Здравейте всички.
Предстои ми закупуване на автомобил, затова си позволих да създам нова тема, тъй като вече съм се спрял на определени модели.
Първата ми кола (и единствената) беше Golf 3, 97 година, 100 к.с., вършеше добра работа, но вече съм готов за нещо друго.
Да подчертая, че не гоня мощност. Не съм състезател, колата ще се ползва основно градско, тук таме магистрално няколко пъти в годината. Няма как трябва да се пътува насам-натам.
Бюджетът ми е до 12 000. Свикнал съм на бензин, затова предпочитам да си остана на такъв. Не е задължително газ, понеже я мина 5-6 хиляди км. на година, я не!
Колебанието, което имам е дали да продължа с голфчетата. Тези mk6 около 2010-2011 изглеждат доста приемливи. Като цяло опциите, на които съм се спрял са:
- Golf 6, 1.6 бензин, 102/105 к.с. 2010-2011
- Ford Focus mk3, тук имам и конкретни модели/обяви от Мото Пфое, понеже там имат ясна сервизна история - https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=k6xvti
- Toyota Auris, нещо от рода на 1.6 (виждал съм и 1.3) 101 к.с. фейслифт модел, 2010-2012 година
Рових се насам-натам за информация, плюсове минуси всякакви, но като че ли най-много ме грабва Форда. Ще си я карам сам, не съм семеен, ако има значение.
Понеже по-трудно срещам мнения относно какво би било положението, най-обощено разбира се, ако се вземе някоя от тия коли на около 100 000 км, и при годишен пробег под 10 000, ще съм адски
благодарен ако някой запознат има възможност да ме просветли по тази тема.
Благодаря предварително!
Годините имат ли значение? На 28 съм
Препоръка при смяна на първа кола. VW, Ford или Toyota?
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Препоръка при смяна на първа кола. VW, Ford или Toyota?
Да ти кажа честно и аз като прясно приключил с Фолксваген се оглеждам във Фордовете в Мотопфое но споко няма да ти бъркам пазара .....засега не бързам ....Голф не бих взел и не го и заглеждам....нецелесъобразно скъпо за това което предлага в повече ако въобще предлага нещо в повече от един Фокус....отделно пък точно Голф 5 и 6 а и по нагоре ме отблъскват като диазайн...Аурис най общо казано е по-зле от Фокус според мен.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Препоръка при смяна на първа кола. VW, Ford или Toyota?
Аурис,Корола. Бензин,еле пък автоматик. Мерси.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Препоръка при смяна на първа кола. VW, Ford или Toyota?
Включи и Astra J . Фокус или Астра...
- technopolis
- Мнения: 204
- Регистриран на: Съб 07 ное 2009 19:04
- Автомобил: Ford Focus 2019
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Препоръка при смяна на първа кола. VW, Ford или Toyota?
Мога да дам мнение за Форда моя е 2015 1.6 TDCI и мнение за усещане и управление.
Страхотно управление спрямо обратна връзка към шофьора.Вози стегнато но не и твърдо. Спрямо на баща ми чистоновия T-Roc Форда вози пъто по добре.
Имам познат с 1.0 екобуста вече е на 150к той кара доста освен сервизната ревизия на казанчето за антифриз не е имал нищо крайно за правене. Консумативи само.
Карал съм го и съм впечатлен от този малък мотор.
Страхотно управление спрямо обратна връзка към шофьора.Вози стегнато но не и твърдо. Спрямо на баща ми чистоновия T-Roc Форда вози пъто по добре.
Имам познат с 1.0 екобуста вече е на 150к той кара доста освен сервизната ревизия на казанчето за антифриз не е имал нищо крайно за правене. Консумативи само.
Карал съм го и съм впечатлен от този малък мотор.
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: Пон 02 мар 2009 1:44
- Автомобил: VW Golf 3 GTI
- Двигател: AGG + ABF + AUM
- Местоположение: София
Re: Препоръка при смяна на първа кола. VW, Ford или Toyota?
Моята препоръка е за бензинова, атмосферна японка. Японците знаят как да правят бензинки. Стабилни и здраво направени коли, особено Тойота и Хонда.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11918
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Препоръка при смяна на първа кола. VW, Ford или Toyota?
Фокусчето е екстра, но тоя двигател го има във вариант 120 или 125 к.с и е идеален
- fur1ous
- Мнения: 1348
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Препоръка при смяна на първа кола. VW, Ford или Toyota?
paczo911 написа:Японците знаят как да правят бензинки.
Не винаги, плюс това го правят за сметка на всичко останало.
Толкова стар бензин с директно впръскване аз бих прескочил. Дори не бих го помислил за вариант, а дали е останало нещо без директно в годините и цената която търсиш не знам.
Re: Препоръка при смяна на първа кола. VW, Ford или Toyota?
Колега, fur1ous - Тойота, Хонда, Субару, Сузуки, Мазда, Митсубиши от тези години/класове/пари няма двигатели с директно впръскване. Иначе Форда си е супер, стига да е на или около 100.000км, за нуждите на автора ще е достатъчен. И след това може да си го продаде пак за нормална цена.
Re: Препоръка при смяна на първа кола. VW, Ford или Toyota?
Аз съм пристрастен, и заради това вероятно необективен, но други марки няма да препоръчам. Най-малкото, за други марки има други форуми Аз не бих изключил Ауди А3 и Сеат Леон от търсенето, те са чист голф с друг дизаин.
Голф 6 1,6 бензин са индиректно впръскване. В нета повечето са с "Оригинална" газова уредба, и като цяло са с ниско ниво оборудване. Без газова са рядкост, не знам дали си огледал сайтовете вече. С ангренажен ремък е, не кой знае колко скъп. Бюджета който си посочил е предостатъчен за този вид двигател, но бих ти предложил да видиш и 1,4TSI, 122 к.с. /160 к.с. не го хвалят много, особено като е на десетина години и на доста км., ако ме разбираш какво говоря/. TSI са с приличен пакет екстри, върви една идея по-добре, а вероятно при еднаква скорост разхода ще е по-нисък/с 6 скорости са!/. Те са с ангренажна верига, сменя се рядко, според VW лозунга от времето на продажба -никога. Реално, около 200 хил.км. уж карала, но ако чука веднага след запалване значи е навремила, повечето в нета са на километри като за смяна. Не е много по-скъпа от комплекта ангренажен ремък, да не се плашиш. Ако я скъсаш, мотора е леш. Газовата уредба за него - скъпа и с малка икономия. Нямат изявен масов проблем с разхода на масло. За 1,6 бензин съм чул че пипа маслото при високи скорости/обороти, мнението ми е базирано на оплаквания от двама собственици. Вървежа му ще е колкото на твоя голф вероятно. Ако не е на космически километри, главоболията ти ще са значително по-малко/това важи за всички марки и модели/! С толкова средства и за дизел може да се огледаш, но там трябва внимателно да се гледа, че има доста конфликтни моменти/дюзи, дпф, катализатор,турбо/, а цените са малко болезнени след това, ако се объркаш... Ако следиш изкъсо пазара, по сайтовете излизат обяви на коли купени от Бг със сервизна история, но по-достъпните бързо отлитат.
Задното окачване е с носачи а не с цял мост, да не се очудваш. С изключение на ламарините и интериора, повечето железа по него като при Г5, ако нещо втора ръка ти трябва, има варианти за достъпни части.
Успех
Голф 6 1,6 бензин са индиректно впръскване. В нета повечето са с "Оригинална" газова уредба, и като цяло са с ниско ниво оборудване. Без газова са рядкост, не знам дали си огледал сайтовете вече. С ангренажен ремък е, не кой знае колко скъп. Бюджета който си посочил е предостатъчен за този вид двигател, но бих ти предложил да видиш и 1,4TSI, 122 к.с. /160 к.с. не го хвалят много, особено като е на десетина години и на доста км., ако ме разбираш какво говоря/. TSI са с приличен пакет екстри, върви една идея по-добре, а вероятно при еднаква скорост разхода ще е по-нисък/с 6 скорости са!/. Те са с ангренажна верига, сменя се рядко, според VW лозунга от времето на продажба -никога. Реално, около 200 хил.км. уж карала, но ако чука веднага след запалване значи е навремила, повечето в нета са на километри като за смяна. Не е много по-скъпа от комплекта ангренажен ремък, да не се плашиш. Ако я скъсаш, мотора е леш. Газовата уредба за него - скъпа и с малка икономия. Нямат изявен масов проблем с разхода на масло. За 1,6 бензин съм чул че пипа маслото при високи скорости/обороти, мнението ми е базирано на оплаквания от двама собственици. Вървежа му ще е колкото на твоя голф вероятно. Ако не е на космически километри, главоболията ти ще са значително по-малко/това важи за всички марки и модели/! С толкова средства и за дизел може да се огледаш, но там трябва внимателно да се гледа, че има доста конфликтни моменти/дюзи, дпф, катализатор,турбо/, а цените са малко болезнени след това, ако се объркаш... Ако следиш изкъсо пазара, по сайтовете излизат обяви на коли купени от Бг със сервизна история, но по-достъпните бързо отлитат.
Задното окачване е с носачи а не с цял мост, да не се очудваш. С изключение на ламарините и интериора, повечето железа по него като при Г5, ако нещо втора ръка ти трябва, има варианти за достъпни части.
Успех
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Препоръка при смяна на първа кола. VW, Ford или Toyota?
Глас за Фокуса ,особенно ако е от Мото Пфое могат да ти покажат цялата му сервизна история .Поне ще знаеш къде от кой и как е обслужвана и евентуално какви ремонти са и правени.Отиди в някой сервиз и питай колко пари ще ти искат да обслужат Аурис :)
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 100 госта