Здравейте, предстои ми закупуване на Seat Leon 1.9 tdi 150 FR 2005
Здравейте, предстои ми закупуване на Seat Leon 1.9 tdi 150 FR 2005
Здравейте колеги! Ако може мнения за автомобила, какво да гледам като отида на огледа (от автокъща "нов внос"), ако може да ми кажете как се държи на пътя, как е с ремонтите (имам предвид лесно ли поддават компонентите), скъпи ли са частите, с какво масло трябва да се кара, как е с ръждата, има подгрев на седалките - разваля ли се, топли ли достатъчно и всичко възможно каквото можете да ми кажете за самия автомобил като отида какво да гледам най-вече и ако го взема как да процедирам с него! Благодаря за отделеното време и приятен ден!
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Здравейте, предстои ми закупуване на Seat Leon 1.9 tdi 150 FR 2005
Това е Голф 4 с друг дизайн. Не е скъп за поддръжка, но ако попаднеш на неподдържан и на много километри, може да имаш проблеми по мотора.
Иначе върви доста добре, харчи малко...но е Евро 3, и ще попадне в най-ниските класове на екологичност, което може да значи забрана за влизане в центровете на големите градове след време(може би не чак толкова далечно).
Ако не ти е зор да се гониш с някого по пътищата, и ти е мерак баш тоя модел, виж някой 1,9 - 100к.с, мисля, че той е вече Евро 4. А отделно има и голям избор от бензинови двигатели, включително и доста мощни.
Иначе върви доста добре, харчи малко...но е Евро 3, и ще попадне в най-ниските класове на екологичност, което може да значи забрана за влизане в центровете на големите градове след време(може би не чак толкова далечно).
Ако не ти е зор да се гониш с някого по пътищата, и ти е мерак баш тоя модел, виж някой 1,9 - 100к.с, мисля, че той е вече Евро 4. А отделно има и голям избор от бензинови двигатели, включително и доста мощни.
Re: Здравейте, предстои ми закупуване на Seat Leon 1.9 tdi 150 FR 2005
Здрасти! На обявата пише, че е на 189 хил. км! Искам да върви и за това съм се насочил главно към 131 и 150 к.с. На снимки се вижда, че е позапазен външно и вътрешно ама на живо какво ще е можем да гадаем само хаха, иначе за другите ми въпроси можеш ли да споделиш мнение ако си запознат :)
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Здравейте, предстои ми закупуване на Seat Leon 1.9 tdi 150 FR 2005
Ако са реални километрите, няма да имаш скоро проблеми. Аз карам Фабия RS с 1,9-131к.с, на 130 хиляди километра.
Но все пак - тоя мотор износва разпределителен вал, и евентуално леглата на дюзите в главата. Относително е, и зависи от много неща. Но при всички положения е хубаво да му включиш диагностика с VCDS преди да купуваш. Вал се сменя(ше) за около 600-700лв с работата, нов вал, и дребни чаркаляци.
Подгрева на седалките при мен на Шкодата е леко бавен, но иначе е ОК(аз съм разглезен от подгрева по камиони и автобуси). Всъщност рядко го ползвам.
За ръждата на Сеат не знам, при Шкодата не е много добре положението с нея.
Маслото ти трябва да отговаря на норма по VW - 505.01(или по-високите 506.01 или 507, ама не е тоя зор за тях).
Първоначално обслужване ти е около 600-700лв, смяна ангренаж, водна помпа, антифриз, масло и филтри(добре е да смениш и спирачна течност). Естествено цените варират, ама от тоя порядък. Вече ако излезе друго, си се плаща отделно. Съединител с маховик го пиши около хиляда лева с работата. Спирачки, накладки, амортисьори, можеш да видиш в сайтовете за части. Дюзите се търсят втора употреба, не знам на тоя 150к.с. дали не бяха с малко различни, и евентуално по-скъпи. Но пък не са съществено проблемни.
За вървене и поведение, може би поне някой с Голф 4 може да каже, щото моята Шкода е в класа на Поло. Въпреки това, като тегло не са много различни, и мисля, че ще останеш доволен от вървене и пътно поведение(ако търсиш спортно такова). А също и като разход на гориво.
С лекота(може още малко), напълно сток 131к.с. с прах по таблото. :
Но все пак - тоя мотор износва разпределителен вал, и евентуално леглата на дюзите в главата. Относително е, и зависи от много неща. Но при всички положения е хубаво да му включиш диагностика с VCDS преди да купуваш. Вал се сменя(ше) за около 600-700лв с работата, нов вал, и дребни чаркаляци.
Подгрева на седалките при мен на Шкодата е леко бавен, но иначе е ОК(аз съм разглезен от подгрева по камиони и автобуси). Всъщност рядко го ползвам.
За ръждата на Сеат не знам, при Шкодата не е много добре положението с нея.
Маслото ти трябва да отговаря на норма по VW - 505.01(или по-високите 506.01 или 507, ама не е тоя зор за тях).
Първоначално обслужване ти е около 600-700лв, смяна ангренаж, водна помпа, антифриз, масло и филтри(добре е да смениш и спирачна течност). Естествено цените варират, ама от тоя порядък. Вече ако излезе друго, си се плаща отделно. Съединител с маховик го пиши около хиляда лева с работата. Спирачки, накладки, амортисьори, можеш да видиш в сайтовете за части. Дюзите се търсят втора употреба, не знам на тоя 150к.с. дали не бяха с малко различни, и евентуално по-скъпи. Но пък не са съществено проблемни.
За вървене и поведение, може би поне някой с Голф 4 може да каже, щото моята Шкода е в класа на Поло. Въпреки това, като тегло не са много различни, и мисля, че ще останеш доволен от вървене и пътно поведение(ако търсиш спортно такова). А също и като разход на гориво.
С лекота(може още малко), напълно сток 131к.с. с прах по таблото. :
Re: Здравейте, предстои ми закупуване на Seat Leon 1.9 tdi 150 FR 2005
Много благодаря за изчерпателните отговори!!! Ще ги имам на предвид тези неща и се надявам наистина да е на реални километри, защото както казах на снимки е кукла отвън и отвътре ама във вторник ще стане ясно. Благодаря отново и ако има и други колеги които да споделят своите наблюдения, нека пишат! Лека вечер :)
- blaze
- Мнения: 258
- Регистриран на: Съб 04 апр 2009 10:10
- Автомобил: Кораб Майка
- Двигател: AHF BAU
- Местоположение: Самоко3
Re: Здравейте, предстои ми закупуване на Seat Leon 1.9 tdi 150 FR 2005
Километрите не са реални, всеки може да ги бутне на тия коли. Това няма какво да те притеснява, и на 100к да е като не е гледана колата ще е брак. и на 1 000 000 да е ако се обслужва какво й пречи ?
Търси 6 скорости и 4х4, всичко останало е компромис. 6 скорости е с по-голям 240мм съединител и държи повече на бой. Самата 6та предавка е голщм + , 4х4 не е задължително ама над 150коня на предно - не си заслужава, а всички знаем , че чип ще има :D
Общо взето нямам какво да те изплаши в тая кола.
90лв е цялата предница
300лв правиш целия двигател
турбо недай си боже - 200-400лв
Съединителя е проблем винаги, защото тия коли се карат, нее като да ходиш на пазар с нея.
Успех и безаварийно!
Търси 6 скорости и 4х4, всичко останало е компромис. 6 скорости е с по-голям 240мм съединител и държи повече на бой. Самата 6та предавка е голщм + , 4х4 не е задължително ама над 150коня на предно - не си заслужава, а всички знаем , че чип ще има :D
Общо взето нямам какво да те изплаши в тая кола.
90лв е цялата предница
300лв правиш целия двигател
турбо недай си боже - 200-400лв
Съединителя е проблем винаги, защото тия коли се карат, нее като да ходиш на пазар с нея.
Успех и безаварийно!
Re: Здравейте, предстои ми закупуване на Seat Leon 1.9 tdi 150 FR 2005
Здрасти! Ами аз ппц си падам "състезател" и кактто каза ще има и чипове и др. глезотийки за повдигане на мощността :D А за километрите не ме плашат защото така или иначе като се взема нова кола трябва да се мине през сервиз за смяна на масла и т.н за всеки случай :) Също както каза гледам само с 6 скорости коли ама без 4х4 защото няма да става за забавления докато не се направи и така... Благодаря все пак и за твоето мнение и наблюдение!!! Ако имя и други нека пишат и приятен ден :))
- blaze
- Мнения: 258
- Регистриран на: Съб 04 апр 2009 10:10
- Автомобил: Кораб Майка
- Двигател: AHF BAU
- Местоположение: Самоко3
Re: Здравейте, предстои ми закупуване на Seat Leon 1.9 tdi 150 FR 2005
ginetobe написа:Здрасти! Ами аз ппц си падам "състезател" и кактто каза ще има и чипове и др. глезотийки за повдигане на мощността :D А за километрите не ме плашат защото така или иначе като се взема нова кола трябва да се мине през сервиз за смяна на масла и т.н за всеки случай :) Също както каза гледам само с 6 скорости коли ама без 4х4 защото няма да става за забавления докато не се направи и така... Благодаря все пак и за твоето мнение и наблюдение!!! Ако имя и други нека пишат и приятен ден :))
Как така няма да става за забавления ? Халдекса се изключва и включва за 2 мин.
- Каспър
- Мнения: 2213
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Здравейте, предстои ми закупуване на Seat Leon 1.9 tdi 150 FR 2005
Каква е идеята да вземеш 4х4 кола и да изключиш халдекса? Забавлението идва, че оставаш само на предно и си оставяш гумите на светофара, така ли
Re: Здравейте, предстои ми закупуване на Seat Leon 1.9 tdi 150 FR 2005
Здравейте колеги! В крайна сметка закупих Сеат Леон 131 к.с. и сега ви казвам защо : по телефона говорих с човека който продаваше 150ката която бях харесал и го питах заслужава ли си наистина да бия 350 км и той беше някъв НЯМА НИКАКВИ ПРОБЛЕМИ КОЛАТА и като отидох се хванах за главата... То ръжда ли не беше, то дюзи за смяна ли, то салон ли, боядисвани на ръка праговете абе направо ужас, трагедия... Идише ми да го удуша след като ме накара да бия тея километри ама както ще да е.. Гледах и други леони ама и те на обявите "топ", а реално дроб с същите кусури от към ръжда и дюзи главно. И накрая видях на една обява (този който и купих) леончето, че е бая запазено и отидох и наистина ме накара да ахна след всички меко казано боклуци... Отвън и отвътре светеше, ходовата част няма лоп няма троп макар и на 18ки джанти, от към работа на мотора всичко топ +има лек чип и сега е около 150 коня, подгрева на седалките бързо топли и с автопилот! Единствените забележки са че където се слага крик ламарината е ръждясала и са на места китосвани праговете ама ще се подновът с нови с времето! От към консумативи : масла, филтри, водна помпа, ремъци, ролки, ангренажи, дискове и накладки, наистина частите не са скъпи, аз си сложих консумативи от средно-висок клас и се радвам че не надвишиха 1500 лв. Вярно дадох малко повече пари за самата кола от колкото си бях приготвил ама поне си заслужава ще оставя снимка отдолу да я видите! Ако може да ми кажете какви добавки за нафта, за дюзи и тем подобни да използвам които да са читави и да си запазя моторчето колкото може повече и частите около него, ще съм много благодарен. Лека вечер