Здравейте,
За пръв път ще избирам сравнително нова кола и се чудя какви са предимствата и недостатъците между това да си вземеш кола, върната от лизинг, и кола на старо от mobile (примерно). Загледал съм се по Passat B8 и в dasweltauto излизат няколко върнати от лизинг.
Предполагам, че кола от представителството ще е една идея по-скъпа, но за сметка на това предполагам, че се очаква да бъдат по-добре поддържани и ще има някаква гаранция.
Има ли нещо друго, което пропускам, или някой друг съвет, който можете да дадете?
Върнат от лизинг vs на старо Passat B8
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Върнат от лизинг vs на старо Passat B8
По принцип върната от лизинг трябва да е верният избор. Но,но....
Сложен въпрос задаваш.
Сложен въпрос задаваш.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Върнат от лизинг vs на старо Passat B8
Няма никаква разлика между т.нар. коли върнати от лизинг и кола на старо от мобиле. За първите се носи славата, че уж са по-добре поддържани и че имат ясна сервизна история.
Докато второто може и да е теоретично вярно, то първото не е изобщо сигурно, защото зависи от това кой е бил лизингополучателят, т.е. този, който я е ползвал и поддържал.
Важното за такива автомобили не е изтърканото върната от лизинг, а реално каква е сервизната история и до колко продавачът ще сподели или не ако има някакви скрити недостатъци.
Това, че колата е сравнително нова не означава, че не може да има някакви болежки, които да са известни на собственика/продавача/лизингодателя. Дори вероятността лизингодателят да знае за тези проблеми е доста по-малка. Затова се подписват такива договори, в които при встъпване в лизинг се пише, че лизонгодателят не носи отговорност за състоянието на автомобила.
Гледане му е майката, технически преглед в доверен сервиз и избор от автокъща с добро реноме. Ако има допълнителна гаранция е супер, въпросът е да е реална, а не само на хартия.
Докато второто може и да е теоретично вярно, то първото не е изобщо сигурно, защото зависи от това кой е бил лизингополучателят, т.е. този, който я е ползвал и поддържал.
Важното за такива автомобили не е изтърканото върната от лизинг, а реално каква е сервизната история и до колко продавачът ще сподели или не ако има някакви скрити недостатъци.
Това, че колата е сравнително нова не означава, че не може да има някакви болежки, които да са известни на собственика/продавача/лизингодателя. Дори вероятността лизингодателят да знае за тези проблеми е доста по-малка. Затова се подписват такива договори, в които при встъпване в лизинг се пише, че лизонгодателят не носи отговорност за състоянието на автомобила.
Гледане му е майката, технически преглед в доверен сервиз и избор от автокъща с добро реноме. Ако има допълнителна гаранция е супер, въпросът е да е реална, а не само на хартия.
-
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: Върнат от лизинг vs на старо Passat B8
Въпреки че е върната от лизинг - проверката в оторизиран сервиз е задължителна. Задължително проверете сервизната история и си задайте въпроса в прав текст: Колата в гаранция ли е?
Re: Върнат от лизинг vs на старо Passat B8
Не съм се спрял на конкретна бройка, въпроса беше по-скоро фундаментален дали кола от представителството има предимства пред другите, за да преценя вече дали има смисъл.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Върнат от лизинг vs на старо Passat B8
И в двата варианта можеш да попаднеш на замаскирани курници, както и на добре гледани коли.
Гледане с 4 очи, проверки доколкото е възможно, и не на последно място - старата максима: "Жена и кола - на късмет"
Гледане с 4 очи, проверки доколкото е възможно, и не на последно място - старата максима: "Жена и кола - на късмет"
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Върнат от лизинг vs на старо Passat B8
koliolol написа:Не съм се спрял на конкретна бройка, въпроса беше по-скоро фундаментален дали кола от представителството има предимства пред другите, за да преценя вече дали има смисъл.
Провери внимателно дали е кола от представителство. Не знам преди година как е било, но в момента е пълно с коли "в представителството", които чисто и просто някой продава там все едно са автокъща. Ето един пример, като само в това представителство има още десетина подобни:
https://www.mobile.bg/11639483251798609
"...закупен в ново състояние от официален вносител на марката за Италия. Предоставен за продажба от клиент на дилърството."
Звучи малко подвеждащо и ще разясня какво значи да няма заблудени. Колата е била чисто нова в Италия. Нито клиентът има някаква връзка с "представителството" в Сливен, нито се твърди, че той е първи собственик в Италия. Просто "нов внос" описано по увъртян начин.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19695
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Върнат от лизинг vs на старо Passat B8
Няма смисъл като се търси кола да се поставя ограничение по критерий дали е била на лизинг, защото според мен това няма връзка със състоянието на колата.
Както при частните обяви, така и при тези от лизинг зависи кой и как е карал колата и как се е грижил за нея. Моята например е била фирмена, но я е карал само един човек и доста я е пазил и обслужвал винаги навреме. То това си личеше и по състоянието на колата.
Съветът ми е - следните стъпки:
1. Запознаване с модела:
Passat B8 - обща информация
Passat B8 - нива на оборудване, фарове, стопове, системи, екстри
Passat B8 - интервали за сервизно обслужване
2. Избор на подходящ двигател според нуждите и бюджета. Избор на екстри, които са задължителни и такива, които са пожелателни
3. Преглед на пазара и текущите обяви, ходене на огледи, за да се придобие представа от първа ръка. Преглед на mobile.de
4. Избор на кола с попълнена сервизна история, потвърдена при официалния представител на VW. Всичко друго означава измама.
5. Обстоен преглед на автомобила и преглед дали всички изискуеми обслужвания през годините са му направени.
Основно правило за мен е да не купувам евтини коли (под средната цена за модела) и досега не съм съжалил нито веднъж.
В случая за Passat B8 отварям mobile.de, слагам 2.0 дизел, автомат, от 2015 г., до 150000 км, Scheckheftgepflegt (което значи със сервизна история) и до 17500 евро и получвам под 100 резултата:
LINK
Преглеждам ги и се ориентирам, че кола, която отговаря на моите критерии и не е от най-евтините на пазара, струва около 16500 евро. С докарването до БГ и някакви първоначални разходи 18000 евро.
Сверявам си бюджета и ако нямам толкова пари, започвам да търся Passat B7.
Както при частните обяви, така и при тези от лизинг зависи кой и как е карал колата и как се е грижил за нея. Моята например е била фирмена, но я е карал само един човек и доста я е пазил и обслужвал винаги навреме. То това си личеше и по състоянието на колата.
Съветът ми е - следните стъпки:
1. Запознаване с модела:
Passat B8 - обща информация
Passat B8 - нива на оборудване, фарове, стопове, системи, екстри
Passat B8 - интервали за сервизно обслужване
2. Избор на подходящ двигател според нуждите и бюджета. Избор на екстри, които са задължителни и такива, които са пожелателни
3. Преглед на пазара и текущите обяви, ходене на огледи, за да се придобие представа от първа ръка. Преглед на mobile.de
4. Избор на кола с попълнена сервизна история, потвърдена при официалния представител на VW. Всичко друго означава измама.
5. Обстоен преглед на автомобила и преглед дали всички изискуеми обслужвания през годините са му направени.
Основно правило за мен е да не купувам евтини коли (под средната цена за модела) и досега не съм съжалил нито веднъж.
В случая за Passat B8 отварям mobile.de, слагам 2.0 дизел, автомат, от 2015 г., до 150000 км, Scheckheftgepflegt (което значи със сервизна история) и до 17500 евро и получвам под 100 резултата:
LINK
Преглеждам ги и се ориентирам, че кола, която отговаря на моите критерии и не е от най-евтините на пазара, струва около 16500 евро. С докарването до БГ и някакви първоначални разходи 18000 евро.
Сверявам си бюджета и ако нямам толкова пари, започвам да търся Passat B7.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: gopa80 и 84 госта