Съвет при избор на Passat B6 TDI

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
REBELL
Мнения: 19
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Съвет при избор на Passat B6 TDI

Мнениеот REBELL » Сря 22 фев 2023 0:19


Здравейте, моля за съвет при избор на Passat B6. От няколко месеца се оглежда за семейно комби, дизелов двигател, ще се кара основно извънградско. Колата трябва да е с комфортни седалки за дълъг път и достатъно голяма за много багаж, надеждна, нисък разход на гориво и по-евтина за пъдръжка. Бюджет около 4.000 Евро, ще го взимам лично от Германия. Разглеждах различни модели, но после бях ги редуцирал до инсигния, авенсис Т25, пасат Б6, октавия. След като посетих тези коли и седнах в тях, в крайна сметка избрах пасата като най-комфортен. Почнах проучватено и да чета коментари, статии, клипове да гледам и разбрах за множеството проблеми - пукнати глави на цилиндри, развалени дюзи, маслена помпа, електронна спирачка. И все пак искам да си взема точно този модел. Все още се колебая за двигателите. Останаха следните неизяснени въпроси:

1. Двигател 1.9 TDI 105 к.с. го водят най-надежден. Обаче не е ли твърде слаб за това купе? Достатъчно пъргав ли е, ще поддържа ли 150км/ч. на магистралата без да се мъчи? Това ми е единственото притеснение. Досега съм карал все коли на бензин/газ малолитражи и ми писна от слаби двигателчета. Някой с опит да сподели.
2. Двигател 2.0 TDI PD 140 кс. -този го обмислям, повечето проблеми са именно тука от 2005 до 2008г. Ама не може всичките двигатели да са все проблемни. Може да са сменяни проблемни цилиндри по гаранция наприче. А и за 15г. ако е имало проблеми досега, да са се обадили и сътоветно да са отремонтирани проблемите.
3. От 2008г били подобрени двигателите с Common Rail-а и много от проблемите отпаднали. Питам за по точно 2.0 TDI CR 140 кс. 2008-2010 и този със 110 кс. Откъм надежност и икономия на гориво тези по-добрия вариант ли е от PD-то?
4. Гледам има много модели 3- и 4 лъчов волан. Каква е разликата, по какви критерии ги слагат, от какво зависи, и кой да избера?

Общо взето остана да избера само двигателя, за да знам кокво специфично да търся.




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Съвет при избор на Passat B6 TDI

Мнениеот cecoa1 » Сря 22 фев 2023 1:31


Гледаш възможно най-последните години с 2,0TDI, и няма да сбъркаш.
При 110к.с. нямаш балансиращи валове, както и при 1,9. 150км/ч си поддържат тия мотори без проблем, дори в Туран.
При 2,0 помпа-дюза, ще си сменяш превантивно шестограма на маслената помпа(то и при комън рейл също, ако не е хептен към края на производството). Важно е да знаеш, че 2,0PD има различни варианти. Има с 16 клапана, които пукат глави някои, а има и с 8 клапана(пак същите мощности, но без 170, при него са само 16V), които нямат такъв проблем(главата е като на 1,9).
От друга страна, тия с 16 клапана до 140к.с. са без DPF от завода, докато с 8 клапана са винаги с DPF
При 1,9 има варианти с DPF, както и без. То с извънградско каране, не ти е от значение...важно е ако се кара много градско.
170к.с. с помпа-дюза, по-добре го пропусни.


gogogo79
Мнения: 268
Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
Двигател: 1600 126 hp 2010 year
Местоположение: Варна

Re: Съвет при избор на Passat B6 TDI

Мнениеот gogogo79 » Сря 22 фев 2023 4:22


1.9 tdi , ако ви дойде слаб , не е голям проблем. Слага му се чип и почва да движи като 2.0 tdi 140 hp. И на 1.6 tdi и на 2.0 tdi се слага чип.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Съвет при избор на Passat B6 TDI

Мнениеот Ивайло Димов » Сря 22 фев 2023 7:20


Бюджета е малък ,поне 10 000 вървят тези коли в добро състояние и пак не е сигурно на какво ще попаднеш .Кола под 350 хил км ще е рякост на пазара ,инак 2.0 комънрейл бих взел ако търся подобен автомобил.


REBELL
Мнения: 19
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съвет при избор на Passat B6 TDI

Мнениеот REBELL » Сря 22 фев 2023 22:10


cecoa1 написа:Гледаш възможно най-последните години с 2,0TDI, и няма да сбъркаш.
При 110к.с. нямаш балансиращи валове, както и при 1,9. 150км/ч си поддържат тия мотори без проблем, дори в Туран.
При 2,0 помпа-дюза, ще си сменяш превантивно шестограма на маслената помпа(то и при комън рейл също, ако не е хептен към края на производството). Важно е да знаеш, че 2,0PD има различни варианти. Има с 16 клапана, които пукат глави някои, а има и с 8 клапана(пак същите мощности, но без 170, при него са само 16V), които нямат такъв проблем(главата е като на 1,9).
От друга страна, тия с 16 клапана до 140к.с. са без DPF от завода, докато с 8 клапана са винаги с DPF
При 1,9 има варианти с DPF, както и без. То с извънградско каране, не ти е от значение...важно е ако се кара много градско.
170к.с. с помпа-дюза, по-добре го пропусни.


Добре, да попитам:
1. Това че 1,9 и 110 к.с. нямат балансирща валове по-добре ли е?
2. Значи с 8 клапана е по-добрия избор. Доколкото видях в нета май всички от 2008-2010 са 16 клапана?
3. За DPF-а - като цяло със или без е по добре, откъм надежност?


REBELL
Мнения: 19
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съвет при избор на Passat B6 TDI

Мнениеот REBELL » Сря 22 фев 2023 22:14


Ивайло Димов написа:Бюджета е малък ,поне 10 000 вървят тези коли в добро състояние и пак не е сигурно на какво ще попаднеш .Кола под 350 хил км ще е рякост на пазара ,инак 2.0 комънрейл бих взел ако търся подобен автомобил.


Тука си прав, повечето хубави и лачени са между 5к-6к евро. Може да се наложи да вдигна бюджета, особено ако искам някоя към по последните години на производство 2008-2010. Гледам някои модели са дори и с Евро 5.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 703
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Съвет при избор на Passat B6 TDI

Мнениеот railfan » Чет 23 фев 2023 8:51


Всички комън рейл мотори в пасат Б6 заводски покриват Евро 5А и на нашите прегледи ако всичко е наред минава за Еко 4 категория. Комън-рейл моторите ще ги познаеш по това, че са с 4 букви и всички имат DPF-и.
Като цяло със сигурност е по-добрият избор от помпа-дюза моторите, но и те имат шестограм. Единствено 110 коня няма, на всички останали се подменя при покупка, не е никак скъп - 15 лв нов.

Ако търсиш наистина хубава бройка, то трябва да се приготвиш да се разделиш с минимум 12 000 по цените в момента и да потърсиш доста докато ти изпадне. Под хубава разбирам на прилични километри, запазен интериор, повечко екстри - парктроници, подгрев, новото табло. За DSG още +1000. Тук много внимаваш да имаш някаква история на кутията и да е плавна. Силно желателно, да не кажа задължително е да минеш през твои сервиз преди покупката, за да се провери колата и ако имаш опция да я запалиш на студен мотор като е стояла цяла вечер - тогава най-добре се хващат проблеми като маховик, лоши дюзи, пушеци или проблем със запалването като цяло. Жокер - в автокъщите няма такива, търси си от колега, която е гледана, обслужвана и има платени и редовни документи, каско, гуми.

Ако намериш салона, който е полукожен с алкантара това е най-добрият салон в пасат и най-устойчивият на износване. На запазен велурен салон до момента не съм попадал, изтърква се бързо и стои грозно.

За DPF-a е както дойде - надяваш се да е читав, читав DPF регенерира на около 250-300 км градско и приклчюва за 10-15 минути, ако е зле е по-добре да играе резачката, съмнявам се, че ще изкараш 2000 лв за нов. Това не можеш да го хванеш в момента на покупката, освен ако очевидно не свети лампа и няма набити грешки.

За първоначалното обслужване с качествени части си приготви още поне 1500 лв.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Съвет при избор на Passat B6 TDI

Мнениеот cecoa1 » Чет 23 фев 2023 9:10


REBELL написа:
Добре, да попитам:
1. Това че 1,9 и 110 к.с. нямат балансирща валове по-добре ли е?
2. Значи с 8 клапана е по-добрия избор. Доколкото видях в нета май всички от 2008-2010 са 16 клапана?
3. За DPF-а - като цяло със или без е по добре, откъм надежност?

8 клапана има само при помпа-дюза, а по някое време през 2008г всички мотори минават на комън рейл, там вече само 16 клапана.
Балансиращите валове не трябва да са ти критерии. Да, по-надеждно е без тях, но и с тях ако се обслужи шестограма(не е скъпо) и не е разбит до тогава(за това трябва голям пробег и лоша поддръжка), няма да имаш проблем. А пък повечето са си с балансиращи валове, та не си заслужава заради това да си ограничаваш избора.
Щом ще караш извънградско предимно, DPF не ти е проблем. Също така по-надеждно ще е с ръчна скоростна кутия, че DSG кутията има потенциални скъпи проблеми.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1368
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Съвет при избор на Passat B6 TDI

Мнениеот fur1ous » Чет 23 фев 2023 11:37


railfan написа:Всички комън рейл мотори в пасат Б6 заводски покриват Евро 5А и на нашите прегледи ако всичко е наред минава за Еко 4 категория.


Доста подлъгваща информация. Според закона и това което гледат по ГТП-тата масово е дата на първа регистрация, а не Евро категория.
Тоест всички дизели с дата на първа регистрация до 31 декември 2006 получават ЕКО 2.
Всички дизели с дата на първа регистрация от 1 януари 2007 до 31 август 2009 получават ЕКО 3.
Всички дизели с дата на първа регистрация след 1 септември 2009 получават ЕКО 4.

Производството на Passat B6:

Production 2005–2010
Model years 2006–2011


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 703
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Съвет при избор на Passat B6 TDI

Мнениеот railfan » Чет 23 фев 2023 12:16


Не съм напълно убеден в тази информация. Моят пасат е е с дата на първа регистрация 23.12.2008 г и съм Еко 4. Вече 2 прегледа минавам и е тази категорията и то в пунктовете на СБА, което противоречи на казаното в горното мнение, защото според него трябва да попадна в Еко 3 категорията. Заводски е Евро 5А. Все пак, явно ме спасява това, че колата по димност отговаря като за Еко 4.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Съвет при избор на Passat B6 TDI

Мнениеот cecoa1 » Чет 23 фев 2023 13:04


В закона си пише кое се гледа, и като има в талона Евро стандарт, се гледа него. Чак ако няма вписан, се гледат годините. Цитирал съм тук конкретните текстове и таблица вече повече от веднъж, та няма да ги търся пак.


Потребителски аватар
deodriver
Мнения: 276
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 15:26
Автомобил: Passat B7 DSG 4motion
Двигател:
Местоположение: ...

Re: Съвет при избор на Passat B6 TDI

Мнениеот deodriver » Чет 23 фев 2023 22:03


Аз бих гледал 1.9TDi в случая,защото е надежден и има най-голяма вероятност да намериш добър екземпляр.Важното е да избереш най-запазения такъв за тези пари.Прави му се един чип и спокойно вади 140-150к.с,зависи от състоянието на мотора.Тогава 150км.ч си ги държи без никакви проблеми,а в комбинация с късите скорости е доста пъргава.Карах един Тоуран с 1.9TDi 101к.с и си пердаши със 140 без проблем(6 скорости).Другия плюс поне според мен е,че по-лесно ще го продадеш след време,доказан мотор си е.
2.0TDi помпа-дюза аз съм го отписал като мотор.8 клапана,16 клапана,тоз пука глави,онзи турбини,абе все проблеми.А и като цяло им е излезнало лошо име и хората ги избягват.Трябва да се има предвид за бъдеща продажба.
2.0TDi комънрейл е най-добре,но едва ли ще намериш читав за тези пари,особено в Германия.Те там са по-скъпи от тук,а като бонус получаваш ръжда по цялата кола.Аз бих търсил читава Италианка,мотор се прави-ръжда,не.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 578
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Съвет при избор на Passat B6 TDI

Мнениеот alpinab » Пет 24 фев 2023 10:43


Имал съм Б6 с 1.9 и не го препоръчвам. А и на Пасат е с 5 скорости. На 140 е с 3К оборота, като трактор е в купето. Да става за придвижване, но кефа от това да караш кола с логичен мотор го няма. И всяко едно изпреварване го мислиш(на висока скорост). ДПФ ако има не регенерира както следващото поколение с пълнене комън рейл. Аз за 4 години един път не съм го хванал да се случва.

110 е някакъв никакъв пак с 5 скорости но комън рейл.
1.6 има последните години, конските сили са 105 пак комън рейл. Продължава да се слага и на Б7.


От всички според мен си заслужава да се търси само 2ката CBAB от последните произведени за модела с новота табло, волан и климатроник а именно ето храна за размисъл:

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=rgzqv0

Тази е на истински км. купувана от България, говорил съм със собственика му. Да, на малко повечко пари идва.


Потребителски аватар
xpl0d`
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 21 авг 2012 0:56
Автомобил: VW Passat B7 DSG
Двигател: CFFB 2011
Местоположение: Gotse Delchev

Re: Съвет при избор на Passat B6 TDI

Мнениеот xpl0d` » Пет 24 фев 2023 20:59


Нищо им няма на 2.0 тди помпа дюза, пълно е с такива на Аудита, Шкоди и прочие, търси се най запазената, сменяш си шестограма, обслужваш си и си свиркаш.
И аз бях тръгнал за комън рейл, но не намерих нещо което да ми хареса и в крайна сметка ми изпадна помпа дюза BMP 8 клапановия. Колата е много приятна за каране и е икономична.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Съвет при избор на Passat B6 TDI

Мнениеот cecoa1 » Пет 24 фев 2023 22:29


Да, 2,0PD - 140 с 8 клапана е поне толкова надежден, колкото 1,9. Разликата е, че има шестограм и балансиращи валове. И винаги е с DPF, докато при 1,9 има и без.
В Германия лесно се отсяват обяви с тоя мотор, защото 2,0PD 16V при същата мощност 140к.с. е винаги без DPF, а там ги пишат тия подробности в обявите.
Трансмисията при 2,0PD е по-адекватна за дълъг път, и на по-мощният мотор, това само с чип на 1,9 не става.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта