Бензин и газ или 1.9 ТДИ за евтино + еко ?
Бензин и газ или 1.9 ТДИ за евтино + еко ?
Привет на всички и съжалявам, че сте изгубили близък за много от вас човек! Почивай в мир Иво..
Нов съм във форума, но иначе следя теми и чета каквото ме интересува от известно време. Две - три приказки за мен и каква кола си търся:
млад човек съм, живея в София и не ползвам често автомобил, трябва ми нещо евтино и надеждно, което да ми върши работа 2-3 пъти в седмицата. Имам книжка за кола от 8 години и такава за мотор от 3. ДОсега съм карал италиански и японски автомобили, съответно на бензин и дизел, газ и метан не съм пробвал никога.
Насочил съм се към нещо НЕМСКО , непретенциозно, да върши работа 2-3 пъти в сецдмицата. Разбира се, основните заподозрени са ВАГ групата и двигателите - 1.8т с газ или 1.9 тди, дизелче. Набелязаните автомобили са: Пасат, Аудита - а3,а4,а6, евентуално Опел астра. Стара генерация - 1997 - 2002 година.
Бях решил да избера със сигурност газ/бензин, но в обявите избора е доста по-стеснен за такава комбинация, а от 1.9 ТДИ има буквално избор от всичко, откъм салони, цветове, състояние и т.н. Обявите са да речем 1:10 в полза на ТДИ-то.
Искам и да съм ЕКО, да влизам в категория за малко емисии и да мога да карам в центъра на София след няколко години живот и здраве, а може да забранят дизелите за центъра - така чух, но тогава попаднах на т.нар. БИО дизел ?
Има ли въобще такъв дизел по нашите бензиностанции, ще го одобрят ли и от ЕС да се използва масово, истина ли е че чисти дюзите и този, който се предлага по разни сайтове качествен ли е или боклук ?
Знам, че въпросите са много, ще съм благодарен, ако отговорите поне на част от тях. Чел съм коментари във форума за сравнение между двата двигателя, основният ми въпрос е има ли настояще и бъдеще т.нар. БИО дизел, за да заложа на ТДИ-то, вървят ли старите коли с такъв дизел изобщо или да си заложа на бензин + газ ?
Мерси!
Нов съм във форума, но иначе следя теми и чета каквото ме интересува от известно време. Две - три приказки за мен и каква кола си търся:
млад човек съм, живея в София и не ползвам често автомобил, трябва ми нещо евтино и надеждно, което да ми върши работа 2-3 пъти в седмицата. Имам книжка за кола от 8 години и такава за мотор от 3. ДОсега съм карал италиански и японски автомобили, съответно на бензин и дизел, газ и метан не съм пробвал никога.
Насочил съм се към нещо НЕМСКО , непретенциозно, да върши работа 2-3 пъти в сецдмицата. Разбира се, основните заподозрени са ВАГ групата и двигателите - 1.8т с газ или 1.9 тди, дизелче. Набелязаните автомобили са: Пасат, Аудита - а3,а4,а6, евентуално Опел астра. Стара генерация - 1997 - 2002 година.
Бях решил да избера със сигурност газ/бензин, но в обявите избора е доста по-стеснен за такава комбинация, а от 1.9 ТДИ има буквално избор от всичко, откъм салони, цветове, състояние и т.н. Обявите са да речем 1:10 в полза на ТДИ-то.
Искам и да съм ЕКО, да влизам в категория за малко емисии и да мога да карам в центъра на София след няколко години живот и здраве, а може да забранят дизелите за центъра - така чух, но тогава попаднах на т.нар. БИО дизел ?
Има ли въобще такъв дизел по нашите бензиностанции, ще го одобрят ли и от ЕС да се използва масово, истина ли е че чисти дюзите и този, който се предлага по разни сайтове качествен ли е или боклук ?
Знам, че въпросите са много, ще съм благодарен, ако отговорите поне на част от тях. Чел съм коментари във форума за сравнение между двата двигателя, основният ми въпрос е има ли настояще и бъдеще т.нар. БИО дизел, за да заложа на ТДИ-то, вървят ли старите коли с такъв дизел изобщо или да си заложа на бензин + газ ?
Мерси!
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3926
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Бензин и газ или 1.9 ТДИ за евтино + еко ?
Бензин + газ на твое място бих предпочел
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Бензин и газ или 1.9 ТДИ за евтино + еко ?
Лошото е,че колите от посоченият времеви интервал са доста амортизирани. Та не знам на какъв откровен боклук ще попаднеш. И да,от тия години всички бензинови мотори се конвертират успешно на газ. Дизел от тия години също е безпроблемен за използване в градски условия.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Бензин и газ или 1.9 ТДИ за евтино + еко ?
Бензин-газ ...Но първо реши каква кола искаш като размер ,между Ауди А3 и А6 и Пасат има колосална разлика и поддръжката ще е по-скъпа .VW Бора ,Сеат Леон също са подходящи ,важното е да няма ръжда ....рядко се намират такива но все още има запазени.За вагаджийка TDi 90 и 110 к.с. са здрави и непретенциозни но трудно ще намериш такава дето не изтърбушена от каране.Определи си бюджет и купе.....компактен хеч,седан или комби.
- Tsankovski
- Мнения: 360
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Бензин и газ или 1.9 ТДИ за евтино + еко ?
Днес е по евтино е на газ, утре не се знае
- Vidol Nikolov
- Мнения: 2148
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: Бензин и газ или 1.9 ТДИ за евтино + еко ?
Винаги ще е по-евтино на газ. За екологично - също.
Нафта не ти трябва, това е гориво за работа.
Нафта не ти трябва, това е гориво за работа.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Бензин и газ или 1.9 ТДИ за евтино + еко ?
Първо, за да бъда разбрана правилно, фен съм на дизела, и бензинови коли не съм имал никога. НО! Дори аз признавам, че стария дизел никога няма да е достатъчно екологичен(за в градовете) по съществуващите сега критерии. Биодизела с нищо не променя съществено вредните му емисии. С биодизела целта е да не се ползват изкопаеми горива(нефт), които се водят и изчерпаеми, а да се прави гориво от растения, и така го пишат към възобновяемите източници на енергия. Т.е. съвсем друга история в по-глобален план. Еквивалента му за бензиновите коли, е биоетанол(спирт), т.е. етанол произведен от растения. Че дори и разни методи има за получаване на метан от отпадъци или растения, което пак е сходно като цели.
Но както казах, това са други истории(за обща култура), в по-глобален план, за нашата тема е без значение(Иначе по директива имаме някакъв малък процент такива горива, в нормалните горива по бензиностанциите, че да имаме и ние някакъв глобален принос).
Така че за Еко и стар дизел, нЕма как.
От друга страна, 99% от бензиновите мотори на VAG след 2000г са Евро 4, въпроса е да не са с махнат катализатор. От там, 1,8Т, ако искаш мощност и икономичност, 1,6 за икономия в по-малките купета, и ако не ти трябва сила. По средата 2,0 с 8 клапана 115 коня, прост и здрав. Е, някои подхарчват малко масло, но не е чак голяма болка, а цената на пропан-бутана компенсира всичко.
Въпроса е да се намери читава бройка, и купе според нуждите.
Друг въпрос е, че до две-три години не виждам голяма вероятност да се въведат Еко ограничения за градовете, та за такъв хоризонт, и при определени обстоятелства, може и дизела да върши работа.
Но както казах, това са други истории(за обща култура), в по-глобален план, за нашата тема е без значение(Иначе по директива имаме някакъв малък процент такива горива, в нормалните горива по бензиностанциите, че да имаме и ние някакъв глобален принос).
Така че за Еко и стар дизел, нЕма как.
От друга страна, 99% от бензиновите мотори на VAG след 2000г са Евро 4, въпроса е да не са с махнат катализатор. От там, 1,8Т, ако искаш мощност и икономичност, 1,6 за икономия в по-малките купета, и ако не ти трябва сила. По средата 2,0 с 8 клапана 115 коня, прост и здрав. Е, някои подхарчват малко масло, но не е чак голяма болка, а цената на пропан-бутана компенсира всичко.
Въпроса е да се намери читава бройка, и купе според нуждите.
Друг въпрос е, че до две-три години не виждам голяма вероятност да се въведат Еко ограничения за градовете, та за такъв хоризонт, и при определени обстоятелства, може и дизела да върши работа.
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Бензин и газ или 1.9 ТДИ за евтино + еко ?
В момента, в който спре войната и леко тръгнат икономиките напред, еколозите от ЕС отново ще пощуреят и в рамките на броени месеци или година ще се опитат да забранят всичко под Евро5 или дори Евро6 в центровете на големите градове, като и нашите "умничари" няма да изостанат назад...
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Бензин и газ или 1.9 ТДИ за евтино + еко ?
Дори и войната да свърши санкциите няма да паднат освен ако ЕС не се извъртят йезуитски де.Около 50% от дизеловото гориво идва от Русия ,в момента има огромно потребление и търсене .Цената няма да падне ,а дизела ще е дефицитна стока за в близко бъдеще.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Бензин и газ или 1.9 ТДИ за евтино + еко ?
Не идва от Русия дизеловото гориво, от там идва нефт. А на някои места из Европа, даже и това е в минало време.
Отделно, ценообразуването е сложно, освен пазар, имаме и баланс в производството на различните фракции на нефта(та дори и на различните сортове нефт).
Но и без тия подробности, цената на дизеловото гориво най-много се повишава от акцизи и еко-данъци. Те не се очертава да намаляват, най много да увеличат кръга на потребители(от бизнеса), на които им се връщат част от тези налози(сега връщат на земеделците).
От друга страна бонусите за пропан-бутана може да намалеят, и разликата в цените да не е чак толкова голяма. Но за в градовете нещата ще останат приблизително същите.
Отделно, ценообразуването е сложно, освен пазар, имаме и баланс в производството на различните фракции на нефта(та дори и на различните сортове нефт).
Но и без тия подробности, цената на дизеловото гориво най-много се повишава от акцизи и еко-данъци. Те не се очертава да намаляват, най много да увеличат кръга на потребители(от бизнеса), на които им се връщат част от тези налози(сега връщат на земеделците).
От друга страна бонусите за пропан-бутана може да намалеят, и разликата в цените да не е чак толкова голяма. Но за в градовете нещата ще останат приблизително същите.
Re: Бензин и газ или 1.9 ТДИ за евтино + еко ?
Голямо благодаря на всички включили се.
Честно казано предпочитам някакъв по-голям седан(пасат) или поне а4-ка, но ако изскочи някоя много запазена а3-ка или опел астра/вектра и тях няма да ги върна. Не съм се фокусирал върху конкретна марка и модел, а по-скоро клас и вече каквато по-запазена и добра бройка изскочи.
От коментарите дотук се убедих вече твърдо да заложа на комбинацията газ + бензин. Някой от колегите на газ може да сподели, дали трябва да имам наум следните неща след като ще заложа на газ:
- зимата на по-студено колата как тръгва, парното загрява ли добре, колата затопля ли се, когато си на газ ?
- ако взема кола с вече инсталиран газов инжекцион/уредба, проблем ли е, ако системата е на няколко години, доколкото знам им дават до 2 години гаранция ? Възможни ли е да има някакви утечки, проблеми ? Да си предвидя ли някакво обслужване на газовата система или дори нов газов инжекцион ?
- малко тъп въпрос, но знам, че се кара на газ и бензин; колата тръгва първо на бензин, тоест освен газ трябва да сипвам и бензин, от различни места е клапана за газта и бензина, реално газта откъде я слагам и как разбирам, че съм заредил 'догоре' ?
Честно казано предпочитам някакъв по-голям седан(пасат) или поне а4-ка, но ако изскочи някоя много запазена а3-ка или опел астра/вектра и тях няма да ги върна. Не съм се фокусирал върху конкретна марка и модел, а по-скоро клас и вече каквато по-запазена и добра бройка изскочи.
От коментарите дотук се убедих вече твърдо да заложа на комбинацията газ + бензин. Някой от колегите на газ може да сподели, дали трябва да имам наум следните неща след като ще заложа на газ:
- зимата на по-студено колата как тръгва, парното загрява ли добре, колата затопля ли се, когато си на газ ?
- ако взема кола с вече инсталиран газов инжекцион/уредба, проблем ли е, ако системата е на няколко години, доколкото знам им дават до 2 години гаранция ? Възможни ли е да има някакви утечки, проблеми ? Да си предвидя ли някакво обслужване на газовата система или дори нов газов инжекцион ?
- малко тъп въпрос, но знам, че се кара на газ и бензин; колата тръгва първо на бензин, тоест освен газ трябва да сипвам и бензин, от различни места е клапана за газта и бензина, реално газта откъде я слагам и как разбирам, че съм заредил 'догоре' ?
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Бензин и газ или 1.9 ТДИ за евтино + еко ?
Аз съм имал три коли на газ ...с инжекцион си палиш на бензин и на 40 градуса на антифриза прехвърля на газ .При изправно парно имаш топло след 4-5-6 минути .За градска езда на 4-5 км тва е варианта.За да ти у ред колата и дюзите ,се кара на принципа 1000 км на газ следващите 100 само на бензин ,ако въртиш малко км делиш на 2 500/50.
Цецо ,образно се изразих за дизела ....ясно е ,че е неикономически изгодно да прекарваш нафта :) Петрол се носи по тръбите,а акцизи има и за другите горива ....но дизела е най-масовото и е ценообразуваща суровина за всички стоки и услуги .
Цецо ,образно се изразих за дизела ....ясно е ,че е неикономически изгодно да прекарваш нафта :) Петрол се носи по тръбите,а акцизи има и за другите горива ....но дизела е най-масовото и е ценообразуваща суровина за всички стоки и услуги .
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Бензин и газ или 1.9 ТДИ за евтино + еко ?
Читав газов инжекцион си прави всичко сам, и не усещаш голяма разлика на кое гориво си
Газ си се сипва от друго място, и наличното количество се отчита от допълнителен уред, най-често с няколко светодиода. Той е комбиниран, и показва също кога си на бензин, кога на газ, и колко газ остава(ориентировъчно). Като свърши газта минава автоматично на бензин.
Повечето газови инжекциони палят винаги на бензин, и след това обръщат на газ при достигане на определена температура. При топъл мотор минаването на газ е след секунди. Не оказва съществено влияние върху загряването и отоплението през зимата. Температурата при която се минава на газ, също може да се настройва колко да бъде, с цел икономия на бензин я правят възможно по-ниска, около 30-40 градуса. Въпреки това, повечето такива уредби имат възможност да палят и на газ директно, но това е за аварийни ситуации, когато няма бензин.
Обслужването на газовия инжекцион е основно в смяна на филтър на газта, както и на по-старите уредби. Други ремонти и донастройки, ако е необходимо. Веднъж инсталиран, може да се наложи смяна на някои компоненти във времето, но изцяло да се смени, по-скоро не се практикува. Просто защото той не е система от задължително свързани един с друг компоненти, а може да се направи и "на парче" - различни дюзи, различен изпарител, бутилка, компютър, и пр... Т.е. могат да се комбинират различни компоненти, не само на една марка и производител. Настройката и калибрирането на системата е също много важно, има си майстори, софтуер и пр. Това е един негатив, че ако не се направят добре някои неща, може да има доста нерви, но пък го има и обратното, безпроблемно ползване за дълги периоди от време и километри .
...
ПП Пропан-бутана сега е без акциз и без ДДС, че и с 25ст помощ от държавата...
Газ си се сипва от друго място, и наличното количество се отчита от допълнителен уред, най-често с няколко светодиода. Той е комбиниран, и показва също кога си на бензин, кога на газ, и колко газ остава(ориентировъчно). Като свърши газта минава автоматично на бензин.
Повечето газови инжекциони палят винаги на бензин, и след това обръщат на газ при достигане на определена температура. При топъл мотор минаването на газ е след секунди. Не оказва съществено влияние върху загряването и отоплението през зимата. Температурата при която се минава на газ, също може да се настройва колко да бъде, с цел икономия на бензин я правят възможно по-ниска, около 30-40 градуса. Въпреки това, повечето такива уредби имат възможност да палят и на газ директно, но това е за аварийни ситуации, когато няма бензин.
Обслужването на газовия инжекцион е основно в смяна на филтър на газта, както и на по-старите уредби. Други ремонти и донастройки, ако е необходимо. Веднъж инсталиран, може да се наложи смяна на някои компоненти във времето, но изцяло да се смени, по-скоро не се практикува. Просто защото той не е система от задължително свързани един с друг компоненти, а може да се направи и "на парче" - различни дюзи, различен изпарител, бутилка, компютър, и пр... Т.е. могат да се комбинират различни компоненти, не само на една марка и производител. Настройката и калибрирането на системата е също много важно, има си майстори, софтуер и пр. Това е един негатив, че ако не се направят добре някои неща, може да има доста нерви, но пък го има и обратното, безпроблемно ползване за дълги периоди от време и километри .
...
ПП Пропан-бутана сега е без акциз и без ДДС, че и с 25ст помощ от държавата...
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Бензин и газ или 1.9 ТДИ за евтино + еко ?
Добре настроена АГУ иска само редовна смяна на въздушен филтър /10 000км или при смяна на масло/ качествени свещи и кабели .Капризно гориво е от към тези консумативи но те не са сериозни цифри като обслужване.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Бензин и газ или 1.9 ТДИ за евтино + еко ?
Евтино + еко е с велосипеда. Колата е за удобство и скорост.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта