Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
wlf_46
Мнения: 31
Регистриран на: Чет 21 юли 2022 14:26
Автомобил:
Двигател:

Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот wlf_46 » Вто 18 окт 2022 12:16


Здравейте,
На ръба на покупка съм на един Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км. Някъде четох че около тези км. се сменя верига и т.н., тоест голямото обслужване. Някой дали го е правил наскоро и може да ме ориентира приблизително ценово? Също се интересувам от мнения за този двигател като издържливост - ще го карам 80-90% градско по задръстванията, и затова не се спирам на 190к.с. дизел, въпреки че и това все още ми се върти из главата. Наясно съм, че са несравними като усещане :)




Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 670
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот jordan17772 » Вто 18 окт 2022 19:23


За градски автомобил такава голяма талига няма да ти е практична по тесните улички. Особенно около училища и детски градини. Иначе правилно си разбрал до 150к км трябва да смениш верижката и само с ОЕМ. Свещите са топлинно претоварени и е добре да ги сменяш през 40к км, а бобините на макс 80к км. Покрай верижното задвижване, ако смениш допълнителни неща лесно може да минеш 5к лв. На този двигател маслото ще трябва да сменяш на 5000 км, ако го караш 90% градско. Колкото по-често сменяш маслото, толкова по-малко ще се износват скъпо струващите компоненти вътре в самия двигател + ангренажа.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 19 окт 2022 6:33


Този двигател не беше ли с ремък?


wlf_46
Мнения: 31
Регистриран на: Чет 21 юли 2022 14:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот wlf_46 » Сря 19 окт 2022 8:31


jordan17772 написа:За градски автомобил такава голяма талига няма да ти е практична по тесните улички. Особенно около училища и детски градини. Иначе правилно си разбрал до 150к км трябва да смениш верижката и само с ОЕМ. Свещите са топлинно претоварени и е добре да ги сменяш през 40к км, а бобините на макс 80к км. Покрай верижното задвижване, ако смениш допълнителни неща лесно може да минеш 5к лв. На този двигател маслото ще трябва да сменяш на 5000 км, ако го караш 90% градско. Колкото по-често сменяш маслото, толкова по-малко ще се износват скъпо струващите компоненти вътре в самия двигател + ангренажа.




Благодаря ти. По отношение на големината - за мен не е голяма кола, а и искам да комбинирам 2 в 1 кола за града и голям багажник за пътуване. Другия вариант ми е Tiguan Allspace/Kodiaq, но предпочитам да остана на лека кола по възможност.

Последен въпрос, колкото и глупав и изтъркан да е - ако взема дизел 190-ка, и го карам всеки ден по 15-ина км по задръстванията цяла седмица, ще изкарва ли до уикенда да го продухам или ще иска да се регенерира през 3-4 дни? Всички ме убеждават че дизела е по-издържлив като двигател и е по-безопасния избор..


Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 670
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот jordan17772 » Сря 19 окт 2022 9:00


Zdravko Zankov написа:Този двигател не беше ли с ремък?

162 kW / 217 hp / 220 PS | 1984 cc | 4 | VW EA888 | CHHB / CXDA ги виждам, че са с timing chain, а не timing belt. Да не говорим за различни мотори? :gruebel Малките 1.4 и 1.5 са с каиши.


Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 670
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот jordan17772 » Сря 19 окт 2022 9:07


wlf_46 написа:
jordan17772 написа:За градски автомобил такава голяма талига няма да ти е практична по тесните улички. Особенно около училища и детски градини. Иначе правилно си разбрал до 150к км трябва да смениш верижката и само с ОЕМ. Свещите са топлинно претоварени и е добре да ги сменяш през 40к км, а бобините на макс 80к км. Покрай верижното задвижване, ако смениш допълнителни неща лесно може да минеш 5к лв. На този двигател маслото ще трябва да сменяш на 5000 км, ако го караш 90% градско. Колкото по-често сменяш маслото, толкова по-малко ще се износват скъпо струващите компоненти вътре в самия двигател + ангренажа.




Благодаря ти. По отношение на големината - за мен не е голяма кола, а и искам да комбинирам 2 в 1 кола за града и голям багажник за пътуване. Другия вариант ми е Tiguan Allspace/Kodiaq, но предпочитам да остана на лека кола по възможност.

Последен въпрос, колкото и глупав и изтъркан да е - ако взема дизел 190-ка, и го карам всеки ден по 15-ина км по задръстванията цяла седмица, ще изкарва ли до уикенда да го продухам или ще иска да се регенерира през 3-4 дни? Всички ме убеждават че дизела е по-издържлив като двигател и е по-безопасния избор..


Не се страхувай от дизела. Повече потенциални проблеми ще имаш с бензина. Много кофти продължават да ползват водна помпа с пластмасов корпус, която все теква в неподходящия момент. Дизела е по-евтин за поддръжка. Има тънкости за халдекса и цедката му, антифриза да не е г13, а г12++ ево... има изписано много в темите. Голям плюс за дизела е, че ОЕМ ремъчното задвижване си изкарва наистина 200 000км.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19696
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот Vlad777 » Сря 19 окт 2022 9:11


Аз карам 2.0TDI 190 кс. Между регенерациите 200-250 км при градско каране. Като цяло добре си се насочил към бензина според мен.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9874
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот group® » Сря 19 окт 2022 9:27


jordan17772 написа: Повече потенциални проблеми ще имаш с бензина. Много кофти продължават да ползват водна помпа с пластмасов корпус, която все теква в неподходящия момент.


Водната помпа не е ли същата, както на дизела?


Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 670
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот jordan17772 » Сря 19 окт 2022 12:15


Не, даже е около 800лв и е с пластмасов корпус. Температурите на бензина са големи и за 60к км се опича и теква. Процеса по разтичане се индуцира, ако до уплътнителните и пръстени достигне двигателно масло.


wlf_46
Мнения: 31
Регистриран на: Чет 21 юли 2022 14:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот wlf_46 » Сря 19 окт 2022 15:32


Благодаря за съветите. Кара ми се бензин, но при положение че са супер редки, цената им е с по 20-25% по-висока, ако и поддръжката е така, съвсем не си струва. За тези пари ще взема дизелов фейслифт 2020, хипотетично по-продаваем после, и със всички системи за сигурност стандартно..та като че ли ще прежаля мечтите за бензинов двигател :) Странното е, че има доста предлагане на Артеони 2.0 TSI 190, но Пасати няма, или ако излязат са по-скъпи от артеона..


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1346
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот fur1ous » Сря 19 окт 2022 15:59


wlf_46 написа:Последен въпрос, колкото и глупав и изтъркан да е - ако взема дизел 190-ка, и го карам всеки ден по 15-ина км по задръстванията цяла седмица, ще изкарва ли до уикенда да го продухам или ще иска да се регенерира през 3-4 дни? Всички ме убеждават че дизела е по-издържлив като двигател и е по-безопасния избор..


Той ще си регенерира и в задръстването ако се наложи.

jordan17772 написа:. Голям плюс за дизела е, че ОЕМ ремъчното задвижване си изкарва наистина 200 000км.


Да, ако не протече водната помпа по рано обаче, което се случва понякога.

wlf_46 написа:Странното е, че има доста предлагане на Артеони 2.0 TSI 190, но Пасати няма, или ако излязат са по-скъпи от артеона..


Не е странно, едното се експоатира и се гледа на него по един начин, а другото по друг, затова няма много пасати TSI.


wlf_46
Мнения: 31
Регистриран на: Чет 21 юли 2022 14:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот wlf_46 » Сря 19 окт 2022 16:44


Прав си, въпреки че не виждам причина да не експлоатираш и бензиновия..при кола с такава цена и поддръжка, не знам кой го вълнува и му пречи литър-два отгоре в разхода..При мен редовно се случва да имам излизания до някой магазин на 1-2км и обратно, което мисля че ще тормози дизела много повече от бензина. Само това ме спира за дизела, че не въртя много км и реално повечето ми паления са за кратки разстояния..от друга страна едва ли съм единствения, София е пълна с дизели и сигурно само се превъзбуждам по темата..


Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 670
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот jordan17772 » Сря 19 окт 2022 18:52


wlf_46 написа:Прав си, въпреки че не виждам причина да не експлоатираш и бензиновия..при кола с такава цена и поддръжка, не знам кой го вълнува и му пречи литър-два отгоре в разхода..При мен редовно се случва да имам излизания до някой магазин на 1-2км и обратно, което мисля че ще тормози дизела много повече от бензина. Само това ме спира за дизела, че не въртя много км и реално повечето ми паления са за кратки разстояния..от друга страна едва ли съм единствения, София е пълна с дизели и сигурно само се превъзбуждам по темата..

TSI 190 коня 4*4 е много приятен за каране. Фатката е да си го намериш под 100к км за да ти е сравнително спокойно следващите 100к. Имам колега с такъв на пасат 8 и ми цитира разход около 6/100 на дълго. Това с предходните поколения TSI 2.0 беше мираж да паднеш под 7/100. Във VW В.Търново дилъра са му казали да си сменя искровите свещи на 60к, но не е препоръчително да се чака. На 40к макс или 5 години което първо настъпи. 4 свещи са ти 200лв, а иначе потенциалните проблеми след разпадане са накопани бутала и клапани и са сериозна цифра да отваряш двигател. Ако сам си ги сменяш искровите свещи, работата не е сложна и отнема 20 минути (на студен двигател се сменят!!!).


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1258
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот netizen » Чет 20 окт 2022 6:57


2.0TSI 190HP не мисля, че го има във вариант 4Motion при пасат/артеон/олтрак ?


Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 670
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Passat Alltrack 2.0 TSI 4motion 220к.с., на 130000км

Мнениеот jordan17772 » Чет 20 окт 2022 8:06


netizen написа:2.0TSI 190HP не мисля, че го има във вариант 4Motion при пасат/артеон/олтрак ?

Прав си, на предно е. Колата е 2020. Това обяснява разхода на бензин под 6/100 на дълго. 7степенно dsg.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 158 госта