Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго
- Sonny_89
- Мнения: 812
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго
Z19DTH е с вихрови клапи, Z19DT е без такива, като и двата са по 120 к. с., вторият е с един разпределителен вал. Опелджийте общо взето хвалят втория, но не мисля, че клапите са чак толкова сериозен проблем. За фолкса нищо не знам, но както Цецо спомена, едва ли разликата е космическа(предполагам, че шумоизолацията е в полза на ВАГ-а).
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго
Малко да те коригирам(ако и аз правилно помня).
Z19DTH си е 150к.с. и с 16 клапана и вихрови клапи. Има го същия като механика, но със софтуер за 120к.с, но се означава Z19DTJ. И този последния го има само в Астра(хубавото му е, че само с чип, вдига значително мощността).
А осемклапановия Z19DT, освен със 120к.с., го има и със софтуер на 100к.с, и означение Z19DTL.
Осемклапановите се различават съвсем лесно (от 16V) с един поглед под предния капак - главата на едните е по-тясна, а и капачката за наливане на масло е отляво, когато се гледа срещу колата, а на другите отдясно.
...
Шумоизолацията не знам колко има разлика, но помпа-дюза не е най-тихият мотор, макар че от тия години работят малко по-приятно за ухото.
За опела не знам, ама при Туран много трябва да се внимава и с ръждата.
...
Между другото, лично на мен ми допада какво може да се гледа чрез менюто на борд-компютъра при Зафира. При Туран за да видиш някои подробности, може само евентуално през скритото меню на климатроника(ако има такъв), и то ако знаеш кое какво е, и какво точно правиш.
Z19DTH си е 150к.с. и с 16 клапана и вихрови клапи. Има го същия като механика, но със софтуер за 120к.с, но се означава Z19DTJ. И този последния го има само в Астра(хубавото му е, че само с чип, вдига значително мощността).
А осемклапановия Z19DT, освен със 120к.с., го има и със софтуер на 100к.с, и означение Z19DTL.
Осемклапановите се различават съвсем лесно (от 16V) с един поглед под предния капак - главата на едните е по-тясна, а и капачката за наливане на масло е отляво, когато се гледа срещу колата, а на другите отдясно.
...
Шумоизолацията не знам колко има разлика, но помпа-дюза не е най-тихият мотор, макар че от тия години работят малко по-приятно за ухото.
За опела не знам, ама при Туран много трябва да се внимава и с ръждата.
...
Между другото, лично на мен ми допада какво може да се гледа чрез менюто на борд-компютъра при Зафира. При Туран за да видиш някои подробности, може само евентуално през скритото меню на климатроника(ако има такъв), и то ако знаеш кое какво е, и какво точно правиш.
- Sonny_89
- Мнения: 812
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго
Приемам забележката. Моят е DTH , докато пишех, мислех да споделя за него, но впоследствие се отказах (авторът сякаш си е харесал "120 коньовата" версия).
Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго
cecoa1 написа:https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11568708908717989&slink=ntekid
Някоя такава, регистрирана, обслужена, "от човек"...
Без да съм ползвал Зафира, сигурен съм, че разликите с Туран не са чак като между Бентли и Опел Кадет... Модела има здрав дизел 1,9 от Фиат, читав автомат от Айсин, а и цените им са малко по-ниски от на Туран. Като го вземеш регистриран и обслужен, остават пари и за цялостен ремонт на автомата ако се наложи. От разликата в цената, се подбира и по-читав екземпляр, или пък се оправят разни дребни кусури. 120 коня е даже по-надежден, защото няма вихрови клапи, както при 150. Ако липсва мощност, слагаш чип, и става над 150 коня. Турана също се подсилва с чип, но ако автоматика е важен, директно бих гледал Зафира.
Благодаря за предложението. Колата вероятно си заслужава, още повече, че е купувана от тук и лесно може да бъде проследена историята й.
Автоматика не е задължителен (но бих го предпочел, обаче предвид проблемите който могат да възникнат с него -то е ясно, че ще е ръчка). Както и преди писах, карах наскоре точно такава Зафира 1,9 2007год 120коня само, че с ръчна кутия - ами нещо не ме грабна колата, даже вътре и таблото и средната конзола с тия пластмаси и копчета, просто не е мойто. При Турана са по-приятно направени часовниците на таблото и средната конзола е по-добре оформена и подредена. По твоя препоръка се отказах Турана да е с ДСГто (1/3 са с такава кутия, 2/3 са с ръчна по статистически данни) и ще бъде с ръчна кутия, а мнооооого ми се искаше автомата- ама с тия мехатроници и солени цени за ремонт.
Но нищо не се знае,....ако не попадна на читав екземпляр VW (а днес звънах на няколко от набелязаните обяви - ами повечето неща не са така както е описано в обявата като текст/ преди 2дена писах на един продавач за подробности около колата, като му зададох конкретни въпроси - ами още не ми е върнал отговор и няма и изгледи да ми отговори, на друг пък като звъннах тела му беше изключен или извън обхват и от 10ч сутринта до сега не съм получавал, че тела му е активен). Та, сигурно ще се наложи да попрехвърля обявите със Зафири и Короли Версо (имам познат с такава и ако тия дни имам възможност, ще я покарам малко за да добия някаква представа).
Последна промяна от solun1 на Вто 29 мар 2022 21:55, променено общо 2 пъти.
- Sonny_89
- Мнения: 812
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго
Определено автора си е избрал вече марка и модел, така че според мен е безсмислено да пишем за Опел
През уикенда бях "на село" и имах възможността да покарам Бората от профила. Ами като се прехвърля от опела в нея веднага се усеща по-добрата шумоизолация (буквално не чувам тракането на мотора), неприятни са само разните скърцания по таблото и корите.
cecoa1 написа:Шумоизолацията не знам колко има разлика, но помпа-дюза не е най-тихият мотор, макар че от тия години работят малко по-приятно за ухото.
За опела не знам, ама при Туран много трябва да се внимава и с ръждата.
През уикенда бях "на село" и имах възможността да покарам Бората от профила. Ами като се прехвърля от опела в нея веднага се усеща по-добрата шумоизолация (буквално не чувам тракането на мотора), неприятни са само разните скърцания по таблото и корите.
- pepss
- Мнения: 102
- Регистриран на: Съб 14 ное 2009 15:33
- Автомобил: VW Golf III Pink Floyd 1995
- Двигател: 1.6 AEA
- Местоположение: София
Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго
solun1 написа:cecoa1 написа:... даже вътре и таблото и средната конзола с тия пластмаси и копчета, просто не е мойто...
Според нивото на оборудване се намира и средна конзола с пиано лак. Лично на мен много ми допадат, а и не е някаква рядкост. Обикновено са съчетани с полукожен салон с подгрев, цветен дисплей с навигация, ДВД и др.
Но не съм гледал при дизели дали се монтират, но би трябвало.
Нещо такова:
Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго
pepss написа:solun1 написа:cecoa1 написа:... даже вътре и таблото и средната конзола с тия пластмаси и копчета, просто не е мойто...
Според нивото на оборудване се намира и средна конзола с пиано лак. Лично на мен много ми допадат, а и не е някаква рядкост. Обикновено са съчетани с полукожен салон с подгрев, цветен дисплей с навигация, ДВД и др.
Но не съм гледал при дизели дали се монтират, но би трябвало.
Нещо такова:
Имам такава служебна от 2006-та. Зафирата е 150 коня, дизел, с най-високото оборудване Cosmo и няма такова табло. Когато се конфигурираше колата, тази екстра се плащаше допълнително и не беше никак евтина. За тези 15 и нещо години колата е навъртяла 240 000 км само в България, като съм имал проблем с вихровите клапи (един път), както и една смяна на амортисюори за общо близо 2000 лв.... щото окачването е адаптивно. Другото, което е правено е обичайното за автомобил на толкова години... пълнене на климатик, смяна на разни неща по ходовата част, накладки и разни други дребни неща. Общо взето, по мое мнение колата е доста здрава, като модел... и ако се поддържа правилно, може да изкара дълго време. Вътрешния дизаин е просто фрапантен.... все едно чичо "Ханс" го е дялкал с теслата.... салона на моята е полукожа... и не мога да кажа, че е нещо супер... средна работа си е. 150 коня на това купе са повече от достатъчни.. колата върви много прилично... разхода извънградско е повече от добър... рядко е надхвърляла 8 на 100.... все пак колата е служебна, и не се кара с 90-100.
Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго
Търся свестен Сервиз или Майстор в Перник, при който да прегледам един Туран дет съм харесал. Да може да го закачи и на компа, за да се види има ли някакви грешки, печката изправна ли е, ДПФа там ли си е и работи ли, от долу пода да се види на подемник или канал да ли има ръжди и изобщо да се направи обстоен преглед на колата.
- Sonny_89
- Мнения: 812
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго
padrino написа:Имам такава служебна от 2006-та. Зафирата е 150 коня, дизел, с най-високото оборудване Cosmo и няма такова табло. Когато се конфигурираше колата, тази екстра се плащаше допълнително и не беше никак евтина...
Таблото от снимката се вгражда при facelift от 2008 г.
Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго
Хахаха, вече няма да ми трябва Сервиз или Майстор в Перник, е този Туран бях харесал
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=nu256k
Говорих вчера с човека (а оня ден звънях, но даваше, че няма връзка или е извън обхват), той си живее в Германия и си идвал по 1 месец в БГ и докарвал по кола от там. Каза, че описаното в обявата е така, лично от собственика го купил, имало сервизни документи, каза ми за 2...3 забележки по колата, олюпено има от камъче на предния капак, задния десен прозорец не се затварял, задната чистачка с рамото липсва. Казах му, че ще искам да погледна колата в някой сервиз на местно ниво, че искам и там да я прочетата с ваг комп, ДПФа да видят, печката дали работи, от долу да се погледне на канал или подемник, по ВИН номера какво ще излезе и т.н. Отговори, че няма проблем за това, щял да ми прати номера на брат си (защото той вече се е прибрал в Германия и брат му го представлява тук) , за да се разбера с него за кой ден ще е свободен да погледна колата, а и брат му имал познат с пътна помощ за да закараме колата до сериз. Каза ми , че можел да ми посочи добър сервиз, но ще излезело, че ме води при негови хора и за това нека аз да се пойнтересувам и да посоча къде да я видят в Перник. Та вчера не ми прати нищо на Вайбър, за това реших днес да му пиша пък аз. Ето какво ми отговори "Здравей, говорих с брат ми няма да има скоро време да ходи по сервизи. Извинявай много".
Не съм предполагал , че Перник е станал мегаполис вече и отиването до сервиз коства огромна загуба на време, особено когато пък искаш да продадеш МПС.
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=nu256k
Говорих вчера с човека (а оня ден звънях, но даваше, че няма връзка или е извън обхват), той си живее в Германия и си идвал по 1 месец в БГ и докарвал по кола от там. Каза, че описаното в обявата е така, лично от собственика го купил, имало сервизни документи, каза ми за 2...3 забележки по колата, олюпено има от камъче на предния капак, задния десен прозорец не се затварял, задната чистачка с рамото липсва. Казах му, че ще искам да погледна колата в някой сервиз на местно ниво, че искам и там да я прочетата с ваг комп, ДПФа да видят, печката дали работи, от долу да се погледне на канал или подемник, по ВИН номера какво ще излезе и т.н. Отговори, че няма проблем за това, щял да ми прати номера на брат си (защото той вече се е прибрал в Германия и брат му го представлява тук) , за да се разбера с него за кой ден ще е свободен да погледна колата, а и брат му имал познат с пътна помощ за да закараме колата до сериз. Каза ми , че можел да ми посочи добър сервиз, но ще излезело, че ме води при негови хора и за това нека аз да се пойнтересувам и да посоча къде да я видят в Перник. Та вчера не ми прати нищо на Вайбър, за това реших днес да му пиша пък аз. Ето какво ми отговори "Здравей, говорих с брат ми няма да има скоро време да ходи по сервизи. Извинявай много".
Не съм предполагал , че Перник е станал мегаполис вече и отиването до сервиз коства огромна загуба на време, особено когато пък искаш да продадеш МПС.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго
Мой приятел също си караше Турана в Германия, и сега си го кара вече тук. Там го взе от първи или втори собственик, колата си беше на реални километри(малко над 150 хиляди). Понеже я кара около три години там, даже минава ТЮФ, почти без проблем. Вътре е доста свежа, но имаше ръждясал ляв калник, и тук там дребни ръждички при вглеждане. Отделно разни дребни проблеми - неработеща печка и не се отключва и заключва понякога шофьорската врата. Обаче...когато си дойде тук, и реши да си оправи уж дребните ръждички, плюс ръждясалия калник, се оказа, че ръждата е доста повече отколкото се виждаше. Включително по окачването, яко ръждясали амортисьори и железа, въпреки че си работят без проблем.
Реши да си я пооправи, и да я кара колкото изкара, ама със сигурност трябва добре да се гледат за ръжда тия коли, внос от Германия.
Реши да си я пооправи, и да я кара колкото изкара, ама със сигурност трябва добре да се гледат за ръжда тия коли, внос от Германия.
Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго
Не знам, но не си представям, че в днешно време някой би си купил кола без да я качи на канал или на подемник, без да я прочете за грешки, без да я провери по ВИН какво ще излезе или поне аз не бих.
И това на търговците би трябвало да им е ясно......освен ако не е някой дарак за 500...600 - 1000лв дето ще се ползва колкото изкара.
И това на търговците би трябвало да им е ясно......освен ако не е някой дарак за 500...600 - 1000лв дето ще се ползва колкото изкара.
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго
Аз. Даже и капака не вдигнах като си купувах фокуса Покарах го 4 минути и половина и стиснахме ръцете
Всъщност така съм купил и трите коли, които в момента притежавам
Всъщност така съм купил и трите коли, които в момента притежавам
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго
Стефане, твоите коли не е имало какво много да им гледаш, едните са доста нови, а другата доста стара, позната като модел (и вероятно относително евтина).
...
А иначе, сигурно си има и разни балами, хора всякакви. Особено ако си изкарват добри пари, и още не ги е научил живота да внимават и с избора на кола втора употреба...
...
А иначе, сигурно си има и разни балами, хора всякакви. Особено ако си изкарват добри пари, и още не ги е научил живота да внимават и с избора на кола втора употреба...
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Туран, с кой мотор и кутия или Зафира - Версо - Смакс или нещо друго
solun1 написа:Каза ми , че можел да ми посочи добър сервиз, но ще излезело, че ме води при негови хора и за това нека аз да се пойнтересувам и да посоча къде да я видят в Перник. Та вчера не ми прати нищо на Вайбър, за това реших днес да му пиша пък аз. Ето какво ми отговори "Здравей, говорих с брат ми няма да има скоро време да ходи по сервизи. Извинявай много".
Обикновен лъжец. Ама и ти си го наплашил с толкова гледане. Решил е, че хем ще загуби време и накрая няма да я купиш.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта