Малък/среден автомобил до 8000 лв (след 2010 година)
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11902
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Малък/среден автомобил до 8000 лв (след 2010 година)
Според мен докато продаваш колега аудито събели още малко пари и като вдигнеш на 10 хил може да се намери някой италянски форд С макс с монтирана заводска газова уредба и дата на производство около 2010 година.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Съб 12 фев 2022 12:19
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Малък/среден автомобил до 8000 лв (след 2010 година)
Благодаря колеги. Разбирам, че до 8к много трудно ще намеря нещо читаво. Да кажем, че ще събера около 10к, но визуално най-много ми харесва VW Polo. Бихте ли ме ориентирали кои двигатели са читави, за да гледам за тях, както и Seat Ibiza. Имайте предвид че търсим икономия на гориво, леко обслужване, не много скъпи ремонти - общо взето, неща които търсят всички.
Отново благодаря за мненията.
Отново благодаря за мненията.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Малък/среден автомобил до 8000 лв (след 2010 година)
К.Одаджийски написа:Според мен докато продаваш колега аудито събели още малко пари и като вдигнеш на 10 хил може да се намери някой италянски форд С макс с монтирана заводска газова уредба и дата на производство около 2010 година.
На Цмакс-а баганата част е по-къса от на комбито.
До автора - Щом ти харесва Поло, купувай. Няма значение кой бензин ще вземеш.
Re: Малък/среден автомобил до 8000 лв (след 2010 година)
Избягвай 1.2TDI, гори 3.3 само като го караш с 85 км/ч на равно и дотам. 1.4TDI си има класическите проблеми за дизел, както и бавничко загрява спрямо бензинките и разхода няма нищо общо с рекламирания също, но е в границите на 5.5 смесено. 1.2 TSI е 4 цилиндъра и става на газ. Мотора е с верига, но е супер малка и лесно се разтяга и пак се обслужва на 60к. 1.2 3 цилиндъра не си заслужава, нищо че е с верига. 1.4 атмосферката всички имат склонност да горят малко масло, към 500-800мл за 15к. 1.4 атм не е мощен, климатика се усеща когато го пуснеш, но от друга страна нищо кой знае какво не му се чупи и частите са поносими. Най-приятно се кара 1.2TSI, 1.4TDI ако само ходиш на дълги разстояния над 8-10км в посока и 1.4 atm ако мислиш да слагаш газ за минимални експлоатационни разходи. Тороидална бутилка събира към 36-38 литра полезен обем ако е на газ, което в зависимост от стила е 400-550км.
Газта е хубаво да помислиш преди да стреляш. Ако ще купуваш кола вече с уредба е бонус, но трябва всичко да е изрядно и да няма проблеми. Ако е настроена правилно и не е монтирана от бай Ставри в задния двор с насоки от youtube се кара нормално без проблеми. Ако ще я слагаш ти нова система, цените са около 1000-1200лв и трябва да си направиш сметка, дали има смисъл и колко време/км мислиш да изпозлваш автомобила. Живот и здраве, може да е само преходен период и нещата да се нормализират и да кажем след 2-3год да я продадеш и пак да си вземеш по-голяма кола. Ако правиш под 10к на година, по-добре си я карай на бензин.
140/150 на магистралата не са проблем за нито един мотор освен 1.2.
Ако ще искаш 17-ки джанти, возят изключително твърдо. Стокови 15-ки 185/65/15 си возят достатъчно комфортно за междуосното разстояние. В сравниение с аудито ще усещаш, че са по-дървени.
Най-общо казано щом си харесал купе, най-важно е състоянието и ако имаш информация как е обслужван, това да ти е водещото.
Аз лично не бих вземал базови автомобили. Поне Trendline да е.
Ако Ibiza си харесал, нещата са същите, но интериора е по-пластмасов от Polo. Там двигателите са същите и багажника е по-голям, но масово са с цяла задна седалка (неделима). В Ibiza отзад е по-тясно от Polo.
Fabia от тази генерация е най-дървена (3-та генерация Fabia е най-добре, спроед мен, но бюджета няма да стигне), но тя и Ibiza-та могат да се вземат като комбита, ако ти идва малко багажника, за разлика от Polo, което е само хеч.
Газта е хубаво да помислиш преди да стреляш. Ако ще купуваш кола вече с уредба е бонус, но трябва всичко да е изрядно и да няма проблеми. Ако е настроена правилно и не е монтирана от бай Ставри в задния двор с насоки от youtube се кара нормално без проблеми. Ако ще я слагаш ти нова система, цените са около 1000-1200лв и трябва да си направиш сметка, дали има смисъл и колко време/км мислиш да изпозлваш автомобила. Живот и здраве, може да е само преходен период и нещата да се нормализират и да кажем след 2-3год да я продадеш и пак да си вземеш по-голяма кола. Ако правиш под 10к на година, по-добре си я карай на бензин.
140/150 на магистралата не са проблем за нито един мотор освен 1.2.
Ако ще искаш 17-ки джанти, возят изключително твърдо. Стокови 15-ки 185/65/15 си возят достатъчно комфортно за междуосното разстояние. В сравниение с аудито ще усещаш, че са по-дървени.
Най-общо казано щом си харесал купе, най-важно е състоянието и ако имаш информация как е обслужван, това да ти е водещото.
Аз лично не бих вземал базови автомобили. Поне Trendline да е.
Ако Ibiza си харесал, нещата са същите, но интериора е по-пластмасов от Polo. Там двигателите са същите и багажника е по-голям, но масово са с цяла задна седалка (неделима). В Ibiza отзад е по-тясно от Polo.
Fabia от тази генерация е най-дървена (3-та генерация Fabia е най-добре, спроед мен, но бюджета няма да стигне), но тя и Ibiza-та могат да се вземат като комбита, ако ти идва малко багажника, за разлика от Polo, което е само хеч.
- jamie1
- Мнения: 542
- Регистриран на: Вто 19 юни 2012 10:57
- Автомобил: Chevrolet Aveo LT
- Двигател: DOHC
- Местоположение: Сливен
Re: Малък/среден автомобил до 8000 лв (след 2010 година)
От Октомври миналата година съм с ей тази буболечка и минус за теб може да е багажника.Аз в повечето случаи се возя сам и малкия багажник не ме бърка.Това Авео,което взех е 2011 година 1.2 84 коня с верига (не е Еко Тек)
Взех я с газовата на BRC .Преди него имах Голф 3 и цената в частите на Голфа е еднаква с тази на Авеото с много малка разлика.При по-стръмни баири си е мудничко,но една предавка по-надолу и нещата се оправят :) .Моето Авео се води Limited и като екстри разполага с 4 ел.стъкла,климатик,мулти волан,ABS,фарове за мъгла и борд компютър.Много тихо работи моторчето.Авеото на баща ми беше "виновника" и аз да си взема същото.
- fur1ous
- Мнения: 1316
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Малък/среден автомобил до 8000 лв (след 2010 година)
thanis написа:Ако ще купуваш кола вече с уредба е бонус, но трябва всичко да е изрядно и да няма проблеми...
От кога е бонус? В масовия случай колите с вече поставена газова уредба са експоатирани в пъти повече, отколкото тези без, по скоро бонуса е да няма газова.
-
- Мнения: 423
- Регистриран на: Вто 21 окт 2008 21:54
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Малък/среден автомобил до 8000 лв (след 2010 година)
Абсолютно. Аз поне купувам без газово, монтирам го, хвърлям и едни 60000 км и тогава е време да се отърва и от газовото и от колата... :)
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Малък/среден автомобил до 8000 лв (след 2010 година)
След 2010г има добри дизели на PSA, които се монтират освен на Пежо и Ситроен, също и на Форд, Волво, Мини и не знам още къде. Влизат в бюджета, но е добре да се проучат някои подробности за тях преди покупка.
- Vidol Nikolov
- Мнения: 2148
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: Малък/среден автомобил до 8000 лв (след 2010 година)
А защо не Шевролет Круз, здрави и евтини автомобили. Просторни, удобни. Нищо общо с поло/авео и подобни.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Съб 12 фев 2022 12:19
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Малък/среден автомобил до 8000 лв (след 2010 година)
Благодаря за мненията.
До колкото разбирам, всички бензинови на VW Polo (периода 2010-2011-2012) стават на газ, така ли? (БЕЗ FSI)
- Каква е разликата между 1.2i и 1.2 ?
- Какво означава 3-dr и 5-dr ?
- Кое е по-добре при 1.2i - 12V или 16V ? Има ли голяма разлика ?
- Автомата или ръчка ? Самият автоматик проблеми прави ли реално ако се падне добър модел?
- Разлика между 1.4 и 1.4i? Гледам имат различни двигатели като коне (75, 85).
"Дизели на PSA", може ли малко пояснение, както и евентуално някой друг модел за пример на изброените марки (пежо, ситроен, форд, волво, мини), за да ресърчна. Кои дизелови двигатеи са добри реално, какво да търся?
Шевролет Круз не изглежда лоша кола, но за момента може би предпочитам хечбек. След време като стана семеен (с дете), тогава по-голяма (евентуално комби или някой SUV).
Извинявам се за некомпетентността си, надявам се другите колеги, които не са наясно с нещата като мен, да им бъдат в помощ въпросите ми.
До колкото разбирам, всички бензинови на VW Polo (периода 2010-2011-2012) стават на газ, така ли? (БЕЗ FSI)
- Каква е разликата между 1.2i и 1.2 ?
- Какво означава 3-dr и 5-dr ?
- Кое е по-добре при 1.2i - 12V или 16V ? Има ли голяма разлика ?
- Автомата или ръчка ? Самият автоматик проблеми прави ли реално ако се падне добър модел?
- Разлика между 1.4 и 1.4i? Гледам имат различни двигатели като коне (75, 85).
"Дизели на PSA", може ли малко пояснение, както и евентуално някой друг модел за пример на изброените марки (пежо, ситроен, форд, волво, мини), за да ресърчна. Кои дизелови двигатеи са добри реално, какво да търся?
Шевролет Круз не изглежда лоша кола, но за момента може би предпочитам хечбек. След време като стана семеен (с дете), тогава по-голяма (евентуално комби или някой SUV).
Извинявам се за некомпетентността си, надявам се другите колеги, които не са наясно с нещата като мен, да им бъдат в помощ въпросите ми.
Re: Малък/среден автомобил до 8000 лв (след 2010 година)
и FSI на теория става на газ, но не си заслужава. Уредбата е по-скъпа и гори бензин + газ едновременно.
3dr и 5dr е за купетата. т.е. триврато и петврато.
1.2i и 1.2 са си все един и същ мотор, предполагам ги различават по к.с. може да е 60 или 70. Мотора е 3 цилиндъра
1.2i 12V e атмосферен 3 цилиндъра. 1.2 16V e TSI мотор 4 цилиндъра
Аз лично препоръчвам ръчка. Автомата е чудесен за каране, но си има проблеми, особенно от ранните години. Имай предвид, че това не е класически автомат, а е все едно роботизирана кутия с 2 съединителя с мехатроник.
1.4 75 коня е стария двигател, който не се слага в Поло 6R, там се слага 85к.с. иначе като карантия са едно и също с разлика в главите.
Дизел на PSA са 1.6 HDI моторите в различни автомобили, много масов двигател е. На рено еквивалента е 1.5DCI. Прекрасни малки моторчета, но са дизели и си носят болежките от това.
Ако имаш допълнителни въпроси - питай.
3dr и 5dr е за купетата. т.е. триврато и петврато.
1.2i и 1.2 са си все един и същ мотор, предполагам ги различават по к.с. може да е 60 или 70. Мотора е 3 цилиндъра
1.2i 12V e атмосферен 3 цилиндъра. 1.2 16V e TSI мотор 4 цилиндъра
Аз лично препоръчвам ръчка. Автомата е чудесен за каране, но си има проблеми, особенно от ранните години. Имай предвид, че това не е класически автомат, а е все едно роботизирана кутия с 2 съединителя с мехатроник.
1.4 75 коня е стария двигател, който не се слага в Поло 6R, там се слага 85к.с. иначе като карантия са едно и също с разлика в главите.
Дизел на PSA са 1.6 HDI моторите в различни автомобили, много масов двигател е. На рено еквивалента е 1.5DCI. Прекрасни малки моторчета, но са дизели и си носят болежките от това.
Ако имаш допълнителни въпроси - питай.
- tdi fen
- Мнения: 4227
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Малък/среден автомобил до 8000 лв (след 2010 година)
само искам да допълня ,че автомобилите в компактния клас в повечето случай нито са по-евтини за подръжка, нито са по-икономични и не са удобни за дълго пътуване
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Малък/среден автомобил до 8000 лв (след 2010 година)
Карам едно недоразумение, Ситроен С3,1.2/82кс.2018 година. Тая кола строго градско дава 10/100,и го и прескача. Обслужването не е голяма цифра.
Re: Малък/среден автомобил до 8000 лв (след 2010 година)
Принципно си прав колега, но малката кола има:
1. по-евтини гуми
2. в общия случай, по-нисък данък
3. малко по-нисък разход (много е субективно това, нека не се заяждаме)
4. по-лесни за паркиране в големи градове или на малки паркоместа
5. Ако иска да е VAG буквално бензина трябва да го забрави за тези години на по-големите автомобили
Конкретно на Поло 6R не виждам с какво се отличава пътуването спрямо примерно по-голяма кола. Имаш регулиране на волана във всички посоки, регулиране на седалката, имаш круиз контрол, както и ако не си със 17-ки си вози достатъчно комфортно. Буквално 6R е като Golf 4 грубо казано. В полото най не се усеща, че си в малка кола.
1. по-евтини гуми
2. в общия случай, по-нисък данък
3. малко по-нисък разход (много е субективно това, нека не се заяждаме)
4. по-лесни за паркиране в големи градове или на малки паркоместа
5. Ако иска да е VAG буквално бензина трябва да го забрави за тези години на по-големите автомобили
Конкретно на Поло 6R не виждам с какво се отличава пътуването спрямо примерно по-голяма кола. Имаш регулиране на волана във всички посоки, регулиране на седалката, имаш круиз контрол, както и ако не си със 17-ки си вози достатъчно комфортно. Буквално 6R е като Golf 4 грубо казано. В полото най не се усеща, че си в малка кола.
- Stivi
- Мнения: 8289
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Малък/среден автомобил до 8000 лв (след 2010 година)
Абе, малко са тези от изброените като варианти за "нова" кола, които могат да се мерят като цени за поддръжка и разход, с шестака дето го кара човека :) Ясно е, че и по други неща не могат да се мерят, но както вече се разбра се търси икономия, а не комфорт и вървеж !
А иначе според мен ей това е много добър избор...ако се мине към дизел /ще гори 3/100 по-малко от досегашната/, той модела вече беше споменат и от други !
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11643656395442801&slink=nc1b8w
А иначе според мен ей това е много добър избор...ако се мине към дизел /ще гори 3/100 по-малко от досегашната/, той модела вече беше споменат и от други !
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11643656395442801&slink=nc1b8w
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта