От климатроник към климатик

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

От климатроник към климатик

Мнениеот 777 » Нед 29 авг 2021 14:30


Някой правил ли е преход от кола с климатроник към такава с климатик? Предната ми кола беше с климатик и често се налагаше да бутам врътките - по-топло, по-студено, вентилатор нагоре/надолу. Климатроникът е удобство да прави всичко автоматично. Затова на следващата държах на климатроника. Сега пак съм в търсене и прескачам оферти на коли с обикновен климатик. Обаче си мисля доколко голям компромис е и дали ще ме дразни, ако се върна към ръчния вариант (при положение, че дадена кола е добра в останалото). Имал съм 2 пъти грижи с климатроника - все повреден датчик на температура (един от няколкото). Първият път бързо откриха кой е и всичко мина за 2-3 дни + 80-90лв. Вторият път обаче поне 3 седмици се мъчих с климатроник извън строя. Засилва и намаля вентилатора, охлажда много, после се нормализира. И като чувам клапите твърде често да се мърдат ми беше неспокойно дали няма да се повредят докато оправя проблема. Та като цяло климатроникът е хубаво нещо докато не се наложи да се поправя. Не само че отиват пари, а може и да не се открие от първия път причината. Отделно, че някои от частите са на трудно достъпни и деликатни откъм чупливи пластмаси места.




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: От климатроник към климатик

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 29 авг 2021 14:56


За мен тук дилема няма.
Личната е с климатроник, служебната е с климатик. Познай коя ми е по-комфортна?


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1345
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: От климатроник към климатик

Мнениеот fur1ous » Нед 29 авг 2021 15:07


777 написа: (при положение, че дадена кола е добра в останалото).


За каква кола става въпрос въобще?
Те тези без климатроник като цяло са супер постни и принципно единствената им екстра е ел. стъкла, а понякога и само предни... та кое точно визираш под останалото? То няма останало...

Всичките коли които съм имал последните 10г. (над 5 коли) са били с климатроник и никога несъм имал проблеми с него. Единствено голф 3-та ми няма климатроник ама още не съм стигнал до там да го насадя,че е малко сложно.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: От климатроник към климатик

Мнениеот 777 » Нед 29 авг 2021 15:17


fur1ous написа:За каква кола става въпрос въобще?
Те тези без климатроник като цяло са супер постни и принципно единствената им екстра е ел. стъкла, а понякога и само предни... та кое точно визираш под останалото? То няма останало...

Конкретно става дума за Туран, макар че няма отношение към въпроса. Останалото за теб явно са само и единствено екстрите и нищо друго. Е, при кола на старо ми се струва, че има разни подробности. Примерно ръжда, седалки в добро/лошо състояние, съмнителни държание на двигателя, пушек и др. Километрите няма да ги намесвам, че са загадка. Да взема ли пушещ дизел с твърдение, че има DPF, само защото има климатроник поне на вид? Или да си затворя очите за ръжда тук там при алтернатива без ръжда, но с климатик.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: От климатроник към климатик

Мнениеот cecoa1 » Нед 29 авг 2021 15:41


Зависи как ще я ползваш колата. На кратки разстояния не те бърка много, щото и в двата варианта си на максимум(съответно отопление или охлаждане). За по-продължително каране, вече едното си иска регулиране, докато другото не.
От друга страна на теория едното е по-надеждно от другото, но на практика проблемите са сравнително редки. Та всеки си решава сам според личен вкус и конкретния начин на ползване.
За мен не е проблем обикновения климатик, защото рядко карам дълго време. Но на дълго е малко кофти, особено при променливи условия - или постоянно трябва да донастройваш нещо, или се прежалваш, че на моменти ти е прекалено студено или прекалено топло.

Може би от такава логика се ръководят и някои от купувачите на чисто нови коли - особено в Германия все още се срещат сравнително нови модели с обикновен климатик. Имало е случаи, когато направо ми е "падало ченето" като видя обикновен климатик, в коли при които не съм очаквал, че дори се предлага такъв.

В интерес на истината, някои от обикновенните климатици, са поусъвършенствани малко да си гонят поне постоянна температура на въздуха от духалките, но пак са далеч от възможностите на климатроника(там с една торба датчици, за температура, че и за светлина/слънце).


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1345
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: От климатроник към климатик

Мнениеот fur1ous » Нед 29 авг 2021 15:54


Аз визирах екстрите да, реално защото климатроника си е екстра.

Въпроса е какво търсиш.. ако не те бъркат екстрите ще си намериш кола сравнително по лесно..
Но, ако те бъркат екстрите почти невъзможно е да намериш без климатроник..

А това дали ще е здрава е съвсем друг фактор.

Принципно много зависи и от климатроника, мен лично на seat leon 1m и на audi a3 8l е т'ва поколение (1998-2005) дето е направо ме изнервя климатроника, работи супер неадекватно, по добре да го няма. На Seat Ibiza 6J (2008-2012) също работи супер неадекватно.

Ама примерно на A3 8P си работи адекватно и ми допада, на golf 7 климатроника също работи добре в моите представи.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: От климатроник към климатик

Мнениеот cecoa1 » Нед 29 авг 2021 16:28


Истината е, че специално Туран има доста с климатик, без да е обвързано много с други екстри.
Имам приятел точно с Туран с климатроник, и за мен работи доста адекватно.
То специално при тоя модел, екстрите са малко относителни...


!R1
Мнения: 121
Регистриран на: Нед 07 фев 2021 23:50
Автомобил:
Двигател:

Re: От климатроник към климатик

Мнениеот !R1 » Нед 29 авг 2021 17:39


Коя моделна година се търси? До 2010/11г. бяха с полуавтоматичен климатик и биваше.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: От климатроник към климатик

Мнениеот 777 » Съб 04 сеп 2021 11:39


Преди няколко дни се повозих малко в кола с климатик и си припомних честото донастройване и въртене. Не е приятно.

Интересува ме този тип табло от снимката за климатроник ли е или някакъв по-усложнен климатик? Не прилича на класическото за двузонов климатроник, но като копчета и функции изглежда подобно.
cl.jpg
cl.jpg (28.49 KиБ) Видяна 1408 пъти


Потребителски аватар
richko25
Мнения: 392
Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
Автомобил: VAG
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: От климатроник към климатик

Мнениеот richko25 » Съб 04 сеп 2021 11:49


Двузонов климатроник е.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: От климатроник към климатик

Мнениеот инжектопляктор » Съб 04 сеп 2021 12:43


Климатиците са по-прости и са предимно съставени от механика, тръби и радиатори, компресор. Климатрониците от друга страна имат моторчета и управление, които могат да бъдат по-темпераментни. То каквато я вземеш, но преработка от климатик на климатроник не бих правил.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: От климатроник към климатик

Мнениеот cecoa1 » Съб 04 сеп 2021 13:40


777 написа:...

Напълно еквивалентен на по-стария двузонов климатроник. Само че на стария температурата се показваше в малки прозорчета на дисплеи като на електронен часовник, докато тук светят като числа около двете врътки. Когато имаш подгрев на седалките, при този климатроник се намира върху двете врътки за температура, работи с натискане и светят едни лампички върху самото копче, които показват на коя степен е включен подгрева.
Такъв климатроник мисля че на Туран е само при последния фейслифт на първото поколение, демек от 2010-2015г.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Burner_inc и 181 госта