От климатроник към климатик
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
От климатроник към климатик
Някой правил ли е преход от кола с климатроник към такава с климатик? Предната ми кола беше с климатик и често се налагаше да бутам врътките - по-топло, по-студено, вентилатор нагоре/надолу. Климатроникът е удобство да прави всичко автоматично. Затова на следващата държах на климатроника. Сега пак съм в търсене и прескачам оферти на коли с обикновен климатик. Обаче си мисля доколко голям компромис е и дали ще ме дразни, ако се върна към ръчния вариант (при положение, че дадена кола е добра в останалото). Имал съм 2 пъти грижи с климатроника - все повреден датчик на температура (един от няколкото). Първият път бързо откриха кой е и всичко мина за 2-3 дни + 80-90лв. Вторият път обаче поне 3 седмици се мъчих с климатроник извън строя. Засилва и намаля вентилатора, охлажда много, после се нормализира. И като чувам клапите твърде често да се мърдат ми беше неспокойно дали няма да се повредят докато оправя проблема. Та като цяло климатроникът е хубаво нещо докато не се наложи да се поправя. Не само че отиват пари, а може и да не се открие от първия път причината. Отделно, че някои от частите са на трудно достъпни и деликатни откъм чупливи пластмаси места.
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: От климатроник към климатик
За мен тук дилема няма.
Личната е с климатроник, служебната е с климатик. Познай коя ми е по-комфортна?
Личната е с климатроник, служебната е с климатик. Познай коя ми е по-комфортна?
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: От климатроник към климатик
777 написа: (при положение, че дадена кола е добра в останалото).
За каква кола става въпрос въобще?
Те тези без климатроник като цяло са супер постни и принципно единствената им екстра е ел. стъкла, а понякога и само предни... та кое точно визираш под останалото? То няма останало...
Всичките коли които съм имал последните 10г. (над 5 коли) са били с климатроник и никога несъм имал проблеми с него. Единствено голф 3-та ми няма климатроник ама още не съм стигнал до там да го насадя,че е малко сложно.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: От климатроник към климатик
fur1ous написа:За каква кола става въпрос въобще?
Те тези без климатроник като цяло са супер постни и принципно единствената им екстра е ел. стъкла, а понякога и само предни... та кое точно визираш под останалото? То няма останало...
Конкретно става дума за Туран, макар че няма отношение към въпроса. Останалото за теб явно са само и единствено екстрите и нищо друго. Е, при кола на старо ми се струва, че има разни подробности. Примерно ръжда, седалки в добро/лошо състояние, съмнителни държание на двигателя, пушек и др. Километрите няма да ги намесвам, че са загадка. Да взема ли пушещ дизел с твърдение, че има DPF, само защото има климатроник поне на вид? Или да си затворя очите за ръжда тук там при алтернатива без ръжда, но с климатик.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От климатроник към климатик
Зависи как ще я ползваш колата. На кратки разстояния не те бърка много, щото и в двата варианта си на максимум(съответно отопление или охлаждане). За по-продължително каране, вече едното си иска регулиране, докато другото не.
От друга страна на теория едното е по-надеждно от другото, но на практика проблемите са сравнително редки. Та всеки си решава сам според личен вкус и конкретния начин на ползване.
За мен не е проблем обикновения климатик, защото рядко карам дълго време. Но на дълго е малко кофти, особено при променливи условия - или постоянно трябва да донастройваш нещо, или се прежалваш, че на моменти ти е прекалено студено или прекалено топло.
Може би от такава логика се ръководят и някои от купувачите на чисто нови коли - особено в Германия все още се срещат сравнително нови модели с обикновен климатик. Имало е случаи, когато направо ми е "падало ченето" като видя обикновен климатик, в коли при които не съм очаквал, че дори се предлага такъв.
В интерес на истината, някои от обикновенните климатици, са поусъвършенствани малко да си гонят поне постоянна температура на въздуха от духалките, но пак са далеч от възможностите на климатроника(там с една торба датчици, за температура, че и за светлина/слънце).
От друга страна на теория едното е по-надеждно от другото, но на практика проблемите са сравнително редки. Та всеки си решава сам според личен вкус и конкретния начин на ползване.
За мен не е проблем обикновения климатик, защото рядко карам дълго време. Но на дълго е малко кофти, особено при променливи условия - или постоянно трябва да донастройваш нещо, или се прежалваш, че на моменти ти е прекалено студено или прекалено топло.
Може би от такава логика се ръководят и някои от купувачите на чисто нови коли - особено в Германия все още се срещат сравнително нови модели с обикновен климатик. Имало е случаи, когато направо ми е "падало ченето" като видя обикновен климатик, в коли при които не съм очаквал, че дори се предлага такъв.
В интерес на истината, някои от обикновенните климатици, са поусъвършенствани малко да си гонят поне постоянна температура на въздуха от духалките, но пак са далеч от възможностите на климатроника(там с една торба датчици, за температура, че и за светлина/слънце).
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: От климатроник към климатик
Аз визирах екстрите да, реално защото климатроника си е екстра.
Въпроса е какво търсиш.. ако не те бъркат екстрите ще си намериш кола сравнително по лесно..
Но, ако те бъркат екстрите почти невъзможно е да намериш без климатроник..
А това дали ще е здрава е съвсем друг фактор.
Принципно много зависи и от климатроника, мен лично на seat leon 1m и на audi a3 8l е т'ва поколение (1998-2005) дето е направо ме изнервя климатроника, работи супер неадекватно, по добре да го няма. На Seat Ibiza 6J (2008-2012) също работи супер неадекватно.
Ама примерно на A3 8P си работи адекватно и ми допада, на golf 7 климатроника също работи добре в моите представи.
Въпроса е какво търсиш.. ако не те бъркат екстрите ще си намериш кола сравнително по лесно..
Но, ако те бъркат екстрите почти невъзможно е да намериш без климатроник..
А това дали ще е здрава е съвсем друг фактор.
Принципно много зависи и от климатроника, мен лично на seat leon 1m и на audi a3 8l е т'ва поколение (1998-2005) дето е направо ме изнервя климатроника, работи супер неадекватно, по добре да го няма. На Seat Ibiza 6J (2008-2012) също работи супер неадекватно.
Ама примерно на A3 8P си работи адекватно и ми допада, на golf 7 климатроника също работи добре в моите представи.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От климатроник към климатик
Истината е, че специално Туран има доста с климатик, без да е обвързано много с други екстри.
Имам приятел точно с Туран с климатроник, и за мен работи доста адекватно.
То специално при тоя модел, екстрите са малко относителни...
Имам приятел точно с Туран с климатроник, и за мен работи доста адекватно.
То специално при тоя модел, екстрите са малко относителни...
Re: От климатроник към климатик
Коя моделна година се търси? До 2010/11г. бяха с полуавтоматичен климатик и биваше.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: От климатроник към климатик
Преди няколко дни се повозих малко в кола с климатик и си припомних честото донастройване и въртене. Не е приятно.
Интересува ме този тип табло от снимката за климатроник ли е или някакъв по-усложнен климатик? Не прилича на класическото за двузонов климатроник, но като копчета и функции изглежда подобно.
Интересува ме този тип табло от снимката за климатроник ли е или някакъв по-усложнен климатик? Не прилича на класическото за двузонов климатроник, но като копчета и функции изглежда подобно.
- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: От климатроник към климатик
Двузонов климатроник е.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: От климатроник към климатик
Климатиците са по-прости и са предимно съставени от механика, тръби и радиатори, компресор. Климатрониците от друга страна имат моторчета и управление, които могат да бъдат по-темпераментни. То каквато я вземеш, но преработка от климатик на климатроник не бих правил.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От климатроник към климатик
777 написа:...
Напълно еквивалентен на по-стария двузонов климатроник. Само че на стария температурата се показваше в малки прозорчета на дисплеи като на електронен часовник, докато тук светят като числа около двете врътки. Когато имаш подгрев на седалките, при този климатроник се намира върху двете врътки за температура, работи с натискане и светят едни лампички върху самото копче, които показват на коя степен е включен подгрева.
Такъв климатроник мисля че на Туран е само при последния фейслифт на първото поколение, демек от 2010-2015г.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 182 госта