Може ли собственици на такива коли да споделят впечатления от колата?
Доколкото четох се водят plugin хибриди, т.е. зареждат през контакт. Имат преход на батерия до 50 км. Иначе са си 1.4 TSI бензинов с нормален 50 литров резервоар.
Батерията само през кабел ли се зарежда, или може и от движение? За колко време се пълни?
Доколкото виждам няма загуба на място, както беше при метановите 1.4.
Всичко друго интересно или по-различно от стандартна кола с ДВГ също ще бъде интересно да се разбере.
Passat B8 GTE - впечатления от колата?
- hooligans
- Мнения: 18718
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
- Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
- Двигател: 1.6 AEE
- Местоположение: София
Re: Пасат GTe
Някой няма ли да сподели отзиви? Интересувам се от пробег на ел. мотора, смесен разход и евентуално цена на батерията за ел. двигателя. Благодяря предварително!
Re: Passat B8 GTE - впечатления от колата?
Аз мога да споделя това, което показа моето проучване.
Като цяло, ако имаш условия да зареждаш колата в къщи (гараж примерно, от домашен контакт се зарежда за около 5 часа, батерията я водят 13 квч), за градско в София би вършила някаква работа реалния пробег и то ако не е много студено го дават по-скоро 40 км само на ток. Което е странно малко, защото хора с подобен размер електрички по EV групите в града рипортват за разход от сорта на 16-20 квч на 100км.
Не съм чел някой да е сменял батерия, цени не знам. Ако ще я взимаш нова, това не го мисли изобщо. Ако ще е втора ръка попринцип за електричките знам, че състоянието на батерията е най-важното което се проверява, при пасат не знам как се прави тази проверка. При повечето градски електрички има вариант да се сменят само отделни компоненти от батерията, което може да възстанови капацитета лесно и евтино. При Тесла не е така. При този пасат, не знам.
Няма да можеш да се ползваш от безплатно паркиране в зоните. Такъв стикер издават само на пълните електрички. Има някаква рекооперация, която май е слаба работа. Повече пази спирачките.
Чел съм чужди сравнения ала дизел или този хибрид при смесен цикъл и по-голям километраж. Общо взето сметките на километър излизаха почти еднакви.
Преди да взема дизела ходих да гледам един такъв пасат тука, много се чудих, беше много добре оборудван, но аз нямам условия да зареждам електричка и пропуснах.
Като цяло, ако имаш условия да зареждаш колата в къщи (гараж примерно, от домашен контакт се зарежда за около 5 часа, батерията я водят 13 квч), за градско в София би вършила някаква работа реалния пробег и то ако не е много студено го дават по-скоро 40 км само на ток. Което е странно малко, защото хора с подобен размер електрички по EV групите в града рипортват за разход от сорта на 16-20 квч на 100км.
Не съм чел някой да е сменял батерия, цени не знам. Ако ще я взимаш нова, това не го мисли изобщо. Ако ще е втора ръка попринцип за електричките знам, че състоянието на батерията е най-важното което се проверява, при пасат не знам как се прави тази проверка. При повечето градски електрички има вариант да се сменят само отделни компоненти от батерията, което може да възстанови капацитета лесно и евтино. При Тесла не е така. При този пасат, не знам.
Няма да можеш да се ползваш от безплатно паркиране в зоните. Такъв стикер издават само на пълните електрички. Има някаква рекооперация, която май е слаба работа. Повече пази спирачките.
Чел съм чужди сравнения ала дизел или този хибрид при смесен цикъл и по-голям километраж. Общо взето сметките на километър излизаха почти еднакви.
Преди да взема дизела ходих да гледам един такъв пасат тука, много се чудих, беше много добре оборудван, но аз нямам условия да зареждам електричка и пропуснах.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19687
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B8 GTE - впечатления от колата?
За този Пассат важи голяма част от тази тема: Passat B8 - нива на оборудване, фарове, стопове, системи, екстри
Това, което е специфично:
Plug-in hybrid - зарежда се от контакта, както и при спиране (regenerative braking), както и от бензиновия двигател
1.4 (1395 cc) TSI бензинов двигател с код CUKC или DGEB - 156 к.с. и 250 Nm
Задвижване на предните колела, като електромотора е вграден в DSG скоростната кутия (6-скоростна хибридна DSG кутия - DQ400E-6 - монтира се в Golf GTE и Passat GTE).
Електромотор 85 kW 116 кс
Системната мощност е общо 218 к.с. и 400 Nm (по-малко от сбора на двг и електромотора), което позволява ускорение 0-100 км/ч за 7.6 сек.
Батерията е Lithium-ion 13.0 kWh и се зарежда за 3:58 ч. по официални данни, което пак по официални данни позволява около 60 км само на ток, но реалността не е точно такава.
Като собственик на Passat B8 2.0 TDI 190 к.с. мога да кажа, че ако ще се кара 50% или повече градско, то хибридът е абсолютно за предпочитане, защото при дизела регенерациите на DPF са много чести и като цяло не е кола за града.
И още нещо: багажникът е като на обикновен Пасат Б8, само че няма място за резервна гума под кората.
Това, което е специфично:
Plug-in hybrid - зарежда се от контакта, както и при спиране (regenerative braking), както и от бензиновия двигател
1.4 (1395 cc) TSI бензинов двигател с код CUKC или DGEB - 156 к.с. и 250 Nm
Задвижване на предните колела, като електромотора е вграден в DSG скоростната кутия (6-скоростна хибридна DSG кутия - DQ400E-6 - монтира се в Golf GTE и Passat GTE).
Електромотор 85 kW 116 кс
Системната мощност е общо 218 к.с. и 400 Nm (по-малко от сбора на двг и електромотора), което позволява ускорение 0-100 км/ч за 7.6 сек.
Батерията е Lithium-ion 13.0 kWh и се зарежда за 3:58 ч. по официални данни, което пак по официални данни позволява около 60 км само на ток, но реалността не е точно такава.
Като собственик на Passat B8 2.0 TDI 190 к.с. мога да кажа, че ако ще се кара 50% или повече градско, то хибридът е абсолютно за предпочитане, защото при дизела регенерациите на DPF са много чести и като цяло не е кола за града.
И още нещо: багажникът е като на обикновен Пасат Б8, само че няма място за резервна гума под кората.
Re: Passat B8 GTE - впечатления от колата?
Да, моето мнение е същото. Ако ще се ползва доста в градска среда по-скоро си заслужава (но бих добавил и наличие на подходящи условия за зареждането ѝ). Обаче ако колата ще се ползва повече за м/уградски преходи, по-скоро не (това най-много натежа при моя избор).
- Adnan
- Мнения: 3535
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B8 GTE - впечатления от колата?
Ще споделя и аз мнение, ходихме да тестваме Q3 от същият тип хибрид 1.4 TSI + 10.4 kWh батерия.
Бяхме изключително очаровани от автомобила, когато я карахме само на батерия. Динамика и безшумие в едно, просто се влюбихме. Без значение дали си на магистрала или градско електрическият мотор се справя отлично.
После тествахме на смесен режим или така наречен "умен", през 90% от времето беше само на ток и само при настъпване включваше двигателя. Отново беше много добре.
Батерията се изхаби и минахме нарочно само на двигател без опция да зарежда (нарочно за да усетим само двигателя), нищо особенно или различно от друг автомобил.
Като заключение останахме особенно изненадани и много доволни от електрическата сила на автомобила. Но само до там.
Теста започна с 100% заредена батерия, беше на контакта когато тръгвахме и пишеше пробег от 70 км. Точно, както спесификацията, но след 10 км. пробега падна на 10 км. В града малко я настъпихме и на магистралата карахме с 110 км. и включени климатик и радио. Но не сме и изкаравали душата в никакъв случай! След това се сменихме и я карахме много леко. Общо успяхме да изминем 25 км. само на електричество.
Резервоара беше почти пълен показваше пробег от 500 км. и когато мина на умен режим да зарежда батерията пробега падна на 300 км.
Зареждането става само бавно, за 4-5 часа и повече зависи от станцията. Вкъщи от обикновен контакт за 8 часа.
На хартия всичко изглежда супер и за мен това е може би идеален варият за екология. Защото ако може да отидеш и се върнеш на работа с 1 зареждане си е много икономично. И най важното е че имаш някакъв резервен варият да се прибереш ако тотално си без батерия.
Но при този малък пробег първоначалната висока инвестиция и най важното дългото зареждане ме отказаха.
Гаранцията на батерията е до 7 години или 160 000 км. което дойде по напред. Изрично ги питах за смяна на батерия ако нещо се случи или след гаранционен период, не получих отговор. Но чета и знам, че батериите на ел автомобилите в момента се рециклират много трудно. А замяната на батерията струва толкова много, че натхвърля стойността на това което, ще бъде спестено за 7 години.
Бяхме изключително очаровани от автомобила, когато я карахме само на батерия. Динамика и безшумие в едно, просто се влюбихме. Без значение дали си на магистрала или градско електрическият мотор се справя отлично.
После тествахме на смесен режим или така наречен "умен", през 90% от времето беше само на ток и само при настъпване включваше двигателя. Отново беше много добре.
Батерията се изхаби и минахме нарочно само на двигател без опция да зарежда (нарочно за да усетим само двигателя), нищо особенно или различно от друг автомобил.
Като заключение останахме особенно изненадани и много доволни от електрическата сила на автомобила. Но само до там.
Теста започна с 100% заредена батерия, беше на контакта когато тръгвахме и пишеше пробег от 70 км. Точно, както спесификацията, но след 10 км. пробега падна на 10 км. В града малко я настъпихме и на магистралата карахме с 110 км. и включени климатик и радио. Но не сме и изкаравали душата в никакъв случай! След това се сменихме и я карахме много леко. Общо успяхме да изминем 25 км. само на електричество.
Резервоара беше почти пълен показваше пробег от 500 км. и когато мина на умен режим да зарежда батерията пробега падна на 300 км.
Зареждането става само бавно, за 4-5 часа и повече зависи от станцията. Вкъщи от обикновен контакт за 8 часа.
На хартия всичко изглежда супер и за мен това е може би идеален варият за екология. Защото ако може да отидеш и се върнеш на работа с 1 зареждане си е много икономично. И най важното е че имаш някакъв резервен варият да се прибереш ако тотално си без батерия.
Но при този малък пробег първоначалната висока инвестиция и най важното дългото зареждане ме отказаха.
Гаранцията на батерията е до 7 години или 160 000 км. което дойде по напред. Изрично ги питах за смяна на батерия ако нещо се случи или след гаранционен период, не получих отговор. Но чета и знам, че батериите на ел автомобилите в момента се рециклират много трудно. А замяната на батерията струва толкова много, че натхвърля стойността на това което, ще бъде спестено за 7 години.
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B8 GTE - впечатления от колата?
10KW Батерия не трябва да струва повече от 250$ /KW = 2500$ и това преко сили с труда и т.н. Питай ги за цената, защото това е важен момент, колко искат? Не че за след 8-10г няма да е различно, но все пак.
Re: Passat B8 GTE - впечатления от колата?
Батериите рядко умират тотално, като за смяна. Доколкото знам гаранцията казва нещо от сорта, че батерията няма да деградира повече от 80% за тези примерно 10 години. И след това изобщо не става дума за задължителна смяна. Примерно при Тесла доста от колите имат по-малка от очакваната деградация и реално си се ползват без проблем. Драми с батерията, като при този, които си взриви с TNT колата, са по-скоро изключения.
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B8 GTE - впечатления от колата?
Аз визирах че след 10г, цената няма да е 2500Е ами примерно 1000Е. Иначе да прав си деградацията рядко пада под 85%... Вече има сведения че определени батерии могат да се "освежават" защото не всички в касетата са с намален капацитет. Та бавно и постепенно, при Тесла нещата ще са отлични. Тук обаче, говорим за масивна батерия от един блок - малко по-различна от Теслата е...
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 20:58
- Автомобил: VW Passat GTE 2016
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Passat B8 GTE - впечатления от колата?
Здравейте, аз от около година карам passat GTE 2016 и съм мого доволен.
Живея на къща с двор и я заредам всяка вечер, като обикалям града за 1-1.4лв :) , приблизтелно 30-35км на моя стил на каране (не 50км). Извънградско ми дава между 5.5 и 8.4 л/100км взависимост от това колко бързам.
Ускорението от около 50 до 130км/ч е много добро, казвам този диапазон защото е само с предно и в начато се включват системи против превъртане, а въртящия момент с батерията го дават 400 NM.
Гаранцията на батерията е до 2024г
Както казах аз съм супер доволен, карам евтино на електричество в града, а когато имам изънградско шофиране разполагам с 50л бензинов резервоар с около 800км общ пробег.
П-ви
Живея на къща с двор и я заредам всяка вечер, като обикалям града за 1-1.4лв :) , приблизтелно 30-35км на моя стил на каране (не 50км). Извънградско ми дава между 5.5 и 8.4 л/100км взависимост от това колко бързам.
Ускорението от около 50 до 130км/ч е много добро, казвам този диапазон защото е само с предно и в начато се включват системи против превъртане, а въртящия момент с батерията го дават 400 NM.
Гаранцията на батерията е до 2024г
Както казах аз съм супер доволен, карам евтино на електричество в града, а когато имам изънградско шофиране разполагам с 50л бензинов резервоар с около 800км общ пробег.
П-ви
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 139 госта