Здравейте на всички, нов съм във форума и като цяло до сега никога не съм карал VW с изключение на едно служебно кади. Продадох клиото и имам нужда от малко по-голям автомобил като джетата много ми допадна като визия и интериор. Предпочитам дизел но не знам кой от двата мотора е по-добре, 1.6 или 2.0. Спрях се на две обяви като и двете мога да ги взема за едни и същи пари. Ето едната https://m.auto.bg/obiava/91988557/vw-jetta
А това е другата https://m.auto.bg/obiava/80113260/vw-jetta-1-6
Ще се радвам да чуя мнения, както за въпросните обяви така и за самата кола. Първата няма никаква история. Вкарана е преди година и половина от Испания и със сигурност не е на реални километри.
мнения за Jetta дизел след 2013
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: мнения за Jetta дизел след 2013
Бих предпочел втората обява. Видно по рег.номер е купувана от България, което за мен е съществен плюс. Двигателя е добър,140к.с. са за предпочитане.
- Petrolhead
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: мнения за Jetta дизел след 2013
бялата е яла пердах отпред, сивата няма нормални снимки, но изглежда ОК
Re: мнения за Jetta дизел след 2013
Благодаря за мненията. Petrolhead като се загледах май наистина бая се разминават фуги отпред, възможно ли е да е от снимките. Била вкарана от Испания. Мога ли с vin номер да направя някаква проверка какво се е случило там с колата.
- Petrolhead
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: мнения за Jetta дизел след 2013
мани ги фугите, цвета е различен
Re: мнения за Jetta дизел след 2013
Олеее, сега като се загледах на страничната снимка вярно е бая различен калника. Благодаря ти за бързото и компетентно мнение. Зачертавам я.
Re: мнения за Jetta дизел след 2013
Здрасти.
Аз също дебна някоя сгодна джета. Ама с тия цени ме убиват направо, но явно ще трябва да се примиря. Ходих да карам една от автотрейд с 2.0 тди и 110к.с. и си казах, че искам такъв автомобил. Не е бегачка, но аз сякаш ги минах тия времена. Много ми допадна като возия и комфорт.
Имай само предвид това, че дизелите с 1.6 мотора са с делфи система и там дюзите са горе долу на двойна цена от тия, които са с бош. Не знам дали се правят, на бившия ми фокус с делфи се сменяше някакъв клапан и всичко заспиваше за сумата от около 1000лв за 4те броя.
Аз също дебна някоя сгодна джета. Ама с тия цени ме убиват направо, но явно ще трябва да се примиря. Ходих да карам една от автотрейд с 2.0 тди и 110к.с. и си казах, че искам такъв автомобил. Не е бегачка, но аз сякаш ги минах тия времена. Много ми допадна като возия и комфорт.
Имай само предвид това, че дизелите с 1.6 мотора са с делфи система и там дюзите са горе долу на двойна цена от тия, които са с бош. Не знам дали се правят, на бившия ми фокус с делфи се сменяше някакъв клапан и всичко заспиваше за сумата от около 1000лв за 4те броя.
Re: мнения за Jetta дизел след 2013
Благодаря за съвета, това за дюзите не го знаех, все си мисля че каквато и да е ще изкарат поне до към 250-300хил. км. без проблем ама знае ли човек. Затова се опитвам да намеря кола на реални километри с история, макар че винаги си е до късмет. Надявам се от към комфорт, возия и обезшуменост да е добре колата, че пробвах една за 5мин. И няма по-сериозни наблюдения.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: мнения за Jetta дизел след 2013
Да не бъркаш 1.6 мотора вграждан в Голф 6?
Там 1.6 е 105кс.
При 7 е 105,110. В Шкода има и 115кс. Сигурно и при Голф го има.
Там 1.6 е 105кс.
При 7 е 105,110. В Шкода има и 115кс. Сигурно и при Голф го има.
Re: мнения за Jetta дизел след 2013
Zdravko Zankov написа:Да не бъркаш 1.6 мотора вграждан в Голф 6?
Там 1.6 е 105кс.
При 7 е 105,110. В Шкода има и 115кс. Сигурно и при Голф го има.
Не знам дали беше за мен това, ако е, то мисля, че не бъркам. Джета 6 има от 2011 и мотора им 1.6 е с делфи, поне това излиза по каталозите с резервните части. При голф 7 го има във варианти 90, 105 и 110 к.с., които са с бош, след това фейслифта, който е с 115к.с. е отново с делфи - това пак според каталозите с частите, върви ги разбери защо ги мешат така...
- simo7
- Мнения: 225
- Регистриран на: Сря 11 авг 2010 20:15
- Автомобил: Джета
- Двигател: 2012г
- Местоположение: Бургас
Re: мнения за Jetta дизел след 2013
Здравейте ще използвам темата и аз да попитам за тези джети.Харесал съм Джета 2012г 1.6 ТДИ 105к.с.със автоматична скоростна кутия.Купувана е тук,от първи собственик на реални 51000км със сервизна книжка.Ремъка е вече на 9г.но на малко км,трябва ли да се сменя.Какво да гледам общо взето на огледа.Не съм карал автомат.Имах пасат 1.9тди-101к.с..Гледам само такива обяви на купувани тук коли и на уж истински км.Цената е доста висока за 9г. кола но ако е истинска съм склонен да я дам.Не карам много км на година.Пасата си го взех на 8г на 160000км беше и не ме предаде за 11г.продадох го на 210000км на 19г.Сменил съм само съединител и ремъци комплект един път.
- Stivi
- Мнения: 8295
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: мнения за Jetta дизел след 2013
Да свали от цената колкото за смяна на ремъците и ....скачай смело :) На снимките колата изглежда много свежа, ако и на живо е така си заслужава по-високата цена.
Re: мнения за Jetta дизел след 2013
Здравейте, да напиша няколко реда по темата. Имам Jetta 6 2011г. 1.6tdi 105к.с., вече 5-та година.
Много съм доволен от колата като цяло. Достатъчен обем багажник, достатъчно пространство вътре. Много добро пътно поведение и устойчивост. Това се дължи и на независимото окачване отзад. Но с независимо са само моделите за Европа и Канада. За САЩ не са, а също и не са ел. серво на волана, а с хидравлика. Да се има предвид ако е внос оттам.
За двигателя(код CAYC) - слабото място, както по-горе се спомена, са инжекторите, които са пиезо.
Първото поколение на този мотор(EA189) са със Siemens(Continental) инжекционна система - инжектори, помпа високо налягане, ECU Simos PCR2.1.
Инжекторите(03L 130 277 B) се повреждат електрически - окъсява пиезокристала. Без никакво предизвестие, което е най-неприятно. Работят с високо напрежение 120-180V. И когато диелектрика остарее, просто окъсяват. Имат някаква недомислица явно, защото например първата генерация CR 2.0tdi също са с пиезо, но Bosch, и там нямат никакви проблеми. До каквото се е докоснал Siemens в автоелектроника, все не бива. Има и доста други примери.
Контролерът на двигателя изключва съответният инжектор, и е в авариен режим. Колата може да се движи, на 3 цилиндъра, със силно ограничена мощност и скорост до 20-30km/h, колкото да се придвижи до безопасно място. Естествено, не е изобщо препоръчително да се кара дълго така.
Случвало ми се веднъж.
Има ревизия 03 L 130 277 S, при която надеждността е повишена. Цената на новите е неприятна.
Иначе ако двигателят е в изрядно състояние, си е напълно достатъчен като мощност и е страшно икономичен. 2.0tdi би бил също много добър избор, доста по-динамичен е, за сметка на разхода естествено.
Следващата генерация двигатели(EA288), след 2012-2013г, какъвто е при Golf 7, са с електромагнитни инжектори Bosch(0 445 110 477) и нямат никакви подобни проблеми. Но не зная в Jetta от коя година се монтират. Код на двигателя CLNA.
И след мисля 2016г, преминават на Delphi инжекционна система, мисля че са пак пиезо инжектори. Кодът на двигателя започва с D..., доколкото си спомням. Нямам информация за тях като надеждност.
Много съм доволен от колата като цяло. Достатъчен обем багажник, достатъчно пространство вътре. Много добро пътно поведение и устойчивост. Това се дължи и на независимото окачване отзад. Но с независимо са само моделите за Европа и Канада. За САЩ не са, а също и не са ел. серво на волана, а с хидравлика. Да се има предвид ако е внос оттам.
За двигателя(код CAYC) - слабото място, както по-горе се спомена, са инжекторите, които са пиезо.
Първото поколение на този мотор(EA189) са със Siemens(Continental) инжекционна система - инжектори, помпа високо налягане, ECU Simos PCR2.1.
Инжекторите(03L 130 277 B) се повреждат електрически - окъсява пиезокристала. Без никакво предизвестие, което е най-неприятно. Работят с високо напрежение 120-180V. И когато диелектрика остарее, просто окъсяват. Имат някаква недомислица явно, защото например първата генерация CR 2.0tdi също са с пиезо, но Bosch, и там нямат никакви проблеми. До каквото се е докоснал Siemens в автоелектроника, все не бива. Има и доста други примери.
Контролерът на двигателя изключва съответният инжектор, и е в авариен режим. Колата може да се движи, на 3 цилиндъра, със силно ограничена мощност и скорост до 20-30km/h, колкото да се придвижи до безопасно място. Естествено, не е изобщо препоръчително да се кара дълго така.
Случвало ми се веднъж.
Има ревизия 03 L 130 277 S, при която надеждността е повишена. Цената на новите е неприятна.
Иначе ако двигателят е в изрядно състояние, си е напълно достатъчен като мощност и е страшно икономичен. 2.0tdi би бил също много добър избор, доста по-динамичен е, за сметка на разхода естествено.
Следващата генерация двигатели(EA288), след 2012-2013г, какъвто е при Golf 7, са с електромагнитни инжектори Bosch(0 445 110 477) и нямат никакви подобни проблеми. Но не зная в Jetta от коя година се монтират. Код на двигателя CLNA.
И след мисля 2016г, преминават на Delphi инжекционна система, мисля че са пак пиезо инжектори. Кодът на двигателя започва с D..., доколкото си спомням. Нямам информация за тях като надеждност.
- simo7
- Мнения: 225
- Регистриран на: Сря 11 авг 2010 20:15
- Автомобил: Джета
- Двигател: 2012г
- Местоположение: Бургас
Re: мнения за Jetta дизел след 2013
Здравейте,благодаря за мненията,а къде може да се види този код на двигателя ,в големият талон имали го.
Видяхя го оказа се с същият код CAYC.Евентуално ако се прецака някой ижектор всичките ли се сменят или само този който е прецасан.И каква цена са.
Видяхя го оказа се с същият код CAYC.Евентуално ако се прецака някой ижектор всичките ли се сменят или само този който е прецасан.И каква цена са.
Последна промяна от simo7 на Нед 22 авг 2021 13:33, променено общо 1 път.
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: мнения за Jetta дизел след 2013
В багажника има лепенка там го пише, иначе би трябвало да го има и по талоните
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 116 госта