Здравейте,
изчетох много компетентни мнения на колеги от няколко теми във форума относно бусове T4/T5 и отделно за Шаран/Алхамбра/Галакси - но не намерих това, което ме интересува.
Необходимо е да избера модел за служебно МПС - до сега сме били с баничарка (Рено Канго), на която скоро и блокира двигателя (пробит картер) - вече не намирам за смислено да се ремонтира (връщали сме я от оня свят вече 2 пъти - това щеше да и дойде 3-ти двигател). Обмислям вариант, който да покрива, всичко онова, което не беше възможно със старата кола.
Търся решение, в което хем да има място за повече от 2-ма човека, хем място за багаж и багажник на покрива за стълба.
В 70% от случаите се возят 2-ма, в 20% 3-ма, в максимум 10% да сме повече от 3-ма. Обикновено се носи 9 м стълба, както и багаж (не толкова тежък, колкото обемист). Със кангото успявахме с всичко, без момента, в който трябва да сме повече от 2-ма, което налагаше да се ползва 2-ра кола.
Първоначално се бях спрял на тройката Шаран/Алхамбра/Галакси - с превес към Алхамбра (понеже по описание е същото като Шаран, но на по-ниска цена (вероятно за сметка на ламарините).
След доста прочетени теми - както тук, така и в други форуми - се оказва, че имат доста болежки и ремонтите не са им малко (по-думи в местен сервиз - за няколко години 3 пъти са сменяли полуоски на един модел, като всеки ремонт е над 1000 с частите).
След, което харесах модели на Фиат Добло - изглежда доста по-добре от Канго-то, но остава момента с 1+1 (понеже пътническия вариант няма достатъчно място и за багаж и за пътници).
От скоро се замислям над варианта да е бус (първо мислих за Т4, но гледам, че повечето са доста ръждясали по обявите), за това оглеждам Т5.
Това, което ми харесва на бусовете е универсалността и варианта да се модифицира наличното. Например, ако се вземе пътническо-товарен вариант (5/6 места и товарно помещение), 2-рия ред седалки могат да се сваля за да се постигне ефекта на баничарка (но с много по-голям обем за товарене). При нужда да са повече хора - връщат се седалките.
Същото и с пътническата версия на буса (само, че липсата на преграда между товарното и пътниците може да стане проблем в някой момент).
В конкретната ни дейност не е необходима особена динамика (мощен двигател) - няма да е кара на дълъг път (основно извънградско на разстояния 10-30 км в посока), нито ще се товари особено - идеята е да е максимално функционален и практичен варианта за да не е нужно да се взимат две отделни МПС-та.
В една от темите тук, прочетох, че се сравняват дизеловите двигатели за Т5, като са описани 1.9 и 2.5. В тези теми едни колеги са писали, че 1.9 е по-малко проблемния двигател от 2.5, а други - обратното. Също така, в трета тема е писано, че 1,9 е 105 к.с., докато в някои обяви намирам 1.9 с 86 к.с. двигател (както и в ауто-дата).
Въпросите ми са:
1.Два различни варианта дизел 1.9 ли има за Т5 или е правописна грешка?
2.В нета прочетох че 2.5 е със зъбни колела, но има проблемни дюзи. Не разбрах дали варианта 1.9 също е със зъбни колела или с ремък?
3.Ако са два моделите 1.9, кой от тях е по-надежден (и евтин за поддръжка)?
Не съм се зачитал преди особено за бусове, но този двигател 86 к.с. дали е здрав колкото 90 к.с. масово монтиран в голф/пасат/шкода и други модели?
4.Не намирам информация за обема на товарната част (в литри) за Т5 - модела, който е пътническо-товарен (5 или 6 местен разделен с товарна част) - някой дали може да каже?
5.Има ли разлика в окачването между пътническия вариант и товаро-пътническия на Т5?
6.Има ли подобрения в по-новите (след 2004-та) модели на Шаран/Алхамбра относно проблемите с полуоски и другите болки на по-старите модели?
7.Дали проблемите с полуоските са по-рядко срещани при модели с 4*4 - предполагам, че става дума за конструктивен проблем, понеже колата тежи доста (около 1,7 тона). При варианта с 4*4 би трябвало натоварването да е по-равномерно разпределено?
8.Други съвети или марки/модели, които могат да свършат подобна работа?
Загледах и модели на Форд Транспортер (Т260), но истински нищо не съм чел за тях (модел читави двигатели, болки и проблеми).
Прочетох малко за Мерцедес Вито - не ми харесва, че са със задно, до колкото разбрах ръждясват доста и поддръжката не е евтина.
Благодаря за предварително за отговорите.
Насоки за избор на служебен (Т4/Т5 или миниван)
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19689
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Насоки за избор на служебен (Т4/Т5 или миниван)
Това са кодовете на 1.9 TDI 1986 cc при T5:
BRR 2006/01 - 2009/11 62 кВ 84 кс
AXC 2003/04 - 2009/11 63 кВ 85 кс
BRS 2006/06 - 2009/11 75 кВ 102 кс
AXB 2003/04 - 2009/11 77 кВ 105 кс
Относно полуоските - не съм чувал за проблеми при Т5
BRR 2006/01 - 2009/11 62 кВ 84 кс
AXC 2003/04 - 2009/11 63 кВ 85 кс
BRS 2006/06 - 2009/11 75 кВ 102 кс
AXB 2003/04 - 2009/11 77 кВ 105 кс
Относно полуоските - не съм чувал за проблеми при Т5
- tdi fen
- Мнения: 4244
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Насоки за избор на служебен (Т4/Т5 или миниван)
какъв е бюджетът бус Т5 читав е цифра със сигурност алхамбра или шаран са значително по-евтини
Re: Насоки за избор на служебен (Т4/Т5 или миниван)
Бюджета е 5000 - 6000 лв.
А дали 4*4 (Шаран/Алхамбра) имат по-малко проблеми с полуоските (поради равномерното разпределяне на натоварването)?
Благодаря за информацията, а кой от тези модели е най-читав?
Поздрави.
А дали 4*4 (Шаран/Алхамбра) имат по-малко проблеми с полуоските (поради равномерното разпределяне на натоварването)?
Vlad777 написа:Това са кодовете на 1.9 TDI 1986 cc при T5:
BRR 2006/01 - 2009/11 62 кВ 84 кс
AXC 2003/04 - 2009/11 63 кВ 85 кс
BRS 2006/06 - 2009/11 75 кВ 102 кс
AXB 2003/04 - 2009/11 77 кВ 105 кс
Относно полуоските - не съм чувал за проблеми при Т5
Благодаря за информацията, а кой от тези модели е най-читав?
Поздрави.
- tdi fen
- Мнения: 4244
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Насоки за избор на служебен (Т4/Т5 или миниван)
в този бюджет алхамбра,шаран,Галакси има вариант и за Т4 но предлагането е доста ограничено по-трудно ще намериш читав
Re: Насоки за избор на служебен (Т4/Т5 или миниван)
Намирам едни междинни модели (по-големи от ван, по-малки от бус - като Фиат Скудо) и Т4-ки.
А малко информация относно Шаран/Алхамбра - проблеми?
Също така - бензин/дизел и 4*4?
Благодаря.
А малко информация относно Шаран/Алхамбра - проблеми?
Също така - бензин/дизел и 4*4?
Благодаря.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 159 госта