Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 2.0 TSI 190PS 7-Speed DSG 5 Door

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Мирослав Николов
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 28 юни 2020 23:18
Автомобил: Passat executive tdi
Двигател: CFFB 2014

Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 2.0 TSI 190PS 7-Speed DSG 5 Door

Мнениеот Мирослав Николов » Вто 12 мар 2024 0:11


Здравейте колеги.Обмислям да сменя пасат дизел dsg b7 2014 .с по младия му брат Aerton shooting brake
2020-2021.Колебая се между дизел и бензин,ще я търся да е под 70-80 х.км.На година навъртам около 25 000км.и ако се прибирам и до Бг стават към 35 000 км. Цената на горивото не е от голямо значение.Повече ме притеснява подръжката
и евентуални проблеми. Ще съм благодарен за всякакви съвети и мнения.Благодаря и безаварийни километри.




IronMaiden
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 05 сеп 2021 15:38
Автомобил:
Двигател:

Re: Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 2.0 TSI 190PS 7-Speed DSG 5 Door

Мнениеот IronMaiden » Вто 12 мар 2024 20:48


Просто не я сменяй и всичко ще е точно.


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 2.0 TSI 190PS 7-Speed DSG 5 Door

Мнениеот thanis » Вто 12 мар 2024 22:49


Ако ще търсиш автомобил на под 100к и като цяло не е проблем разхода дали е бензин или дизел, няма значение поддръжката. Накратко е скъпа и накратко ако нямаш проблем да имаш едни резервни 2 хиляди евро заделени за черни дни, можеш да си спокоен.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 2.0 TSI 190PS 7-Speed DSG 5 Door

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 13 мар 2024 8:17


И кое точно е скъпо за поддържане в посочения автомобил?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11919
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 2.0 TSI 190PS 7-Speed DSG 5 Door

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 13 мар 2024 8:26


Нищо скъпо няма, масло и филтри са 500 лв поне, за ангренаж и други неща да не говорим


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 2.0 TSI 190PS 7-Speed DSG 5 Door

Мнениеот thanis » Сря 13 мар 2024 8:51


Първо човека каза, че не е в България. Т.е. български цени по-скоро няма да могат да се прилагат. Всичко по този артеон е по-скъпо от B7 пасат. Нямам предвид двойно, тройно и т.н. Но тук 20%, там 10%, там 30% и като теглиш чертата си е по-скъпо. Реално от B7 дизел, като мине на 2.0TFSI Артеон комби ще види разлика в обслужването и разходите около 30% с горивото. Само разликата между бензин и дизел за километрите които минава ще 1000 евро на година.

Човека сподели, че не го бъркат толкова разликата в горивото, т.е. ако има възможност да си задели 2000евро за "черни дни" и наистина иска да си начеше крастата - нека скача. Но ако чисто от финансова гледна точка се погледне - артеона няма как да е по-добър автомобил от B7 2.0tdi. Евентуалната екстра, която е по-приятна и може да си заслужава е динамичния темпомат с радар и дотам, което май не се предлагаше в B7.

Класическите драми при 2.0 TFSI са: разход на масло ( до един литър на 1500км е нормално), проблеми с турбото и/или пътищата, зацапване на клапаните, слаби водни помпи - или нищо, което тотално да го откаже, но все неща, които искат внимание, ако се проявят.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 2.0 TSI 190PS 7-Speed DSG 5 Door

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 13 мар 2024 20:04


Господа, тук се коментира автомобил 2021 година. Под 100000км. Масло и филтри се сменят на всеки автомобил, за смяна на ангренажен ремък е рано. Да припомня ли, че В7 е платформа на почти 20 години?


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 2.0 TSI 190PS 7-Speed DSG 5 Door

Мнениеот thanis » Сря 13 мар 2024 20:52


Arteon е на платформа на 12 години (MQB), ако изключим филтри масла, ангренажи, турбота, и т.н. Какво е поддръжката тогава. Това че е на 100к км не означава, че няма да има проблеми, а просто е нисък риска да има. VW за жалост не се славят с читави бензинови двигатели с директно впръскване. Аз казвам, че ще му е по-скъпо от Пасата B7 2.0TDI, ако му е читав и закрепен, не че колата не си заслужава. По същата логика както поддръжката на Golf 4 е по-евтина от тази на Golf 7. Ако автора има финансови възможности и иска да си начеше крастата нека се качва. Ако 1000 евро на година разлика в горивото не е проблем, не би трябвало и непредвиден разход по поддръжка в размер на 2000 евро също да е проблем. Ако това условие е спазено в 99% от времето няма какво да му мисли и може спокойно да си кара.

По спомен VAG трябваше да върнат над 1 милион двигателя 2.0TFSI заради проблеми с водни помпи например. Достатъчно сайтове има и лесно може да се направи сравнение с части спрямо B7. Просто това е автомобил, който е по-скъп от сравнен с по-стар и по-малко екстри.

Колегата сигурно е в Холандия, Португалия, Дания, Швеция - някъде далеч. Цените в тези държави са различни от колкото в България за труд и части


дити123
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 09 мар 2024 21:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 2.0 TSI 190PS 7-Speed DSG 5 Door

Мнениеот дити123 » Сря 13 мар 2024 21:49


Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 2.0 TSI сега имат добри отстъпки в Порше.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 184 госта