ВАГ до 17 000 лева след 2015 г.
- Каспър
- Мнения: 2212
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: ВАГ до 17 000 лева след 2015 г.
Честито на автора за новата каляска
В тези сметки за годините и километрите трябва да сте наясно, че последните две години откакто е пандемията , на някои автомобили им пада рязко пробега защото повече стоят паркирани отколкото да са в движение. Разбираемо защо.
Опела който взех наскоро е на седем години. До преди две години е бил на 5 години и 98 000 км. със сервизна история в Опел Германия. За последните две години е направил само 6 000 км. и по сервизна книжка колата влиза в България на 104 000 км. Вярвам, че са реални предвид състоянието на колата, но това е възможно предимно при бензинки със сравнително лакоми мотори. При дизелите е много трудно да оцелиш такъв реален малък пробег.
Всъщност това е и едно от многото предимства на бензинов автомобил пред дизелов. Вероятността да намериш такъв с приличен пробег е доста по-голяма. Дизела има едно единствено предимство и то е разхода на гориво. В определени ситуации и високия въртящ момент от ниски обороти, но като гледам вече и съвременните турбо бензинки никак не отстъпват откъм въртящ момент още от 2000 об. нагоре.
Относно това с автокъщите и меренето на компресия. Не знам коя дава и коя не дава, но аз не бих дал 15-20 000 лв. за кола, ако търговеца не е съгласен на преглед на автомобила в сервиз, включително и мерене на компресия. При мен търговеца се съгласи да разкарам колата 600 км. с репатрак за да я прегледам в сервиз в друг град.
В тези сметки за годините и километрите трябва да сте наясно, че последните две години откакто е пандемията , на някои автомобили им пада рязко пробега защото повече стоят паркирани отколкото да са в движение. Разбираемо защо.
Опела който взех наскоро е на седем години. До преди две години е бил на 5 години и 98 000 км. със сервизна история в Опел Германия. За последните две години е направил само 6 000 км. и по сервизна книжка колата влиза в България на 104 000 км. Вярвам, че са реални предвид състоянието на колата, но това е възможно предимно при бензинки със сравнително лакоми мотори. При дизелите е много трудно да оцелиш такъв реален малък пробег.
Всъщност това е и едно от многото предимства на бензинов автомобил пред дизелов. Вероятността да намериш такъв с приличен пробег е доста по-голяма. Дизела има едно единствено предимство и то е разхода на гориво. В определени ситуации и високия въртящ момент от ниски обороти, но като гледам вече и съвременните турбо бензинки никак не отстъпват откъм въртящ момент още от 2000 об. нагоре.
Относно това с автокъщите и меренето на компресия. Не знам коя дава и коя не дава, но аз не бих дал 15-20 000 лв. за кола, ако търговеца не е съгласен на преглед на автомобила в сервиз, включително и мерене на компресия. При мен търговеца се съгласи да разкарам колата 600 км. с репатрак за да я прегледам в сервиз в друг град.
Re: ВАГ до 17 000 лева след 2015 г.
Това с километрите не трябва да се генерализира, винаги има изключения. Скоро приятел взе А3 от Швейцария, 2013г, най-наточената версия с 2.0тди и 184к.с. на 113000 км, които са реални. Явно и там Ханс не е карал по 35-40к на година.
Кола втора ръка е малко или много на късмет. Те новите дават дефекти и се развалят, какво остава за другите.
Вчера от около 10:30 до около 15:00ч голфа е бил на тест драйв, после в сервиз и човека от там казва, че изглежда и се държи много добре. Можеше да се мисли и за преглед в Порше, но там трябвало записване от поне 1 седмица предварително. Продавачът няма нищо против.
Иначе и аз ще подходя резервирано, няма директно да преведа парите, да я паля и да се прибирам.
Кола втора ръка е малко или много на късмет. Те новите дават дефекти и се развалят, какво остава за другите.
Вчера от около 10:30 до около 15:00ч голфа е бил на тест драйв, после в сервиз и човека от там казва, че изглежда и се държи много добре. Можеше да се мисли и за преглед в Порше, но там трябвало записване от поне 1 седмица предварително. Продавачът няма нищо против.
Иначе и аз ще подходя резервирано, няма директно да преведа парите, да я паля и да се прибирам.
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: ВАГ до 17 000 лева след 2015 г.
Кратка справка ако направите ще видите,че това с 300к за 8 години е тотално НЕвярно.
Едит прост филтър пуснах в аутоскаута ето резултатите:
Излиза,че над 200 000км от целия брой (476 автомобила) има само 52 броя.
Това са под 11% ! и тук говорим за под 200к на 8-9 годишни коли, а не за под 300к, защото филтъра в аутоскаута няма опция под 300. (защо ли?)
до 175 000 - 380 броя
до 150 000 - 298 броя
до 125 000 - 202 броя
до 100 000 - 108 броя
до 90 000 - 71 броя
до 80 000 - 52 броя
до 70 000 - 34 броя
до 60 000 - 22 броя
до 50 000 - 11 броя
до 40 000 - 3 броя
Дизелите,че се карат, карат се, но вие прекалявате с пробега.
Едит прост филтър пуснах в аутоскаута ето резултатите:
Излиза,че над 200 000км от целия брой (476 автомобила) има само 52 броя.
Това са под 11% ! и тук говорим за под 200к на 8-9 годишни коли, а не за под 300к, защото филтъра в аутоскаута няма опция под 300. (защо ли?)
до 175 000 - 380 броя
до 150 000 - 298 броя
до 125 000 - 202 броя
до 100 000 - 108 броя
до 90 000 - 71 броя
до 80 000 - 52 броя
до 70 000 - 34 броя
до 60 000 - 22 броя
до 50 000 - 11 броя
до 40 000 - 3 броя
Дизелите,че се карат, карат се, но вие прекалявате с пробега.
- Larii
- Мнения: 45
- Регистриран на: Пон 09 мар 2009 13:07
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: София
Re: ВАГ до 17 000 лева след 2015 г.
Лично служебния ми Форд в момента става на 5 г и 90000км. Това е с ежедневно каране и командировки. Не, че не може двойно но трябва денонощно каране. Това е тук в България все пак няма дестинации по 1500км в посока.
-
- Мнения: 249
- Регистриран на: Пон 14 апр 2008 12:58
- Автомобил: Рено Меган
- Двигател: K4M760 2004
- Местоположение: София
Re: ВАГ до 17 000 лева след 2015 г.
Чак пък денонощно... 5 дни в седмицата по около 200 км отиване и връщане до работата, по около час и нещо в посока. Ето ти ги 50 000 км на година. Така, че много зависи от случая. Пък това с километрите е само малка част, много по важно е цялостното състояние на автомобила. И най вече както при жените-късмет
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: ВАГ до 17 000 лева след 2015 г.
Много нереалистични представи имате за Германия. Има хора каращи много, но далеч не са мнозинство. За над шест години в Германия, хората каращи над 100км на ден, за които въобще знам около мен(колеги, комшии, приятели, познати и непознати), мога да ги преброя на пръстите на едната си ръка. Повечето хора и 50-60км на ден не карат.
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: ВАГ до 17 000 лева след 2015 г.
Larii написа:Лично служебния ми Форд в момента става на 5 г и 90000км. Това е с ежедневно каране и командировки. Не, че не може двойно но трябва денонощно каране. Това е тук в България все пак няма дестинации по 1500км в посока.
Не думай, денонощно?
По около 1000км навивам седмично. Пък сутрин излизам от вкъщи,и си спя вкъщи.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19688
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ВАГ до 17 000 лева след 2015 г.
На обява колата изглежда добре. Според мен е добър избор, предвид пазара.
Относно километрите: пролетта продадох Skoda Octavia 1.6 TDI 2017 г. на 50000 км. Върната от лизинг в Германия, комплектована с всичките й документи от TUV и обслужвания и потвърдена сервизна история в Еуратек. обявата още седи в архива на Шкода клуб форума
Така че не е задължително да се купува дизел, за да се въртят хиляди километри на месец. В случая колата беше въртяла по средно 14 000 км на година.
Относно километрите: пролетта продадох Skoda Octavia 1.6 TDI 2017 г. на 50000 км. Върната от лизинг в Германия, комплектована с всичките й документи от TUV и обслужвания и потвърдена сервизна история в Еуратек. обявата още седи в архива на Шкода клуб форума
Така че не е задължително да се купува дизел, за да се въртят хиляди километри на месец. В случая колата беше въртяла по средно 14 000 км на година.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: ВАГ до 17 000 лева след 2015 г.
cecoa1 написа:Много нереалистични представи имате за Германия. Има хора каращи много, но далеч не са мнозинство. За над шест години в Германия, хората каращи над 100км на ден, за които въобще знам около мен(колеги, комшии, приятели, познати и непознати), мога да ги преброя на пръстите на едната си ръка. Повечето хора и 50-60км на ден не карат.
При частно ползване, средния пробег за C-сегмента в Германия е 10 000км годишно. В D сегмент - 15 000. Това беше проучване на АДАК преди няколко години, ако не се лъжа.
И от години не дизеловите моторизации са мнозинство, btw.
- Larii
- Мнения: 45
- Регистриран на: Пон 09 мар 2009 13:07
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: София
Re: ВАГ до 17 000 лева след 2015 г.
Zdravko Zankov написа:Larii написа:Лично служебния ми Форд в момента става на 5 г и 90000км. Това е с ежедневно каране и командировки. Не, че не може двойно но трябва денонощно каране. Това е тук в България все пак няма дестинации по 1500км в посока.
Не думай, денонощно?
По около 1000км навивам седмично. Пък сутрин излизам от вкъщи,и си спя вкъщи.
Явно до работата ти е 100км в посока.
Re: ВАГ до 17 000 лева след 2015 г.
При мен точно 30хил на година са навъртяни. Малко под 7 години го взех на 195хил. Служебен и личен , че си беше с две детски столчета на задните седалки. На 190хил км са му сменили егр с охладител за около 2000лв с труда и явно са си казали айде почна се със скъпите ремонти, предстои ангренаж и какво ли още не и са го върнали в представителството. Има голяма разлика между труда тук и в Германия и нещата се променят към предпочитания за нов автомобил без ремонти , които ти бъркат в джоба.
-
- Мнения: 344
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: ВАГ до 17 000 лева след 2015 г.
Дизеловите моторизации наистина от години не са мнозинство. Но малцинството от тях се купува единствено и само, ако е икономически изгодно. И поради тази причина немците са просперираща нация. Е, има и някои други причини... Разбира се, че има изключения, но немците се раждат със сметало в ръка още от едно време. Дали това са нереалистични представи или има и други истини, които няма да се видят в проучванията на ADAC? Та едно малцинство от дизели при 80-милионна нация си е една порядъчна бройка. Пожелавам на всички, които имат интерес, да имат късмет и да улучват винаги коли от изключенията на реално малко километри...
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19688
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ВАГ до 17 000 лева след 2015 г.
"Улучването" е доста лесно всъщност. Това не е хазарт или руска рулетка. Ако колата няма протоколи от TUV, на които е отбелязана дата и пробег, когато няма печати в сервизната книжка, които съответстват на данните от TUV и когато няма фактури от обслужванията, или ако няма официална история в представителството на марката, просто минаваш на следващата кола. Аз съм на този принцип и не съм имал проблеми. Няма нормален германец, който би си изхвърлил тези документи, особено за кола на малко километри.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: ВАГ до 17 000 лева след 2015 г.
Официална статистика от KBA - https://www.kba.de/DE/Statistik/Kraftve ... ilter=2020
Това за принципния спор по-горе. Иначе за конкретния избор, подкрепям последния пост.
Това за принципния спор по-горе. Иначе за конкретния избор, подкрепям последния пост.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: ВАГ до 17 000 лева след 2015 г.
nikmar написа:. А ако има начин да се измери и компресия, щастието би могло да бъде пълно...
То меренето на компресия на дизелов двигател е като на 1.8 моно На пръстите на двете ръце сигурно се броят сервизите които имат комплект за мерене на компресия на дизелов двигател.
Относно километрите, братчеда две волва купува на по 3 години на близо 400 хил км, вярно бензинови, вялно от Дубай, ама са покарани, добре че няма отчитане на моточасовете
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kamaza11, rossko088, tdi fen, vocil, Ивайло Димов и 220 госта