Здравейте,
Имам няколко въпроса:
Коя от двете коли е по-надеждна?
Коя скоростна кутия е по-добра(ръчка или автоматик)?
И горе долу колко струва обслужването и поддръжката на различните мотори?
Благодаря предварително на всеки отговорил.
VW Golf Mk5 GTI 200ps vs TDI 170ps
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Golf Mk5 GTI 200ps vs TDI 170ps
За мен TDI е по-надеждният и по-евтин за притежаване вариант. GTI разбира се върви повече, но бидейки първото поколение на този мотор е сравнително проблемен.
DSG е по-добрият вариант като поведение и удобство, трябва редовно обслужване (масло и филтър на всеки 50-60к км). При евентуален проблем е по-скъпа за ремонт от ръчната кутия.
Обслужването на двата мотора не е много по-различно като цени. Може би нафтовият горивен филтър прави разликата, но не е съществена. Особено важно и за двата двигателя е качественото масло и гориво, навременната смяна.
И за двата мотора има писано доста, както и за DGS кутията от това поколение. Лично аз съм притежавал около две години дизеловата версия с DSG и мога да кажа, че беше страхотен автомобил - като динамика, разход на гориво и поддръжка. Тъй като тези автомобили са вече на близо 15 години си трябва сериозен и внимателен оглед, диагностика и преглед в сервиз.
DSG е по-добрият вариант като поведение и удобство, трябва редовно обслужване (масло и филтър на всеки 50-60к км). При евентуален проблем е по-скъпа за ремонт от ръчната кутия.
Обслужването на двата мотора не е много по-различно като цени. Може би нафтовият горивен филтър прави разликата, но не е съществена. Особено важно и за двата двигателя е качественото масло и гориво, навременната смяна.
И за двата мотора има писано доста, както и за DGS кутията от това поколение. Лично аз съм притежавал около две години дизеловата версия с DSG и мога да кажа, че беше страхотен автомобил - като динамика, разход на гориво и поддръжка. Тъй като тези автомобили са вече на близо 15 години си трябва сериозен и внимателен оглед, диагностика и преглед в сервиз.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: VW Golf Mk5 GTI 200ps vs TDI 170ps
По принцип от дизелите на Голф 5, 170 е най-ненадежният. Което не значи, че няма доволни и от него, но...
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: VW Golf Mk5 GTI 200ps vs TDI 170ps
2.0 TDI е с помпа-дюза и DPF ,има го само с ръчни скорости 15 + годишна кола на незнайни км ,като котка в чувал е ,за бензиновите с директно впръскване от тия години има много иформация .DSG-то е 6 степенна със 7 литра масло в кутията литъра на оригинала е 75-80 лева и пак имаш 15 + годишна кутия ,която може да се наложи да ремонтираш.Ако аз трябва да избирам ще избегна и двете . GTI излиза на стоково на 17-ки и 312 мм предни дискове ,понеже питаш за разходи значи и по-скъпи гуми ,при ангренажния комплект е долу-горе сходна цената и за двата двигателя ,при TDI-то дюзи,маховик ,турбо са скъпи консумативи .
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: VW Golf Mk5 GTI 200ps vs TDI 170ps
Ивайло Димов написа:2.0 TDI е с помпа-дюза и DPF ,има го само с ръчни скорости ...
Е как, има си го и с DSG, даже Добрин е писал във втория пост, че е имал точно с DSG.
Няма обаче 4х4 при 170 коня, но за това не се пита.
А към списъка с негативи - 16-клапанова глава - пукат се понякога. При 140 с 16 клапана си без DPF, а при 8 клапана си винаги с DPF, но няма проблем с глава и дюзи(но пък износва разпределителен вал, което обаче не е толкова скъпо за ремонт).
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Golf Mk5 GTI 200ps vs TDI 170ps
cecoa1 написа:По принцип от дизелите на Голф 5, 170 е най-ненадежният.
По принцип това е голяма глупост. Както и че осемклапановите 2.0 140 к.с. имат проблеми с валовете.
От 2.0 ТДИ ПД най-проблемен е 16 клапановият, но не това се пита тук, а се сравнява 2.0 ТСИ 200 к.с. и 2.0 ТДИ 170 к.с.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: VW Golf Mk5 GTI 200ps vs TDI 170ps
Май не за първи път имаме противоположни мнения по въпроса... Но като гледам, тук и сам си противоречиш... 170PD си е баш с 16 клапана. Винаги с DPF, пиезо-дюзи.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Golf Mk5 GTI 200ps vs TDI 170ps
Имах предвид 16 клапановият 140 к.с. Както и да е, въпросът е 2.0. ТСИ или 2.0 ТДИ 170 к.с. и за мен безспорно отговорът е дизелът.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 88 госта