Здравей бъдещи колеги, нов и млад шофьор съм и съм се насочил към Audi A3 8L (96-2003г).
Трябва ми кола с която да движа градско (София), нямам намерения често да карам извънградско. Търся икономия но в рамките на разумното, преценил съм че с 10-12/100 ще мога да го изхранвам.
Знам че има доста подобни теми но всички са доста стари.
Изчетох 3-4 теми относно точно този модел и това знам до момента:
1.6 двигател 101кс: Гори (10-12/100, градско) почти колкото 1.8, върви добре в града, на дълги пътища не е толкова силен но до 120-130 си върви нормално. Моделите след 2000г са малко по-добри понеже са изпипани някои малки проблеми. Частите около двигателя са една идея по-евтини от 1.8. Данъка е значително по-малък от 1.8
1.8 двигател 125кс: Върви повече от 1.6, харчи колкото него. На дълги пътища е доста добър, но както казах аз не се интересувам толкова от извънградско. Данъка е по-голям. Говорят ми че като за нов шофьор може да не мога да я овладея с тези коне.
В момента съм се насочил към 1.6, 2000-2002 година. След 98ма година малки проблеми по интериора са оправени, а след 2000 двигателя също е дооправен. Бюджета ми е около 2400лв, смятам да карам колата поне 2 3години.
Въпроси:
1. Това което съм чул/чел вярно ли е? Дайте ми още мнения моля.
2. Какво трябва да гледам когато съм на оглед?
3. Колко ще ми струва първото обслужване (веднага след покупка)?
4. Каква точно е разликата между двата данъка?
5. Колко според вас ще трябва да заделям на година за да я поддържам както трябва?
6. Частен продавач или автокъща?
Благодаря предварително!
Покупка на Audi A3 8L (1.6 или 1.8)
Re: Покупка на Audi A3 8L (1.6 или 1.8)
Привет колега,
точно на 8L всичките бензинови мотори при нормално каране в София, могат да влязат в този диапазон на разход.
Моят съвет е да се абстрахираш от това какъв точно мотор е под капака, а по-скоро да се насочиш към състоянието му. Т.е. дори и да е "по-скъп" мотора, но реален и пазен/гледан с нормална поддръжка, за кола на грубо казано 20+ години е по-важно.
по Точка 2, те съветвам да не ходиш сам да си избираш кола, т.е. при "покупката" да не си сам, защото има доста неща за гледане и ако нямаш опит, има голям шанс джамбазина/продавача да си те метнат. Вземи човек с истински технически познания, а не някой "фен", дори и да му платиш 50лв за услугата, след това ще ти се отплати многократно от колкото да си вземеш някоя гробница и на 3тия месец да правиш глава/изпускателна система, течове и т.н.
3. 1во обслужване след покупка зависи много от това какви части ще вложиш и дали имаш отстъпки, диапазон е от 500 до 1000лв, като колкото повече "връзки" имаш, толкова си по-ниско в диапазона.
4. Разликата между двата данъка се изразява в това, че ако е вписана в талона под 74кв (това не са к.с. ) влизаш в така наречения малък данък. Иначе над 100кс, си има калкулатори и можеш да видиш колко ще ти струва грубо казано.
5. Статичните разходи на автомобил не пряко зависещи от пробег се ограничават до: винетка,гражданска, масла,филтри, което е грубо казано 500-700лв на година
6. Тук вече си е късмет, и едното има предимства и другото. Аз лично в твоя случай, или току що внесена кола от джамбаз или частник.
Най-важният съвет е когато отидеш с парите да я купуваш, да има човек до теб, който да може да прецени дали ти продават кола или напудрена купчина за Надин. Реалистично е прекалено сложно и трудно да ти обясним какво трябва да гледаш на огледа, защото има много фактори, които ще са налице, най-малкото еуфорията от покупката на първия ти автомобил.
П.С. Погледнете задължително състоянието на климатичната система и дали не е почнал да "плюе" дунапрена по духалките. Гуми и спирачки задължително трябва да са ти в ред, всичко друго, може в последствие. Почти сигурно е, че ще има външни забележки, но те се оправят. За такъв автомобил, гледай да е технически наред. Също така не ти препоръчвам кола с шибидах, текат... Ако ще си вземаш 5-вратка, общо взето са значително по-скъпи. Накратко е това
Пожелавам ти късмет и дано се похвалиш скоро с първата кола.
точно на 8L всичките бензинови мотори при нормално каране в София, могат да влязат в този диапазон на разход.
Моят съвет е да се абстрахираш от това какъв точно мотор е под капака, а по-скоро да се насочиш към състоянието му. Т.е. дори и да е "по-скъп" мотора, но реален и пазен/гледан с нормална поддръжка, за кола на грубо казано 20+ години е по-важно.
по Точка 2, те съветвам да не ходиш сам да си избираш кола, т.е. при "покупката" да не си сам, защото има доста неща за гледане и ако нямаш опит, има голям шанс джамбазина/продавача да си те метнат. Вземи човек с истински технически познания, а не някой "фен", дори и да му платиш 50лв за услугата, след това ще ти се отплати многократно от колкото да си вземеш някоя гробница и на 3тия месец да правиш глава/изпускателна система, течове и т.н.
3. 1во обслужване след покупка зависи много от това какви части ще вложиш и дали имаш отстъпки, диапазон е от 500 до 1000лв, като колкото повече "връзки" имаш, толкова си по-ниско в диапазона.
4. Разликата между двата данъка се изразява в това, че ако е вписана в талона под 74кв (това не са к.с. ) влизаш в така наречения малък данък. Иначе над 100кс, си има калкулатори и можеш да видиш колко ще ти струва грубо казано.
5. Статичните разходи на автомобил не пряко зависещи от пробег се ограничават до: винетка,гражданска, масла,филтри, което е грубо казано 500-700лв на година
6. Тук вече си е късмет, и едното има предимства и другото. Аз лично в твоя случай, или току що внесена кола от джамбаз или частник.
Най-важният съвет е когато отидеш с парите да я купуваш, да има човек до теб, който да може да прецени дали ти продават кола или напудрена купчина за Надин. Реалистично е прекалено сложно и трудно да ти обясним какво трябва да гледаш на огледа, защото има много фактори, които ще са налице, най-малкото еуфорията от покупката на първия ти автомобил.
П.С. Погледнете задължително състоянието на климатичната система и дали не е почнал да "плюе" дунапрена по духалките. Гуми и спирачки задължително трябва да са ти в ред, всичко друго, може в последствие. Почти сигурно е, че ще има външни забележки, но те се оправят. За такъв автомобил, гледай да е технически наред. Също така не ти препоръчвам кола с шибидах, текат... Ако ще си вземаш 5-вратка, общо взето са значително по-скъпи. Накратко е това
Пожелавам ти късмет и дано се похвалиш скоро с първата кола.
Re: Покупка на Audi A3 8L (1.6 или 1.8)
Карам А3 8L 1.8 1996г. на незнайно колко хиляди километра.
За 5 години и около 55 хиляди километра сериозни проблеми не съм имал.
Доста пъти е карана на дълги разстояния и да чукна на дърво, не ме е изоставяла насред пътя.
Масло ми харчи много-много малко, а колата с газов инжекцион ми е 10 стотинки на километър.
Нещата които съм сменял по нея за това време са: Бензинова помпа около 80лв, 2бр тампони макферсън 90лв + 10 за работа, хидравлична помпа(малко след смяна на ролки и ремъци замина) втора употретба 30лв + 30лв за работа, един шарнир от ляво, изпарител на ГИ 80лв, стартер(сам си го рециклирах и смених 60лв), запалителна бубина 120лв(сам си я смених), замина ми и арматурното табло, което беше ВДО(по-здравите уж) за 80лв с обучението го смених с друго.
Та това са и били най-големите болежки и като изключим хидравличната помпа, заради която колата не можеше да се кара, докато се смени, през останалото време всичко е било топ. От изписаното повечето неща можеш сам да ги поправяш.
Данъка е 120лв за община Етрополе.
Голямото обслужване за следните неща ми струваше 690лв с работата: К-т ангренажен ремък с ролки 230лв, водна помпа 61лв, алтернаторен ремък 41лв, обтегач на алт. ремък 85лв, семеринги на колянов и разпределитен вал 20лв, уплътнение на маслен охладител 3лв и другите дребни неща филтри, масло двг + скоростна кутия, антифриз около 170лв.
Относно 1.6 двигателите, които са известни с големия разход на масло и трошливи скоростни кутии, точно заради това се насочих към 1.8 при покупката на първи автомобил.
Досега само никога не съм имал климатик, клапите съм си ги оправил и ми духа топло през зимата, но студено през лятото нямам. Тези дни мисля да търся да се оправя климатика, защото това лято, като никога досега ще карам повече насам-натам и климатика е задължителен!!!
За 5 години и около 55 хиляди километра сериозни проблеми не съм имал.
Доста пъти е карана на дълги разстояния и да чукна на дърво, не ме е изоставяла насред пътя.
Масло ми харчи много-много малко, а колата с газов инжекцион ми е 10 стотинки на километър.
Нещата които съм сменял по нея за това време са: Бензинова помпа около 80лв, 2бр тампони макферсън 90лв + 10 за работа, хидравлична помпа(малко след смяна на ролки и ремъци замина) втора употретба 30лв + 30лв за работа, един шарнир от ляво, изпарител на ГИ 80лв, стартер(сам си го рециклирах и смених 60лв), запалителна бубина 120лв(сам си я смених), замина ми и арматурното табло, което беше ВДО(по-здравите уж) за 80лв с обучението го смених с друго.
Та това са и били най-големите болежки и като изключим хидравличната помпа, заради която колата не можеше да се кара, докато се смени, през останалото време всичко е било топ. От изписаното повечето неща можеш сам да ги поправяш.
Данъка е 120лв за община Етрополе.
Голямото обслужване за следните неща ми струваше 690лв с работата: К-т ангренажен ремък с ролки 230лв, водна помпа 61лв, алтернаторен ремък 41лв, обтегач на алт. ремък 85лв, семеринги на колянов и разпределитен вал 20лв, уплътнение на маслен охладител 3лв и другите дребни неща филтри, масло двг + скоростна кутия, антифриз около 170лв.
Относно 1.6 двигателите, които са известни с големия разход на масло и трошливи скоростни кутии, точно заради това се насочих към 1.8 при покупката на първи автомобил.
Досега само никога не съм имал климатик, клапите съм си ги оправил и ми духа топло през зимата, но студено през лятото нямам. Тези дни мисля да търся да се оправя климатика, защото това лято, като никога досега ще карам повече насам-натам и климатика е задължителен!!!
Re: Покупка на Audi A3 8L (1.6 или 1.8)
thanis написа:Привет колега,
точно на 8L всичките бензинови мотори при нормално каране в София, могат да влязат в този диапазон на разход.
Моят съвет е да се абстрахираш от това какъв точно мотор е под капака, а по-скоро да се насочиш към състоянието му. Т.е. дори и да е "по-скъп" мотора, но реален и пазен/гледан с нормална поддръжка, за кола на грубо казано 20+ години е по-важно.
по Точка 2, те съветвам да не ходиш сам да си избираш кола, т.е. при "покупката" да не си сам, защото има доста неща за гледане и ако нямаш опит, има голям шанс джамбазина/продавача да си те метнат. Вземи човек с истински технически познания, а не някой "фен", дори и да му платиш 50лв за услугата, след това ще ти се отплати многократно от колкото да си вземеш някоя гробница и на 3тия месец да правиш глава/изпускателна система, течове и т.н.
3. 1во обслужване след покупка зависи много от това какви части ще вложиш и дали имаш отстъпки, диапазон е от 500 до 1000лв, като колкото повече "връзки" имаш, толкова си по-ниско в диапазона.
4. Разликата между двата данъка се изразява в това, че ако е вписана в талона под 74кв (това не са к.с. ) влизаш в така наречения малък данък. Иначе над 100кс, си има калкулатори и можеш да видиш колко ще ти струва грубо казано.
5. Статичните разходи на автомобил не пряко зависещи от пробег се ограничават до: винетка,гражданска, масла,филтри, което е грубо казано 500-700лв на година
6. Тук вече си е късмет, и едното има предимства и другото. Аз лично в твоя случай, или току що внесена кола от джамбаз или частник.
Най-важният съвет е когато отидеш с парите да я купуваш, да има човек до теб, който да може да прецени дали ти продават кола или напудрена купчина за Надин. Реалистично е прекалено сложно и трудно да ти обясним какво трябва да гледаш на огледа, защото има много фактори, които ще са налице, най-малкото еуфорията от покупката на първия ти автомобил.
П.С. Погледнете задължително състоянието на климатичната система и дали не е почнал да "плюе" дунапрена по духалките. Гуми и спирачки задължително трябва да са ти в ред, всичко друго, може в последствие. Почти сигурно е, че ще има външни забележки, но те се оправят. За такъв автомобил, гледай да е технически наред. Също така не ти препоръчвам кола с шибидах, текат... Ако ще си вземаш 5-вратка, общо взето са значително по-скъпи. Накратко е това
Пожелавам ти късмет и дано се похвалиш скоро с първата кола.
Благодаря за пълния отговор. Със сигурност няма да съм сам когато разглеждам/купувам кола. В тези калкулатори разликата ми дава за 101кс - 100лв, за 125кс - 160лв. Строго съм се насочил към 2/3 вратка.
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Съб 29 дек 2012 10:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pazardjik
Re: Покупка на Audi A3 8L (1.6 или 1.8)
За този бюджет каквото и да вземеш ще е вече грохнало от всякъде. Под 3500-4000 едва ли ще намериш нещо читаво!
Re: Покупка на Audi A3 8L (1.6 или 1.8)
Diido0 написа:Карам А3 8L 1.8 1996г. на незнайно колко хиляди километра.
За 5 години и около 55 хиляди километра сериозни проблеми не съм имал.
Доста пъти е карана на дълги разстояния и да чукна на дърво, не ме е изоставяла насред пътя.
Масло ми харчи много-много малко, а колата с газов инжекцион ми е 10 стотинки на километър.
Нещата които съм сменял по нея за това време са: Бензинова помпа около 80лв, 2бр тампони макферсън 90лв + 10 за работа, хидравлична помпа(малко след смяна на ролки и ремъци замина) втора употретба 30лв + 30лв за работа, един шарнир от ляво, изпарител на ГИ 80лв, стартер(сам си го рециклирах и смених 60лв), запалителна бубина 120лв(сам си я смених), замина ми и арматурното табло, което беше ВДО(по-здравите уж) за 80лв с обучението го смених с друго.
Та това са и били най-големите болежки и като изключим хидравличната помпа, заради която колата не можеше да се кара, докато се смени, през останалото време всичко е било топ. От изписаното повечето неща можеш сам да ги поправяш.
Данъка е 120лв за община Етрополе.
Голямото обслужване за следните неща ми струваше 690лв с работата: К-т ангренажен ремък с ролки 230лв, водна помпа 61лв, алтернаторен ремък 41лв, обтегач на алт. ремък 85лв, семеринги на колянов и разпределитен вал 20лв, уплътнение на маслен охладител 3лв и другите дребни неща филтри, масло двг + скоростна кутия, антифриз около 170лв.
Относно 1.6 двигателите, които са известни с големия разход на масло и трошливи скоростни кутии, точно заради това се насочих към 1.8 при покупката на първи автомобил.
Досега само никога не съм имал климатик, клапите съм си ги оправил и ми духа топло през зимата, но студено през лятото нямам. Тези дни мисля да търся да се оправя климатика, защото това лято, като никога досега ще карам повече насам-натам и климатика е задължителен!!!
Благодаря и на теб за изчерпателното мнение и личен опит. Не съм се заковал точно към 1.6, и 1.8 ме устройва, щом се водят по издръжливи и от твоя опит изглежда е така, още по добре.
Re: Покупка на Audi A3 8L (1.6 или 1.8)
imter написа:За този бюджет каквото и да вземеш ще е вече грохнало от всякъде. Под 3500-4000 едва ли ще намериш нещо читаво!
Честно казано не ми се чака още 2 3 месеца да мога да си позволя 3-4 хиляди за кола, също става и по скъпа поддръжката. Не искам вълшебства от тази кола, искам да не ме предава много много 2, макс 3 години, и ще си взема друга, една идея по хубаво, когато имам и опит. В момента съм баш новак и би ме било шубе да си взема нещо по така.
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Съб 29 дек 2012 10:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pazardjik
Re: Покупка на Audi A3 8L (1.6 или 1.8)
Новите бараки са по7-8 хиляди,нормално е тези да са по3-4 ,не мислиш ли,или искате пак евино и да ревете после тукkamaza11 написа:До къде стигнахме за тия дърти бараки по 3-4 хил лв..

Re: Покупка на Audi A3 8L (1.6 или 1.8)
Изобщо нямам интерес към такава кола, но какво предлага повече от един опел за 1500лв, че да струва над 3.5-4 хил лв ?
Към автора- търси запазена, а ако е 1.6 е още по- добре. То така или иначе и 1.8 не е кой знае какво и не си струва големия данък.
Към автора- търси запазена, а ако е 1.6 е още по- добре. То така или иначе и 1.8 не е кой знае какво и не си струва големия данък.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20224
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Покупка на Audi A3 8L (1.6 или 1.8)
1.6 имат и потенциален проблем със скоростите:
https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=5&t=214998
https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=5&t=214998
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Покупка на Audi A3 8L (1.6 или 1.8)
1.8 20 V е добър вариант за градска кола ,данъка е 160 лева не е бог знае какво толкова .
- Duke_BG
- Мнения: 439
- Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
- Автомобил: GOLF 4+BORA
- Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
- Местоположение: Бургас
Re: Покупка на Audi A3 8L (1.6 или 1.8)
с този бюджет можеш да вземеш единствено от частно лице регистрирана, защото регистрацията ще ти стъпи около 500 лв.
и двете ми коли са купувани така. до 2500 може да намериш нещо читаво, оглеждай се и за голф 4/бора (ако не държиш на 100 % на А3 ) но както казаха колегите мотора минимум 1,8 125 кс (заради ск. кутии)
и двете ми коли са купувани така. до 2500 може да намериш нещо читаво, оглеждай се и за голф 4/бора (ако не държиш на 100 % на А3 ) но както казаха колегите мотора минимум 1,8 125 кс (заради ск. кутии)
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Покупка на Audi A3 8L (1.6 или 1.8)
Може да види голф 4 1,6 16 v има доста предложения до 2700 с газови уредби ,разбира се положението със скоростните кутии винаги остава но все пак това са автомобили на по над 250 000 км и вероятно някой от предишните собственици вече може да го е отстранил .А и ако колата е регистрирана може да се тества как се държи на пътя .
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Съб 29 дек 2012 10:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pazardjik
Re: Покупка на Audi A3 8L (1.6 или 1.8)
За 2700 регистриран и особено с газ си представям какъв чайник ще еИвайло Димов написа:Може да види голф 4 1,6 16 v има доста предложения до 2700 с газови уредби ,разбира се положението със скоростните кутии винаги остава но все пак това са автомобили на по над 250 000 км и вероятно някой от предишните собственици вече може да го е отстранил .А и ако колата е регистрирана може да се тества как се държи на пътя .



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта