Vw golf 5 1.9 105 BLS или BKC
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Vw golf 5 1.9 105 BLS или BKC
1,9 се избира лесно, а 2,0 има лоша слава, но тя е предимно заради версиите с 16 клапана. Много хора въобще и не знаят, че всички 2,0PD-140к.с. които са с DPF, всъщност са почти идентични на 1,9PD, и са с осемклапанови глави като на 1,9. А тези 140 к.с. без DPF, както и тия със 170к.с. са с 16 клапана, там се пукаха глави, дюзите имаха проблеми и пр. Освен това при някои модели автомобили при 2,0PD има балансиращи валове и шестограм на маслената помпа, докато 1,9 навсякъде е без тези неща и свързаните с тях проблеми. Обаче в Голф 5 и производните му балансиращи валове въобще няма при всички двигатели, та разликата между 1,9PD и 2,0PD с осем клапана е хептен малка - друго турбо, малко по-големи бутала и друг софтуер. Единствения плюс на 1,9 е, че при тях има такива които са без DPF, но не всички. Отделно проблема с късането на биелите при 1,9, макар да е относително рядък.
А Сеат Леон с 90/110к.с. дизел, е Евро 3, та ще има проблеми с влизането в градовете. Освен това е и по-стар, на базата на Голф 4. С 1,8Т или друг бензинов мотор, ще влиза в града, но пак си е друго поколение кола.
А Сеат Леон с 90/110к.с. дизел, е Евро 3, та ще има проблеми с влизането в градовете. Освен това е и по-стар, на базата на Голф 4. С 1,8Т или друг бензинов мотор, ще влиза в града, но пак си е друго поколение кола.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Vw golf 5 1.9 105 BLS или BKC
За леона имах предвид второто поколение..Доста хора се наплашиха покрай тези еко мерки,особенно с дизеловите коли .Но съм виждал бензинки евро 5 със стикер 2-3 категория .Там вече е на късмет на колко "уморен"Двг ще попаднеш .
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Vw golf 5 1.9 105 BLS или BKC
Написал си за VAG с 1,9 -90/110к.с. които мотори са си с роторна ГНП и покриват до Евро 3.
Иначе при Леон 2, 1,9 си е помпа-дюза, и въобще колата си е Голф 5 с друг дизайн(между другото - с много странни чистачки на предното стъкло).
Иначе при Леон 2, 1,9 си е помпа-дюза, и въобще колата си е Голф 5 с друг дизайн(между другото - с много странни чистачки на предното стъкло).
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Vw golf 5 1.9 105 BLS или BKC
Не си ме разбрал .имах предвид дамата да гледа освен голф и леон със нейните предпочитания .А аз съм казал кво бих взел за себе си .ПД .....не благодаря .
- vasko__2
- Мнения: 995
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Vw golf 5 1.9 105 BLS или BKC
BLS е евро 4 нищо,че има DPF ,тоест попада 3-та категория.
Re: Vw golf 5 1.9 105 BLS или BKC
Сеат не ми харесват като дизайн и на интериор и на външен вид. Това е евтиния и най - непривлекателния модел на ВАГ. 1.9 110 беше предишния ми голф (мк4) и бях доволна, малко по магистралата не можеше да изпълни километража, но до 190 си стигаше. Пъргав мотор беше и в градски условия. По-предишния ми голф (мк3) беше бензинов 1.8 75, защото и аз си мислех, че бензиновите двигатели са по-доброто решение. Имах и пасат 1.8 125 (б5) Еми не-не са. Освен ако не си с някаква ламя 2.0 150 и нагоре, си е тромавичък бензиновия. Набира на магистралата, ама бавно и трудно. За разход няма да говоря. Предполагам се подразбира, че често пътувам по магистрала или на дълги разстояния, и дясното краче ми тежи.
Не мисля, че пола определя шофирането, нито запознатостта с автомобилите. Избрала съм марка, модел и модификация на двигател. Поради факта, че нямам познати с такъв автомобил или разбиращи от тези автомобили се допитвам до хора, които са наясно с конкретния автомобил, а именно Фолксваген Голф 5 1.9 105к.с. Ако има някой компетентен, моля за съвети кой код на мотора е най-надежден, или пък собственици на този модел с други кодове на мотора да споделят какви са им болежките, какво са сменяли и т.н. Благодаря.
Не мисля, че пола определя шофирането, нито запознатостта с автомобилите. Избрала съм марка, модел и модификация на двигател. Поради факта, че нямам познати с такъв автомобил или разбиращи от тези автомобили се допитвам до хора, които са наясно с конкретния автомобил, а именно Фолксваген Голф 5 1.9 105к.с. Ако има някой компетентен, моля за съвети кой код на мотора е най-надежден, или пък собственици на този модел с други кодове на мотора да споделят какви са им болежките, какво са сменяли и т.н. Благодаря.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Vw golf 5 1.9 105 BLS или BKC
Те всичките дизели на Голф 5 са Евро 4, може би с изключение на най-ранните с 1,9PD(поне при Октавия има такива мотори с Евро 3). Това важи и за моторите без DPF.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Vw golf 5 1.9 105 BLS или BKC
На книга е Евро 4 ,но какво ще покаже на пункта при мерене е вече друга работа .Хубаво е ,че авторката си отстоява мнението и държи на 1.9 tdi 105 к.с .Да си каже бюджета защото цените почват от 4500 и стигат до 12000.Кви проблеми може да има един дизел 2-ра ръка ........дюзи,турбо ,егр клапан ,дпф ако има .Добре поне ,че този е с обикновен съединител .
- fur1ous
- Мнения: 1348
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Vw golf 5 1.9 105 BLS или BKC
При мен BLS без DPF и без EGR, взе 3та категория и като цяло на това поколение DPF е много зле, не е като при CR.
Иначе момичето не харесва бензин защото никога не е карала хубав бензинов мотор, всичките който изреди харчат колкото 1.8Т и не вървят, реално няма какво да и хареса в тях, друг е въпроса че 1.8Т. Държи зверска цена спрямо 1.9 tdi и има защо.
Добре се само аз ли не виждам перспектива точно сега да се купува стар дизел, първо ще те сложат гадна еко категория, второ ако вкарат тия зелени сделки и нафтата стане по 3.50, къде отива тая икономия, на бензина слагаш една газ ако стане скъпо гориво и забравяш, газта колкото и да се вдига пак ще е двойно по евтина от бензина.
Другото е, че PD е доста по лаком мотор от роторна помпа, а от CR пък да не говорим.
Иначе по темата щом ще трябва да е 1.9 TDI, мисля BLS е най безпроблемен тия години, но след премахване на DPF и EGR. Ако се направи както трябва колата не пуши без тях, при всякакви условия.
Иначе момичето не харесва бензин защото никога не е карала хубав бензинов мотор, всичките който изреди харчат колкото 1.8Т и не вървят, реално няма какво да и хареса в тях, друг е въпроса че 1.8Т. Държи зверска цена спрямо 1.9 tdi и има защо.
Добре се само аз ли не виждам перспектива точно сега да се купува стар дизел, първо ще те сложат гадна еко категория, второ ако вкарат тия зелени сделки и нафтата стане по 3.50, къде отива тая икономия, на бензина слагаш една газ ако стане скъпо гориво и забравяш, газта колкото и да се вдига пак ще е двойно по евтина от бензина.
Другото е, че PD е доста по лаком мотор от роторна помпа, а от CR пък да не говорим.
Иначе по темата щом ще трябва да е 1.9 TDI, мисля BLS е най безпроблемен тия години, но след премахване на DPF и EGR. Ако се направи както трябва колата не пуши без тях, при всякакви условия.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Vw golf 5 1.9 105 BLS или BKC
Ивайло Димов написа:Добре поне ,че този е с обикновен съединител .
Как обикновен?! С демпферен маховик са.
А на пункта за ГТП мерят димност, и стойностите са такива, че ги покриват и Евро 3, че вероятно и Евро 2 двигатели на VAG. Та остава най-важно какво пише в талона, за да могат да дадат Еко 3. В случая е важно в талона да пише, че колата е Евро 4, защото ако го няма гледат година на производство и за Еко 3 ще трябва да е с първа регистрация след 01.01.2007г.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Vw golf 5 1.9 105 BLS или BKC
Прав си ,сега погледнах ,с демпфер е .Откакто видех на Слънчев бряг 10 годишен Мерц AMG 1-ва категория вече не знам с тези Еко 3-4-5 :) и как ги определят .
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Vw golf 5 1.9 105 BLS или BKC
За Еко категориите (и въобще на ГТП) е различно меренето при бензин и дизел.
На дизела мерят димност, за което се дава газ на място. Практически е възможно дори и по-стари двигатели да покрият стойности за много по-високи норми при това мерене. Това не означава, че старите са еднакво екологични, а просто, че по контролираният показател могат да дадат стойности колкото по-нови, но по стойностите на други компоненти в отработените газове не могат да ги достигнат(затова гледат Евро категорията). Въобще, заради принципа на работа на дизела, няма как обективно да се мерят другите показатели при работа на място без товар. Т.е. за да мериш другите газове достатъчно обективно, трябва поне някакъв диностенд, където моторът да се натоварва като при реални условия на движение. Естествено, това е скъп вариант за контрол, затова и са приели далеч по-евтин и прост. Разчитат в голяма степен и на самодиагностиката на системите за екология в съвременните автомобили.
При бензина е далеч по-просто, най-замърсяващите му режими си се постигат и на място, а пък се мерят показатели, които няма как да са добри при неизправен двигател и/или катализатор. Затова е и нормално да се срещат все повече бензинови коли, които не успяват да си покрият заводски предвидените норми, просто защото не е изгодно да се подмени скъпоструващ консуматив като катализатора. Отделно, че се крадат катализатори, пък се и повреждат и от лошо настроени газови уредби и така нататък...
На дизела мерят димност, за което се дава газ на място. Практически е възможно дори и по-стари двигатели да покрият стойности за много по-високи норми при това мерене. Това не означава, че старите са еднакво екологични, а просто, че по контролираният показател могат да дадат стойности колкото по-нови, но по стойностите на други компоненти в отработените газове не могат да ги достигнат(затова гледат Евро категорията). Въобще, заради принципа на работа на дизела, няма как обективно да се мерят другите показатели при работа на място без товар. Т.е. за да мериш другите газове достатъчно обективно, трябва поне някакъв диностенд, където моторът да се натоварва като при реални условия на движение. Естествено, това е скъп вариант за контрол, затова и са приели далеч по-евтин и прост. Разчитат в голяма степен и на самодиагностиката на системите за екология в съвременните автомобили.
При бензина е далеч по-просто, най-замърсяващите му режими си се постигат и на място, а пък се мерят показатели, които няма как да са добри при неизправен двигател и/или катализатор. Затова е и нормално да се срещат все повече бензинови коли, които не успяват да си покрият заводски предвидените норми, просто защото не е изгодно да се подмени скъпоструващ консуматив като катализатора. Отделно, че се крадат катализатори, пък се и повреждат и от лошо настроени газови уредби и така нататък...
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Vw golf 5 1.9 105 BLS или BKC
Знам ,че им мерят димността и плътността на изгорелите газове .То и в тия пунктове е една лудница ,със стара техника допотопна мерят далеч по-технологични коли .За това казах ,че там е доста спорно какво ще покаже за автомобил с определена еко категория който е нов внос и не се знае в какво състояние е двигател ,дюзи ,егр клапан .
Re: Vw golf 5 1.9 105 BLS или BKC
Аз все още продължавам да търся автомобил, но забелязах рязко поскъпване и минимално предлагане на този модел на vw. Виждам цени от сорта на 9000лв и направо съм в някакъв ужас, защото преди 2 години същите голфчета бяха по 8-9 с пълен пакет екстри. Ясно ми е, че няма внос заради новите закони за вредните емисии от ЕС, ама тия хора се самозабравиха направо! Ако имаше какво да карам щях да почакам известно време, но вече се оглеждам и за други модели на ВАГ групата. Бюджета, с който разполагам е около 6000лв. Дайте някакви препоръки, че съм се хванала за главата.
- fur1ous
- Мнения: 1348
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Vw golf 5 1.9 105 BLS или BKC
И по зле ще става с цените, друго не мога да кажа, но това е сигурно за следващите месеци
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 120 госта