Избор и покупка на Голф 2

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
s.petroff
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 24 яну 2022 9:29
Автомобил:
Двигател:

Избор и покупка на Голф 2

Мнениеот s.petroff » Пон 24 яну 2022 9:39


Добър ден, колеги. От много време имам мерак да се сдобия с голфарка и по точно двойка. Която да ползвам за забавление/хоби. Пуснах и тема, че търся такава, ще се радвам да се отзоват колегите с мнения/съвети/препоръки. Къде, какво да гледам. Приготвил съм около 5000лв, първоначално. Искам да взема запазено купе и в последствие да насадя по мощен мотор. Изчетох всички теми свързани, има доста информация по-въпроса, но въпреки това се надявам темата да не бъде изтрита и да стане една добра дискусия.




Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Избор и покупка на Голф 2

Мнениеот VWGT » Пон 24 яну 2022 10:44


Един основен въпрос, искаш цяла кола в стоков вариант, с цел да си остане оригинална, или кола, която да надграждаш по твой вкус?


s.petroff
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 24 яну 2022 9:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Избор и покупка на Голф 2

Мнениеот s.petroff » Пон 24 яну 2022 12:33


По-скоро второто. Принципно не държа да е в абсолютно оригинален вид, може и незавършен проект и тн.


thanis
Мнения: 1859
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Избор и покупка на Голф 2

Мнениеот thanis » Пон 24 яну 2022 14:19


Ами какво по-точно те интересува. Реално погледнато отваряш мобиле и гледаш някоя дето не я е изяла ръждата. Ако така или иначе ще сменяш двигателя, имай предвид, че да си легален се минава техно-тест.

След като я вземеш е хубаво да минеш на дискови спирачки и отзад, хубаво е да махнеш целия салон и да видиш купето как е, можеш да си сложиш шумоизолация, хубаво е да видиш дали не е имала удари.
Почти сигурно е, че цялото окачване ще е за смяна. Има много неща за правене в такъв автомобил и границата е пари и въображение.

Да си вземеш кола от на някой друг проекта, не е много препоръчително по ред причини. Аз ако бях на твое място и няма да ми е единствен автомобил, бих си издирил най-запазеното купе и от там почваш да надграждаш.

Голф 2 е популярен автомобил и вече минава в категория класически. Части има бол на европейския пазар за тунинг. Въпрос е, че тези 5000 лева ще ти стигнат, колкото да я вземеш, постегнеш и минеш хубава боя.
Силов тунинг е скъп и то доста, ако искаш колата да ти е ежедневка. (разбирай, да са наред нещата е различно от това да е в движение автомобила).

Ако си гледал клипчета и искаш колата да е както на Vamp1r, там сумите се доближават до 50 хиляди евро.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Избор и покупка на Голф 2

Мнениеот cecoa1 » Пон 24 яну 2022 14:37


Според зависи какъв е плана, има по-подходящи за база...
Ако ще се раздава газ само е едно, ако ще се ползва ежедневно е друго.
Голфа както си е старовремска колица, си е имал и доволно редки опции. А пък за двигателите не е чак зор, щото е доста лек, и с относително малка мощност си върви приятно.
Ако няма да е за писта, трябва да се съобрази и до какви промени могат да се узаконят.


s.petroff
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 24 яну 2022 9:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Избор и покупка на Голф 2

Мнениеот s.petroff » Пон 24 яну 2022 18:13


Идеята ми започва да се избистря. Мисля, да намеря добро купе и да насадя вътре 1.8т. Споменахте нещо за технотест. Въобще, възможно ли е идеята ми да се превърне в законно движеща се кола? Ще се радвам някой да нахвърля информация за това какво следва след като сменя двигателя.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Избор и покупка на Голф 2

Мнениеот muns61 » Пон 24 яну 2022 19:37


Сам ли ще си правиш колата?


s.petroff
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 24 яну 2022 9:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Избор и покупка на Голф 2

Мнениеот s.petroff » Пон 24 яну 2022 19:49


Както дойде, колега. Някои неща мога и сам да ги правя, други не. Но пък имам жокер, обади се на приятел. Като цяло труда не е фактор, към този момент.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Избор и покупка на Голф 2

Мнениеот stefan4o » Пон 24 яну 2022 20:56


Ники, не го разочаровай де :)


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20258
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Избор и покупка на Голф 2

Мнениеот Vlad777 » Сря 26 яну 2022 9:19


Както казват хората - правиш, струваш, каквито и коли да имаш, трябва да имаш и някоя двойка да се търкаля из двора :mhihi

Аз съм собственик на 2 голфа и 1 джета (всичките 2-врати и всичките произведени 1990 г.). брат ми също има няколко двойки, а пък в Danko's Garage се подготвя още един Golf 2 за писта, за когото дарих двигател 1.8Т, който ми седеше в гаража от години.

Като варианти за концепция - или трябва да е в оригинален вид, за да си запази стойността или ако това не те интересува, може да правиш каквото искаш с него.

Технотест с 1.8Т в България е мишън импосибъл, освен ако не намериш купе от Golf 16v KR (139) или Golf G60 (160 к.с.). И дори и в този случай не е сигурно, дали ще има кой да те пусне. (Гледат се % увеличение на мощността, спрямо оригиналния двигател, но се гледат и спирачки, окачване и т.н. да са в съответвствие с автомобила, от който е насаден двигателя.)

Интересните (поне за мен) екземпляри са:
- Golf Country
- Golf Syncro
- Golf GTI
- Golf G60
- Golf Rallye

В посочения бюджет може да се намери що-годе запазено GTI или Syncro. Но ако все пак това не те устройва, най-лесно ще можеш да направиш кола с двигател 8v пълна инжекция - "малкото GTI" 112 к.с. с код на двигателя PB.

В случай, че решиш да си правиш "малкото GTI" какво е най-добре да търсиш:
1. Най-важното - запазено купе. Много внимателно се гледат прагове, дъна, задна престилка, вътре в капачката на резервоара, ботуши, предни рогове (особено под акумулатора).
2. Колата да е 1.6 или 1.8 бензин. Блоковете са еднакви с PB и можеш да сложиш всичко от PB двигателя в оригиналния блок и да не минаваш Технотест. А PB двигатели все още се намират (става и от Passat B3).
3. Да предвидиш къде ще я държиш тази кола през това време, защото няма да е малко... :mhihi

От там нататък:
- Предни дискови спирачки от G60 на 280 мм (Golf или Passat) - супорти, апарати, дискове, накладки;
- ABS инсталация и помпа (4-канална) от Golf 3 1997 г от типа MK20, който тип се монтира и на Golf 4. Пуска се и допълнителна спирачна тръбичка към задния мост, защото G2 само с една назад, която се разклонява за задно ляво и дясно колело;
- Преден мост със стабилизираща щанга (ако няма). Щангата да е от GTI - по-дебелите;
- Заден мост със стаб щанга (тя е вътре в него) и с дискови спирачки;
- Плътни тампони на предните носачи от Audi S3;
- Окачване;
- ...списъкът продължава според възможностите и въображението :mhihi



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 83 госта