамата и печката. Ползвам в някакви ситуации и цифровия дисплей (навигацията). Да ми духа хладно на гъза, да ми топли ръцете и това е.

Та чак толкова яко нещо да са тези екстри... Поне нека кажем, че не са за всеки.




Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мнение за Пасат Б8

Мнениеот VWGT » Пон 24 май 2021 22:48


Сайд асиста не е за периферно зрение, а за информация когато вече гледаш в огледалото. От всички приятели знам че с времето масово разните асистенти се изключват един по един. На фона на другите марки, и пасата, и октавията са надценени, ама явно се купуват.
В дасвелтауто пасатите се изкупуват първи.

На мен този "аналогов" часовник ми боде очите :)


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Мнение за Пасат Б8

Мнениеот netizen » Вто 25 май 2021 7:04


Една от причините да не съм с фейсов е липсата на часовника. Та въпрос на вкус :)


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнение за Пасат Б8

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 25 май 2021 9:55


Аз пък много харесвам часовника и на В7 и на В8 , не че гледам колко е часа от него, но ми харесва как стои на таблото :)


Потребителски аватар
Sarafov_03
Мнения: 425
Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнение за Пасат Б8

Мнениеот Sarafov_03 » Вто 25 май 2021 11:15


И аз да си кажа, че много ми харесва часовника и ще се замисля дали да си купя следващия пасат точно заради липсата му, и безличния бутон за аварийните с надписа на негово място. Както и сензорния панел за климатика, който замени двете врътки... за мен е стъпало надолу, а не ъпгрейд, но предполагам, че спестяването на пари е в основата на тия промени.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мнение за Пасат Б8

Мнениеот VWGT » Вто 25 май 2021 14:56


При б7 някак е по на място този часовник, докато при б8 и неговото табло (с тез решетки) хич не ми се вписва. Ама въпрос на вкус явно :)

За врътките съм асбсолютно съгласен, независимо от големината на екрана, няма ли врътки е някакъв ад работата с медията. Поне за мен. Докато карам с врътката работя без да гледам, всичко е по усет, но няма ли ги с тия сензорни бутони е ужас. В по-новите гледам, че и други копчета са заменени със сензорни бутони, като тези за светлините (фаровете) примерно.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Мнение за Пасат Б8

Мнениеот netizen » Вто 25 май 2021 16:07


То и волана е по-кофти. Въобще липсата на механични части е отблъскваща, освен, че е неудобно.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19688
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мнение за Пасат Б8

Мнениеот Vlad777 » Вто 25 май 2021 23:14


group® написа:Хубаво си хвалим своето, ама от всичките екстри и асистенти, останаха много малко тези, които ползвам.
Дет се вика, хубава работа, ама бъгава.
Нямам абсолютно никакво намерение да си хваля моето. Правя сравнение между две коли, които доста сериозно съм проучил и наблюдавал като цени, най-често предлагани моторизации и т.н.

Аз пък ползвам 90% от предлаганите асистенти постоянно. За фаровете съм съгласен, че има ситуации, в които не работят както е планирано. Но това е основно на магистрала. Обаче пък като влезеш нощно време в някой планински проход - нямат равни.

А другите екстри - може да не ги ползваш и искаш, но това няма значение глобално. Един ги иска, друг не - затова повечето се доплащат. Въпросът е какви са тенденциите в автомобилостроенето и какво може да предложи даден производител. А ти как ще си конфигурираш колата си е лично твой избор естествено. VW в случая предлага опции, които при други не фигурират не само в конкурентните модели, но при някои и в топ моделите.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Мнение за Пасат Б8

Мнениеот group® » Сря 26 май 2021 9:20


Екстрите са навързани като свински черва. За съжаление нямаш много избор - тази я искам, тази не. Скоро се пробвах на артеон шутинг R и много бързо докарах едни 20++ к лв на конфигуратора за неща, които не могат едно без друго.

Vlad777 написа:VW в случая предлага опции, които при други не фигурират не само в конкурентните модели, но при някои и в топ моделите.

Като например?

Всъщност не знам за Шкода ли говориш или изобщо?
Аз не се сещам за нещо, което VW предлага и да го няма при други марки. Вътрешно за концерна се забавят някои неща при по-бюджетните марки или се предлагат в по-ниско ниво на изпълнение.
Може би 4х4 не е толкова масово, както при vw и липсва най-вече при французите, но бмв, мерцедес, волво, форд го имат в леки коли. А има и неща, които при други ги има - примерно Рено Талисман предлага 4 завиващи гуми, което си е яка екстра.

п.с. обезценяването на пасат спрямо октавия, до голяма степен, идва заради по-голямата загуба на стойност точно при екстрите. Това е доказал се факт на вторичния пазар.
Предимство на октавията е и по-доброто използване на пространството - по-малка кола, почти същото вътрешно пространство. Това е и основен коз на Шкода. Суперба има значително предимство над пасат. На данни може и да не се усеща толкова, но на живо сравнение е значимо/видно.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1345
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Мнение за Пасат Б8

Мнениеот fur1ous » Сря 26 май 2021 9:46


Все още се предлагат нетехнологични коли тип Дачия, дори са с барабани отзад - като едно време. Възползвай се.
Екстри има по колите защото хорат и търсят. Всеки които търси кола го интересува какви екстри има тя.
Когато си купувал твойта си гледал да е с повече екстри, сега не ти харесват ами много е просто, смени марката.
Гроздето е кисело нещо.

Аз тия екстри ги намирам за полезни, Front Assist-a съм го сложил на Low и ме е спасявал няколко пъти.
ACC е най хубавата екстра стига да знаеш как да я управляваш. Дебилно е когато колата пред теб прави десен завой,а ти си направо защото твоята намалява прекалено много, но това го обираш леко с газта и не се усеща.
Инфотемънта при мен на Seat-а си е супер, то аз главно го ползвам с Android Auto, досадно е,че е с кабел - да, но има модули аз моя го чакам да дойде и всичко става Wireless.
Line Assist-a не съм го изключвал от както съм купил колата и вече толкова съм му свикнал,че не е истина. Да не говорим,че е супер удобен ако караш по магистрала и ти се наложи да си свалиш якето примерно. - Когато е тъмно и дъждовно обаче въобще не му се отдава да работи като хората
Аз нямам сайд асист,но ми се струва удобен. Според мен той не е създаден за да не гледаш огледалата,а точно обратното, ако беше толкова ярък никои нямаше да си прави труда да ги гледа което е тъпо. Не е ли идеята просто да те спаси ако имаш някой в мъртвата точка, а не да ти светне ярко лявото огледало,че няма никои в лява лента и ти да завиеш дори без да погледнеш.

Аз нямам DLA, при мен е High beam assist, използвам го, в някой ситуации обаче не ми пуска дългите веднага, което ми е малко досадно но пък ако толкова ми трябват си ги пускам сам.


thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Мнение за Пасат Б8

Мнениеот thanis » Сря 26 май 2021 10:15


Колега, сравнението с барабанните спирачки е малко нелепо. Такива предлагат почти всички производители, включително VW. Политиката при производителите и марджините за печалба са точно при екстрите. Има екстри, които са полезни, но също така има и брутално смотани интерпретации. Например старт-стоп система при VW / Renault / KIA / Mercedes една с една нямат общо и усещането на всичките е различно, едните не ги усещаш, другите първата работа като влезеш в колата е да я изключиш. Екстрите вече почват да стават високо-технологични, което от своя страна води до не винаги умело внедрена екстра. Lane assist-a примерно на теория звучи добре, но не можеш да разчиташ на него само, както и при нашите пътища, по-вероятно е да те вкара в беля. Не знам за теб, но мое лично наблюдение е, че хората почти не ползват всички екстри в колата си, още по-тъжно е, че има значителна част, която не знаят как работят и как да ги "пуснат". Ентусиастите, които си ползват всичко по автомобила и си се радват на целия пакет според мен са единици. Също така е нелепо да имаш 3-зонов климатик и да не знаеш как да го нагласиш и да си само на auto, да имаш въздушно окачване и да не знаеш как се регулира, да имаш подгрев на челното стъкло и да не знаеш как се пуска, да имаш затопляне и охлаждане на седалките, ама да си наясно само за подгрева и т.н..... ето такива неща. Хората искат екстрите, да знаят в главата си, че ги имат - не толкова, от практична или ергономична гледна точка, защото малко им се занимава. Влиза пали, колата на D климатика на Auto и както е нагласена така си кара. Най-дразнещия момент е точно от безмозъчни олигофрени, които просто не мислят, когато управляват автомобил и примерно в мъгла си седи на DRL, а не му идва на акъла да включи фаровете, защото отзад като е сива колата и е фантом. Вече идеята е, не да влезеш и да ти е кеф и интересно, а колкото се може по-малко да мислиш, защото знаеш, че "нещо" се грижи за теб.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1345
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Мнение за Пасат Б8

Мнениеот fur1ous » Сря 26 май 2021 10:27


Start/Stop изобщо не е екстра за мен. Карал съм и при BMW и при VW е един дол дренки, като цяло винаги го спирам, все още не съм взел модул за да почне бутона да помни,че е спрян, но и това ще стане, но Start/Stop-a е там просто заради евронорми и екология и аз лично не го считам като екстра.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мнение за Пасат Б8

Мнениеот VWGT » Сря 26 май 2021 10:41


Аз пък мисля, че ВАГените "стандартно" имат повече екстри, или по-точно асистенти, спрямо аналозите им. Поне сега като обикалях да гледам и сравнявах с Рено, Форд, Пежо. БМВ не съм гледал.

За момента най-странен ми е лайн асиста, усещам го как леко ме проверява дали държа волана, когато сменям или си напускам платното без мигач. Това само при наличие на маркировка обаче. Не съм го тествал как ще реагира при включена навигация и смяна на платно (завой) водейки се по навигацията, ама едва ли са се заигравали толкоз.
С АСС съм свикнал и си го ползвам много по магистралите.
Има ли режим в който ACC може да спазва и ограниченията, които sign assist-а засече?

Другите асистенти поне си мълчат и нямат толкова пряко отношение към управлението на колата, светкат, мигат, но поне не се месят. Все още не съм изпитал "удоволствието" да усетя brake assist-а.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1345
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Мнение за Пасат Б8

Мнениеот fur1ous » Сря 26 май 2021 10:55


VWGT написа:С АСС съм свикнал и си го ползвам много по магистралите.
Има ли режим в който ACC може да спазва и ограниченията, които sign assist-а засече?

Да има, казва се pACC (predictive active cruise control), кодира се.
https://www.youtube.com/watch?v=-oOiSWr6bxg


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Мнение за Пасат Б8

Мнениеот netizen » Сря 26 май 2021 11:27


Не е само кодиране за pACC.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgi2140 и 159 госта