Дилема между Артеон и А6
- Pagemakerboy
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: Arteon BiTdi
- Двигател:
- Местоположение: България
Дилема между Артеон и А6
Здравейте, колеги, трябва да се решава една дилема за покупката на автомобил.
Както става ясно от заглавието, изборът е между А6 и Артеон.
Тук е важно да се отбележи, че Артеонът е чисто нов, с 5 години гаранция и/или 150000 км.
Конкретният автомобил е https://stock.volkswagen.bg/car/V-2021-0195479-BG - 280 коня бензин, R-line, доста основни екстри ги има, други като по-хубава музика и по-голямата навитация липсват.
Аудито е https://www.dasweltauto.bg/vehicle/2012 ... udi-a6-lim - гаранцията му е почти до края на настоящата година и/или 120к км.
В различен клас са, но пък едната е чисто нова. Като вървеж са абсолютно еднакви.
Както става ясно от заглавието, изборът е между А6 и Артеон.
Тук е важно да се отбележи, че Артеонът е чисто нов, с 5 години гаранция и/или 150000 км.
Конкретният автомобил е https://stock.volkswagen.bg/car/V-2021-0195479-BG - 280 коня бензин, R-line, доста основни екстри ги има, други като по-хубава музика и по-голямата навитация липсват.
Аудито е https://www.dasweltauto.bg/vehicle/2012 ... udi-a6-lim - гаранцията му е почти до края на настоящата година и/или 120к км.
В различен клас са, но пък едната е чисто нова. Като вървеж са абсолютно еднакви.
Последна промяна от Pagemakerboy на Пон 21 мар 2022 19:26, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дилема между Артеон и А6
Колега, какво точно е питането?
Аз само като видях снимките на салона на аудито и мога да ти отговоря, кое е по-истинската кола, без да имам претенции, че разбирам много от среден и висок клас коли.
Аз само като видях снимките на салона на аудито и мога да ти отговоря, кое е по-истинската кола, без да имам претенции, че разбирам много от среден и висок клас коли.
- Pagemakerboy
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: Arteon BiTdi
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Дилема между Артеон и А6
Виж, салонът на Артеона е кожа плюс алкантара, не се вижда добре на странните снимки в сайта им.
Но е факт, че Аудито във всички материали е клас отгоре.
Но е факт, че Аудито във всички материали е клас отгоре.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3923
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Дилема между Артеон и А6
Аз на артеона виждам само една "снимка". Също нямам пряк опит с описаните сегменти, но бих избрал новия автомобил, по ред обективни и субективни причини. Ако ме устройва цената, де :)
- Pagemakerboy
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: Arteon BiTdi
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Дилема между Артеон и А6
Цената на Артеона е малко над тази за придобиване на Аудито - мен също ме влече към новата кола.
Но VW групата са почнали да пестят по адски тъп начин в материали - на Голф 8 са сложили щека като на Москвич на предния капак?
На Артеона има някакви имитации на кожа по таблото?!? WTF
Сега ще видя дали мога да го коригирам като анкета.
Но VW групата са почнали да пестят по адски тъп начин в материали - на Голф 8 са сложили щека като на Москвич на предния капак?
На Артеона има някакви имитации на кожа по таблото?!? WTF
Сега ще видя дали мога да го коригирам като анкета.
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дилема между Артеон и А6
От мен глас за Ауди. Щом разполагаш с такива средства за автомобил, едва ли ще ти е зорна поддръжката му.
Като ще е гарга - да е рошава.
Като ще е гарга - да е рошава.
Re: Дилема между Артеон и А6
Най-общо казано Артеона вози по-твърдо от А6. Артеона има предимството на гаранция, но и струва грубо казано 15% повече. Аудито като ново е било приблизително 130 хиляди лева. Остатъчната стойност на Аудито ще е по-висока от колкото на Артеона. Аудито няма гаранция, но и километрите не са чутовни. Последващата продажба също не е без значение. Ако ще се ползва лизинг, също играе роля каско/официален сервиз и т.н. С аудито можеш където искаш. И при двете разходите за ремонт на тежък агрегат са високи. Гаранцията на Артеона не покрива злоупотреба и включва нормално износване.
Ако автомобила ще се ползва основно градско, дизела не е супер добра идея. Ако ще се ползва за много километри и много време. Примерно над 5-6 години по 20-25 хиляди на година. Спокойствието от гаранцията на Артеона може да наделее над Аудито.
Като усещане и клас са различни - Да. Аудито е по-висок клас и там нещата са по-различни. Умишлено се диференцира и никога Сеат/Шкода няма да са VW и VW няма да е Ауди.
Въпроса е, че Аудито би било по-апетитно за кражба. Артеона е достатъчно широк, но мен лично не ме кефят стъкла без рамки. На теория ще е по-шумен от Аудито.
Окачване/гуми/гориво/обслужване да кажем че са грубо казано съпоставими като разходи. Аудито най-вероятно има повече екстри. Доизпреварването с Аудито ще е по-лесно. 4х4-то на Аудито е по-добро.
Задължително абсолютно всяка екстра и функция да се тества и обстоен преглед на автомобила без значение, че търговеца е реномиран и не е "лъжец". Ако всичко е наред, Аудито би надделяло над Артеона в общия случай.
Ако автомобила ще се ползва за малко км на година и ще се продаде до 3-4 години и двете горе-долу ще са лесни за продажба и това не би трябвало да повлияе на избора. Ако ще се задържи повечко и за много километри, тогава може да се каже, че има дилема.
Ако автомобила ще се ползва основно градско, дизела не е супер добра идея. Ако ще се ползва за много километри и много време. Примерно над 5-6 години по 20-25 хиляди на година. Спокойствието от гаранцията на Артеона може да наделее над Аудито.
Като усещане и клас са различни - Да. Аудито е по-висок клас и там нещата са по-различни. Умишлено се диференцира и никога Сеат/Шкода няма да са VW и VW няма да е Ауди.
Въпроса е, че Аудито би било по-апетитно за кражба. Артеона е достатъчно широк, но мен лично не ме кефят стъкла без рамки. На теория ще е по-шумен от Аудито.
Окачване/гуми/гориво/обслужване да кажем че са грубо казано съпоставими като разходи. Аудито най-вероятно има повече екстри. Доизпреварването с Аудито ще е по-лесно. 4х4-то на Аудито е по-добро.
Задължително абсолютно всяка екстра и функция да се тества и обстоен преглед на автомобила без значение, че търговеца е реномиран и не е "лъжец". Ако всичко е наред, Аудито би надделяло над Артеона в общия случай.
Ако автомобила ще се ползва за малко км на година и ще се продаде до 3-4 години и двете горе-долу ще са лесни за продажба и това не би трябвало да повлияе на избора. Ако ще се задържи повечко и за много километри, тогава може да се каже, че има дилема.
- Кайзен
- Мнения: 1512
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Дилема между Артеон и А6
A6, защото е с V6 двиагтел и tiptronic скорости.
- Pagemakerboy
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: Arteon BiTdi
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Дилема между Артеон и А6
@thanis, благодаря за съдържателното мнение, както и на останалите колеги, проявили интерес.
Колата няма да се ползва повече от 10-15к на година, 90/10 извънградско/градско.
Идеята е да се продаде след максимум 2-3 години ако е Артеона и след 1 година ако е АУДИ-то.
Артеонът като шум е ОК - с двупластови стъкла е и допълнителен пакет обезшумяване.
Като еластичност поне на хартия не се дава на теория - при реален тест не мога да ги сложа 1/1 първо, защото в Порше нямаха тестови 280 коня Артеон.
Слизам от А6 C7 Битурбо 313 коня, та и двете няма да ми се видят някакъв нереален самолет.
@Кайзен, понеже предишната генерация при A6 272 коня беше с S-tronic, за мен също беше изненада, че в C8 на идентичен мотор са сложили отново Типтроник.
Колата няма да се ползва повече от 10-15к на година, 90/10 извънградско/градско.
Идеята е да се продаде след максимум 2-3 години ако е Артеона и след 1 година ако е АУДИ-то.
Артеонът като шум е ОК - с двупластови стъкла е и допълнителен пакет обезшумяване.
Като еластичност поне на хартия не се дава на теория - при реален тест не мога да ги сложа 1/1 първо, защото в Порше нямаха тестови 280 коня Артеон.
Слизам от А6 C7 Битурбо 313 коня, та и двете няма да ми се видят някакъв нереален самолет.
@Кайзен, понеже предишната генерация при A6 272 коня беше с S-tronic, за мен също беше изненада, че в C8 на идентичен мотор са сложили отново Типтроник.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Дилема между Артеон и А6
Артеон карал ли си ? Доста шумна кола е, за мен е дразнещо шумна дори и със двойни предни стъкла. Пасат е далеч по-добре. Та ко избора е между тези двете - А6-цата.
- Pagemakerboy
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: Arteon BiTdi
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Дилема между Артеон и А6
Карал съм няколко мои А6-ци C6 и C7, и Пасати 6 и 7 седанови и комби, но без 8. Пасат 8 само в градско съм карал и не вярвам да може да се усети шума, Артеон също само тестови, на малко разстояние.
Надявах се @hooligan_sk да се включи, четох отдавна още във форума, че той е имал и вече продал бензинов подобен Артеон без турбина. В темата му за колата не срещнах за шумови проблеми освен за някакво притропване от таблото.
Надявах се @hooligan_sk да се включи, четох отдавна още във форума, че той е имал и вече продал бензинов подобен Артеон без турбина. В темата му за колата не срещнах за шумови проблеми освен за някакво притропване от таблото.
- Tsankovski
- Мнения: 360
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Дилема между Артеон и А6
А6 е колата, освен това надлъжния мотор с quattro е класика
- alpinab
- Мнения: 559
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: Дилема между Артеон и А6
От два месеца имам Б8, същата боза като окачване и качество на комфорт с Артеон.
Доста съм разочарован по отношение на возия. Освен мега дървената возия има паразитни шумове, които Б6/Б7 стари модели нямат. Много кофти момент. Колата е почти нова, не е от амортизация.
Моята на 140 бучи откъм стъклопакета. Говорих с колега и неговата свисти. Артеона е без рамки на вратите, задължително да го тестваш как се държи шумово на магистрално каране.
Миналата седмица имах възможност да покарам,
час два, Ауди А6, не знам коя платформа се води - по стъкла беше 2016. 3ка седан, куатро. Еми…… почуствах се като идиот, че съм си купил Пасат Б8, честно. Дори си помислих, че е на въздух, защото возеше брутално мазно а пък рязко във волана. Уви си беше на стандарно пружинно окачване. Евала на Ауди, този макферсон след пасат 5.5 е зле.
П.С.
От друга страна тези две коли са различен клас и ценова ставка. Логично да има такава фрапантна разлика.
Доста съм разочарован по отношение на возия. Освен мега дървената возия има паразитни шумове, които Б6/Б7 стари модели нямат. Много кофти момент. Колата е почти нова, не е от амортизация.
Моята на 140 бучи откъм стъклопакета. Говорих с колега и неговата свисти. Артеона е без рамки на вратите, задължително да го тестваш как се държи шумово на магистрално каране.
Миналата седмица имах възможност да покарам,
час два, Ауди А6, не знам коя платформа се води - по стъкла беше 2016. 3ка седан, куатро. Еми…… почуствах се като идиот, че съм си купил Пасат Б8, честно. Дори си помислих, че е на въздух, защото возеше брутално мазно а пък рязко във волана. Уви си беше на стандарно пружинно окачване. Евала на Ауди, този макферсон след пасат 5.5 е зле.
П.С.
От друга страна тези две коли са различен клас и ценова ставка. Логично да има такава фрапантна разлика.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дилема между Артеон и А6
Макар да си приличат външно, за мен тези автомобили концептуално са различни. Не бих сравнявал четирицилиндров бензин с шестцилиндров дизел.
Карал съм такъв Артеон - дразнещо шумен не бих го нарекъл. В момента вече е при колегата yoan4o - той може да даде повече информация за дългосрочната му употреба. Автомобилът е пъргав и интересен за каране. Малко повече подробности за поведението му съм написал в ето тази статия, има го като тема и във форума, но статията е за 2.0 biTDI 240 к.с. Бензиновият 280 е друго ниво.
Относно А6 с 3.0 TDI 286 к.с. не съм карал, но пък имам кратък опит с Туарег с този двигател. Сигурен съм, че А6 ще е по-динамичен и с по-нисък разход, не знам относно качеството на интериора и разходите за поддръжка, но съм сигурен, че А6 ще е по-скъп за поддръжка от Артеон. Тук идва момента за решението кое е по-важно - гаранция или по-висок клас автомобил. Бензин или дизел, четири или шест цилиндъра, където предпочитанията са въпрос на личен избор според мен. Остатъчната стойност е важен момент и трябва добре да се прецени кой автомобил ще се обезцени повече за една година (защото сравнението трябва да е такова, независимо от това, че Артеонът би се продал по-късно).
Аз лично бих сравнявал два употребявани автомобила, а тогава сравнеието ще е доста различно. Артеон на година и малко километри ще е около 20-30 000 лева надолу от Аудито, което е сериозна разлика, а не съм убеден, че ще предлага по-малко от нов такъв (с изключение на по-дългата гаранция). Като се замисля май не бих купил чисто нов автомобил, така че при това сравнение мооооже би бих взел Аудито или бих потърсил по-евтин Артеон с всички екстри (като онзи от линка по-горе) на малко км и на година - две.
Карал съм такъв Артеон - дразнещо шумен не бих го нарекъл. В момента вече е при колегата yoan4o - той може да даде повече информация за дългосрочната му употреба. Автомобилът е пъргав и интересен за каране. Малко повече подробности за поведението му съм написал в ето тази статия, има го като тема и във форума, но статията е за 2.0 biTDI 240 к.с. Бензиновият 280 е друго ниво.
Относно А6 с 3.0 TDI 286 к.с. не съм карал, но пък имам кратък опит с Туарег с този двигател. Сигурен съм, че А6 ще е по-динамичен и с по-нисък разход, не знам относно качеството на интериора и разходите за поддръжка, но съм сигурен, че А6 ще е по-скъп за поддръжка от Артеон. Тук идва момента за решението кое е по-важно - гаранция или по-висок клас автомобил. Бензин или дизел, четири или шест цилиндъра, където предпочитанията са въпрос на личен избор според мен. Остатъчната стойност е важен момент и трябва добре да се прецени кой автомобил ще се обезцени повече за една година (защото сравнението трябва да е такова, независимо от това, че Артеонът би се продал по-късно).
Аз лично бих сравнявал два употребявани автомобила, а тогава сравнеието ще е доста различно. Артеон на година и малко километри ще е около 20-30 000 лева надолу от Аудито, което е сериозна разлика, а не съм убеден, че ще предлага по-малко от нов такъв (с изключение на по-дългата гаранция). Като се замисля май не бих купил чисто нов автомобил, така че при това сравнение мооооже би бих взел Аудито или бих потърсил по-евтин Артеон с всички екстри (като онзи от линка по-горе) на малко км и на година - две.
- Pagemakerboy
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: Arteon BiTdi
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Дилема между Артеон и А6
Интересен казус е, макар и да не може да се тълкува като представителна извадка, че тук във VW форума гласовете са за AUDI. В АУДИ форума е обратното.
@dobrin, иначе според мен бензиновият би следвало да е по-тих.
@dobrin, иначе според мен бензиновият би следвало да е по-тих.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта