Здравейте. Съвсем скоро правя 18 и за първа кола съм се ориентирал към Голф 4(предполагам не е изненада за никого).
Като цяло гледам към 1.9 тди, знаейки, че те се водят най-здрави и надеждни, но общо взето до тук ми стигат знанията. Порових се из нета и форумите да търся и чета кой двигател от 1.9тди може да се нарече "най-добър" и не стигнах до нищо конкретно. Не съм сигурен дори колко са моделите 1.9тди за голф и за техните мощности съответно. До колкото гледах моделите са 90кс, 110кс, 115кс, 101кс, 150кс, 131кс (моля да ме поправите). Също не съм много наясно как стоят нещата с: AGR, ALH, AHF, ASV, AJM, AUY, ARL, ASZ. Гледам хората тук коментират кой бил лош кой бил добър, а аз нищо не схващам от това което пишат. За сега си мисля за 131кс който е, просто защото имам един познат с такъв голф и доста го хвали, но пък съм чувал, че този който е 90кс бил най-здрав и лесен за поддръжка.
Много ще съм благодарен, ако някой отдели малко време да отговори на темата и да ме светне.
Бюджет от между 3/4 000 как ви се струва.
Гледах други теми, сигурно има и такива които не съм чел, просто почти нищо не разбрах от тях. Благодаря предварително
Първа кола - Голф МК4
- tdi fen
- Мнения: 4228
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Първа кола - Голф МК4
тук говорим за 18+ годишни автомобили,които може и да са над милион километра да уцилш читва ще е трудно въпрос на късмет, според мен бюджета е ок,но имай предвид,че обслужването и ремонта на такъв автомобил са изключително скъпи предвид цената му може и да я надхвълят моят избор би бил 90 или 110 дай малко информация колоко ще се кара на ден/годишно градско/извънградско
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Първа кола - Голф МК4
Не гледай коне, а търси най-малко уморената. Повечето, които ще гледаш са милионници.
Re: Първа кола - Голф МК4
Точно. И по възможност избягвай автокъщите, там са гарантирано милионници, по-добре да я вземеш от човек с някаква история при него, евентуално с платени документи, гуми.
На кола на тия години наистина всичко се гледа, задължително проверка в сервиз, гледай за течове на масло и антифриз и се зареди с доста търпение, защото читав много трудно ще ти попадне(просто който има такъв си го кара и няма да го продава). Задължително дюзите на загрял мотор да се видят какви показания дават, съединителя не тряба да хърка, не трябва да се чува тропане от маховика, турбината да се провери. Пълното обслужване при покупка ти е към 1500 лв някъде, има доста скъпи неща, които могат да ти излязат - съединител комплект е 1000, турбината да се рециклира е 500, дюзите да се рециклират е 7-800. Това са цени без труд и е силно желателно да си ги спестиш като ремонти. Затова много внимавай, жена и кола са на късмет.
Всички мотори са здрави, аз лично бих взел 131 к, за да има сила като се натовари и се наложи да изпревари, а и е с 6 предавки, което спрямо по-малкото коне е плюс, защото примерно на 110 к със 140 оборотите са към 3000 и колата просто си иска шеста предавка, за да ги свали...
На кола на тия години наистина всичко се гледа, задължително проверка в сервиз, гледай за течове на масло и антифриз и се зареди с доста търпение, защото читав много трудно ще ти попадне(просто който има такъв си го кара и няма да го продава). Задължително дюзите на загрял мотор да се видят какви показания дават, съединителя не тряба да хърка, не трябва да се чува тропане от маховика, турбината да се провери. Пълното обслужване при покупка ти е към 1500 лв някъде, има доста скъпи неща, които могат да ти излязат - съединител комплект е 1000, турбината да се рециклира е 500, дюзите да се рециклират е 7-800. Това са цени без труд и е силно желателно да си ги спестиш като ремонти. Затова много внимавай, жена и кола са на късмет.
Всички мотори са здрави, аз лично бих взел 131 к, за да има сила като се натовари и се наложи да изпревари, а и е с 6 предавки, което спрямо по-малкото коне е плюс, защото примерно на 110 к със 140 оборотите са към 3000 и колата просто си иска шеста предавка, за да ги свали...
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Първа кола - Голф МК4
С роторна ГНП е по-прост, надежден и здрав мотора. Разлика 200-300 оборота при 140км/ч, не е толкова съществена. За вървенето също разликата не е чак толкова голяма. Единствено ако трябва 4х4, тогава има смисъл да е помпа-дюза, защото при другите е само при 90к.с.
Комбито на тоя Голф се прави до 2006г, може да се намери по-млад екземпляр.
Иначе от 90к.с. с променлива геометрия, лесно се вадят 140к.с с ремап и дюзи от 110.
Комбито на тоя Голф се прави до 2006г, може да се намери по-млад екземпляр.
Иначе от 90к.с. с променлива геометрия, лесно се вадят 140к.с с ремап и дюзи от 110.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19676
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Първа кола - Голф МК4
В такъв бюджет продадох на мой приятел Passat B5.5 2002 г 1.9 TDI 131 кс AVF (помпа-дюза, аналогичен на ASZ в Golf). Колата беше обслужена, със сменен разпред вал, EGR, ревизирано турбо и куп други неща и на реални 260000 км.NiksWP написа:Бюджет от между 3/4 000 как ви се струва
Година и половина по-късно е сменил акумулатора и друго не е пипал, освен да сипе ново масло.
Golf 4 1.9 дизел (1896 cc) има следните варианти:
без турбо:
1.9 SDI 1997-2005 68 кс AGP, AQM
TDI роторна помпа
1.9 TDI 1997-2004 90 кс AGR, ALH
1.9 TDI 1997-2004 110 кс AHF, ASV
1.9 TDI 4motion 1998-2002 90 кс дизел AGR
TDI помпа-дюза
1.9 TDI 1998-2001 115 кс AJM, AUY
1.9 TDI 2000-2005 101 кс ATD, AXR, BEW
1.9 TDI 2000-2005 150 кс ARL
1.9 TDI 2000-2005 130 кс ASZ
1.9 TDI 4motion 1999-2001 115 кс AJM, AUY
1.9 TDI 4motion 2000-2005 101 кс ATD
1.9 TDI 4motion 2000-2005 150 кс ARL
1.9 TDI 4motion 2000-2005 130 1896 кс ASZ
Помпа-дюзата изисква да се кара с подходящо масло, както и да се подменя разпределителния вал в някакъв момент (250000 км). За мен е предпочитан двигател, но както са написали колегите - важното е колата да е читава като цяло.
Също съм на мнение, че е по-добре да се взема кола, която някой е карал и поддържал добре, отколкото нов внос, която някой е изхвърлил в Италия, защото е карал като за последно.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта