Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
solun1
Мнения: 29
Регистриран на: Вто 23 юни 2009 22:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго

Мнениеот solun1 » Съб 26 мар 2022 17:41


Sonny_89 написа:Има скрито меню, в което се влиза и можеш да видиш показанията на температурата (дори за постоянно до следващото стартиране на автомобила, щом толкова те притеснява липсата на индикатор).

И на всяко палене трябва да влизам в менюто и да потвърждавам тази команда - е , не мерси, не е моето.




Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 812
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго

Мнениеот Sonny_89 » Съб 26 мар 2022 17:45


Просто споделих, че има вариант за паказване на температура. Не съм убеждавал, че е удобно или луксозно...


solun1
Мнения: 29
Регистриран на: Вто 23 юни 2009 22:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго

Мнениеот solun1 » Съб 26 мар 2022 17:57


cecoa1 написа:Тия дизели температурата не им е проблем. А и щом го има в менюто пък хептен.
Те всъщност нямат сгряване зимата, ако нещо не им помага, или ако не се подкарват с по-висока скорост.
Тук още един аспект на Турана, дизеловите са винаги с дизелова печка топлеща антифриза. В повечето не е автономна(автономната е била допълнителна екстра), а работи като доподгревател само с работещ двигател на колата. Лошото е, че е калпав модел печката, и често не работи, откъдето отоплението зимата не е много добро. Да, поправя се, че даже се преработва в автономна(или се заменя с читав модел), което е чудесна екстра, но е свързано с пари.

За печките знаех, че дизеловите Турани ги имат фабрично от завода, но не бях на ясно, че са калпав модел и се налага честият им ремонт. Спомням си обаче, че преди време, дали не беше в оффроад форума, коментираха някаква фирма дето се занимавала с вграждане и ремонтиране на печки за колите и някой даже беше коментирал, че на Турана му са ремонтили/преправили печката и няколко години не е имал проблеми с нея. Мисля, че беше споменал сумата от 700лв за тоя ремонт ( за сумата не съм баш сигурен де, това по някакъв бегъл спомен)


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго

Мнениеот samo_pechka » Съб 26 мар 2022 17:59


Това за задължителната печка не го знаех, мислех, че е опция. Трябва да кажа на колегата, що не му топли добре парното сутрин ( има Туран отскоро) , да си провери печката що не се включва. Това за задните места и комфорт... е де да знам, аз съм малко извънгабаритен и не се чувствам много комфортно отзад , хем сме сядали двама , за трима д/г/ с моя кокал ... не е за нас. За женоря и деца ( или по-елегантни) няма спор. Правил съм си пряко сравнение със старите ми голфари ( Г3 комбита) отзад се чувствахме двама, такива като мен по-добре. И самите седалки се усещат една идея по-малък пълнеж и по-твърди при Туран. Или аз съм се разглезил, или съм качил още килца, че минаха едно 10-ина годинки . И двете са верни м/у другото. Както и да е там.
Отпред няма проблем.
Багажника както казвате е бил близо 700л , което ме учудва , щото не се сещам точно колко е на хартия при А6 Ц5 комби например ( щото такава имаме в семейството ни все още ) , но надали е чак толкова, въпреки усещането при него за сравнително приличен обем при пряко сравнение визуално на двата автомобила. Явно на височина е докаран при Турана.
Успех при покупката му.


solun1
Мнения: 29
Регистриран на: Вто 23 юни 2009 22:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго

Мнениеот solun1 » Съб 26 мар 2022 17:59


Sonny_89 написа:Просто споделих, че има вариант за паказване на температура. Не съм убеждавал, че е удобно или луксозно...

Сори, не исках да прозвучи като заяждане или упрек. Благодаря за инфото колега.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго

Мнениеот cecoa1 » Съб 26 мар 2022 18:09


От друга страна да пропуснеш читав модел, само заради уреда за температура на охлаждащата течност, също не е много добър вариант.
На градско въобще не ти трябва да превключваш менюто за температура, и като цяло това има някакъв смисъл да се прави само при относително дълго ползване на колата.
Тоя мотор дори при блокирал термостат, ако му включиш парното на макс, и си се прибираш без проблем.
Другия вариант да прегрее, е ако загуби антифриз. Но това ще ти го покаже с лампа, доста преди да е вдигнала температура.
Достатъчно е, ако си купиш такава кола, да превключваш менюто за температура в началото, и ще видиш как в голяма част от ежедневното ти ползване, колата няма шанс да загрее дори колкото да отвори термостата.
...
А за печката на Туран, те са почти еднакви като автономна и като доотоплител. Същите се слагат и на Пасат B6. Доколкото съм го коментирал с майстор на печки, доста капризен и неремонтопригоден модел. Което не значи, че хептен винаги не работи, или че се скапва хептен бързо. Но аз лично, бих я сменил с по-надежден модел, ако е развалена(това препоръчах и на мой приятел с Туран, но още не го е направил). Да, друга печка няма да е свързана с колата като оригиналната, в смисъл оригиналната се вижда при диагностика, а автономната и през менюто на борд-компютъра. Но въпреки това, мисля, че си заслужава.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго

Мнениеот muns61 » Съб 26 мар 2022 18:22


Винаги може да се сложи допълнителен уред за температура.


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 812
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго

Мнениеот Sonny_89 » Съб 26 мар 2022 18:36


solun1 написа:
Sonny_89 написа:Просто споделих, че има вариант за паказване на температура. Не съм убеждавал, че е удобно или луксозно...

Сори, не исках да прозвучи като заяждане или упрек. Благодаря за инфото колега.


:beer

cecoa1 написа:От друга страна да пропуснеш читав модел, само заради уреда за температура на охлаждащата течност, също не е много добър вариант.
На градско въобще не ти трябва да превключваш менюто за температура, и като цяло това има някакъв смисъл да се прави само при относително дълго ползване на колата.
Тоя мотор дори при блокирал термостат, ако му включиш парното на макс, и си се прибираш без проблем.
Другия вариант да прегрее, е ако загуби антифриз. Но това ще ти го покаже с лампа, доста преди да е вдигнала температура.
Достатъчно е, ако си купиш такава кола, да превключваш менюто за температура в началото, и ще видиш как в голяма част от ежедневното ти ползване, колата няма шанс да загрее дори колкото да отвори термостата.


Аз самият влизам в менюто само лятно време при дълъг път, като разбира се, регулярно си проверявам течностите в автпмобила (независимо дали има или няма индикатор на таблото). За четири години не съм имал проблем с прегряването.

muns61 написа:Винаги може да се сложи допълнителен уред за температура.


При свалено табло срещу 60-70 лв. има колега в София, който го прави като "заводско" :th_up


Потребителски аватар
pepss
Мнения: 102
Регистриран на: Съб 14 ное 2009 15:33
Автомобил: VW Golf III Pink Floyd 1995
Двигател: 1.6 AEA
Местоположение: София

Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго

Мнениеот pepss » Съб 26 мар 2022 19:00


Свиква се и без стрелката за температура, а на някои по-добре и да не я гледаш :rolleyes

Изображение

Тук термостата отваря на 105 градуса :mhihi
От друга страна, при теч на антифриз има датчик в казанчето и първо от там се разбира за проблема в системата.
И на мен ми е странно да карам без да си гледам водата, ама се свиква. Зафирата освен опцията за 7 места, при вдигане на задната седалка към облегалката и прибирането на така сгънатата седалка към предните, разкрива едно доста голямо пространство, на което всяка баничарка би завидяла :confused


solun1
Мнения: 29
Регистриран на: Вто 23 юни 2009 22:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго

Мнениеот solun1 » Нед 27 мар 2022 14:47


Одеве карах една Зафира, наскоро купена. 1,9 дизел 120кс, 2007година, стегнато се държи автомобила на пътя и добра возия има (макар, че е със 17ки 215/50), добро ускорение има (мислех, че ще е по-мудна с тия 120 кончета).
Удобни са седалките , ма тоя подлакътник е май малко тесен иначе, да, става, но е леко нестабилен. Горивния филтър и пистовия ремък са така набутани, че трябва доста други неща да се демонтират докато се стигне до тях.
И първите ми впечатления са , че Турана е ......да не кажа класа, ама поне една идея по-луксозен. Не съм карал Туран, само съм се возил, така, че не мога да кажа/да сравня като ускорение, като управление, като устойчивост как е.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго

Мнениеот cecoa1 » Нед 27 мар 2022 18:23


Имай в предвид, че Турана го има със заводско окачване за лоши пътища, което е по-високо от нормалното. Такова е серийно при Крос-Туран. За мен с това окачване е по-добре, колата е доста по-висока, а и стойката и ми допада повече. Карал съм точно с такова, и си е доста стабилна колата.
За лукс и класа, според мен е въпрос на ниво на оборудване.
А за вървене, стабилност, усещане, съвета ми от втория пост в темата - Трябва да се пробва и всеки сам си преценява. За мен 1,9-105к.с. си върви достатъчно за нормално каране, тегли от много ниски обороти и предавките са сметнати добре. Е, ако се качиш на него от доста по-бърза кола, отначало се чувства тромав.


Потребителски аватар
Ицку®
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:52
Автомобил: 2xTouran TDI
Двигател: CAYC 2014 и CFHF 2015
Местоположение: Поморие

Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго

Мнениеот Ицку® » Нед 27 мар 2022 19:46


cecoa1 написа:... колата е доста по-висока ...
Цели 15мм и доста по-висока цена на вторичния пазар за Крос Турана .


solun1
Мнения: 29
Регистриран на: Вто 23 юни 2009 22:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго

Мнениеот solun1 » Нед 27 мар 2022 20:58


cecoa1 написа:Имай в предвид, че Турана го има със заводско окачване за лоши пътища, което е по-високо от нормалното. Такова е серийно при Крос-Туран. За мен с това окачване е по-добре, колата е доста по-висока, а и стойката и ми допада повече. Карал съм точно с такова, и си е доста стабилна колата.
За лукс и класа, според мен е въпрос на ниво на оборудване.
А за вървене, стабилност, усещане, съвета ми от втория пост в темата - Трябва да се пробва и всеки сам си преценява. За мен 1,9-105к.с. си върви достатъчно за нормално каране, тегли от много ниски обороти и предавките са сметнати добре. Е, ако се качиш на него от доста по-бърза кола, отначало се чувства тромав.

Да, Крос Турана е по-височък, но и цената му е доста по-голяма, заглеждах ги, харесаха ми и на мен като стойка, но нямам толкова "барут" на този етап.
На стандартния Туран му дават 13,1см клиренс, което ми се струва много ниско за нашите пътища и ако купя такъв, явно ще се търси вариант за повдигане . На 1,9 - 105к.с. ускорението е 13,5сек. 100км/ч, което ми се струва леко мудно, особено в това забързано време. И да, до сега съм карал с малко по-добро ускорение МПСта. Би ми се искало 2.0 ВММ 140к.с. До колкото разбирам от изчетеното, тоя двигател също е сполучлив както и 1,9 със 105к.с, само че по-мощния двг е с по-добро ускорение - 10,5...6сек. а разликата в разхода е незначителна. Колебая се дали да е с ДСГето или с ръчка кутията - щото и за ск.кутийте като чета и............едните мнения са за ДСГ DQ250 , другите мнения са за ръчни скорости със 6 предавки (то на 140коня май всичките ръчни кутий са със 6 предавки, изключения има при 1,9 с 5 и 6 предавки).


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго

Мнениеот cecoa1 » Нед 27 мар 2022 22:07


Аз не пиша за Крос, а за обикновен със заводско окачване за лоши пътища.
Ето тук сме го коментирали, и съм мерил такава кола(вярно празна, без хора и багаж) - viewtopic.php?f=94&t=486912
...
Тия ускорения до 100км/ч са малко относителни за да се прецени усещането от колата. Ежедневното шофиране не е драг-рейсинг, поне за голямата част от хората. Е, BMM е по-добър, но са по-редки.
...
5-скорости с дизела при тоя Туран, няма. А DSG - аз съм "не мерси". Остава нормална ръчна с 6-степени. Има някакви кусури, но не е и чак толкова трошлива.
...
Ако ще трябва автомат, бих се върнал на Зафирата.


solun1
Мнения: 29
Регистриран на: Вто 23 юни 2009 22:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго

Мнениеот solun1 » Нед 27 мар 2022 22:54


Да, бих предпочел автоматик да е колата, нооооо с тия скъпи ремонти на ДСГто ще се примиря и с ръчната кутия, в комплектация с ВММ .
Ми Зафирата изобщо не ме трогна (имам предвид тази днешната, а иначе беше свежарка).



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 118 госта